Fresi Skrevet 10. desember 2007 #4501 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg leter etter reise og surfer nettet som en gal etter lavest mulig pris. Så langt står det mellom charter til Mexico Venezuela Goa Gambia eller langtur til Hawaii. Noen innspill? Rundreise Det er ikke veldig lett å velge fra den listen der, altså ... Johan Harstad: Hässelby Dette er historien om Alberg Åbergs liv ettersom han vokser og blir eldre. Og det er en nydelig historie. Om Albert og pappa Bertil som kun har hverandre, og som er avhengige av hverandre på grensen til det dysfunksjonelle. Albert forsøker å løsrive seg fra sin far ved å reise rundt i Europa, men blir aldri kvitt pappaen som spøker i bakhodet. Legg til noen nydelige kjærlighetshistorier, en tidvis svart, svart stemning, fantastisk språk og konklusjonen blir at man har lest en usedvanlig god roman. Les den, les den, les den! Det skal jeg! Denne skal jeg ønske meg til jul. Sammen med den forrige som jeg heller ikke har fått lest. Takk for nok en anmeldelse Hvordan er formen forresten? Jeg hoster og harker selv og er hjemme fra jobb. Det er tydeligvis tiden for denslags, men det er ikke et spesielt passende tidspunkt å bli syk på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #4502 Del Skrevet 11. desember 2007 Gretten og selskapssyk høres ut som er festlig kombinasjon... Håper formen er bedre nå Kunne Åsne Seierstads nye vært noe til den eldre mannen? Ja, det kan du si. De siste dagene følte han nok ikke veldig sterkt på at han hadde skutt gullfuglen ved å kapre meg Eller hva med Himmelstormeren? Eller er han som mange andre menn, og liker dermed ikke å lese bøker om kvinner? Hva tror du Kira? Det skal jeg! Denne skal jeg ønske meg til jul. Sammen med den forrige som jeg heller ikke har fått lest. Takk for nok en anmeldelse Hvordan er formen forresten? Jeg hoster og harker selv og er hjemme fra jobb. Det er tydeligvis tiden for denslags, men det er ikke et spesielt passende tidspunkt å bli syk på Har bestemt meg ang. listen og tur er bestilt. Snart er det major avslapning som står for tur, og det er sårt trengt. Gleder meg som et barn! Ja, alle er syke nå. Jeg er i gang igjen og var på jobb i dag. Selv om jeg fikk høre at jeg ikke så helt bra ut, så takk for den Fordelen med å ha en ekkel hoste gående er at ikke mange kommer til kontoret mitt og stiller spørsmål akkurat nå Masse god bedring, Fresi. Drikk te og slapp av. Kanskje snillemannen din kjøper et magasin eller tre og noe godt å spise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 11. desember 2007 #4503 Del Skrevet 11. desember 2007 Snillemannen har sendt blomster med blad inni pakken Nå ble jeg fryktelig nysgjerrig på hvor du skal altså Det var godt å høre at du er på beina igjen. Det er visst en skikkelig langavrig sak som er i omløp. Æsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #4504 Del Skrevet 11. desember 2007 For en mann! Det kan hende du får den forholdsvis lette varianten. Jeg var jo forholdsvis kort syk, kanskje er du også heldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 11. desember 2007 #4505 Del Skrevet 11. desember 2007 Innom og hilser på- du har vært syk og blitt frisk igjen, og levert en kort og fyndig anmeldelse av Hässelby som gjør at den bare MÅ leses. Jeg likte den første til Johan Harstad også, så da gleder jeg meg til denne! Og for en reiseliste du har... Det er jo ikke et sted på den lista som IKKE virker forlokkende. Men se på behovet- hva er det du vil ha ut av ferien? Og hvordan får du det på de forskjellige reisemålene? Jeg hadde valg Hawaii på flekken, men det er fordi jeg er helt på felgen etter en travel periode, og tanken på å ligge langflat på en strand og høre hula-hulamusikk i bakgrunnen virker som selveste Paradis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #4506 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg var også fristet av hula og hula og svaiende palmer Mannen ville garantert fått prakket på seg en hawaii-skjorte også! Du må slappe av litt, Nigo! Passer ikke kollegaene dine på en gravid stakkar? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 11. desember 2007 #4507 Del Skrevet 11. desember 2007 Ah, det blir nok deilig å reise bort, Ciara. Jeg har vært på Hawaii, og jeg synes Hawaii er litt oppskrytt. Mulig jeg er litt blasert siden jeg har reist masse og vært på de mest utrolige øyer og steder, men Hawaii var veldig masete og ikke spesielt spennende. Uff, nå høres jeg veldig bortskjemt ut . Nå skal jeg grøsse litt med sesong 2 av Twin Peaks. Jeg så den da den gikk på tv for mange år siden, men har fortsatt traumer. Bob... Men jeg overlevde sesong 1 for litt siden så jeg får tro det går greit. Det er jo uansett en fantastisk serie som var banebrytende i sin tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 11. desember 2007 #4508 Del Skrevet 11. desember 2007 Godt å høre at du er på bena igjen Ciara. Selv om du ser litt dårlig ut Jeg tror De krenkede er et godt tips. Skal sjekke ut Himmelstormeren også, selv om jeg selv er litt forutinntatt når det gjelder den boken. Han har imidlertid godt av å lese om kvinner Jeg vurderer også Tusen strålende soler. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #4509 Del Skrevet 11. desember 2007 Ah, det blir nok deilig å reise bort, Ciara. Jeg har vært på Hawaii, og jeg synes Hawaii er litt oppskrytt. Mulig jeg er litt blasert siden jeg har reist masse og vært på de mest utrolige øyer og steder, men Hawaii var veldig masete og ikke spesielt spennende. Uff, nå høres jeg veldig bortskjemt ut . Nå skal jeg grøsse litt med sesong 2 av Twin Peaks. Jeg så den da den gikk på tv for mange år siden, men har fortsatt traumer. Bob... Men jeg overlevde sesong 1 for litt siden så jeg får tro det går greit. Det er jo uansett en fantastisk serie som var banebrytende i sin tid. Jeg så hele serien i sommer og storkoste meg Jeg har også hørt at Hawaii er oppskrytt, men noe må man liksom erfare selv. Men nå er det ikke dit jeg skal, så hula-hula får være hula-hula en laaaaang stund til. Godt å høre at du er på bena igjen Ciara. Selv om du ser litt dårlig ut Jeg tror De krenkede er et godt tips. Skal sjekke ut Himmelstormeren også, selv om jeg selv er litt forutinntatt når det gjelder den boken. Han har imidlertid godt av å lese om kvinner Jeg vurderer også Tusen strålende soler. Takk for tips! Nå har jeg en ny ide: Hva med Carsten Jensen-romanene? Vi, de druknede fra i fjor og Siste reise fra i år. Det tror jeg faktisk kunne være midt i blinken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. desember 2007 #4510 Del Skrevet 11. desember 2007 Nå har jeg en ny ide: Hva med Carsten Jensen-romanene? Vi, de druknede fra i fjor og Siste reise fra i år. Det tror jeg faktisk kunne være midt i blinken. Apropos han, så må jeg enda en gang takke for anbefalingen av "Jeg har hørt et stjerneskudd" og "Jeg har sett verden begynne". Har prakket dem på enda en kollega etter livlig diskusjon på juleborde, og har hittil bare fått godord tilbake Og dermed burde selvfølgelig jeg sørge for å få lest de to bøkene du nevner selv, så godt som jeg har likt det jeg har lest hittil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #4511 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg burde sikkert ikke avsløre det, men jeg har faktisk ikke lest dem selv ennå De står i hylla, og jeg gleder meg til å ta fatt på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. desember 2007 #4512 Del Skrevet 11. desember 2007 Er det mulig??? I såfall har jeg et par bøker jeg må anbefale deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #4513 Del Skrevet 11. desember 2007 Altså, reiseskildringene har jeg lest. Men ikke romanene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 12. desember 2007 #4514 Del Skrevet 12. desember 2007 Aha...da er jeg med. Begynnte nesten å lure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. desember 2007 Forfatter #4515 Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan stole på anbefalingene mine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. desember 2007 #4516 Del Skrevet 13. desember 2007 Ja, alle er syke nå. Jeg er i gang igjen og var på jobb i dag. Selv om jeg fikk høre at jeg ikke så helt bra ut, så takk for den Fordelen med å ha en ekkel hoste gående er at ikke mange kommer til kontoret mitt og stiller spørsmål akkurat nå Antar at du følte deg mye bedre med en gang da? Jeg er også litt nysgjerrig på hvor du skal... Og uansett hvor du skal, er jeg grønn av misunnelse -jeg har ikke vært andre stedet enn hjemme og i Oslo på godt over et år. Selv en snartur med danskebåten lyder spennende for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 14. desember 2007 #4517 Del Skrevet 14. desember 2007 Kjøpte Vi, de druknede. Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #4518 Del Skrevet 15. desember 2007 Antar at du følte deg mye bedre med en gang da? Jeg er også litt nysgjerrig på hvor du skal... Og uansett hvor du skal, er jeg grønn av misunnelse -jeg har ikke vært andre stedet enn hjemme og i Oslo på godt over et år. Selv en snartur med danskebåten lyder spennende for tiden... Pm kommer Har du kommet dit nå altså, at du klager over at du bare har vært hjemme og i Oslo? Daria begynner å bli Osloblasert igjen ...men spøk til side, jeg skjønner det godt. Jeg elsker å reise - men jeg kan gjerne være hjemme i ferier også - og det er fantastisk å få litt sol og varme på en frossen, blek kropp. Man merker jo det er sunt, i hvert fall så lenge man holder solingen nede på et fornuftig nivå. *stemmer for at Daria tar seg en ferie* Kjøpte Vi, de druknede. Takk for tips Jeg håper den faller i smak! Jeg har tenkt å prøve å få lest den i julen selv. Men jeg har Stieg Larsson nr 3 og en rekke andre bøker også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. desember 2007 Forfatter #4519 Del Skrevet 15. desember 2007 Jens M. Johansson: En liten historie om lengsel Dette er en roman (forøvrig med et fantastisk cover) i tre deler om Karen Abrahamsen. Den første delen handler om perioden hun er gravid og skal hjem til foreldrene etter et langt opphold i USA, den andre perioden er fra tiden datteren er seks-syv år, og i den siste perioden har datteren blitt voksen og mor selv. Slik prøver romanen å gi et bilde av Karens liv, og om forholdet mellom foreldre og barn i forskjellige faser. Og hvordan historien og slekt gjentar seg. Fremmedfølelsen Karen har for foreldrene sine i første periode, hvordan hun lengter etter en nærhet som ikke finnes, står i kontrast til den siste perioden, der både Karen og den voksne datteren lengter etter den samme nærheten. På mange måter synes jeg romanen har spirer til interessante tanker, og at den klarer å si noe om det skjøre ved mellommenneskelige forhold. Samtidig blir boken for distansert (ironisk nok), jeg føler ikke Karen helt, klarer ikke helt å få medlidenhet med henne. I stedet er jeg tidvis irritert over hennes tafatthet og selvmedlidenhet. Alt i alt - helt grei roman, og jeg tror nok forfatteren kan bli en man regner med et par romaner fram i tid. Men nå blir det for spedt, selv om ideen er god. Siri Hustvedt: Med bind for øynene Endelig fikk jeg lest denne! Og jeg er ikke skuffet Romanen følger Iris Vegan, og den har en interessant komposisjon. Den handler om forskjellige faser Iris er i, samtidig som den henger godt sammen. Den ene (og beste) historien er historien om Iris' fotoportrett. Dette er en historie med virkelig klasse, fascinerende og creepy samtidig. Det samme er historien om Iris eventyr som Klaus - hun kler seg ut som mann og går på byen. Iris jobber også for en mann som ber henne beskrive gjenstander og hun har et forhold til en middelaldrende professor. Denne forholdsvis tynne romanen inneholder så mange historier, alle spennende og uvanlige og usedvanlig talentfulle. Og igjen må jeg jo si at jeg skjønner hvorfor Auster og Hustvedt fant hverandre, for de har på mange måter det samme prosjektet. De skriver om mennesker i villrede som kommer ut for bisarre personer og hendelser. Les, les! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 15. desember 2007 #4520 Del Skrevet 15. desember 2007 Siri Hustvedt: Med bind for øynene Endelig fikk jeg lest denne! Og jeg er ikke skuffet Romanen følger Iris Vegan, og den har en interessant komposisjon. Den handler om forskjellige faser Iris er i, samtidig som den henger godt sammen. Den ene (og beste) historien er historien om Iris' fotoportrett. Dette er en historie med virkelig klasse, fascinerende og creepy samtidig. Det samme er historien om Iris eventyr som Klaus - hun kler seg ut som mann og går på byen. Iris jobber også for en mann som ber henne beskrive gjenstander og hun har et forhold til en middelaldrende professor. Denne forholdsvis tynne romanen inneholder så mange historier, alle spennende og uvanlige og usedvanlig talentfulle. Og igjen må jeg jo si at jeg skjønner hvorfor Auster og Hustvedt fant hverandre, for de har på mange måter det samme prosjektet. De skriver om mennesker i villrede som kommer ut for bisarre personer og hendelser. Les, les! Takk for at du minte meg på denne. Nå har jeg en hel haug som jeg skal lese, men jeg skal absolutt sette denne på lista (lista befinner seg i hodet, jeg tror jeg må begynne å skrive ned). Hvordan er tilstanden ellers? Frisk igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå