Ciara Skrevet 17. november 2007 Forfatter #4481 Del Skrevet 17. november 2007 Ellers blir det snart flatskjerm her i huset. Mannen har ønsket seg det i evigheter, og nå har han råd til det. Heldigvis er det bare en aktuell vegg vi kan ha Tven, og den er ikke stor. Altså blir det ingen enorm TV her i huset. Men jeg forstår ikke et kvekk av tommer (hvor høy og bred er en 32-tommer?), har startet en tråd her for å få svar... Vil nødig kjøpe en tv som viser seg å være for bred Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 17. november 2007 #4482 Del Skrevet 17. november 2007 Jeg har savnet deg og dagboken, men jeg skjønner at man blir litt KG-lei nå og da. Kos deg med biff og rødvin i kveld, Ciara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. november 2007 Forfatter #4483 Del Skrevet 17. november 2007 Det skal jeg så absolutt gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. november 2007 Forfatter #4484 Del Skrevet 26. november 2007 Jeg lever og leser, det ser bare ikke sånn ut Dagene raser avgårde og jeg får aldri gjort mer enn halvparten av det jeg har planlagt. Nå prøver jeg å lære meg å gi blaffen i det, og har derfor planlagt rolig kvalitetskveld med min kjære mann. Har kjøpt fancy kaffe som skal testes, blomster og opera mints Så er planen å gjøre lite annet enn å ligge på sofaen og snakke sammen. Det hørtes jo fryktelig... eh, avskyelig korrekt ut, men jeg ser behovet. Vi er travle mennesker og det er så mye å oppleve og se og høre, at det ender med at vi snakker sammen i fred og ro altfor sjelden. Så det blir en deilig kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. november 2007 #4485 Del Skrevet 27. november 2007 Høres ut som en god plan Man kan ikke bare stresse rundt, man må ha tid til å leve og fordøye alt man har gjort og opplevd (og lest) innimellom også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 27. november 2007 #4486 Del Skrevet 27. november 2007 Super plan, Ciara! Håper dere fikk en kjempeflott kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. november 2007 Forfatter #4487 Del Skrevet 27. november 2007 Høres ut som en god plan Man kan ikke bare stresse rundt, man må ha tid til å leve og fordøye alt man har gjort og opplevd (og lest) innimellom også... Enig Super plan, Ciara! Håper dere fikk en kjempeflott kveld. Det fikk vi. Jeg er glad jeg har en mann jeg får bekreftet at er bra for meg ofte, og da særlig når vi snakker sammen. Fikk både diskutert ting og tullet og tøyset sammen (vi er gode på det, vi har like barnslig humor begge to ). Særlig det siste er viktig for meg i perioder som nå hvor det har skjedd mye av negativ art i familiene våre. Kaffen var god også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #4488 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg er dypt inne i Hässelby av Johan Harstad. For dere som ikke har rukket å lese om den, så handler den altså om livet til Alberg Åberg, og jeg synes det er et fascinerende konsept. Og romanen er like betagende som jeg forventet. Det er noe med Harstads språk som er så nydelig, han får fram en slags usentimental, gjenkjennelig tristesse som jeg liker så godt. Og en rolig ettertenksomhet uten å være kjedelig. Beundringsverdig fyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 2. desember 2007 #4489 Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg er dypt inne i Hässelby av Johan Harstad. For dere som ikke har rukket å lese om den, så handler den altså om livet til Alberg Åberg, og jeg synes det er et fascinerende konsept. Og romanen er like betagende som jeg forventet. Det er noe med Harstads språk som er så nydelig, han får fram en slags usentimental, gjenkjennelig tristesse som jeg liker så godt. Og en rolig ettertenksomhet uten å være kjedelig. Beundringsverdig fyr! Jeg gleder meg til denne, og har ønsket meg den i julegave. Som du kanskje husker ble jeg veldig betatt av Buzz Aldrin, og jeg er veldig spent på Hässelby. Det du skriver tegner godt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #4490 Del Skrevet 2. desember 2007 Med mindre det går drastisk nedover i siste halvpart kan du glede deg, Audrey Jeg leter etter reise og surfer nettet som en gal etter lavest mulig pris. Så langt står det mellom charter til Mexico Venezuela Goa Gambia eller langtur til Hawaii. Noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #4491 Del Skrevet 3. desember 2007 Johan Harstad: Hässelby Dette er historien om Alberg Åbergs liv ettersom han vokser og blir eldre. Og det er en nydelig historie. Om Albert og pappa Bertil som kun har hverandre, og som er avhengige av hverandre på grensen til det dysfunksjonelle. Albert forsøker å løsrive seg fra sin far ved å reise rundt i Europa, men blir aldri kvitt pappaen som spøker i bakhodet. Legg til noen nydelige kjærlighetshistorier, en tidvis svart, svart stemning, fantastisk språk og konklusjonen blir at man har lest en usedvanlig god roman. Les den, les den, les den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #4492 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg er syk Jeg hoster som en gal, har feber og vondt i hele kroppen. Fordi det gjør vondt i kroppen får jeg ikke sovet skikkelig heller. Nå synes jeg rett og slett synd på meg selv. Jeg har derfor rigget meg til på sofaen med masse drikke, snop (jeg får faktisk i meg litt marsipan), dyne og puter. Så skal jeg ligge her og halvsvime til Idol etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 7. desember 2007 #4493 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg er syk Jeg hoster som en gal, har feber og vondt i hele kroppen. Fordi det gjør vondt i kroppen får jeg ikke sovet skikkelig heller. Nå synes jeg rett og slett synd på meg selv. Jeg har derfor rigget meg til på sofaen med masse drikke, snop (jeg får faktisk i meg litt marsipan), dyne og puter. Så skal jeg ligge her og halvsvime til Idol etterhvert. Har du fått årets influensa? Sørg for masse søvn og TLC . God, god bedring, Ciara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 7. desember 2007 #4494 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Stakkars Ciara, god bedring til deg! Og i dag er det julesanger som er temaet i Idol.......... Jeg trenger litt hjelp. Har du forslag til gode bøker til den eldre generasjon? Jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å kjøpe bøker til andre. I fjor byttet min far min omhyggelig utvalgte gave med den siste boken til Anne Karin Elstad. Men jeg har lyst til å kjøpe noe til han som kan gi en leseopplevelse litt utenom de vanlige bestselgerne. Sørg for å drikke masse varmt, leste forresten i avisen i dag at forskning viser at honning virker hostedempende! Endret 7. desember 2007 av Kira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #4495 Del Skrevet 8. desember 2007 Har du fått årets influensa? Sørg for masse søvn og TLC . God, god bedring, Ciara. Ja, tror det må være influensa. Nå har jeg fått i meg smertestillende, og da føles i hvert fall huden og kroppen mye bedre. Men en ting som er rart er at jeg blir så fryktelig mye varmere når jeg har tatt smertestillende, eller er det bare innbilning? Er jo klam og småsvett hele tiden. Ja, nå føler jeg meg lekker Hva er TLC? Stakkars Ciara, god bedring til deg! Og i dag er det julesanger som er temaet i Idol.......... Jeg trenger litt hjelp. Har du forslag til gode bøker til den eldre generasjon? Jeg må innrømme at jeg synes det er vanskelig å kjøpe bøker til andre. I fjor byttet min far min omhyggelig utvalgte gave med den siste boken til Anne Karin Elstad. Men jeg har lyst til å kjøpe noe til han som kan gi en leseopplevelse litt utenom de vanlige bestselgerne. Sørg for å drikke masse varmt, leste forresten i avisen i dag at forskning viser at honning virker hostedempende! Jeg fikk sett på Idol. For første gang er det ingen jeg har noe i mot som er igjen, etter at Timian røk ut. Den eldre generasjon, jeg tenker gjerne på den. Hvor gammel er han? Og hvilke andre interesser har han? ...og honning passer bra, spiste akkurat rundstykke med honning til frokost. Tror jeg skal lage meg te med honning etterhvert også. Takk for hilsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 8. desember 2007 #4496 Del Skrevet 8. desember 2007 Feberen går ned når du tar paracet, og da blir du svett. Helt normalt! Ang. bokgave, han har passert 70, er opptatt av golf og reising og svært samfunnsengasjert. Han har likt de reiseromanene jeg har kjøpt til han, og romaner som omhandler andre kulturer har også falt i smak. Derimot tror jeg ikke romaner i den modernistiske sjangeren er noe, det blir for lite håndfast for han. Det må være litt konkret, og gjerne lære han noe. Fortsatt god bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #4497 Del Skrevet 8. desember 2007 Skal tenke på saken, Kira Jeg har en pussig egenskap når jeg blir syk, og det er at jeg blir lettere hypokondrisk som følge at jeg blir negativ når jeg er syk. Nå, for eksempel, føler jeg meg temmelig overbevist om at jeg har utviklet sukkersyke siden jeg har trent for lite i det siste Komisk, altså. Ikke er jeg så lett å bo sammen med når jeg er syk, heller. Jeg blir ofte veldig selskapssyk fordi jeg ikke orker å lese eller gjøre noe særlig, samtidig som jeg er temmelig gretten. Jeg skal altså ha selskap, samtidig som det meste samboeren min sier virker temmelig tåpelig Men snart kommer det vel bedre dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 8. desember 2007 #4498 Del Skrevet 8. desember 2007 Hva er TLC? Tender, Love and Care . Regner med mannen sørger for sitt her . Jeg har faktisk aldri hatt influensa, men jeg hører at denne årets skal være ganske tøff. Du må huske å ta tiden til hjelp, hold deg hjemme fra jobb om du ikke er i form mandag. Og som Kira sier; du blir svett når feberen går ned. Ha det så fint som mulig under pleddet i helgen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #4499 Del Skrevet 8. desember 2007 Ja, mannen er så omsorgsfull som bare det, stakkars, men det er en utakknemlig jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. desember 2007 #4500 Del Skrevet 10. desember 2007 Gretten og selskapssyk høres ut som er festlig kombinasjon... Håper formen er bedre nå Kunne Åsne Seierstads nye vært noe til den eldre mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå