Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Merkelig hvordan man forestiller seg folk. Jeg trodde du kom fra Nord-Norge, Nostalgia (tror det har noe med den litt rastløse energien jeg fornemmer). Jeg har en velutviklet fantasi og jeg ser for meg deg som en liten, mørk, vever jente med knær som beveger seg opp og ned mens du sitter foran pc'en (tenk gutter som ser på en spennende fotballkamp) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig hvordan man forestiller seg folk. Jeg trodde du kom fra Nord-Norge, Nostalgia (tror det har noe med den litt rastløse energien jeg fornemmer). Jeg har en velutviklet fantasi og jeg ser for meg deg som en liten, mørk, vever jente med knær som beveger seg opp og ned mens du sitter foran pc'en (tenk gutter som ser på en spennende fotballkamp) :ler:

:overrasket::ler:

Noe stemmer jo da - jeg er har mørkt hår og er ikke så veldig høy (1.65) er nok litt rastløs ja, jeg beveger knærene sånn ganske ofte faktisk, hvis jeg kjeder meg... og jeg har en uuuutrolig treig PC, så det er nok ganske ofte... :ler: Men jeg er ikke fra Nord-Norge og jeg er ikke vever... :overrasket::sjarmor:

Jeg ser for meg at du er mørk også, men jeg tror det er pga. avataren din ;)

Samme som med Ciara - jeg forestiller meg at hun ligner litt på av'en sin - men, jeg tror hun er lys, er hun ikke? (mulig jeg tar feil nå :ler: Unnskyld hvis jeg tar feil her, Ciara :sjenert:;) )

Merkelig dette med de forestillingene man har ja... ;)

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine2: Har faktisk sittet sånn med det ene kneet, hele tiden mens jeg har skrevet dette - oppdager det først NÅ!! :overrasket: Er du litt synsk eller?? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Ciara er lys! Og hun er litt sånn filmstjernepen. Innbiller meg at hun ligner litt på Uma Thurman. Og hun er veldig pen og ordentlig i klærne. Rolige bevegelser og kloke øyne som ikke blunker særlig ofte.

Selv er jeg mørk med langt hår. Jeg er høy (1,75). Er nok ikke helt ulik avataren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Ciara er lys! Og hun er litt sånn filmstjernepen. Innbiller meg at hun ligner litt på Uma Thurman. Og hun er veldig pen og ordentlig i klærne. Rolige bevegelser og kloke øyne som ikke blunker særlig ofte.

Selv er jeg mørk med langt hår. Jeg er høy (1,75). Er nok ikke helt ulik avataren min.

Ja!! akkurat slik tror jeg at Ciara er også, bortsett fra at jeg "ser" henne som mørk da... Pen i klærene og rolige bevegelser, akkurat det har jeg tenkt også!! Også tror jeg hun har fine hender!! :ler:

(Stakkars Ciara, ligger og sover og aner ingenting om at vi sitter her og "tror" ting om henne :ler: )

Jeg visste du var mørk ja!! :sjarmor: Men, jeg "trodde" du var mye lavere ;)

Jeg har håret til skuldrene, alt like langt, og blå øyne... har du brune?? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Ciara :ler: Jeg tror også hun har pene hender. Og hun er en perfekt skostørrelse 37,5 med høy vrist.

Jeg har naturlig mørkt hår som rekker ned til midjen. Og blå øyne ;).

Jeg er kanskje litt synsk, ja. SPOOKY :ler:

Endret av Lilypie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ciara - Superwoman!! :):)

"med høy vrist"? det vet ikke jeg hva betyr en gang? :ler:

Har du jobbet i skoforretning?? ;)

Nei, nå må jeg visst gå og legge meg, slik at jeg er uthvilt til mitt vaske/bake/rydde/pynte-maraton i morgen!! :overrasket::overrasket:

;)

Ha en god natt, Lilypie!! Sov Søtt!!

:klem: fra...

meiiii

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo veldig smigrende lesning, da! ;)

Jeg er mørk, faktisk ;) Og ikke filmstjernepen, heller ;) Jeg har mørkt hår til halsen og brune øyne, men blek hud med fregner. Litt merkelig, det der. Og jeg er også ganske høy, 1.73, og ganske slank. Men det er så rart, for jeg ser når jeg skriver dette at det høres pent ut, men det er jo ikke lett å se for seg et menneske basert på en beskrivelse av noen få trekk. Tror nok ingen synes jeg er stygg, men jeg synes jo ingen er stygge selv ;), men noen synes nok jeg er søt, mens andre synes jeg ser kjedelig ut. Men jeg har faktisk veldig pene hender, synes jeg selv! :ler:

Dere høres også veldig pene ut :) Jeg ser dere begge to veldig godt for meg, men det morsomme er at jeg sikkert tar litt feil også. Anette har jeg sett for meg som liten, så moro at jeg har rett. Men man blir kanskje litt lurt av avatarene også, ser jo deg for meg litt som Audrey Tautou. Og hun er jo fryktelig søt :) Og Lilypie, langt hår til midjen høres nydelig ut. Ønsket meg alltid kjempelangt hår før, helt til jeg innså at det ikke passer meg.

Signaturen min er hentet fra Alanis Morisettes sang "These are the thoughts", hvor hun stiller seg selv mange spørsmål. Og signaturen er en av disse spørsmålene. Jeg synes det er utrolig bra skrevet. Kjenner meg veldig igjen i mange av spørsmålene hun stiller. Teksten kan leses her.

Bra fruktfonduen ble god, Lilypie! :) Hørtes forøvrig veldig koselig ut med rødvin og Radiohead :)

Har hatt en veldig rolig morgen. Spiste god frokost og har kost masse med kattebarna mine. Nalle er ekstremt kosete i dag, så nå sitter jeg med pc'en på fanget mens han ligger på fanget innenfor pc'en og halvveis henger over armen. Det er ikke så lett å skrive sånn, men hva gjør man vel ikke for søte dyret ;)

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Tenkte jeg skulle begynne å legge inn noen forslag til bøker for leseringen vår :)

Sikkert mange som har lest disse, men et sted må man jo begynne - dette er iallefall bøker jeg kunne ha tenkt meg å lest selv:

Gulldronning, perledronning

Margaret Skjelbred

Ekstremt høyt og utrolig nært

Engelsk utgave

Jonathan Safran Foer

On beauty (denne er på engelsk, men den kommer sikkert snart på norsk?)

Zadie Smith

Fordeler og ulemper ved å være til

Vigdis Hjorth

Fritt fall

Engelsk utgave

Nick Hornby

Et velsignet barn

Linn Ullmann

Kompani Orheim

Tore Renberg

Forestill deg

Marita Fossum

Ble litt mange dette, men det er kanskje like greit? Gleder meg til å se deres forslag, og gleder meg enda mer til leseringen begynner!! :sjarmor::sjarmor:

Ha en flott dag alle sammen!!

:klem: fra...

meiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo veldig smigrende lesning, da! ;)

Jeg er mørk, faktisk ;) Og ikke filmstjernepen, heller ;) Jeg har mørkt hår til halsen og brune øyne, men blek hud med fregner. Litt merkelig, det der. Og jeg er også ganske høy, 1.73, og ganske slank. Men det er så rart, for jeg ser når jeg skriver dette at det høres pent ut, men det er jo ikke lett å se for seg et menneske basert på en beskrivelse av noen få trekk. Tror nok ingen synes jeg er stygg, men jeg synes jo ingen er stygge selv ;), men noen synes nok jeg er søt, mens andre synes jeg ser kjedelig ut. Men jeg har faktisk veldig pene hender, synes jeg selv!  :ler:

Dere høres også veldig pene ut :) Jeg ser dere begge to veldig godt for meg, men det morsomme er at jeg sikkert tar litt feil også. Anette har jeg sett for meg som liten, så moro at jeg har rett. Men  man blir kanskje litt lurt av avatarene også, ser jo deg for  meg litt som Audrey Tautou. Og hun er jo fryktelig søt :) Og Lilypie, langt hår til midjen høres nydelig ut. Ønsket meg alltid kjempelangt hår før, helt til jeg innså at det ikke passer meg.

Har hatt en veldig rolig morgen. Spiste god frokost og har kost masse med kattebarna mine. Nalle er ekstremt kosete i dag, så nå sitter jeg med pc'en på fanget mens han ligger på fanget innenfor pc'en og halvveis henger over armen. Det er ikke så lett å skrive sånn, men hva gjør man vel ikke for søte dyret ;)

Hehe hei Ciara!! :vinke:

Vi har "evaluert" deg i løpet av natten, som du ser ;)

Jeg VISSTE at du har pene hender... så jeg er nok absolutt litt synsk jeg også!! :overrasket::ler:

Jeg skulle gjerne sett ut som Audrey Tautou, hun er jo verdens søteste da!! Men, jeg gjør nok ikke det ;)

Deilig med rolige morgener... jeg har hentet julepynt, ryddet og en deig er satt - nå tar jeg pause, mens jeg funderer over hvor resten av julepynten er - det er ALLTID noe som mangler... :sur::ler:

Håper du får en vidunderlig dag!! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange kjempebra forslag :)

Jeg har også lyst til å lese Gulldronning, perledronning, Kompani Orheim (den vet jeg at samboeren min får til jul :)), Ekstremt høyt og utrolig nært har jeg i hylla uten å ha lest. Fordeler og ulemper ved å være til frister også veldig.

Ellers har jeg veldig lyst til å lese

Haruki Murakami: Kafka på stranden

Jan Kjærstad: Kongen av Europa

Paul Auster: The Brooklyn Follies

Hanne Ørstavik: Kjærlighet

Hvem har lyst til å være med? Og når passer det for hver av dere å begynne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut, Anette :) Så flink du er som baker og pynter til jul :) Du får det sikkert kjempefint!

Ha en super dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange kjempebra forslag :)

Jeg har også lyst til å lese Gulldronning, perledronning, Kompani Orheim (den vet jeg at samboeren min får til jul :)), Ekstremt høyt og utrolig nært har jeg i hylla uten å ha lest. Fordeler og ulemper ved å være til frister også veldig.

Ellers har jeg veldig lyst til å lese

Haruki Murakami: Kafka på stranden

Jan Kjærstad: Kongen av Europa

Paul Auster: The Brooklyn Follies

Hanne Ørstavik: Kjærlighet

Hvem har lyst til å være med? Og når passer det for hver av dere å begynne? :)

Åhhh - mange spennende forslag fra deg og!! (tror vi får det vanskelig med å velge bare 1 haha... )

Kafka på stranden har jeg også veldig lyst å lese, Kjærlighet av Hanne Ørstadvik er en av de få bøkene av henne jeg ikke har lest... (Har et veldig ambivalent forhold til hennes romaner, men fortsetter å lese allikevel :ler: )

Kongen av Europa og Brooklyn Follies kunne jeg også tenkt meg å lese... :ler:

JEG har lyst til å være med!! *strekker hånden HØYT i været*, som om noen ikke hadde fått det med seg?? :ler:

For meg passer det anytime ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er med på bokring! Av deres forslag har jeg lyst til å lese J. Safran Foer, Tore Renberg/Kompani Orheim, Paul Auster/Brooklyn Follies.

Jeg føyer til:

*Monica Ali / Brick Lane

*Richard Powers / Sang i tid og rom

*Jeffrey Eugenides / Middlesex

*Merete Morken Andersen / Hav av tid

Jasså, du ligner ikke Uma Thurman, Ciara

:overrasket: Tror det vil ta en tid før jeg får slettet det bildet på netthinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det stemmer at jeg har rolige bevegelser. Vet ærlig talt ikke ofte om jeg blunker eller sjelden eller ikke ;)

Jeg synes det er merkelig at du trodde jeg var blond, men det er mest fordi jeg ser på meg selv som veldig typisk mørk, på en måte. Skulle gjerne vært mørk og mystisk, men jeg er nok så lite mystisk som man kan få blitt ;)

Jeg har lest Hav av tid og Middlesex, men skulle gjerne lest Richard Powers bok. Vi kan jo bare starte med en, blir det en suksess kan vi jo lese alle vi vil etterhvert ;)

I dag kjøpte jeg meg Damien Rice: O. Den var på salg på Platekompaniet, og det var bra, for jeg har ønsket meg den lenge. Liker den veldig godt så langt. Synes stemmen hans minner litt om Fran Healys. Jeg er veldig glad i Travis :)

Man skulle hatt tid til å lese og høre på musikk hele dagen :)

Har vært på middag hos foreldrene mine, det var veldig koselig :) Nå kommer samboeren min snart hjem, da skal vi høre litt på musikk og slappe av før vi legger oss. Skal jobbe igjen i morgen. Men nå er det ikke så mange dager igjen til juleferie, det skal bli deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det stemmer at jeg har rolige bevegelser. Vet ærlig talt ikke ofte om jeg blunker eller sjelden eller ikke ;)

Jeg synes det er merkelig at du trodde jeg var blond, men det er mest fordi jeg ser på meg selv som veldig typisk mørk, på en måte. Skulle gjerne vært mørk og mystisk, men jeg er nok så lite mystisk som man kan få blitt ;)

I dag kjøpte jeg meg Damien Rice: O. Den var på salg på Platekompaniet, og det var bra, for jeg har ønsket meg den lenge. Liker den veldig godt så langt. Synes stemmen hans minner litt om Fran Healys. Jeg er veldig glad i Travis :)

Hei & god morgen!! :sjenert:

Jeg har også "innbildt" meg at du var blond, Ciara ;) Rart med de oppfatningene man får... Jeg har som oftest alt annet enn rolige bevegelser :ler: Beveger meg fort, har rask mimikk? (vifter med hendene overalt når jeg forklarer) og snakker veldig fort og masse (til og med fort for å være bergenser :overrasket::ler: ) Men, når jeg har noe jeg vil ha sagt... så vil jeg jo si det!! ALT på En gang!! :grine: *frustrerende* :ler:

Så bra at du likte Damien Rice!! Han er helt rå!! :sjarmor: Synes du ikke hun som synger på platen med ham (Lisa Hannigan) har vakker stemme også? Jeg hååååper hun gir ut soloplate snart!! ;)

Nå har jeg faktisk kommet litt lenger enn jeg trodde ang. julepyntingen/vasking/rydding/baking (selv om ikke alt er ferdig) Har fått treet inn og det er ferdig pyntet (klarte til slutt og finne ALL julepynten, 10 poeng til meg!! Lysene virket!! :klappe::sjarmor: ) Ok, er ikke helt fornøyd med bakingen, men en deig er satt (kakemenner), og den skal bli skjevlet ut og bakt i dag + jeg skal ha en deig til ferdig...

Jeg har pyntet med julenisser, julemus, juleengler, juleputer (ta det med ro, de er bare stripete :ler: ) og en nyyyydelig julestrømpe (perlebrodert på mørk rød velur) som jeg fikk til jul i forfjor av mine foreldre...

Så det er ikke så mye igjen!! :sjarmor:

Håper alle bokhjørnedamer får en super-fantastisk magisk førjulsmandag!! *strør rundt med julemagipulver* :sjarmor:

Vi "snakkes"!!

Stor :klem: fra...

meiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er med på bokring! Av deres forslag har jeg lyst til å lese J. Safran Foer, Tore Renberg/Kompani Orheim, Paul Auster/Brooklyn Follies.

Jeg føyer til:

*Monica Ali / Brick Lane

*Richard Powers / Sang i tid og rom

*Jeffrey Eugenides / Middlesex

*Merete Morken Andersen / Hav av tid

Jeg har lest Merete Morken Andersen: Hav av tid... ellers er jeg åpen for ALT!! :ler:

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært mørk og mystisk, men jeg er nok så lite mystisk som man kan få blitt ;)

Awwwwwww - du er så mystisk atte!! :klem:

Sant jeg er litt mystisk og? :sjenert:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Jeg har sittet og surfet litt på forskjellige bokklubber på nett... og kanskje funnet noe vi kan ha interesse av også? Her er litt tips om hvordan man starter en boksirkel/klubb... og her er noen generelle råd om hvordan man kan "klare" å bestemme seg for hvilken bok man skal lese... :ler:

Dette er ikke for nett-klubber da... kanskje jeg skal surfe litt mer og se om jeg finner noe om det? ;)

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...