Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Takk, Nostalgia. Jeg skal reise hjem til familien min. Drar lillejulaften og har ferie i 10 dager. Har en supersøt sjef som mener jeg fortjener lang ferie, har jobbet hardt i høst. Hva skal du da? Kan vel egentlig bla meg tilbake i dagboken, men hva gjør du til daglig? Du må ikke svare (vet at du venter på svar fra forlag...).

Jeg sitter her og svaier av tretthet, men tenkte å få meg Jakten på kjærligheten før jeg går til sengs.

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres herlig ut med lang juleferie!! :)

Jeg gjør i grunnen ingenting? Er hjemme pga. sykdom, men jeg skriver jo ganske mye, mest poesi, men har begynt på litt lengre ting nå... :overrasket:;)

Ja, jeg venter på svar fra forlag ang. dikt, men, det ser ikke akkurat lyst ut, nei ;)

Men, man må jo prøve, ikke sant? :sjenert:

Hva gjør du på da?

Kos deg med jakten på kjærligheten! Skal løpe å se den jeg også nå!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :)

Rekker ikke å skrive så langt nå, pc'en har lite batteri. Men i morgen har jeg fri, så skal skrive med en gang jeg har spist frokost i morgen. Da har jeg masse å kommentere :)

Har hatt to travle, men utrolig hyggelige dager. Jobbing om dagen, og sosialt liv om kvelden. Så nå er jeg behagelig brisen på portvin, hører på Dionne Warwick - er veldig glad i henne, og særlig i julen.

Nå skal jeg øyeblikkelig legge meg, også skal jeg sove lenge. I morgen tidlig planlegger jeg å dra kattene mine opp i senga og kose leeenge før jeg står opp. Det er noe av det koseligste jeg vet :)

Setter veldig pris på at dere er her alle sammen. Det er alltid et lyspunkt i dagen min når jeg logger meg på og ser innleggene dere har skrevet. Det skal dere vite. Og bare så det er sagt, jeg er ikke så brisen at jeg er sentimental heller ;)

Sov godt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, det var hyggelig å se deg her midt på natten!! ;)

Høres ut som du har kost deg de siste dagene, det er bra!!

Dionne Warwick har jeg ingenting av... hmm noe å anbefale? (som om jeg trenger lengre lister? :ler: )

Setter veldig pris på at dere er her alle sammen. Det er alltid et lyspunkt i dagen min når jeg logger meg på og ser innleggene dere har skrevet. Det skal dere vite. Og bare så det er sagt, jeg er ikke så brisen at jeg er sentimental heller ;)

neeeeidaaaa!! *vink-vink*

:grine2: :grine2:

Sov godt, Ciara!! Kos masse med kattene i morgen!! ;)

:klem: fra...

meiiii

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

”The Pull Of The Moon” Elizabeth Berg

”The Pull Of The Moon” av Elizabeth Berg handler om Nan, som har fylt 50 år, og som trenger å finne seg selv. Hun legger igjen en beskjed til ektemannen Martin. Kjøper seg en ny journal og starter på en reise både på den amerikanske landeveien og i seg selv. Vi følger Nan gjennom brevene hun daglig sender til ektemannen og gjennom journalen som hun stadig fyller opp. Berg skriver som alltid på en intim og flott måte, og det er mye visdom å hente fra denne boken. Nan forsøker å finne tilbake noe av det hun har mistet ved å være hjemmeværende i alle år og ved å alltid la andres ønsker komme foran sine egne. Og ikke minst, hun strever med å akseptere at hun er 50, at kroppen forandrer seg og at hun er på en ny plass i livet. Jeg har litt delte meninger om denne boken. Synes det var mye bra - men, jeg føler at jeg aldri kom helt ”inn” i historien allikevel...

Håper alle Bok-damene her inne får en fantastisk fredag!!

Stoooor :klem: fra...

Anette

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg sent på kvelden igjen. Denne dagen ble mye mer hektisk enn jeg hadde tenkt. Har julehandlet store deler av dagen, så møtte jeg en venninne i byen, så dro jeg hjem og laget middag, og så kom en venninne på besøk. Nå har hun nettopp gått. Veldig koselig alt sammen, men deilig med noen timer for seg selv også. I morgen skal jeg jobbe, og det gruer jeg meg til, for det kommer garantert til å bli kaos... Håper bare ikke det er altfor mange sure mennesker, for det har jeg ikke tålmodighet til ;) Etter jobben i morgen skal jeg rett på middag hos svigers, og det gleder jeg meg til. Så det skjer mye i morgen også. Men søndag skal jeg ta det ganske med ro, før jeg skal dra til foreldrene mine på middag. Puh, skal bli deilig med juleferie snart! Og ikke før er juleferien over, så skal vi snart dra på ferie i fjorten dager. Så jeg kommer vel ikke til å være her kjempemye. Men skal være her så ofte jeg kan :)

Dumt at du ikke kom helt inn i den siste Elizabeth Berg-boka, Anette. Men det er jo sjelden at en forfatter bare har fantastiske bøker. Nå skal jeg snart logge meg av igjen og lese litt på senga. Skal tidlig opp i morgen. Gleder meg så veldig til butikken stenger i morgen... For oss som jobber i butikk er jula litt av et mas. Men i år var jeg jo ferdig med eksamen så sent, så har ikke blitt så mye julejobbing som tidligere år, og det er deilig.

På toppen av det hele burde jeg skrive julekort. Burde strengt tatt gjort det for lenge siden, men har rett og slett ikke rukket det. Vurderer å droppe det, ærlig talt.

Dere får ha en super helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at du ikke kom helt inn i den siste Elizabeth Berg-boka, Anette. Men det er jo sjelden at en forfatter bare har fantastiske bøker.

På toppen av det hele burde jeg skrive julekort. Burde strengt tatt gjort det for lenge siden, men har rett og slett ikke rukket det. Vurderer å droppe det, ærlig talt.

Hei Ciara :vinke:

Du lever et hektisk liv for tiden!! ;)

Sikkert utrolig mye stress og jobbe i en bok-butikk nå rett oppunder jul (og sikkert enda mer stress i romjulen, når alle kommer og skal bytte kan jeg tenke meg? :ler: )

Jeg pleide å jobbe som ekstrahjelp i en vanlig butikk helt fra jeg var 14 til jeg var nesten ferdig med utdannelsen, så jeg har jobbet maaaange juler selv, og det er stress!! Men, jeg synes nå det var litt koselig også da - blir litt ekstra spesiell stemning siden det er jul? Men, det er kanskje fordi jeg er slikt en juleentusiast på min hals at jeg opplevde det slik kanskje? :ler:

Jeg har ENDELIG mannet meg opp til å skrive julekort i dag!! juuuuuuuhuuuuuuuuu!!!! :nisse: Det ble 14 stykker, og det får holde!! :)

I helgen skal jeg (hvis alt går etter planen)

:sjenert: Få kjøpt ferdig de fleste presangene

:sjenert: Få pakket inn presangene? :overrasket:

:sjenert: Kjøpe & pynte juletre

:sjenert: Dra frem all julepynten :sjarmor: og endelig pynte til jul!!

:sjenert: Bake julekaker

:sjenert: Skrive, skrive, skrive & :lese: :lese: :lese:

hmmmmmmmmmmmmmm... tja-tjo? vi får nå se på mandag da - hva som er gjort?? ;)

Ha en super helg, Ciara og alle andre bokhjørne-damer!!

Stoooor :klem: fra...

meiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det veldig koselig i dag også. Men må si jeg gleder meg til å gjøre ingenting i morgen :)

Det er litt koselig å jobbe i butikk også. Det er jo faktisk en del hyggelige og høflige kunder som setter pris på hjelpen de får. Så det var bedre jobb i dag enn jeg fryktet.

Du har mye å gjøre du også, Anette. Har du fått pyntet? :)

Etterpå skal jeg lese videre i boka mi. Nå leser jeg Ordskjelv av Geelmuyden, portrettintervjuer av forfattere. Synes det er veldig interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjør du på da?

Jeg jobber som sykepleier i en mellomlederstilling.

Har snødd her i dag også... du kommer vel ikke fra Bergen vel?? ;)

Nei, jeg bor lengre nord, i Trondheim ;)

Jeg har hatt førjulsfest, og sitter her og super i meg rødvinsrestene og hører på Radiohead. Sjokolade og fruktfonduen til Ciara ble en suksess!

Jeg er egentlig et nattmenneske, det er derfor jeg sitter her nå, men har en jobb som tvinger meg opp kl 0600. Men jeg elsker natten! Jeg tenker så godt! Særlig med litt rødvin innabords

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mye å gjøre du også, Anette. Har du fått pyntet? :)

Etterpå skal jeg lese videre i boka mi. Nå leser jeg Ordskjelv av Geelmuyden, portrettintervjuer av forfattere. Synes det er veldig interessant :)

:vinke: Hei-hei! :)

Ja, jeg har MYE å gjøre også. Men, har jeg gjort noe av det i dag? nææææ-heii!! :roll:

Satser på super-innsats i morgen :overrasket::ler:

Jeg har begynt på ny bok også "You Remind Me Of Me", men jeg har bare lest ca. 10 sider før jeg :sove: ikke et godt tegn akkurat, men jeg var veeeeldig trøtt da! :ler: "Ordskjelv" høres spennende ut!! Har ikke hørt om den før jeg?

Du må fortelle mer når du er ferdig!!

Kos deg i morgen da!!

God natt!!

:klem: fra...

meiiii

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ciara, kan jeg spørre deg hvor signaturen din er hentet fra? Liker den veldig godt. Føler nesten at den er en replikk til min egen signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra. Har hatt to hyggelige kvelder sammen med venner. Fått en haug med gaver som jeg har stuvet inn i et skap i frykt for å begynne å klemme og riste på de :) Jeg er ekstremt glad i gaver; teller fremdeles hvor mange jeg får og planlegger rekkefølgen de skal åpnes opp i (de jeg er mest spent på innholdet i åpnes sist...).

Jeg har skrevet noen replikksvar til deg lengre opp i dagboken; tror våre svar krysset hverandre.

Hvordan går det i julehuset Nostalga? Finner du frem til pc'en blant alle dorullnissene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra. Har hatt to hyggelige kvelder sammen med venner. Fått en haug med gaver som jeg har stuvet inn i et skap i frykt for å begynne å klemme og riste på de :) Jeg er ekstremt glad i gaver; teller fremdeles hvor mange jeg får og planlegger rekkefølgen de skal åpnes opp i (de jeg er mest spent på innholdet i åpnes sist...).

Jeg har skrevet noen replikksvar til deg lengre opp i dagboken; tror våre svar krysset hverandre.

Hvordan går det i julehuset Nostalga? Finner du frem til pc'en blant alle dorullnissene?

Åhhh... ja nå så jeg hva du hadde skrevet, gikk visst glipp av det før ;)

Sykepleier? Så bra! Har enormt respekt for sykepleiere, synes alle de jeg har møtt så langt har vært helt fantastiske! Må være et svært spennende og givende yrke? Sikkert stressende også da! jeg kunne aldri vært det, tror jeg... :overrasket:;)

Har alltid forestilt meg at du kommer fra Oslo, jeg - men, så feil kan man altså ta ;)

Trives du i Trondheim?

Så fint at julepartyet ditt var en suksess!! Det er alltid gøy!! Jeg skal har pinnekjøttfest med venner i romjulen, og det gleder jeg meg til ;)

Jeg skal begynne super-pynting/kakebaking/juletrepynting i morgen - så jeg burde nok :sove::ler: Men, nei da - her sitter jeg ;)

Skal du hjem til foreldrene dine i julen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...