Daria Skrevet 2. juli 2007 #4061 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Og her er siste leste bok: Jo Nesbø: Snømannen Som Nesbø/Harry Hole-fan, så er jo hver ny bok en høydare. Denne gangen er det en snømann som hjemsøker Harry Hole. En rekke kvinner blir drept, og felles for drapene er at en snømann er satt opp ved huset der ofrene bor. Dette er utgangspunktet for en ny Hole-krim, hvor raske sceneskifter og harrytøffe kommentarer er selvsagt innhold. Og hvorfor endre en så suksessfull oppskrift, egentlig? Nesbø er som vanlig god på å formidle spenning, denne boken er tidvis rene pageturneren. Harry Hole er noe sjeldent som rufsete, barsk og soft på en gang, og er derfor en sexy krimfigur. Og intrigen er også som vanlig god. Derfor: Harry Hole-fans, løp og kjøp! Denne kan dere ikke gå glipp av. Dette er forresten også tidspunktet for å lese den. Jeg for min del var glad det ikke var snø ute da jeg leste denne, det hadde blitt for guffent. Jeg digger både Jo Nesbø og Harry Hole -Snømannen ble lest i sin helhet samme dag som den kom i hus... Jeg fikk en bok i fanget forleden jeg bare måtte begynne på: "Bokbussdetektiven og mysteriet med det forsvunne bøkene" -hvordan kunne jeg stå imot... Men den gjorde seg skrekkelig dårlig på nynorsk, så nå har jeg kastet inn håndklet og bestilt den på engelsk. Tror nemlig den egentlig er nokså morsom, så da vil jeg ikke bruke tid på å irritere meg over språket. Ikke minst fordi det virker som om språk og dialektbruk (London vs nord-irsk bygd) er et viktig virkemiddel. Interiør-interessen er heller laber her for tiden, å bo i et nedslitt leid hus man drømmer om å flytte fra er ikke så inspirerende... Endret 2. juli 2007 av Daria
Gjest Kira Skrevet 2. juli 2007 #4062 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Leser for øyeblikket Historikeren av Elisabeth Kostova. Vet ikke helt hva jeg synes ennå. Jeg liker måten ulike livsløp er flettet sammen på, de historiske tilbakeblikkene, og kanskje særlig beskrivelsene av de for meg ganske ukjente landene Bulgaria og Romania. Det er fine miljøskildringer i boken. Selve Dracula-plottet blir derimot litt søkt for meg. Men den er spennende nok, jeg har lest 800 sider på to dager. Liker også både Jo Nesbø og Harry Hole. Setter herved opp Snømannen på leselisten min for sommeren. Når det gjelder interiør, er jeg også i opppussingsmodus for tiden. Vi skal slipe gulv, male stuen og skifte kjøkken i sommer. Og jeg som egentlig ikke bruker så mye tid på sånt, gleder meg som et barn. Jeg leter etter gardiner, tegner kjøkken, og leter etter små detaljer som skal gjøre dette perfekt. I tillegg til at jeg endelig skal få flyttet boksamlingen min inn i varmen igjen, og den skal systematiseres! Endret 2. juli 2007 av Kira
Ciara Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #4063 Skrevet 2. juli 2007 Tja, jeg har da noen klare: Jørn Lier Horst - Den eneste ene og Felicia forsvant Carstein Jensen - Vi, de druknede Siri Hustvedt - Lily Dahls fortryllelse Bill Bryson - En kort historie om nesten alt (påbegynt, men ligger på vent til ferien) Simon Singh - Big Bang Hva med deg? Hva skal Ciara lese i sommer ? Som jeg skulle skrevet det selv! Du husker jeg malte alt hvitt i fjor? Vel, nå driver jeg og leter etter den perfekte, subtile gråblå fargen... Mulig jeg venter litt, men lete skal jeg! Og jeg leter fortsatt etter lenestolen med metallnagler, skinnlener og stofftrekk... Og jeg har lyst på en stilig prismekrone . ...og Montana-moduler . Vi blir nok sammen om Vi, de druknede. Ellers har jeg disse på lista: Kate Mosse: Labyrinten (holder på stadig) Khaled Hosseini: Tusen strålende soler Torgrim Eggen: Hermanas (endelig på tide) + en rekke andre som måtte falle meg inn. Har som mål å lese mer Hustvedt og Brink. Og jeg har den siste Coetzee på lager En kort historie om nesten alt vil jeg også lese Det tegner til en bra lesesommer! Er det duegrått du vil ha? I grått har jeg har jeg en fargenyanse som heter morgendis som jeg er veldig fornøyd med. Den ser blå ut i det rette lyset, men er egentlig ganske ren, lys grå. Jeg er helt forelsket i denne fargen! Men hva er Montana-moduler? :klø: Jeg digger både Jo Nesbø og Harry Hole -Snømannen ble lest i sin helhet samme dag som den kom i hus... Jeg fikk en bok i fanget forleden jeg bare måtte begynne på: "Bokbussdetektiven og mysteriet med det forsvunne bøkene" -hvordan kunne jeg stå imot... Men den gjorde seg skrekkelig dårlig på nynorsk, så nå har jeg kastet inn håndklet og bestilt den på engelsk. Tror nemlig den egentlig er nokså morsom, så da vil jeg ikke bruke tid på å irritere meg over språket. Ikke minst fordi det virker som om språk og dialektbruk (London vs nord-irsk bygd) er et viktig virkemiddel. Interiør-interessen er heller laber her for tiden, å bo i et nedslitt leid hus man drømmer om å flytte fra er ikke så inspirerende... Og hvordan går det med flytteplaner/jobbplaner? Boken du har lest har jeg aldri hørt om, men den hørtes morsom ut Leser for øyeblikket Historikeren av Elisabeth Kostova. Vet ikke helt hva jeg synes ennå. Jeg liker måten ulike livsløp er flettet sammen på, de historiske tilbakeblikkene, og kanskje særlig beskrivelsene av de for meg ganske ukjente landene Bulgaria og Romania. Det er fine miljøskildringer i boken. Selve Dracula-plottet blir derimot litt søkt for meg. Men den er spennende nok, jeg har lest 800 sider på to dager. Liker også både Jo Nesbø og Harry Hole. Setter herved opp Snømannen på leselisten min for sommeren. Når det gjelder interiør, er jeg også i opppussingsmodus for tiden. Vi skal slipe gulv, male stuen og skifte kjøkken i sommer. Og jeg som egentlig ikke bruker så mye tid på sånt, gleder meg som et barn. Jeg leter etter gardiner, tegner kjøkken, og leter etter små detaljer som skal gjøre dette perfekt. I tillegg til at jeg endelig skal få flyttet boksamlingen min inn i varmen igjen, og den skal systematiseres! Historikeren har jeg lest. Du finner anmeldelse her på sidene et sted Jeg likte den sånn passe godt. Høres ut som et fint oppussingsprosjekt. Det er helt utrolig hvor mye gulv har å si for hvordan et hjem ser ut. Og kjøkken! Jeg elsker kjøkken. For ikke å snakke om fliser over kjøkkenbenk! Lykke til med prosjektet
Daria Skrevet 2. juli 2007 #4064 Skrevet 2. juli 2007 (endret) Khaled Hosseini: Tusen strålende soler Den skal jeg få lest så snart den blir ledig. Det var venteliste før den kom, så jeg fikk ikke snappet den til meg... Og hvordan går det med flytteplaner/jobbplaner? Boken du har lest har jeg aldri hørt om, men den hørtes morsom ut Jobber med saken, men foreløbig uten resultat Boka er ganske ny på norsk, den kom med siste ladning kulturfondbøker. Tror som sagt den er adskillig bedre på engelsk enn på nynorsk. Det har visst kommet en oppfølger på engelsk Endret 2. juli 2007 av Daria
Ciara Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #4065 Skrevet 3. juli 2007 Håper det klaffer med jobbsøking snart
Susannah Skrevet 3. juli 2007 #4066 Skrevet 3. juli 2007 Er på interiørgiret for tiden. På én måte er interiørdilla fjernt fra meg, og tidvis også noe jeg forakter, dette med å legge så mye betydning i møbler og eksteriør. På den annen side betyr det så mye for hvordan man trives. For meg er det verdt pengene om jeg har noe nydelig å se på, det gjør faktisk livet mitt hyggeligere. Samtidig har jeg (heldigvis!) ikke ubegrenset budsjett, for å si det mildt, og jeg lever forholdsvis sparsommelig. Hvilket betyr noen bøker og plater i måneden, god mat, litt vin, litt kosmetikk og en og annen gjenstand jeg vil ha. Vi lever priviligerte liv! Nå for tiden har jeg lagt min elsk på Verner Panton-stoler, og håper å overtale min noe mer konservative samboer Og så er det jo denne lampen til 8000 (!) som er helt fantastisk. Det er ikke lett, dette med å ha et ønske om å leve sparsommelig og økologisk samtidig som man vil ha alt som ser pent ut. Et evig dilemma! Jeg er også på "interiørgiret" for tiden, har flyttet inn i et oldgammelt hus, men det begynner å bli koselig rundt omkring nå. Men leter fortsatt etter drømmesofaen, sitter i en velbrukt 80-tallsversjon nå og holder på å skli ned fra setene. Men kjøper ikke sofa på impuls, vil ha den helt perfekte! Dessuten har jeg litt bøker på gang, leste nettopp Drageløperen, det vil si: jeg slukte den. Så må nok skaffe meg "De tusen soler...." snart. Og Hundehode er halvlest - masse gode bøker på gang i sommer
Gjest Blanca Skrevet 4. juli 2007 #4067 Skrevet 4. juli 2007 Er det duegrått du vil ha? I grått har jeg har jeg en fargenyanse som heter morgendis som jeg er veldig fornøyd med. Den ser blå ut i det rette lyset, men er egentlig ganske ren, lys grå. Jeg er helt forelsket i denne fargen! Men hva er Montana-moduler? :klø: Montana-moduler. Jeg liker de rene linjene og knottene på skapene. Siden det er moduler kan man bygge videre på de etter behov. Tenk deg en hel vegg med bokhyller og skap innimellom. Man kan også kombinere forskjellige farger. Hvor fant du morgendis? Jeg har lett som en gal, og kjenner jeg bare må få tatt en titt på denne nyansen .
Fresi Skrevet 4. juli 2007 #4068 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har nå begynt på Nicole Krauss etter din anbefaling, og må si at den (Kjærlighetens historie) virker svært lovende så langt! Deretter må jeg nok lese en Hustvedt-roman til, jeg ble virkelig veldig betatt av Det jeg elsket. Bror Hagemann får jeg rett og slett ikke tak i, jeg kan bestille selvsagt, men vil av en eller annen grunn ha den akkurat når jeg bestemmer meg for at i dag, i dag skal jeg kjøpe den Jeg fikk høre at den kommer som pocket 20.august så jeg tror kanskje at jeg venter til da. Leser kanskje Hundehode først, den er allerede innkjøpt Håper du har fine julidager!
irma Skrevet 4. juli 2007 #4069 Skrevet 4. juli 2007 Jeg har hatt "Det du elsket" i hylla mi siden den ble gitt ut, men har av ulike grunner ikke "orket" å lese den. Men nå, etter alle disse skriveriene....jeg er hekta! Takk igjen Ciara, for at jeg valgte denne akkurat nå som jeg er klar for å lese den, og ikke en av de andre 50 uleste i hylla mi :-)
Amadea Skrevet 5. juli 2007 #4070 Skrevet 5. juli 2007 Hei Ciara og bokdamene! Blir det noe lesing nå på sommeren da? Jeg har lest både Hvit Natt og Hundehode så da får dere si i fra når det blir noen diskusjon her. (Dvs, si i fra og si i fra, jeg legger vel merke til det selv. Er jo innom nå og da ) Jeg har nå prøvd meg på en ny Maalouf bok - Leo Afrikaneren. Jeg kom ikke så fort inn i den. Dette kombinert med sommertider på biblioteket som gjør at jeg ikke får levert tilbake bøkene da jeg selv er på jobb mens de er oppe, gjorde at jeg måtte kaste inn håndkleet (sier man det tro ? ) og levere tilbake boka. Jeg får prøve igjen til høsten. Som erstatning gikk jeg og kjøpte meg lett sommerlektyre - Last Chance Saloon av Marian Keyes. Perfekt ved bassengkanten! Jeg vil nok trenge noen flere etterhvert. God sommer!
Miami Skrevet 5. juli 2007 #4071 Skrevet 5. juli 2007 Trodde jeg hadde sommerlektyren klar, men det var før jeg leste de siste innleggene her. Stadig noe nytt som frister Nå leser jeg Illusjonenes bok. Det går litt tregt, jeg tror jeg har forlest meg i det siste. Regner med det tar seg opp nå når jeg tar ferie. Har kjøpt Hundehode, men ikke begynt å lese. Har også ambisjoner om å lese Anne B. Ragde (Arsenikktårnet, Berlinerpoplene og Eremittkrepene er lånt). Har ikke lest noe av henne tidligere, det har ikke fristet, men nå skal jeg gi henne en sjanse. I tillegg må jeg nok også kjøpe en Coetzeebok eller to. Satser på originalspråket denne gangen. Carsten Jensen har jeg også lyst til å lese. Ja ja, får vel nesten håpe på litt dårlig ferievær Om ikke det var nok, fikk jeg et tilbudsblad fra min nettbokhandel i posten forleden. Masse snacks der også
Ciara Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4072 Skrevet 6. juli 2007 Jeg er også på "interiørgiret" for tiden, har flyttet inn i et oldgammelt hus, men det begynner å bli koselig rundt omkring nå. Men leter fortsatt etter drømmesofaen, sitter i en velbrukt 80-tallsversjon nå og holder på å skli ned fra setene. Men kjøper ikke sofa på impuls, vil ha den helt perfekte! Dessuten har jeg litt bøker på gang, leste nettopp Drageløperen, det vil si: jeg slukte den. Så må nok skaffe meg "De tusen soler...." snart. Og Hundehode er halvlest - masse gode bøker på gang i sommer Høres så hyggelig ut med gammelt hus Jeg har også ekstremt lyst på ny sofa, vanskelig (og ikke minst, dyrt). Det er gøy med slike prosjekter man kan pusle med, at man ser hjemmet og stilen tar form. Så bra du har en god lesesommer så langt Montana-moduler. Jeg liker de rene linjene og knottene på skapene. Siden det er moduler kan man bygge videre på de etter behov. Tenk deg en hel vegg med bokhyller og skap innimellom. Man kan også kombinere forskjellige farger. Hvor fant du morgendis? Jeg har lett som en gal, og kjenner jeg bare må få tatt en titt på denne nyansen . Å, så fine! Synes absolutt du skal skaffe deg slike Morgendis finnes på Maxbo i hvert fall. Det finnes vel Maxbo nær deg? Å, den som hadde mer interiørpenger. En gang SKAL jeg ha egget til Jakobsen Jeg har nå begynt på Nicole Krauss etter din anbefaling, og må si at den (Kjærlighetens historie) virker svært lovende så langt! Deretter må jeg nok lese en Hustvedt-roman til, jeg ble virkelig veldig betatt av Det jeg elsket. Bror Hagemann får jeg rett og slett ikke tak i, jeg kan bestille selvsagt, men vil av en eller annen grunn ha den akkurat når jeg bestemmer meg for at i dag, i dag skal jeg kjøpe den Jeg fikk høre at den kommer som pocket 20.august så jeg tror kanskje at jeg venter til da. Leser kanskje Hundehode først, den er allerede innkjøpt Håper du har fine julidager! Ciao Fresi! Så bra Krauss er lovende Visste du at Krauss er gift (eller samboer, jeg vet ikke) med Jonathan Safran Foer? Et interessant par det måtte være gøy å kjenne. Ser at til at Hustvedt-feberen herjer i bokhjørnet Jeg nyter juli, helgen skal i hvert fall nytes, været er endelig strålende
Ciara Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4073 Skrevet 6. juli 2007 Jeg har hatt "Det du elsket" i hylla mi siden den ble gitt ut, men har av ulike grunner ikke "orket" å lese den. Men nå, etter alle disse skriveriene....jeg er hekta! Takk igjen Ciara, for at jeg valgte denne akkurat nå som jeg er klar for å lese den, og ikke en av de andre 50 uleste i hylla mi :-) Så bra! Føler vel ikke at det er min fortjeneste at Hustvedt leses, det er jo dere som skaper bølgen Har du bare 50 uleste? Hei Ciara og bokdamene! Blir det noe lesing nå på sommeren da? Jeg har lest både Hvit Natt og Hundehode så da får dere si i fra når det blir noen diskusjon her. (Dvs, si i fra og si i fra, jeg legger vel merke til det selv. Er jo innom nå og da ) Jeg har nå prøvd meg på en ny Maalouf bok - Leo Afrikaneren. Jeg kom ikke så fort inn i den. Dette kombinert med sommertider på biblioteket som gjør at jeg ikke får levert tilbake bøkene da jeg selv er på jobb mens de er oppe, gjorde at jeg måtte kaste inn håndkleet (sier man det tro ? ) og levere tilbake boka. Jeg får prøve igjen til høsten. Som erstatning gikk jeg og kjøpte meg lett sommerlektyre - Last Chance Saloon av Marian Keyes. Perfekt ved bassengkanten! Jeg vil nok trenge noen flere etterhvert. God sommer! Hei Amadea! Jeg henger etter med lesing for tiden som dere har skjønt. Så jeg har ikke lest noe av det jeg skulle. Men derimot mye annet pga jobb. Men håper jeg får kommet meg gjennom dem. Skal uansett få somlet meg til å oppdatere signaturen. Kos deg med chick-lit! Trodde jeg hadde sommerlektyren klar, men det var før jeg leste de siste innleggene her. Stadig noe nytt som frister Nå leser jeg Illusjonenes bok. Det går litt tregt, jeg tror jeg har forlest meg i det siste. Regner med det tar seg opp nå når jeg tar ferie. Har kjøpt Hundehode, men ikke begynt å lese. Har også ambisjoner om å lese Anne B. Ragde (Arsenikktårnet, Berlinerpoplene og Eremittkrepene er lånt). Har ikke lest noe av henne tidligere, det har ikke fristet, men nå skal jeg gi henne en sjanse. I tillegg må jeg nok også kjøpe en Coetzeebok eller to. Satser på originalspråket denne gangen. Carsten Jensen har jeg også lyst til å lese. Ja ja, får vel nesten håpe på litt dårlig ferievær Om ikke det var nok, fikk jeg et tilbudsblad fra min nettbokhandel i posten forleden. Masse snacks der også Genialt! Coetzee, særlig Ragde opplever jo en rimelig ekstrem hype for tiden, men det er jo hyggelige bøker forsåvidt. Arsenikktårnet er best av dem, synes jeg. Og nå kommer jo nummer tre om Neshov-familien i august, så da er det jo greit å vite hva avisene skriver side opp og side ned om. Sommeren er full av bokfristelser
Ciara Skrevet 6. juli 2007 Forfatter #4074 Skrevet 6. juli 2007 Endelig fredag. Dette er en perfekt dag. Det var sol da jeg syklet til jobben, det var så nydelig. Og jeg følte nesten jeg var på ferie, og bare skulle innom jobben en tur. Den følelsen har jeg i blant, og tyder vel på at jobben min er ganske hyggelig. Så spiste jeg lunsj ute, det er så luksus. Og nå skal jeg straks sykle hjem igjen, grille litt, hygge meg med samboeren min. Kanskje se litt på tv når det mørkner ute. Håper det blir varmt i helgen, jeg vil ha sol! God helg alle sammen!
Gjest Kira Skrevet 6. juli 2007 #4076 Skrevet 6. juli 2007 Så heldig du er som kan sykle til jobb, Ciara. Både sunt og miljøvennlig. Har akkurat lest Jane Austens Emma. Hun skriver så underfundig, og med en ironisk distanse både til karakterene og hendelsene. Jeg er utrolig fasinert av disse engelske kvinnelige romantiske forfatterne, liker å legge inn noen klassikere mellom andre bøker, også i ferien. Og jeg finner framstillingene hennes av mange av karakterene veldig aktuelle også i dag Ha en flott og solrik helg, Ciara
Susannah Skrevet 7. juli 2007 #4077 Skrevet 7. juli 2007 Måtte bare innom her en tur, sitter nesten helt pyntet og klar til bryllup om 3 timer (Jeg er gjest, altså) Dere vet, 07.07.07 - lykkedagen. Så blir nok ikke noe lesing i dag, men fikk enda flere boktips her i dag. Ha en fin helg, folkens!
Gjest Blanca Skrevet 7. juli 2007 #4078 Skrevet 7. juli 2007 Set ut til at du har fått solen din, C. Her har temperaturen synket litt, og det er faktisk litt deilig etter den siste ukens tropevarme. Kos deg .
Ciara Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #4079 Skrevet 7. juli 2007 God helg, Ciara. Håper dere får masse Æsj, det var bare sol her i morges. Nå er det overskyet, og det kommer nok en regnskur snart Så heldig du er som kan sykle til jobb, Ciara. Både sunt og miljøvennlig. Har akkurat lest Jane Austens Emma. Hun skriver så underfundig, og med en ironisk distanse både til karakterene og hendelsene. Jeg er utrolig fasinert av disse engelske kvinnelige romantiske forfatterne, liker å legge inn noen klassikere mellom andre bøker, også i ferien. Og jeg finner framstillingene hennes av mange av karakterene veldig aktuelle også i dag Ha en flott og solrik helg, Ciara Ja, det er supert å sykle til jobben og jeg er veldig, veldig glad for å kunne bo så sentralt Jeg er også glad i Jane Austen. Lenge siden jeg har lest noe av henne nå, men jeg har jo flere å kaste meg over. Og andre klassiker-forfattere for den saks skyld. God helg, Kira! Måtte bare innom her en tur, sitter nesten helt pyntet og klar til bryllup om 3 timer (Jeg er gjest, altså) Dere vet, 07.07.07 - lykkedagen. Så blir nok ikke noe lesing i dag, men fikk enda flere boktips her i dag. Ha en fin helg, folkens! Bryllup er så hyggelig! Håper det blir en flott kveld Set ut til at du har fått solen din, C. Her har temperaturen synket litt, og det er faktisk litt deilig etter den siste ukens tropevarme. Kos deg . Og du er frisk igjen, ser jeg? Nå er det ikke så solrikt, men det er nå uansett fint med helg. Og solen kan jo komme tilbake
Ciara Skrevet 7. juli 2007 Forfatter #4080 Skrevet 7. juli 2007 Her kan dere lese et flott intervju med Siri Hustvedt: http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/06/19/503857.html Jeg vet hvem som kommer til å kjøpe hennes nye roman, The Sorrows of an American! Men dessverre ser det ikke ut til at den kommer før 2008.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå