Ciara Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #4041 Skrevet 15. juni 2007 Bok på flyplassen var planen, men en av de mange uforutsette hendelsene forhindret innkjøpet. Og resten av dem forhindret stort sett lesing uansett. I utgangspunktet temmelig negative sådane, men rart med det - jeg klarte å gjøre ganske mye om til noe helt OK. Ferie er ferie! Og om et par uker har jeg en ukes ferie igjen, uten mange planer. Da håper jeg på fredelige dager ved sjøen med bøkene mine ... Hyggelig å høre fra deg igjen Håper du klarer å få slappet av litt innimellom Kjedelig med uforutsette hendelser, særlig på flyplasser. Blir fryktelig utålmodig! Jeg skal jo ut og reise, hallo! Å, sjøliv med bøker... Det vil jeg også ha! Jeg slapper av innimellom, men jammen er det travelt innimellom også. Men jeg må jo bare innrømme at jeg jo liker å ha det litt travelt også, mye heller det enn å kjede meg. Vi postet visst omtrent samtidig, så jeg fikk ikke med meg det siste innlegget dit. Så trist! Ja, veldig trist. Men det går fint med meg, altså Og rart med det, nå har liksom nyheten senket seg i familien og alt er mye roligere enn for noen dager siden. Det går seg til.
Ciara Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #4042 Skrevet 15. juni 2007 Jeg skal jobbe litt i helgen. Jeg har fått konsulentoppdrag og skal vurdere en roman. Det er stor stas, synes jeg. Mest fordi det er slike ting jeg ELSKER å gjøre, og så er det jo supergøy å lese noe som fortsatt er hemmelig på et vis. Perfekt type jobb, tjene penger på å lese og mene noe om det man leser, kan det bli bedre? Jeg er temmelig trøtt nå. Har sovet gjennomsnittilig 4-5 timer per natt (for varmt her), og har drukket en god del vin til blåskjellene mine. Så nå er jeg døsig på en utrolig behagelig måte. Det aner meg at det blir tidlig kvelden
Gjest Blanca Skrevet 15. juni 2007 #4043 Skrevet 15. juni 2007 Ja, veldig trist. Men det går fint med meg, altså Og rart med det, nå har liksom nyheten senket seg i familien og alt er mye roligere enn for noen dager siden. Det går seg til. Så trist, Ciara. Opplevde noe veldig trist og dramatisk for noen uker siden selv. Ikke veldig nær familie, men all dramatikken i det som skjedde gjorde at det satte meg litt ut for en periode. Fint at ting går seg til hos deg .
Ciara Skrevet 15. juni 2007 Forfatter #4044 Skrevet 15. juni 2007 Så trist, Ciara. Opplevde noe veldig trist og dramatisk for noen uker siden selv. Ikke veldig nær familie, men all dramatikken i det som skjedde gjorde at det satte meg litt ut for en periode. Fint at ting går seg til hos deg . Huffda Håper det går bra med familien din!
Gjest Blanca Skrevet 15. juni 2007 #4045 Skrevet 15. juni 2007 Huffda Håper det går bra med familien din! Takk for omtanken, det går bra med meg nå, men det som skjedde er på mange måter preget inn i meg.
Ciara Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #4047 Skrevet 27. juni 2007 I'm back! Har hatt trøbbel med nettilgangen, men nå ser det bedre ut. Og godt er det, for jeg begynte å få store abstinenser. Nå er jeg fryktelig trøtt, men jeg er tilbake i morgen. Da blir det siste ukes bokanmeldelse + diverse. God natt!
Fakse Skrevet 28. juni 2007 #4048 Skrevet 28. juni 2007 Hyggelig å ha deg tilbake. Moro at du har fått begynt på Carsten Jensen, jeg er nemlig (endelig) ferdig med "Jeg har sett verden begynne" og "Jeg har hørt et stjerneskudd". Må bare få takke for anbefalelsen av bøkene, for de var virkelig spesielle. Grunnen til at jeg har brukt så lang tid på dem (startet såvidt i fjor sommer, og har hatt dem som sekundærbok siden) er ikke at jeg har slitt med dem, heller tvert i mot. Jeg har virkelig kost meg med å lese, men det er rett og slett så mye å fordøye når man leser at jeg har syntes jeg trengte litt god tid. En virkelig modig reise å gi seg ut på, jeg har til tider måtte minne meg selv på at han skriver om faktiske opplevelser, at det ikke er skjønnlitteratur jeg sitter og leser. Han skriver utrolig godt, så jeg gleder meg til å høre hva du synes om "Vi, de druknede". Kanskje jeg må sette den på lista mi? Håper sommeren bringer positive og kanskje litt rolige dager for alle bokdamene
Gjest Kira Skrevet 28. juni 2007 #4049 Skrevet 28. juni 2007 Godt å se deg, Ciara. Og jeg gleder meg til å få nye boktips. Jeg har brukt tiden etter eksamen på å lese bøker jeg ikke har tatt meg tid til tidligere. Ble dypt grepet av Siri Hustvedts Det jeg elsket. Nå står Thomas Manns Trolldomsfjellet for tur. Gleder meg!
Fresi Skrevet 28. juni 2007 #4050 Skrevet 28. juni 2007 Jeg leser også "Det jeg elsket" for tiden, snart ferdig - og er i likhet med Kira grepet og rørt. Deilig leseopplevelse. Gleder meg til nye anmeldelser og tips jeg også!
Miami Skrevet 28. juni 2007 #4051 Skrevet 28. juni 2007 Signerer Kira og Fresi. Det jeg elsket var helt fantastisk. Og som vanlig er jeg deg stor takk skyldig, Ciara
Ciara Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #4052 Skrevet 28. juni 2007 Hyggelig å ha deg tilbake. Moro at du har fått begynt på Carsten Jensen, jeg er nemlig (endelig) ferdig med "Jeg har sett verden begynne" og "Jeg har hørt et stjerneskudd". Må bare få takke for anbefalelsen av bøkene, for de var virkelig spesielle. Grunnen til at jeg har brukt så lang tid på dem (startet såvidt i fjor sommer, og har hatt dem som sekundærbok siden) er ikke at jeg har slitt med dem, heller tvert i mot. Jeg har virkelig kost meg med å lese, men det er rett og slett så mye å fordøye når man leser at jeg har syntes jeg trengte litt god tid. En virkelig modig reise å gi seg ut på, jeg har til tider måtte minne meg selv på at han skriver om faktiske opplevelser, at det ikke er skjønnlitteratur jeg sitter og leser. Han skriver utrolig godt, så jeg gleder meg til å høre hva du synes om "Vi, de druknede". Kanskje jeg må sette den på lista mi? Håper sommeren bringer positive og kanskje litt rolige dager for alle bokdamene Jeg er for rolige dager i sommer! Har ikke fått lest videre i Carsten Jensen, men jeg har fått lest en annen bok, anmeldelse følger straks! Jeg er helt enig med deg om Jensens reiseskildringer, man må dvele en del ved dem, man kan ikke rushe lesingen. Han skriver nydelig. Godt å se deg, Ciara. Og jeg gleder meg til å få nye boktips. Jeg har brukt tiden etter eksamen på å lese bøker jeg ikke har tatt meg tid til tidligere. Ble dypt grepet av Siri Hustvedts Det jeg elsket. Nå står Thomas Manns Trolldomsfjellet for tur. Gleder meg! Så bra du likte Hustvedt Hvis ikke du har lest Kjærlighetens historie av Nicole Krauss vil jeg virkelig anbefale den. Jeg kan ikke helt sette fingeren på det, men jeg føler at den er litt i samme sjanger. Thomas Mann har jeg ikke lest noe av, jeg må innrømme at jeg har latt meg skremme av at folk sier bøkene er så tungleste. Men det er klart, før eller siden må jeg kaste meg ut i det. Fint om du forteller meg hva du synes når du er ferdig Jeg leser også "Det jeg elsket" for tiden, snart ferdig - og er i likhet med Kira grepet og rørt. Deilig leseopplevelse. Gleder meg til nye anmeldelser og tips jeg også! Jeg sier igjen - prøv Nicole Krauss! Selv skal jeg snart kaste meg over mer Hustvedt - Med bind for øynene. Jeg har også lyst til å lese Lily Dahls fortryllelse, men den er utsolgt på norsk, så det er mulig jeg må få bestilt meg den engelske utgaven, The Enchantment of Lily Dahl (nydelig tittel). Det er forunderlig hvordan Auster og Hustvedt skriver i samme univers. Hvis dere ikke har lest den, vil jeg anbefale Oracle Night av Auster, en bok jeg likte veldig godt Signerer Kira og Fresi. Det jeg elsket var helt fantastisk. Og som vanlig er jeg deg stor takk skyldig, Ciara Det var da ingenting Men det er alltid moro når anbefalinger faller i smak
Ciara Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #4053 Skrevet 28. juni 2007 Og her er siste leste bok: Jo Nesbø: Snømannen Som Nesbø/Harry Hole-fan, så er jo hver ny bok en høydare. Denne gangen er det en snømann som hjemsøker Harry Hole. En rekke kvinner blir drept, og felles for drapene er at en snømann er satt opp ved huset der ofrene bor. Dette er utgangspunktet for en ny Hole-krim, hvor raske sceneskifter og harrytøffe kommentarer er selvsagt innhold. Og hvorfor endre en så suksessfull oppskrift, egentlig? Nesbø er som vanlig god på å formidle spenning, denne boken er tidvis rene pageturneren. Harry Hole er noe sjeldent som rufsete, barsk og soft på en gang, og er derfor en sexy krimfigur. Og intrigen er også som vanlig god. Derfor: Harry Hole-fans, løp og kjøp! Denne kan dere ikke gå glipp av. Dette er forresten også tidspunktet for å lese den. Jeg for min del var glad det ikke var snø ute da jeg leste denne, det hadde blitt for guffent.
Susannah Skrevet 28. juni 2007 #4054 Skrevet 28. juni 2007 Og her er siste leste bok: Jo Nesbø: Snømannen Som Nesbø/Harry Hole-fan, så er jo hver ny bok en høydare. Denne gangen er det en snømann som hjemsøker Harry Hole. En rekke kvinner blir drept, og felles for drapene er at en snømann er satt opp ved huset der ofrene bor. Dette er utgangspunktet for en ny Hole-krim, hvor raske sceneskifter og harrytøffe kommentarer er selvsagt innhold. Og hvorfor endre en så suksessfull oppskrift, egentlig? Nesbø er som vanlig god på å formidle spenning, denne boken er tidvis rene pageturneren. Harry Hole er noe sjeldent som rufsete, barsk og soft på en gang, og er derfor en sexy krimfigur. Og intrigen er også som vanlig god. Derfor: Harry Hole-fans, løp og kjøp! Denne kan dere ikke gå glipp av. Dette er forresten også tidspunktet for å lese den. Jeg for min del var glad det ikke var snø ute da jeg leste denne, det hadde blitt for guffent. Gleder meg til å lese Snømannen! Holder for øyeblikket på med noe helt annet: "En helt vanlig dag på jobben " Ganske interessant!
Gjest Kira Skrevet 28. juni 2007 #4055 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har lest The Blindfold. Ble ikke så begeistret, kan ikke sette fingeren på hvorfor. Sannsynligvis fordi hovedpersonens univers var litt uvirkelig for meg. Blir spennende å høre hva du synes om den
Ciara Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4056 Skrevet 29. juni 2007 Susannah, jeg får ikke sitert innlegget ditt. Uansett tror jeg Melnes (?) sin bok må være interessant på en ganske skremmende måte. Og gled deg til Snømannen Jeg har lest The Blindfold. Ble ikke så begeistret, kan ikke sette fingeren på hvorfor. Sannsynligvis fordi hovedpersonens univers var litt uvirkelig for meg. Blir spennende å høre hva du synes om den Hm, høres interessant ut. Gleder meg til å lese den
Gjest Blanca Skrevet 29. juni 2007 #4057 Skrevet 29. juni 2007 Ciara! Godt å se deg tilbake i normal gjenge . Snømannen gleder meg til. Har lest alle de andre. Lurer på om jeg skal kjøpe den til sommeren, eller vente til høsten? Som dere andre ble jeg også begeistret for Det jeg elsket. Har ikke lest noe annet av Hustvedt, men har store planer. Har vært lite lesing på meg i det siste, så mye annet som har slukt tid, men driver og planlegger en stabel som skal slukes i ferien. Ha en fin helg, Ciara og dere andre .
Ciara Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4058 Skrevet 29. juni 2007 Detaljer, detaljer! Hva skal slukes i ferien?
Ciara Skrevet 29. juni 2007 Forfatter #4059 Skrevet 29. juni 2007 Er på interiørgiret for tiden. På én måte er interiørdilla fjernt fra meg, og tidvis også noe jeg forakter, dette med å legge så mye betydning i møbler og eksteriør. På den annen side betyr det så mye for hvordan man trives. For meg er det verdt pengene om jeg har noe nydelig å se på, det gjør faktisk livet mitt hyggeligere. Samtidig har jeg (heldigvis!) ikke ubegrenset budsjett, for å si det mildt, og jeg lever forholdsvis sparsommelig. Hvilket betyr noen bøker og plater i måneden, god mat, litt vin, litt kosmetikk og en og annen gjenstand jeg vil ha. Vi lever priviligerte liv! Nå for tiden har jeg lagt min elsk på Verner Panton-stoler, og håper å overtale min noe mer konservative samboer Og så er det jo denne lampen til 8000 (!) som er helt fantastisk. Det er ikke lett, dette med å ha et ønske om å leve sparsommelig og økologisk samtidig som man vil ha alt som ser pent ut. Et evig dilemma!
Gjest Blanca Skrevet 2. juli 2007 #4060 Skrevet 2. juli 2007 Detaljer, detaljer! Hva skal slukes i ferien? Tja, jeg har da noen klare: Jørn Lier Horst - Den eneste ene og Felicia forsvant Carstein Jensen - Vi, de druknede Siri Hustvedt - Lily Dahls fortryllelse Bill Bryson - En kort historie om nesten alt (påbegynt, men ligger på vent til ferien) Simon Singh - Big Bang Hva med deg? Hva skal Ciara lese i sommer ? Er på interiørgiret for tiden. På én måte er interiørdilla fjernt fra meg, og tidvis også noe jeg forakter, dette med å legge så mye betydning i møbler og eksteriør. På den annen side betyr det så mye for hvordan man trives. For meg er det verdt pengene om jeg har noe nydelig å se på, det gjør faktisk livet mitt hyggeligere. Samtidig har jeg (heldigvis!) ikke ubegrenset budsjett, for å si det mildt, og jeg lever forholdsvis sparsommelig. Hvilket betyr noen bøker og plater i måneden, god mat, litt vin, litt kosmetikk og en og annen gjenstand jeg vil ha. Vi lever priviligerte liv! Nå for tiden har jeg lagt min elsk på Verner Panton-stoler, og håper å overtale min noe mer konservative samboer Og så er det jo denne lampen til 8000 (!) som er helt fantastisk. Det er ikke lett, dette med å ha et ønske om å leve sparsommelig og økologisk samtidig som man vil ha alt som ser pent ut. Et evig dilemma! Som jeg skulle skrevet det selv! Du husker jeg malte alt hvitt i fjor? Vel, nå driver jeg og leter etter den perfekte, subtile gråblå fargen... Mulig jeg venter litt, men lete skal jeg! Og jeg leter fortsatt etter lenestolen med metallnagler, skinnlener og stofftrekk... Og jeg har lyst på en stilig prismekrone . ...og Montana-moduler .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå