Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har forresten lest ut "Parfyme". En veldig spesiell bok. Lurer paa hvordan de har faatt til aa filmatisere den? Fikk aldri sett den paa kino, men jeg er saa fryktelig nyskjerrig etter aa ha lest boka saa jeg faar vel leie den paa DVD etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ciara, hei alle bokdamer :)

Har ikke vært innom på en stund, det har vært litt hektisk siden vi kom fra ferie. Håper det roer seg litt nå, men kjenner jeg tilværelsen rett så varer det uansett ikke lenge. Like greit kanskje, for da begynner jeg vel bare å kjede meg :ler:

Er det ingen som har rukket å starte på månedens bok enda? Jeg har ikke i alle fall, og om det gjelder flere, så kanskje vi skal utsette diskusjonen? Mener å huske at sommeren var litt laber når det kom til bok-diskusjon i fjor også, så kanskje vi bare har lite tid til å lese og enda mindre tid til å sitte ved PC'en?

Kos deg i Barcelona Fresi, det er en nydelig by, og jeg lengter tilbake. Du må selvfølgelig få med deg parken og huset til Gaudi, det er flotte opplevelser begge deler. Bussene som går rundt på tre forskjellige ruter i byen er også greie for å få det store overblikket og komme seg kjappt mellom attraksjonene. God tur :)

Hvordan har du det for tida Ciara? Er det fortsatt like travelt, eller er det litt roligere tider? Og har du noen spennende planer for sommeren?

Nå skal jeg se om jeg og mannen klarer å bli enige om en film vi vil se, også tror jeg faktisk at det blir en relativt tidlig kveld. Lat lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter "Oracle Night" på leselista..har bedre tid til å lese nå som den verste eksamensperioden er over.Har ikke rukket å lese juniboken heller dessverre..

Har imidlertid akkurat lest "the New York Trilogy" av Paul Auster som jeg ble anbefalt her inne, jeg likte den veldig godt, men er lettere forvirret over alle sammenhengene mellom de 3 historiene, så må nok tenke litt mer over det. Fascinerende bok iallefall :) Fikk lyst til å reise jeg også når jeg leste om Barcelona og New York her inne, Barcelona har jeg vært i, fantastisk by..ville absolutt tatt med bikinien :)

The New York Trilogy er litt ubegripelig, og det er noe av det jeg liker så godt med den :)

Jeg har heller ikke å rukket å lese juniboken :sjenert:

Har visst ikke lest månedens bok denne gangen heller :flau:

Derimot har jeg endelig fått klørne i en bok jeg har ventet på -Kluuns "Kvinne går til lege -mann går på by'n". Mye mer spennende å lese den enn å jobbe... :sjenert: Har også begynt på "The Kite runner", nå som alle andre er ferdige med den :ler:

Den boken har jeg også nettopp lest, anmeldelse følger etterhvert :)

Drageløperen likte jeg ganske godt, men syntes den var litt oppskrytt likevel.

*Innom med skylapper siden jeg ikke har lest maanedens bok nda*

Jeg maa bare fortelle om dn helt geniale gaven jeg har faatt! Leselys til aa sette fast paa boka! Skal pröves ut i kveld eller i hvert fall i löpet av helgen.

Har dere forresten diskutert denne listen?

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/05/30/502094.html

Leselys er smart, særlig her i huset. Jeg og sambo liker begge å lese på sengen, men gjerne ikke samtidig. Og vi vil begge ha det mørkt for å få sove. Så slike leselys går jeg nok snart til innkjøp av ;)

Listen har vi ikke diskutert, men det blir jeg gjerne med på! :) Synes slike lister er et litt forunderlig fenomen, dette behovet for å bestemme seg for hva som er best...

Jeg har forresten lest ut "Parfyme". En veldig spesiell bok. Lurer paa hvordan de har faatt til aa filmatisere den? Fikk aldri sett den paa kino, men jeg er saa fryktelig nyskjerrig etter aa ha lest boka saa jeg faar vel leie den paa DVD etter hvert.

Jeg lurer også på hvordan filmen er, og kommer nok til å leie den. Men jeg kjenner jeg er skeptisk i utgangspunktet... Den er jo grotesk, lurer på hvordan det er håndtert.

Hei Ciara, hei alle bokdamer :)

Har ikke vært innom på en stund, det har vært litt hektisk siden vi kom fra ferie. Håper det roer seg litt nå, men kjenner jeg tilværelsen rett så varer det uansett ikke lenge. Like greit kanskje, for da begynner jeg vel bare å kjede meg :ler:

Er det ingen som har rukket å starte på månedens bok enda? Jeg har ikke i alle fall, og om det gjelder flere, så kanskje vi skal utsette diskusjonen? Mener å huske at sommeren var litt laber når det kom til bok-diskusjon i fjor også, så kanskje vi bare har lite tid til å lese og enda mindre tid til å sitte ved PC'en?

Kos deg i Barcelona Fresi, det er en nydelig by, og jeg lengter tilbake. Du må selvfølgelig få med deg parken og huset til Gaudi, det er flotte opplevelser begge deler. Bussene som går rundt på tre forskjellige ruter i byen er også greie for å få det store overblikket og komme seg kjappt mellom attraksjonene. God tur :)

Hvordan har du det for tida Ciara? Er det fortsatt like travelt, eller er det litt roligere tider? Og har du noen spennende planer for sommeren?

Nå skal jeg se om jeg og mannen klarer å bli enige om en film vi vil se, også tror jeg faktisk at det blir en relativt tidlig kveld. Lat lørdagskveld :)

Ja, bokdiskusjonene er labre om sommeren. Jeg skal forsøke å få lest de neste, men det er ikke alltid så lett. Pga jobben må jeg lese mye av den nye litteraturen, og det er nok av andre ting å drive med.

Det er fortsatt travelt her, Fakse, men snart setter nok sommerroen inn :)

Håper det går bra med deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bokanmeldelser:

Kluun: Kvinne går til lege, mann går på by'n

Stijn og Carmen er et ungt og trendy par i Amsterdam. De har god råd, flotte vaner, trendy interesser og stor kjærlighet for hverandre og datteren Luna. Så får Carmen brystkreft med svært dårlige overlevelsesprognoser. Og selv om Stijn altså elsker Carmen, flykter han ut i Amsterdams byliv, med alkohol og kvinner.

Denne romanen har vært svært omdiskutert. De fleste finner det svært provoserende at en mann kan være utro mot sin dødssyke kone. Det hjelper heller ikke at romanen i hovedsak er selvbiografisk, noe som har ført til at forfatteren har fått oppleve svært negative reaksjoner.

Selv synes jeg denne romanen er ganske modig. Jeg tror ikke det er slik at man klarer å være det mønstermennesket man ønsker som pårørende. Man har behov for å flykte fra sykdom, død, alvor og negativitet, og det tror jeg ikke alltid slår ut på de verdigste måter... Jeg forstår altså Stijn til en viss grad, selv om jeg også blir sint til tider.

En annen sak er derimot at jeg ikke synes denne romanen litterært sett er på høyden. Jeg synes ikke språket er spennende, jeg synes ikke psykologien til hovedpersonene er grundig nok behandlet. Jeg tror at hvis Stijns følelsesliv hadde blitt forklart bedre, så hadde også reaksjonene blitt færre.

Boken er likevel verdt å lese fordi den gir innsikt i en slik vanskelig situasjon, for historien.

Diane Setterfield: Den trettende fortellingen

Margaret Lea er en ung kvinne som jobber i antikvariat med sin far. Hun lever og ånder for bøker. En dag får hun et brev fra den berømte forfatteren Vida Winter, den bestselgende forfatterinnen hvis liv er myteomspunnet, som ber Margaret om å skrive hennes biografi. Margaret reiser til Vida og treffer en kvinne med en usedvanlig historie, der tvillinger, forbudt kjærlighet og litteratur bare er noen av ingrediensene.

Dette er Boken for alle som elsker klassikere som Jane Eyre og Rebecca. Mange av de samme ingrediensene inngår og den mystiske stemningen er identisk. Dette er også en bok om bøker, om å elske bøker, om forholdet mellom litteraturen og livet.

Til tider er Den trettende fortellingen litt av en pageturner, og jeg ble i stor grad underholdt av denne. Jeg er likevel ikke 100% overbevist (kanskje 80%? ;)), av grunner jeg ikke kan komme inn på uten å spolere opplevelsen.

Jeg anbefaler den likevel, dette er en perfekt sommerbok!

Ian McEwan: Ved Chesil Beach

Jeg er glad i Ian McEwan, og måtte altså lese denne. McEwan skriver ofte om enkelthendelser som får konsekvenser for hele liv, og denne historien er intet unntak.

Vi møter Edward og Florence på deres bryllupsdag, etter vielsen. Middagen de spiser i enerom på hotellet de har tatt inn på, bryllupsnatten som ligger foran dem. Det er 1962, og mentalt flere tiår før 1968 med større seksuell løssluppenhet, Edward og Florence er jomfruer med et komplisert forhold til debuten som straks skal skje. Ingen av dem klarer heller å sette ord på tankene de har.

Romanen foregår denne kvelden, med tilbakeblikk på Florences og Edwards historier, deres separate oppvekster og deres forhold fram til nå.

Jeg synes dette er en rørende historie, om hvordan det usagte vokser til å få enorm betydning for dem begge, det tragiske i at et problem som kunne vært løst så enkelt vokser seg så ufattelig vanskelig. McEwan er som vanlig språklig elegant og kjølig/distansert i stilen. Nok en liten perle, med andre ord :)

Endret av Ciara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok en travel uke foran meg, så jeg kommer nok ikke til å få vært her. Har andre ting å prioritere. Men jeg er tilbake igjen så fort jeg har tid :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ciara, fortsatt travle tider skjønner jeg. Håper du tar deg tid til å nyte sommeren også, nå er det jo bare utrolig fint. I alle fall her :sol:

Vil nok en gang takke deg for en utrolig bra anbefaling. Jeg leste Vanære i helga. For en perle, helt ubeskrivelig. Det blir definitivt ikke det siste jeg leser av Coetzee, den saken er i hvertfall helt klar.

Jeg har planer om å henge meg på månedsbøkene i sommer, men det virker kanskje som de fleste er opptatt med andre ting. Kan det være en idè å forskyve månedens bok slik at juniboka diskuteres i juli? Jeg kommer nok uansett til å lese både juni- og juliboka. Det er noen som er så privilegerte at de har gått ut i ferie allerede :sjenert:

Leser med stor interesse dine siste anmeldelser. Sukk, jeg tror jeg må slenge inn nok en bestilling på nye bøker. Detta blir dyrt :ler:

Ha en fin uke :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diane Setterfield: Den trettende fortellingen

Margaret Lea er en ung kvinne som jobber i antikvariat med sin far. Hun lever og ånder for bøker. En dag får hun et brev fra den berømte forfatteren Vida Winter, den bestselgende forfatterinnen hvis liv er myteomspunnet, som ber Margaret om å skrive hennes biografi. Margaret reiser til Vida og treffer en kvinne med en usedvanlig historie, der tvillinger, forbudt kjærlighet og litteratur bare er noen av ingrediensene.

Dette er Boken for alle som elsker klassikere som Jane Eyre og Rebecca. Mange av de samme ingrediensene inngår og den mystiske stemningen er identisk. Dette er også en bok om bøker, om å elske bøker, om forholdet mellom litteraturen og livet.

Til tider er Den trettende fortellingen litt av en pageturner, og jeg ble i stor grad underholdt av denne. Jeg er likevel ikke 100% overbevist (kanskje 80%? ;)), av grunner jeg ikke kan komme inn på uten å spolere opplevelsen.

Jeg anbefaler den likevel, dette er en perfekt sommerbok!

Ian McEwan: Ved Chesil Beach

Jeg er glad i Ian McEwan, og måtte altså lese denne. McEwan skriver ofte om enkelthendelser som får konsekvenser for hele liv, og denne historien er intet unntak.

Vi møter Edward og Florence på deres bryllupsdag, etter vielsen. Middagen de spiser i enerom på hotellet de har tatt inn på, bryllupsnatten som ligger foran dem. Det er 1962, og mentalt flere tiår før 1968 med større seksuell løssluppenhet, Edward og Florence er jomfruer med et komplisert forhold til debuten som straks skal skje. Ingen av dem klarer heller å sette ord på tankene de har.

Romanen foregår denne kvelden, med tilbakeblikk på Florences og Edwards historier, deres separate oppvekster og deres forhold fram til nå.

Jeg synes dette er en rørende historie, om hvordan det usagte vokser til å få enorm betydning for dem begge, det tragiske i at et problem som kunne vært løst så enkelt vokser seg så ufattelig vanskelig. McEwan er som vanlig språklig elegant og kjølig/distansert i stilen. Nok en liten perle, med andre ord :)

Interessant å lese; jeg har nylig bestilt The Thirteenth Tale fra Amazon (nettopp fordi jeg innbiller meg at den er super som ferielektyre - om jeg greier å vente til det blir ferie, da :sjenert: ), og har veldig lyst til å lese Ved Chesil Beach. Takk for fine anmeldelser! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det stille for tiden, men det er kanskje ikke så rart ;)

Jeg har nå fått tak i Hvit Natt, og har planer om å få lest den i helga.

Må dessuten få komme med nok en anbefaling selv om det ikke er skjønnlitteratur. Jeg leste en bok som heter Mellom to kulturer i går. I denne boka forteller tolv innvandrere fra ulike land om sitt møte med det norske samfunnet. Fellesnevneren for disse tolv er at de alle er såkalt privilegerte, med høy utdanning og gode jobber. Historiene er forskjellige, og det var en flott og lærerik leseopplevelse. Nå er jeg nok i overkant interessert i dette temaet, men boka var utrolig velskrevet. Anbefales på det sterkeste!

Ønsker alle en riktig god helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ciara, fortsatt travle tider skjønner jeg. Håper du tar deg tid til å nyte sommeren også, nå er det jo bare utrolig fint. I alle fall her :sol:

Vil nok en gang takke deg for en utrolig bra anbefaling. Jeg leste Vanære i helga. For en perle, helt ubeskrivelig. Det blir definitivt ikke det siste jeg leser av Coetzee, den saken er i hvertfall helt klar.

Jeg har planer om å henge meg på månedsbøkene i sommer, men det virker kanskje som de fleste er opptatt med andre ting. Kan det være en idè å forskyve månedens bok slik at juniboka diskuteres i juli? Jeg kommer nok uansett til å lese både juni- og juliboka. Det er noen som er så privilegerte at de har gått ut i ferie allerede :sjenert:

Leser med stor interesse dine siste anmeldelser. Sukk, jeg tror jeg må slenge inn nok en bestilling på nye bøker. Detta blir dyrt :ler:

Ha en fin uke :vinke:

Å, nå ble jeg glad! Så fint du likte Vanære så godt. Jeg synes som nevnt (mange ganger :sjenert:) at den er en perle av de sjeldne. Hvis du skal lese mer Coetzee så har du mye bra foran deg, for alt han skriver er kvalitet. Men særlig er kanskje In the Heart of the Country, eller I det mørke landet som den heter på norsk, en favoritt.

Jeg er absolutt med på å forskyve juni-boka. Noen protester? :)

Interessant å lese; jeg har nylig bestilt The Thirteenth Tale fra Amazon (nettopp fordi jeg innbiller meg at den er super som ferielektyre - om jeg greier å vente til det blir ferie, da :sjenert: ), og har veldig lyst til å lese Ved Chesil Beach. Takk for fine anmeldelser! :)

Blir spennende å høre hva du synes om dem!

Her er det stille for tiden, men det er kanskje ikke så rart ;)

Jeg har nå fått tak i Hvit Natt, og har planer om å få lest den i helga.

Må dessuten få komme med nok en anbefaling selv om det ikke er skjønnlitteratur. Jeg leste en bok som heter Mellom to kulturer i går. I denne boka forteller tolv innvandrere fra ulike land om sitt møte med det norske samfunnet. Fellesnevneren for disse tolv er at de alle er såkalt privilegerte, med høy utdanning og gode jobber. Historiene er forskjellige, og det var en flott og lærerik leseopplevelse. Nå er jeg nok i overkant interessert i dette temaet, men boka var utrolig velskrevet. Anbefales på det sterkeste!

Ønsker alle en riktig god helg :sol:

Det hørtes ut som en interessant leseopplevelse. Jeg liker slike litt faglige bøker, men får som oftest lest for få... :sjenert: Takk for anbefaling! :)

God helg! :)

Håper helgen din har vært fin, Nostalgia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått lest én bok siden sist:

Daphne Du Maurier: Rebecca

Denne leste jeg første gang for mange år siden. Men Den trettende fortellingen inspirerte meg til å ta fatt på den på nytt, for disse bøkene har en del fellestrekk.

Den navnløse jeg-fortelleren er en ung kvinne som tjenestegjør som assistent for en eldre dame. På et hotell i Monte Carlo møter hun Maximillian de Winter, kjent for sin rikdom, sitt praktfulle gods Manderley, og det faktum at hans kone Rebecca døde i en drukningsulykke et år tidligere. Etter bare noen få samtaler frir Mr de Winter til vår heltinne, og ung og usikker er hun altså blitt husfrue på Manderley. Men hvetebrødsdagene er ikke enkle. Rebecca er på mange måter fortsatt i huset, det er hennes innredning, tjenerne er fortsatt lojale mot hennes måter å gjøre ting på, hennes mat serveres og den nye Mr de Winter mistenker at ektemannens kjølighet skyldes at heller ikke han kan glemme sin første kone.

Dette er en spennende sak i Jane Eyre-sjangeren. Til tider ganske melodramatisk, men gosj, det er jo så spennende at det ikke gjør noe. Dette er en klassisk kjærlighetshistorie med uventede innslag, virkelig underholdende. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Talula

"Rebecca" likte jeg kjempegodt da jeg leste den for noen år siden, spennende bok :) Ellers har jeg vært opptatt med "Vi, de druknede" av Carsten Jensen, har bare ca 100 sider igjen(tjukk bok) den er virkelig god synes jeg, med forbehold dog, for jeg har ikke lest slutten enda ;) . Også har jeg begynt på "Vanære" jeg også, gleder meg til å lese den.

Har også lurt på å lese "the Thirteenth Tale", den får vente litt, men virker veldig interessant. Er det forresten noen her som har lest "Special Topics in Calamity Physics" av Marisha Pessl?

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blanca

Godt å se deg her igjen, Ciara :). Forskyvning av bok høres meget bra ut. Skal prøve å få lest Bror Hagemann i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg har vært på besøk! Håper alt står bra til, Ciara. Og at du koser deg i sommersolen :sol:

Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg har lest så lite som den siste måneden. Og det er ikke fordi lektyren er kjedelig - tvert imot. Det er vel bare sånn det blir når man har mye å gjøre på jobb. Så månedens bok blir det ikke på meg. Jeg kommer til å kaste meg over Hundehode når jeg er ferdig med Balansekunst. Den diskusjonen skal jeg iallefall vært med på.

Ha fortsatt fin sommeruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens Ciara er borte, rapper jeg litt plass for å takke henne og alle dere andre for gode kommentarer og hilsner angående min Barcelonaferie :)

Jeg hadde en fin uke i perfekt temperatur til tross for en rekke uforutsette hendelser..... Men for første gang i mitt liv reiste jeg uten bok, jeg glemte den :frustrert: (ikke at jeg hadde hatt tid til å lese bortsett fra på flyet), og etterpå har det vært travelt, så Hagemann er ikke engang påbegynt :sjenert:

Og en tilståelse: til tross for all omtale her inne og overalt ellers har jeg spart Stieg Larsson! Innkjøpt for lenge lenge siden, men spart. Men nå, nå koser jeg meg stort på sengen, i sofaen, på toget ... :lese:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
"Rebecca" likte jeg kjempegodt da jeg leste den for noen år siden, spennende bok :) Ellers har jeg vært opptatt med "Vi, de druknede" av Carsten Jensen, har bare ca 100 sider igjen(tjukk bok) den er virkelig god synes jeg, med forbehold dog, for jeg har ikke lest slutten enda ;) . Også har jeg begynt på "Vanære" jeg også, gleder meg til å lese den.

Har også lurt på å lese "the Thirteenth Tale", den får vente litt, men virker veldig interessant. Er det forresten noen her som har lest "Special Topics in Calamity Physics" av Marisha Pessl?

Vi, de druknede har jeg hatt stående i bokhylla i flere måneder. Merkelig at jeg ikke har kastet meg over den, jeg er glad i Carsten Jensen, temaet er interessant og boken ser så flott ut. Så klart, det KAN ha noe med at den er tusen sider eller noe ;) Det kommer forresten en oppfølger til den nå til høsten.

Enda en som leser Coetzee :hoppe:

Jeg har ikke lest Pessl, men den står også i bokhylla :)

Godt å se deg her igjen, Ciara :). Forskyvning av bok høres meget bra ut. Skal prøve å få lest Bror Hagemann i ferien.

Jeg skal også få lest den, jeg sverger :ler:

Nå er det lenge siden jeg har vært på besøk! Håper alt står bra til, Ciara. Og at du koser deg i sommersolen :sol:

Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg har lest så lite som den siste måneden. Og det er ikke fordi lektyren er kjedelig - tvert imot. Det er vel bare sånn det blir når man har mye å gjøre på jobb. Så månedens bok blir det ikke på meg. Jeg kommer til å kaste meg over Hundehode når jeg er ferdig med Balansekunst. Den diskusjonen skal jeg iallefall vært med på.

Ha fortsatt fin sommeruke.

I blant har man mye å gjøre på jobb, og det blir såsomså med lesingen. Men da er det bare å glede seg til ferie og friere dager. Da nyter man det vel ekstra! :)

Håper du også har det fint!

Mens Ciara er borte, rapper jeg litt plass for å takke henne og alle dere andre for gode kommentarer og hilsner angående min Barcelonaferie :)

Jeg hadde en fin uke i perfekt temperatur til tross for en rekke uforutsette hendelser..... Men for første gang i mitt liv reiste jeg uten bok, jeg glemte den :frustrert: (ikke at jeg hadde hatt tid til å lese bortsett fra på flyet), og etterpå har det vært travelt, så Hagemann er ikke engang påbegynt :sjenert:

Og en tilståelse: til tross for all omtale her inne og overalt ellers har jeg spart Stieg Larsson! Innkjøpt for lenge lenge siden, men spart. Men nå, nå koser jeg meg stort på sengen, i sofaen, på toget ... :lese:

:hoppe:

Håper det ikke var uforutsette hendelser som fikk negativ innvirkning på ferien. Men jeg skjønner jo at du har hatt det fint - deilig med fri til virkelig å nyte livet. Ferie uten bok har jeg aldri forsøkt, og har ikke tenkt det heller. Tror jeg hadde kjøpt bok på flyplassen ;)

Kos deg med Stieg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nesten en katastrofe hvor lite jeg er her inne. Men som dere vet har dette vært en travel vår for meg. Og nå som det skulle begynne å roe seg, opplever vi dødsfall i familien :tristbla: Det er ikke en veldig nær slektning, så selv om det selvsagt er veldig trist ryster det ikke grunnvollene i mitt liv. Men det er andre i familien som har det mye verre, og det synes jeg nesten er verre å forholde meg til. Livet skal ikke være lett alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du også har det fint!

Håper det ikke var uforutsette hendelser som fikk negativ innvirkning på ferien. Men jeg skjønner jo at du har hatt det fint - deilig med fri til virkelig å nyte livet. Ferie uten bok har jeg aldri forsøkt, og har ikke tenkt det heller. Tror jeg hadde kjøpt bok på flyplassen ;)

Kos deg med Stieg!

Bok på flyplassen var planen, men en av de mange uforutsette hendelsene forhindret innkjøpet. Og resten av dem forhindret stort sett lesing uansett. I utgangspunktet temmelig negative sådane, men rart med det - jeg klarte å gjøre ganske mye om til noe helt OK. Ferie er ferie!

Og om et par uker har jeg en ukes ferie igjen, uten mange planer. Da håper jeg på fredelige dager ved sjøen med bøkene mine ...

Hyggelig å høre fra deg igjen Håper du klarer å få slappet av litt innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi postet visst omtrent samtidig, så jeg fikk ikke med meg det siste innlegget dit. Så trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...