Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Kjøpte dem på Ikea.

Occitane har veldig mye bra. Jeg liker særlig seriene med verbena og lavendel, nydelige dufter. Body lotioner er veldig bra. Saltskrubben med verbena er også veldig god. Lavendel-håndkremen også. Og alt av badesalter etc. Jeg kan faktisk ikke komme på produkter jeg har prøvd som ikke er bra! Neste ting jeg skal prøve er mandelproduktene. Man får ofte så myk hud, og synes slike lukter nydelig.

Og jeg er mye bedre av forkjølelsen :)

Har du noen morsomme gjøremål på gang i pinsen da, Fresi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blanca
Kjøpte dem på Ikea.

Serien som heter Sarita? Jeg har de i cerise, men skal kjøpe i lilla. De er jo så billige! Skulle ønske de hadde noen blågrå i samme serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velværetipsene! Jeg har tidligere bare forsøkt håndkrem fra Occitane, men nå skal jeg jammen prøve meg på badeprodukter og skrubb. Jeg skal på storbyferie i morgen :) Blir borte hele uken :) :)

Men kjenner jeg meg selv rett, kan det bli dårlig med shopping hvis jeg ikke plutselig kommer i siget og går bananas. Liker ofte best å tusle gatelangs og kikke på bygninger og mennesker, sitte på utekafe og ikke ha så mange planer om ting jeg liksom må gjøre.

Håper du samler krefter i pinsen til ny og travel uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien som heter Sarita? Jeg har de i cerise, men skal kjøpe i lilla. De er jo så billige! Skulle ønske de hadde noen blågrå i samme serie.

Ja, tror det var det de het? Jeg er så dårlig på sånne Ikea-navn, har en venninne som har stålkontroll på dem ;) Men de er i hvert fall fine, og billige. Blågrå høres også nydelig ut. Liker veldig godt fargede gardiner, særlig om interiøret ellers er ganske nøytralt. Cerise høres fantastisk ut, sikkert nydelig i din hvite hule :)

Takk for velværetipsene! Jeg har tidligere bare forsøkt håndkrem fra Occitane, men nå skal jeg jammen prøve meg på badeprodukter og skrubb. Jeg skal på storbyferie i morgen :) Blir borte hele uken :) :)

Men kjenner jeg meg selv rett, kan det bli dårlig med shopping hvis jeg ikke plutselig kommer i siget og går bananas. Liker ofte best å tusle gatelangs og kikke på bygninger og mennesker, sitte på utekafe og ikke ha så mange planer om ting jeg liksom må gjøre.

Håper du samler krefter i pinsen til ny og travel uke!

Hvilken by skal du til? Paris? Uansett får du ha en god tur og kose deg masse-masse!

Jeg pleier sjelden å shoppe så mye i utlandet. Bli så distrahert av andre ting. Unntaket er NY, hvor jeg nesten burde limt igjen lommeboka... men det var verdt det ;)

God tur, og fortell meg hvordan du har hatt det når du er tilbake!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Jeg har aldri vært i NY, det står virkelig øverst på listen, men er nok litt over budsjettet akkurat nå. Jeg skal til Barcelona :)

(uten Vindens skygge i bagasjen forresten - så fascinert ble jeg ikke at jeg skal traske gatelangs guidet av den boken som mange visstnok har gjort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY MÅ du dra til. Drømmer om å dra tilbake, men ja, det svir økonomisk. Flyturen kan man få rimelig, men hotellene tar blodpriser og shoppingfristelsene er mange ;)

Jeg var heller ikke så fascinert av Vindens skygge. Syntes den var oppskrytt og til tider kiosk-dramatisk :sjenert:

Du kommer til å kose deg masse i Barcelona. Har du vært der før? Gå masse rundt i det gotiske kvarteret, særlig etter mørkets frambrudd. Og hvis du vil ha restauranttips bør du prøve en restaurant som heter Caracoles, det er mange turister der, men med god grunn. Morsomt sted og veldig god mat. Ellers kan jo ikke en dag på Barceloneta være ille nå for tiden heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips! Husker du hvor den restauranten ligger? Jeg har såvidt vært der før, men bare så kort at jeg nesten ikke fikk sett noe.

Hm, strand har jeg ikke tenkt på. Betyr det at jeg bør lete etter bikinien nå tro?

For meg var Vindens skygge ren underholdningslitteratur. Jeg kan skjønne at mange ble begeistret pga storyen, den var spennende til tider slik at jeg også ni-leste, men språklig sett var den ikke spesielt fascinerende... I mine øyne da. Fort lest og hyggelig underveis...

NY skal jeg til. Er klar over at det er overkommelige flypriser, men jeg gidder faktisk ikke være i NY uten et visst shoppingbudsjett, det tror jeg at jeg kunne bli deprimert av. Og jeg er som sagt ingen storshopper vanligvis, men alle sier det samme som deg. Så jeg sparer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, strand har jeg ikke tenkt på. Betyr det at jeg bør lete etter bikinien nå tro?

I følge BBC er det meldt 24-27 grader og sol i Barcelona de neste dagene, så hvis du har tid vil jeg absolutt anbefale noen timer på stranden mens du er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Takk for svar, Susannah! Trodde det var 21-22 grader jeg (Aftenposten)

Men hvor i h....... er de pokkers bikiniene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! Husker du hvor den restauranten ligger? Jeg har såvidt vært der før, men bare så kort at jeg nesten ikke fikk sett noe.

For meg var Vindens skygge ren underholdningslitteratur. Jeg kan skjønne at mange ble begeistret pga storyen, den var spennende til tider slik at jeg også ni-leste, men språklig sett var den ikke spesielt fascinerende... I mine øyne da. Fort lest og hyggelig underveis...

NY skal jeg til. Er klar over at det er overkommelige flypriser, men jeg gidder faktisk ikke være i NY uten et visst shoppingbudsjett, det tror jeg at jeg kunne bli deprimert av. Og jeg er som sagt ingen storshopper vanligvis, men alle sier det samme som deg. Så jeg sparer....

Jeg ville absolutt hatt med bikini :)

Og absolutt, ikke dra til NY uten shoppingbudsjett. Alternativt kan du være dummere å gjøre som jeg, å dra kredittkortet og bruke lenger tid før du er ajour igjen :sjenert:

I følge BBC er det meldt 24-27 grader og sol i Barcelona de neste dagene, så hvis du har tid vil jeg absolutt anbefale noen timer på stranden mens du er der!

Oi, det hørtes deilig ut :) Heldig du, Fresi :)

Oj! Takk for svar, Susannah! Trodde det var 21-22 grader jeg (Aftenposten)

Men hvor i h....... er de pokkers bikiniene?

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mastercard er både en glede og en forbannelse. Tror jeg må være fornuftig en stund fremover. Og jeg har glemt å kjøpe neste måneds bok! Skal prøve å huske den på Gardermoen i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanca
Noen som vet hva dette med spørringer er nederst på siden?

Det har visst noe å gjøre med brukergrensesnitt og sånt som jeg ikke begriper noe av :ler:. Et verktøy for teknikerne her på KG, ikke noe vi behøver å tenke på :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har visst noe å gjøre med brukergrensesnitt og sånt som jeg ikke begriper noe av :ler:. Et verktøy for teknikerne her på KG, ikke noe vi behøver å tenke på :).

Ok, lurte på hva for noe mystisk dette var ;)

Leser om Barcelona og NY med et snev av misunnelse... Lenge siden jeg var på tur nå (vel, eh, mars er da lenge siden? Og det var bare tre dager!), og merker det rykker i reisefoten... Vil gjerne høre mer fra Barcelona- har vært i flere byer i Spania, men aldri der.

Enig med deg ang språket. Men så må det jo sies at å oversette røff slang fra ett språk til et annet er en oppgave jeg ikke vil unne min verste fiende :ler: Det må jo være nærmest umulig å få til noe som både inneholder den opprinnelige betydningen OG flyter noen lunde på

det nye språket. Ellers synes jeg det var en god ide, det å skrive en bok som skildrer bakgrunnen til en kriminell handling. Og det virker absolutt troverdig, det var til tider direkte tragisk lesning.

Nå venter jeg veldig spent på neste!

Det går nok så det suser, Ciara :tommelsmil: I mellomtiden får du minne deg selv om at forbausende mange mennesker synes det er stort å være B-kjendis... :ler:

Og det blir vel ikke så mye tur på deg framover? Eller skal dere bort på sommerferie? :)

Helt enig i at oversettelsen må være en utfordring, og jeg har ingen forslag til hvordan det skulle blitt gjort bedre. Men likevel, det er oversetterens jobb å yte originalen rettferdighet, og det kan jeg ikke skjønne at hun har gjort i disse passasjene. Men boken er fortsatt bra :) Og ideen er også veldig god, og troverdig, som du sier.

At folk synes det er stort å være B-kjendis går over min fatteevne. Nå har ikke jeg noe behov for å være A-kjendis heller. Skal jeg bli noen form for kjendis, så måtte det være at jeg var anerkjent innen bransjen jeg jobber eller noe, det kunne jeg klart ;) Ellers ikke.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også på tur... :sjenert: Shopping i NY må være herlig, men tror så gjerne at det kan være skadelig for lommeboka... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en spennende morgen i sengen, og før noen starter å tenke noe som helst, så kan jeg si at det har med bøker å gjøre ;)

Paul Auster: Oracle Night

Forfatteren Sidney Orr kommer seg etter å ha vært døden nær, og opptar skrivingen sin. Han lever med sin kone Grace, som han nærmest forguder. En dag kjøper han en blå skrivebok i en papirhandel, og historien han skriver i den viser seg å gå sine egne veier. Historien handler om Nick Bowen, som i likhet med så mange andre av Austers karakterer, gir opp livet sitt og starter på nytt i en annen by. Fellestrekkene melloom Sid og Nick er mange, og Grace er modell for kvinnen Nick forelsker seg i historien. Sids venn, forfatteren Jack Trause, er også med i Sids bok. Slik blandes fakta og fiksjon i fiksjonen, på sedvanlig Auster-vis.

Jeg synes denne romanen er på høyde med Austers beste. Faktisk tror jeg dette blir min favoritt etter Music of Chance. Denne romanen er stram, ikke et ord føles overflødig, språklig er Auster på høyden, og historien fascinerer meg. Auster lykkes som vanlig i å skildre det gåtefulle i ethvert menneskeliv, hvordan vi styres av tilfeldigheter og impulser og derfor er tidvis uutgrunnelige for hverandre. Jeg blir ikke lei av å lese om disse temaene i bok etter bok av Auster. Og jeg har fortsatt Leviathan og Travels in the Scriptorium igjen, så her er det mye å glede seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanca - nå er jeg veldig nysgjerrig på å få vite hvorfor ikke Oracle Night er blant dine Auster-favoritter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Talula

Setter "Oracle Night" på leselista..har bedre tid til å lese nå som den verste eksamensperioden er over.Har ikke rukket å lese juniboken heller dessverre..

Har imidlertid akkurat lest "the New York Trilogy" av Paul Auster som jeg ble anbefalt her inne, jeg likte den veldig godt, men er lettere forvirret over alle sammenhengene mellom de 3 historiene, så må nok tenke litt mer over det. Fascinerende bok iallefall :) Fikk lyst til å reise jeg også når jeg leste om Barcelona og New York her inne, Barcelona har jeg vært i, fantastisk by..ville absolutt tatt med bikinien :)

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke lest månedens bok denne gangen heller :flau:

Derimot har jeg endelig fått klørne i en bok jeg har ventet på -Kluuns "Kvinne går til lege -mann går på by'n". Mye mer spennende å lese den enn å jobbe... :sjenert: Har også begynt på "The Kite runner", nå som alle andre er ferdige med den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...