Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Fikk en god nyhet i dag, så jeg er i godt humør. Alt går virkelig mye bedre nå enn for en stund siden. Hyggelig å se at jeg hadde rett i at ting alltid blir bra igjen :)

Så bra! Det var fint å høre :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tihi! Hadde kanskje håpet på at noen hadde en annen opplevelse av boka. Det hadde vaert morsomt!

Jeg boikotter KG-artiklene. Nekter å lese de.

Ha en fin kveld! :klem:

Ja, det har jeg også pleid å gjøre, og det tror jeg jammen jeg skal fortsette med...

Jeg vet  :) Riktig så heldig er jeg; for han er ganske så allright på andre områder også  :sjarmor:

Godt du er fornøyd med mannen :) Han har grunn til å være fornøyd også, tror jeg!

Så bra! Det var fint å høre  :kose:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest artikkelen, det er en ren prinsippsak. Men jeg har hatt en jobb hvor denne holdningen var "den rådende". Jeg var altså pr. definisjon en bitch, fordi jeg sa hva jeg mente, ikke bare kokte kaffe og gikk med korte skjørt. Kjøpte meg en button som jeg hadde på kontoret hvor det sto: "I am THE bitch" :hoho:

Og det var i 2005. Unødvendig å si at det ikke var drømmearbeidsplassen. Så likestillingsarbeidet er fortsatt ikke ferdig :sjenert:

Har forøvrig ikke lest blodlenka, men blir med på Stormfulle høyder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg så nysgjerrig på om jeg også var en bitch, men jeg får visst ikke lest artikkelen på jobbmaskina. Artikkelen ligger nemlig under "Sex & samliv", og sånt snusk slipper ikke gjennom filteret her :ler: Fikk feilmelding en gang jeg prøvde å søke på "Sex & singelliv"-skoesken også... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hjemme på usensurert maskin*

Jaha, så alle som ikke er klengete, uselvstendige dørmatter som spriker når han vil er bitcher? :roll: I så fall:

*Bitch & stolt*

Og artiklene her når stadig nye høyder -eller var det lavmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest artikkelen, det er en ren prinsippsak. Men jeg har hatt en jobb hvor denne holdningen var "den rådende". Jeg var altså pr. definisjon en bitch, fordi jeg sa hva jeg mente, ikke bare kokte kaffe og gikk med korte skjørt. Kjøpte meg en button som jeg hadde på kontoret hvor det sto: "I am THE bitch"  :hoho:

Og det var i 2005. Unødvendig å si at det ikke var drømmearbeidsplassen. Så likestillingsarbeidet er fortsatt ikke ferdig  :sjenert:

Har forøvrig ikke lest blodlenka, men blir med på Stormfulle høyder  :)

Er det mulig? :sur: Helt utrolig. Da er jeg vel bitch selv, det samme med alle andre oppegående damer jeg kjenner. Jeg gjentar det gjerne til jeg blir blå i fjeset, men etter min mening er alle oppegående damer feminister. Og da mener jeg ikke i Ottar-forstand...

Hyggelig at du blir med på Stormfulle høyder :)

Jeg vil ikke være på jobb  :sur:  :sur:  :sur:

Vil hjem og lese Menn som hater kvinner.

Kjenner følelsen - frustrerende, men samtidig tyder det jo på at man er midt i en super leseopplevelse! :)

Du sitter vel og nileser nå, tenker jeg? :ler: *regner ikke med besøk fra prinsessa før boken er utlest*

:troest:

Kjenner følelsen...

Kan ikke du lese på jobb? ;)

Nå ble jeg så nysgjerrig på om jeg også var en bitch, men jeg får visst ikke lest artikkelen på jobbmaskina. Artikkelen ligger nemlig under "Sex & samliv", og sånt snusk slipper ikke gjennom filteret her :ler: Fikk feilmelding en gang jeg prøvde å søke på "Sex & singelliv"-skoesken også... :ler:

Litt overivrig filter, kanskje?

Sex & singelliv-boksen anbefales, forresten :)

*hjemme på usensurert maskin*

Jaha, så alle som ikke er klengete, uselvstendige dørmatter som spriker når han vil er bitcher? :roll: I så fall:

*Bitch & stolt*

Og artiklene her når stadig nye høyder -eller var det lavmål?

Lavmål, men det var vel et retorisk spørsmål :ler:

Én ting hadde vært om en slik artikkel stod på en manneside. Det hadde fortsatt vært irriterende og forkastelig, men på en kvinneside blir det faktisk helt hårreisende. At kvinner kan skrive noe slikt å føle at de har integriteten i behold er utrolig, og ikke minst opprørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du lese på jobb? ;)

Nja, det er vel strengt tatt ikke en del av arbeidsbeskrivelsen min, men det er jo lett å la seg rive med... :sjenert::ler:

Litt overivrig filter, kanskje?

Sex & singelliv-boksen anbefales, forresten :)

Å, jeg har :sjarmor: En gave fra meg til meg etter at jeg flyttet ut i ødemarka ;)

Lavmål, men det var vel et retorisk spørsmål :ler:

Glad du forstår meg :ler:

Én ting hadde vært om en slik artikkel stod på en manneside. Det hadde fortsatt vært irriterende og forkastelig, men på en kvinneside blir det faktisk helt hårreisende. At kvinner kan skrive noe slikt å føle at de har integriteten i behold er utrolig, og ikke minst opprørende.

:Nikke: Kunne ikke vært mer enig. Skal vi starte en sint tråd om det inne på magasin-forumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi starte en sint tråd om det inne på magasin-forumt?

Ja!!! *marsjerer og lager sint tråd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn, nå har jeg vært skikkelig rødstrømpe. Lurer på om jeg klarer å erte på meg noen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Skjønner nesten ikke at det er mulig å være jente og lese den artikkelen uten å bli opprørt -og jeg skjønner hvertfall ikke at en kvinnelig journalist vil sette navnet sitt under den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk lest Hjulskift i påsken :) Syntes den var interessant, man kan få ganske heftige kulturforskjeller innad i Norge også... Skildringen fra akademikermiljøet var herlig, jeg tok meg i å sitte og fundere på hvordan man egentlig kan få skinke og melon til å se ut som det kvinnelige kjønnsorgan -og ikke minst hvorfor man skulle ha ønske om det... Følte meg litt truffet innmellom også -hvordan ville jeg tatt det om en potensiell kjæreste ikke hadde hørt om Peer Gynt eller Shakespeare?

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjønnsorganmaten var morsom :ler:

Jeg vet vel med meg selv at samme hvor lite fordomsfull jeg innbiller meg å være, så hadde jeg hatt et problem med en så lite kulturinteressert mann som i den boken. Det er ikke et must for meg at en mann kan alt, men interessert bør han være. Hadde vært litt surt for en overivrig kulturkonsument som meg å være sammen med en som syntes f.eks. litteratur var meningsløst. Det hadde jo på en måte vært en liten fornærmelse av det jeg gjør. Og på den annen side tror jeg nok ikke disse som hater kultur synes jeg er videre spennende, heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...