nostalgia Skrevet 19. november 2006 #2921 Del Skrevet 19. november 2006 Jeg og sambo hadde en stereo en gang som hakket på alle cdene vi hadde, og da vi hadde kjøpt nytt anlegg, knuste vi hele saken. Det var ENORMT tilfredsstillende. Da hadde vi bygd opp så mye raseri etterat vi aldri fikk høre yndlingssangene og cd'ene... Jeg har et slikt grusomt stereo-anlegg i stuen. En gang i fjor, rundt juletider (beklager om jeg har klaget min nød over dette før, men jeg må-må-MÅ si det igjen! ) våknet jeg midt på natten til hva jeg trodde var en drøm om at jeg var på Bruce Springsteen konsert (tror det var ham i alle fall). Det gikk en stund før jeg oppfattet at jeg lå i sengen og det var bekmørkt, og musikken fortsatte å spille. Jeg stod opp og famlet meg inn i stuen i bekmørket og fant stereoen og slo den forbannet av. Etter det har stereoen slått seg på HVER natt i tre-tiden, siden den gang!! Jeg har prøvd alt for å få skrudd av timeren som sikkert har blitt aktivert, men det er nyttesløst. Så nå har jeg resignert og skrudd av lyden og slår det av om morgenen når jeg står opp Om noen har noen geniale løsninger på dette problemet må dere gjerne skrike ut! Håper alle har en fin søndag! Her regner det i bøtter og spann - og det er greit for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 19. november 2006 #2922 Del Skrevet 19. november 2006 Det tror jeg nok du har, Amadea Hva betyr nicket ditt, forresten? ← Det kommer av latin og betyr den som elsker gud, eller elsker gud, eller noe sånt. Ikke helt stødig i latin altså. Men det var ikke derfor jeg valgte det. Jeg og sambo hadde en stereo en gang som hakket på alle cdene vi hadde, og da vi hadde kjøpt nytt anlegg, knuste vi hele saken. Det var ENORMT tilfredsstillende. Da hadde vi bygd opp så mye raseri etterat vi aldri fikk høre yndlingssangene og cd'ene... ← Tihi. Antageligvis bra terapi for masse innestengt sinne. Har bare så vidt begynt på boka (forte meg og lese). Synes temaet virker veldig spennende og interessant. Hvorfor har du fordommer mot den forresten? Jeg har et slikt grusomt stereo-anlegg i stuen. En gang i fjor, rundt juletider (beklager om jeg har klaget min nød over dette før, men jeg må-må-MÅ si det igjen! ) våknet jeg midt på natten til hva jeg trodde var en drøm om at jeg var på Bruce Springsteen konsert (tror det var ham i alle fall). Det gikk en stund før jeg oppfattet at jeg lå i sengen og det var bekmørkt, og musikken fortsatte å spille. Jeg stod opp og famlet meg inn i stuen i bekmørket og fant stereoen og slo den forbannet av. Etter det har stereoen slått seg på HVER natt i tre-tiden, siden den gang!! Jeg har prøvd alt for å få skrudd av timeren som sikkert har blitt aktivert, men det er nyttesløst. Så nå har jeg resignert og skrudd av lyden og slår det av om morgenen når jeg står opp Om noen har noen geniale løsninger på dette problemet må dere gjerne skrike ut! ← Hva med å lese i bruksanvisningen? Er den kastet kan du kanskje kontakte en butikk som fører det merket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hedda Gabler Skrevet 19. november 2006 #2923 Del Skrevet 19. november 2006 Blir du med på diskusjonen 1. desember da, Hedda? ← Skal prøve... Jeg har ikke kommet noe lengre, har bare lest kokebøker i helga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 19. november 2006 #2924 Del Skrevet 19. november 2006 Det kommer av latin og betyr den som elsker gud, eller elsker gud, eller noe sånt. Ikke helt stødig i latin altså. Men det var ikke derfor jeg valgte det. Tihi. Antageligvis bra terapi for masse innestengt sinne. Har bare så vidt begynt på boka (forte meg og lese). Synes temaet virker veldig spennende og interessant. Hvorfor har du fordommer mot den forresten? Hva med å lese i bruksanvisningen? Er den kastet kan du kanskje kontakte en butikk som fører det merket? ← ja den er nok borte-vekk, jeg er helt forferdelig dårlig på å ta vare på slikt slikt - men det var lurt å kontakte en butikk kanskje jeg finner noe på nett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. november 2006 Forfatter #2925 Del Skrevet 20. november 2006 Jeg har et slikt grusomt stereo-anlegg i stuen. En gang i fjor, rundt juletider (beklager om jeg har klaget min nød over dette før, men jeg må-må-MÅ si det igjen! ) våknet jeg midt på natten til hva jeg trodde var en drøm om at jeg var på Bruce Springsteen konsert (tror det var ham i alle fall). Det gikk en stund før jeg oppfattet at jeg lå i sengen og det var bekmørkt, og musikken fortsatte å spille. Jeg stod opp og famlet meg inn i stuen i bekmørket og fant stereoen og slo den forbannet av. Etter det har stereoen slått seg på HVER natt i tre-tiden, siden den gang!! Jeg har prøvd alt for å få skrudd av timeren som sikkert har blitt aktivert, men det er nyttesløst. Så nå har jeg resignert og skrudd av lyden og slår det av om morgenen når jeg står opp Om noen har noen geniale løsninger på dette problemet må dere gjerne skrike ut! ← Så eksentrisk! Tror jeg hadde dødd av skrekk om dette skjedde, altså. Særlig om jeg var alene hjemme. Men komisk også Det kommer av latin og betyr den som elsker gud, eller elsker gud, eller noe sånt. Ikke helt stødig i latin altså. Men det var ikke derfor jeg valgte det. Har bare så vidt begynt på boka (forte meg og lese). Synes temaet virker veldig spennende og interessant. Hvorfor har du fordommer mot den forresten? ← Du valgte det fordi det er et fint navn da? Jeg liker også lyden av det Jeg har fordommer mot Allende fordi hun skrev mye bedre tidligere, synes jeg. De siste bøkene har vært litt slappe og litt for klisjéfylte. Nesten litt kiosk, kanskje Så jeg håper denne er som de første. Det skrev Aftenpostens anmelder at den var - jeg håper han har rett Skal prøve... Jeg har ikke kommet noe lengre, har bare lest kokebøker i helga... ← Høres ut som en perfekt helg, særlig hvis lesingen førte til masse god mat ja den er nok borte-vekk, jeg er helt forferdelig dårlig på å ta vare på slikt slikt - men det var lurt å kontakte en butikk kanskje jeg finner noe på nett ← Ja, det må du prøve. Dette problemet må du jo bli kvitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. november 2006 #2926 Del Skrevet 21. november 2006 Hei Ciara, jeg er bare innom for å si farvel. Jeg har bestemt meg for å trekke meg bort fra KG for en stund. Jeg har fjernet KG fra bokmerkene mine og holdt meg borte noen dager nå, og det føles godt. Du skal ikke se bort i fra at jeg dukker opp igjen (med min fjerde profil...) ved en senere anledning, men for øyeblikket trenger jeg å bruke tid ute i det virkelig liv. Takk for kjekke stunder. Lykke til med eksamen, og ha en riktig god førjulstid. Spinone PS: Jeg blir ikke vonbråten om du gir bort april-valget av lesesirkelboka til noen som faktisk er med på moro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. november 2006 #2927 Del Skrevet 21. november 2006 *vinker favel til Spinone* Håper du kommer tilbake senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. november 2006 #2928 Del Skrevet 21. november 2006 Sitter og kikker litt i boka til Ari Behn, tror ikke jeg kommer til å lese den nei... Maken til pompøst og oppstyltet språk skal man lete en stund etter (det matcher forsåvidt hvordan han snakker...). Lange, intrikate setninger og uvanlige (og nyoppfunnede) ord gir ikke automatisk godt og interessant språk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 21. november 2006 #2929 Del Skrevet 21. november 2006 Awwwww. Jeg håper også du kommer tilbake, Spinone. Ha det riktig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 21. november 2006 #2930 Del Skrevet 21. november 2006 (endret) Jeg har lest Vent litt ... av Jason i dag. En fin og trist fortelling. Ellers holder jeg på med Snø vil falle over snø som har falt av Levi Henriksen for tiden Ha en fin tirsdag alle sammen! Endret 21. november 2006 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. november 2006 Forfatter #2931 Del Skrevet 21. november 2006 Hei Ciara, jeg er bare innom for å si farvel. Jeg har bestemt meg for å trekke meg bort fra KG for en stund. Jeg har fjernet KG fra bokmerkene mine og holdt meg borte noen dager nå, og det føles godt. Du skal ikke se bort i fra at jeg dukker opp igjen (med min fjerde profil...) ved en senere anledning, men for øyeblikket trenger jeg å bruke tid ute i det virkelig liv. Takk for kjekke stunder. Lykke til med eksamen, og ha en riktig god førjulstid. Spinone PS: Jeg blir ikke vonbråten om du gir bort april-valget av lesesirkelboka til noen som faktisk er med på moro. ← Så trist du blir borte, Spinone! Men jeg forstår deg godt. Det virker som om det er mye som skjer i livet ditt for tiden, og KG tar mye oppmerksomhet i blant Anyways - lykke til med alt så lenge! Håper det går godt og at dere trives i deres nye liv! *vinker favel til Spinone* Håper du kommer tilbake senere ← Det håper jeg også! Sitter og kikker litt i boka til Ari Behn, tror ikke jeg kommer til å lese den nei... Maken til pompøst og oppstyltet språk skal man lete en stund etter (det matcher forsåvidt hvordan han snakker...). Lange, intrikate setninger og uvanlige (og nyoppfunnede) ord gir ikke automatisk godt og interessant språk... ← Aha, jeg lurte litt på om jeg skulle orke denne, men da er avgjørelsen tatt. Orker ikke pompøse bøker. Selv om jeg blir litt nysgjerrig på de nyoppfunnede ordene... skal de beskrive nyanser av kjærlighet ingen av opplevd før, eller? Jeg har lest Vent litt ... av Jason i dag. En fin og trist fortelling. Ellers holder jeg på med Snø vil falle over snø som har falt av Levi Henriksen for tiden Ha en fin tirsdag alle sammen! ← Tegneserie-Jason? I så fall har jeg hittil ikke sansen. Det blir for absurd for meg. Eller tar jeg feil her nå? :klø: Jeg håper det snør litt snart, så matcher det boken din Da jeg gikk ute i stad ble jeg helt deprimert i mørket. Det eneste som hjelper er å være inne og tenne massevis med stearinlys! Ha det fint, Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 21. november 2006 #2932 Del Skrevet 21. november 2006 Ha det bra, Spinone. Håper du tusler innom igjen en gang Sitter og kikker litt i boka til Ari Behn, tror ikke jeg kommer til å lese den nei... Maken til pompøst og oppstyltet språk skal man lete en stund etter (det matcher forsåvidt hvordan han snakker...). Lange, intrikate setninger og uvanlige (og nyoppfunnede) ord gir ikke automatisk godt og interessant språk... ← Bladde såvidt i boka i en bokhandel og jeg er heeeeelt enig med deg. Har ikke veldig sansen for Ari... Jeg har lest Vent litt ... av Jason i dag. En fin og trist fortelling. Ha en fin tirsdag alle sammen! ← Jason er fin God tirsdag til deg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. november 2006 Forfatter #2933 Del Skrevet 21. november 2006 Stakkars Ari har ikke mange fans her i boksirkelen i hvert fall Lurer på hvor mange som liker ham, egentlig? Jeg tror han ville hatt ganske mange flere lesere hvis han ikke hadde giftet seg inn i kongefamilien, troverdigheten forsvant liksom litt. Men det er sant, jeg jobbet i bokhandelen dagen etter forlovelsen var kunngjort, og da kom mange pensjonistdamer og skulle kjøpe Trist som faen Så forholdet til Märtha slår visst begge veier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 21. november 2006 #2934 Del Skrevet 21. november 2006 Stakkars Ari har ikke mange fans her i boksirkelen i hvert fall Lurer på hvor mange som liker ham, egentlig? Jeg tror han ville hatt ganske mange flere lesere hvis han ikke hadde giftet seg inn i kongefamilien, troverdigheten forsvant liksom litt. Men det er sant, jeg jobbet i bokhandelen dagen etter forlovelsen var kunngjort, og da kom mange pensjonistdamer og skulle kjøpe Trist som faen Så forholdet til Märtha slår visst begge veier ← Nah... For min del kunne han ha gifta seg med hvem han ville, han hadde fortsatt vært en pompøs tulling! (I dag er jeg både bastant og fordomsfull.... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. november 2006 Forfatter #2935 Del Skrevet 21. november 2006 Nah... For min del kunne han ha gifta seg med hvem han ville, han hadde fortsatt vært en pompøs tulling! (I dag er jeg både bastant og fordomsfull.... ) ← Moro! Fordommer kan være ganske underholdende. Hvilke andre fordommer har du i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fantus Skrevet 21. november 2006 #2936 Del Skrevet 21. november 2006 Hmm.... Dagens fordom er: Men mengden sminke på en tenåring er som oftest omvendt proposjonalt med modenheten hennes.... (Har snakket med noen fniseberter i dag ja...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliannae Skrevet 21. november 2006 #2937 Del Skrevet 21. november 2006 I dag har jeg fordommer mot biblioteket som ikke har ledige eksemplarer av Ines, jeg elsker deg... men jeg rykker stadig frem i køen, jeg er nå nummer 11 i køen! (men så er jeg veldig glad i biblioteket mitt og da. Noen av de beste hverdagsstundene mine har jeg der. Hvis jeg har fri en formiddag elsker jeg å gå der i timesvis og snuse i hyllene ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. november 2006 Forfatter #2938 Del Skrevet 21. november 2006 Hmm.... Dagens fordom er: Men mengden sminke på en tenåring er som oftest omvendt proposjonalt med modenheten hennes.... (Har snakket med noen fniseberter i dag ja...) ← Jeg brukte ikke annet enn mascara til jeg ble kanskje 18. Etter det har jeg derimot brukt mer og mer for hvert år, så det kan tenkes at jeg blir dummere og dummere. Det er i hvert fall ingenting som er bedre enn å gå og partysminke seg etter å ha lest en tung artikkel Men jeg husker med gru jentene på ungdomsskolen som hadde et tykt lag med kladdete, griserosa foundation og så mye mascara at det så ut som de kunne spidde folk med øyevippene I dag har jeg fordommer mot biblioteket som ikke har ledige eksemplarer av Ines, jeg elsker deg... men jeg rykker stadig frem i køen, jeg er nå nummer 11 i køen! (men så er jeg veldig glad i biblioteket mitt og da. Noen av de beste hverdagsstundene mine har jeg der. Hvis jeg har fri en formiddag elsker jeg å gå der i timesvis og snuse i hyllene ) ← Det hørtes veldig koselig ut, Juliannae! Nå foretrekker jeg bokhandler, men det er utrolig hyggelig å snuse rundt i bokhyller. Til og med i mine egne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. november 2006 #2939 Del Skrevet 21. november 2006 Nah... For min del kunne han ha gifta seg med hvem han ville, han hadde fortsatt vært en pompøs tulling! (I dag er jeg både bastant og fordomsfull.... ) ← Det mest positive jeg kan si om ham, er at Märtha har blomstret etter at de traff hverandre -så noe bra kan han tydligvis brukes til Hmm.... Dagens fordom er: Men mengden sminke på en tenåring er som oftest omvendt proposjonalt med modenheten hennes.... (Har snakket med noen fniseberter i dag ja...) ← Tenk så moden jeg var da -som ikke brukte sminke i det hele tatt (men så er jeg veldig glad i biblioteket mitt og da. Noen av de beste hverdagsstundene mine har jeg der. Hvis jeg har fri en formiddag elsker jeg å gå der i timesvis og snuse i hyllene ) ← Vakre ord i en bibliotekars ører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 21. november 2006 Forfatter #2940 Del Skrevet 21. november 2006 Det mest positive jeg kan si om ham, er at Märtha har blomstret etter at de traff hverandre -så noe bra kan han tydligvis brukes til ← Ja, men jeg vil helst ikke tenke nærmere over dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå