Ciara Skrevet 15. november 2006 Forfatter #2881 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg har tatt kvelden fri - det er da grenser for hvor flink jeg skal være, ikke sant? Så nå har jeg litt catching up to do... Så hyggelig med alle hilsener! blir litt lattermild nå, for på vei hjem fra jobb måtte jeg innom Deichmann (oslo sentrum)og betale for mine synder Kunne ikke se eneste rar eller mutt ansatt der jeg, heller tvert imot! og ingen pekefinger fikk jeg heller Har lest Kjærlighetens republikk av Carol Shields, kan ikke huske at den gjorde noe stort inntrykk på meg... God helg alle bokdamer, jeg skal helge-lese Vindens skygge (litt sein med den ja) og den ser lovende ut! ← Ok, er det noen her som klarer å levere bøker i tide? Vi er jo virkelig en usedvanlig håpløs gjeng Vindens skygge syntes jeg var bra, men oversettelsen skurret litt i starten og den var ikke så fantastisk som "alle" sier. Men absolutt grei bok, og god underholdning. Det skjer noe i hele tiden i den boka. De kalte meg hippie på ungdomsskolen... Kan vel kalle det hippie/bohem-stil, mye lange skjørt, farger og flagrende gevanter. Typisk kommentar er "Velfigv stilig, men jeg kunne ikke gått sånn selv..." ← Jøss, sånn har jeg ikke sett deg for meg, faktisk. Moro! Man har jo mentale bilder av folk, og du så ikke sånn ut i mitt hode Men du høres absolutt ut som en stilig og utypisk bibliotekar! Løper innom med en helgehilsen Ciara og bokdamene Venter fortsatt på desemberboka, så jeg har tyvstartet på januarboka. Trenger litt avkobling fra pensumlesingen ← Jeg venter også på Allende, så jeg må ta forbehold om jeg kanskje ikke rekker det. Men da får jeg lese så fort jeg får den, og heller poste litt for sent Og det er bra du tar deg pauser i pensum-lesing, Kira - man må hvile hjernen i blant også så man klarer å fordøye mer stoff senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. november 2006 Forfatter #2882 Del Skrevet 15. november 2006 Man må prioritere studier også innimellom (det var hvertfall det de fortalte meg. Om jeg gjorde det er jo en annen sak... ). Vi er nok fortsatt her når du er tilbake... ← Ja, studiene må dessverre prioriteres i blant. Nå har jeg fått gjort mye, og selv om jeg har mye igjen er samvittigheten mange hakk lettere Så rart det var å lese dette. Jeg var nemlig ikke særlig redd for noen sånne ting som barn. Kan egentlig ikke huske at jeg var noe særlig redd, ikke engang mørkeredd (bortsett fra i min værste Margit Sandemo-periode...). Nå derimot er jeg så bekymret for hvordan det skal gå med denne kloden at jeg nesten ikke tør tenke på det. Hvordan noen tør å få barn inn i denne verden altså... ← Kjenner meg igjen i dette. Selv om jeg var bekymret som barn, vil jeg likevel si at jeg blir mer og mer bekymret for hvert år. Jeg er redd for terror, klimakatastrofer, familien min og hele pakka. Og ja, jeg synes også det er en skummel tanke å få barn, men det kommer nok ikke til å stoppe meg. Men jeg kommer til å bli skikkelig hønemor! Her er jeg helt enig med deg, Fakse. Jeg bekymret meg også utrolig lite om dette som barn. Nå derimot ... ← Men er ikke det veldig vanlig? Synes de fleste sier de blir mer og mer bekymret... Eller kanskje jeg bare har pysevenner Ha en riktig fin uke, alle sammen! ← Det er så hyggelig at du ønsker oss god uke og god dag ofte, Anette - takk, det samme! Hun skriver lavmælt og godt om mennesker, og kvinne spesielt. ← Da må jeg lese bøker av henne også - puh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. november 2006 Forfatter #2883 Del Skrevet 15. november 2006 Den er en favoritt Det er et eller annet ubeskrivelig tilfredstillende ved Minos brutale hevn over regnskogens fiender. Det er litt av den samme følelsen man får når man leser Greven av Monte Cristo. Å, den deillige primitive følelsen av hevn...... *ond latter* Liker også de frittstående fortsettelsene Himmelblomsttreets muligheter og Afrodites basseng. ← Jeg elsker de bøkene, de er blant mine favoritter av norske forfattere. Jeg har nesten lest alt Nygårdshaug har skrevet, og storkoser meg når han kommer med ny bok. Han vet så mye og beskriver så mye spennende og variert at jeg faller pladask Jeg tenker som så at hvis vi gir etter for redselen så har vi tapt. Og jeg nekter å tape, da tar jeg heller opp kampen. Og jeg vil ikke ta sorgene på forskudd. Og det er masse vi kan gjøre som enkeltmennesker, både hjemme og i forhold til informasjonsarbeid. Det mest skremmende er mine omgivelsers holdning til noe så enkelt som kildesortering, og det å være bevisst på sitt eget forbruk ← Enig med deg, man kan ikke gi opp. Og når jeg faktisk har lyst på barn en gang, blir det jo litt leit å la være fordi jeg er så bekymret. Det kommer sikkert til å gå så fint. Og om vi ikke er flinke nok til å ta vare på miljøet, så blir vi jo bedre og bedre. Kildesortering var jo et ukjent begrep da jeg var barn. Jeg har litt framtidspositivitet i meg også Hmmmm, tror jeg må hoppe over desemberboka. Ingen Isabel Allende bok som kommer min vei med det første. Kaster meg derfor over januarboka. Skal ha den med når vi drar til Sør Afrika lørdag. Må ha med meg masse annet lesestoff også. Det blir nok mye tid til lesing *skriver meg bak øret at jeg må lese litt i denne tråden for å få tips til annen ferielektyre* ← Å, du er så heldig! Jeg er misunnelig! Men håper du får en helt fantastisk tur, og poster et lite reisereferat når du kommer tilbake. Så kan jeg få tips til jeg får dratt dit selv en gang. Nei, det blir garantert supert å komme seg bort nå i november, til sol og varme og spennende opplevelser - det er deg vel unt! Hva slags type bok kunne du tenke deg å lese på ferie? Anbefalinger må vi kunne ordne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. november 2006 Forfatter #2884 Del Skrevet 15. november 2006 Lenge siden jeg har vært på KG. Hvorfor? Ødelagt pc og ekstremt ustabilt nett Kommer sterkere tilbake etterhvert. Ha en fin kveld ← Å, dette vet jeg alt om. Så utrolig irriterende! Men hyggelig at du er her nå, håper du får orden på sakene Hei venner! ja for jeg kan kalle dere det etter neon timer med lesing alt fra bli-kjent-runder, romantiske bøker, groterske bøker, asiaturer og fine puser. Tenkte dette var damer for meg, jeg leser alt jeg kommer over, men ingen å dele opplevelsene med. Så kanskje jeg kan få være sammen med dere Og en dag jeg har god tid kan jeg skrive litt til dere om min nydelige pus og de gode leseropplevelsene jeg har hatt. Leser dere "Inez, jeg elsker deg" nå? ← Hei Juliannae! Så hyggelig at du har lest igjennom dagboka - jeg er imponert! Vi vil gjerne ha deg her - helt supert å diskutere bøker med enda flere. Da blir det flere tips og erfaringer, og det er bra! Så føl deg fri Og jeg vil gjerne høre om både nydelig pus (morsomt med flere katteelskere her ) og gode leseopplevelser! Nå leser vi Ines, jeg elsker deg, ja, men jeg har ikke fått tak i den ennå. Den var visst veldig ettertraktet på biblioteket, og jeg har ikke penger til å kjøpe den, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. november 2006 Forfatter #2885 Del Skrevet 15. november 2006 Hei juliannae! Har du lest hele dagboken til Ciara?! Imponerende Jeg har vært med fra starten (forskjellige nick) og jeg lurer på om jeg ikke skal ta meg en mimrerunde fra starten igjen snart. Tror nok Ciara vil ta deg godt i mot; hun er en fabelaktig vertinne ← Jeg lurte også på om jeg skulle lese fra starten. Det hadde vært moro å se på nytt hvordan alt dette startet Jepp tok det fra starten av. Begynte litt i går kveld og tok resten i dag. Så jeg er ganske godt kjent. Hvis du har vært med fra starten av hadde det sikkert vært kjekt å skumre gjennom en gang til. En ganske fin og morsom plass å være. Jeg lo litt av tikka sei (tror det var det det var) ← Tikka sei, ja! Syntes det var morsomt påfunn, og ganske godt også, men Anette (tror jeg det var) syntes det hørtes rart ut Jeg kan forresten skrive bok om mine morsomme kjøkkenpåfunn, og ikke alle har vært vellykkede, skal jeg si deg Det beste var vel den gangen jeg lagde kaken Verdens beste på vanlig stekeplate fordi langpanna hadde blitt brukt til noe annet. Ikke spør hva jeg tenkte på, jeg hadde i hvert fall ikke tenkt på at røren ville smelte. Så etter noen minutter var hele bunnen på stekeovnen full av kakerøre som brant seg fast. Det tok lang tid å få det bort igjen Vanligvis er jeg faktisk ganske praktisk, det går mer på at matkombinasjonene kan være litt vel.... kreative. Heldigvis har jeg funnet en mann som ikke forelsket seg med magen Ciara's tikka sei husker jeg godt Jeg lagde det faktisk i etterkant og det var ikke så verst på smak. ← Jeg syntes det var ganske godt, jeg! Men ettersom jeg husker var ikke sambo så veldig fan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. november 2006 Forfatter #2886 Del Skrevet 15. november 2006 Nå har jeg ryddet og vasket i leiligheten, så nå er alt rent og pent. Og så har jeg tent stearinlys overalt og snart skal sambo og jeg drikke vin. Vi har det så fint Jeg har fått lest ut Auster nå: Paul Auster: Moon Palace Jeg ble helt betatt av denne romanen. Den handler om Marco Stanley Fogg, som ble foreldreløs i ung alder og som vokser opp med sin onkel. Etter onkelens død får Marco ekstremt dårlig råd, og ender opp med å overleve på så lite som mulig. I en leilighet uten strøm, med én dress å ha på seg, og ett egg å leve på om dagen. Slik lever Marco, mens han vandrer hvileløst rundt i New York. Til slutt blir han reddet av en jente som heter Kitty Wu, og livet hans forandrer seg drastisk. Forholdet til Kitty Wu utvikler seg, han blir ansatt hos en eldre, blind herremann ved navn Effing og han kommer på sporet av sine røtter. Hele tiden skjer mirakuløse tilfeldigheter. Historien er fabelaktig, men for meg ligger egentlig den store leseopplevelsen i Austers språk. Han har så nydelige og elegante formuleringer at det er en fryd å lese. Fra røft til poetisk og tilbake igjen. Denne boka anbefales virkelig, og jeg skjønner for alvor at Austers forfatterskap må pløyes gjennom. Det gleder jeg meg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 15. november 2006 #2887 Del Skrevet 15. november 2006 Nå ble jeg ekstremt glad og faktisk litt rørt, Ciara. Du vet hva denne romanen betyr for meg. Husker spesielt episoden hvor Fogg mister egget og hvordan egget forsvinner ned mellom gulvplankene. Da var Fogg helt nede i kjelleren og fullstendig fortvilet. Du vet jeg elsker dette temaet med å drive mot undergangen (destruktivitet fascinerer meg på alle plan) for så å bygge seg opp igjen. Og episodene med T.Effing er faktisk noe av det morsomste jeg noengang har lest i hele mitt liv. Det er vel 10 år siden jeg leste Moon Palace sist, men jeg tror jeg skal lese den igjen om ikke så lenge. Takk for en nydelig anmeldelse Håper mange ble inspirert; LES PAUL AUSTER, FOLKENS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 15. november 2006 #2888 Del Skrevet 15. november 2006 Jeg hadde uansett planer om å få tak i en Auster-bok for å ha som ferielektyre før vi drar neste uke, og etter å ha lest beskrivelsen din Ciara, så fikk jeg enda mer lyst til det. :-D For ikke å snakke om påvirkningskraften i Blancas "vekkelsesprekener". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irma Skrevet 15. november 2006 #2889 Del Skrevet 15. november 2006 jeg er halvveis i vindens skygge og - hva skal jeg si - historien får meg jo til å lese videre, men språket, det blir for svulstig og blomstrende for meg. Leser på norsk. Når jeg først merket det, ja så blir det litt vanskelig å ikke henge seg opp idet....kan hende det er en av bøkene jeg ikke leser ferdig ja. Klar for å prøve meg på en annen Paul Auster-bok enn den jeg har lest til nå, takk Blanca! ble litt inspirert. Og, dere kan bare GLEDE dere til Ville Svaner . Likte den godt. Jeg var i Kina i 2000 og 2002 og var på steder hun beskriver, det var meget spesielt at det VAR sånn i virkeligheten, etter kulturrevolusjonen. Gert Nygårdshaug har jeg ikke lest noen ting av, hittil, men han skal testes ut! God natt ! Og forøvrig er jeg er veldig glad i katter, ragdoll feks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. november 2006 #2890 Del Skrevet 15. november 2006 Ok, er det noen her som klarer å levere bøker i tide? ← Får aldri purringer jeg Hva mener dere med at det er fordi det er jeg som sender dem ut...? Jøss, sånn har jeg ikke sett deg for meg, faktisk. Moro! Man har jo mentale bilder av folk, og du så ikke sånn ut i mitt hode Men du høres absolutt ut som en stilig og utypisk bibliotekar! ← Hvordan hadde du sett meg for deg da? *nysgjerrig* Jeg venter også på Allende, så jeg må ta forbehold om jeg kanskje ikke rekker det. Men da får jeg lese så fort jeg får den, og heller poste litt for sent ← Jeg venter også... Den dagen jeg tenkte at nå må jeg huske å ta den med, var det noen som lånte den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliannae Skrevet 16. november 2006 #2891 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg er nr 14 i køen på boken ines, jeg elsker deg. Så det spørs om jeg rekker å være med denne gangen. Jeg liker å lese bøkene først og så kjøpe de som jeg liker etterpå. Men jeg får lese boken når jeg får den, så kan jeg hoppe galant over de sidene hvor dere diskuterer boken. Ha en fin dag, jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 16. november 2006 #2892 Del Skrevet 16. november 2006 Lenge siden jeg har vært på KG. Hvorfor? Ødelagt pc og ekstremt ustabilt nett Kommer sterkere tilbake etterhvert. Ha en fin kveld ← Så fint at du er tilbake Jeg har også hatt pc-problemer de siste dagene, det viste seg å være keyboardet som var problemet (hver gang jeg brukte det slo pc-en seg av ) Men, nå er jeg tilbake med nytt keyboard! Hei venner! ja for jeg kan kalle dere det etter neon timer med lesing alt fra bli-kjent-runder, romantiske bøker, groterske bøker, asiaturer og fine puser. Tenkte dette var damer for meg, jeg leser alt jeg kommer over, men ingen å dele opplevelsene med. Så kanskje jeg kan få være sammen med dere Og en dag jeg har god tid kan jeg skrive litt til dere om min nydelige pus og de gode leseropplevelsene jeg har hatt. Leser dere "Inez, jeg elsker deg" nå? ← Så flott at du blir med i bokringen - og så artig at du har lest alt, sikkert mye rart Kanskje jeg burde ta meg sammen og lese alt også Tikka sei, ja! Syntes det var morsomt påfunn, og ganske godt også, men Anette (tror jeg det var) syntes det hørtes rart ut Husker godt Tikka Sei, ja! Jeg har fått lest ut Auster nå: Paul Auster: Moon Palace Jeg ble helt betatt av denne romanen. Den handler om Marco Stanley Fogg, som ble foreldreløs i ung alder og som vokser opp med sin onkel. Etter onkelens død får Marco ekstremt dårlig råd, og ender opp med å overleve på så lite som mulig. I en leilighet uten strøm, med én dress å ha på seg, og ett egg å leve på om dagen. Slik lever Marco, mens han vandrer hvileløst rundt i New York. Til slutt blir han reddet av en jente som heter Kitty Wu, og livet hans forandrer seg drastisk. Forholdet til Kitty Wu utvikler seg, han blir ansatt hos en eldre, blind herremann ved navn Effing og han kommer på sporet av sine røtter. Hele tiden skjer mirakuløse tilfeldigheter. Historien er fabelaktig, men for meg ligger egentlig den store leseopplevelsen i Austers språk. Han har så nydelige og elegante formuleringer at det er en fryd å lese. Fra røft til poetisk og tilbake igjen. Denne boka anbefales virkelig, og jeg skjønner for alvor at Austers forfatterskap må pløyes gjennom. Det gleder jeg meg til ← Den høres herlig ut! Den går rett på listen! jeg er halvveis i vindens skygge og - hva skal jeg si - historien får meg jo til å lese videre, men språket, det blir for svulstig og blomstrende for meg. Leser på norsk. Når jeg først merket det, ja så blir det litt vanskelig å ikke henge seg opp idet....kan hende det er en av bøkene jeg ikke leser ferdig ja. Hmmmmm, nå ble jeg usikker igjen - jeg har telt på knappene lenge ang. den boken og hadde endelig bestemt meg for å lese Jeg har lest litt forskjellig de siste dagene. Først og fremst enda en Ciara-anbefaling Runaway av Alice Munro Dette er den andre novellesamlingen av Alice Munro jeg leser, og hun fortsetter å imponere stort med sine sterke historier. Munro har en egen evne til å skrive små historier inn i hovedfortellingene og å komme opp med overraskende, uventede momenter og vendinger. Hun skriver om nære og intime følelser, om hvor vanskelig det enkleste kan være. Dette føles både nytt og gjenkjennelig på en gang. I tre av novellene i denne samlingen følger vi Juliet i forskjellige situasjoner og tidsperioder i hennes liv. Jeg synes spesielt disse tre novellene utmerker seg, men resten følger opp som bare det. Veldig bra - gleder meg stort til å lese mer av henne. Anbefales! har også lest: Askepotts søster og andre oppbyggelige fortellinger av Joanna Rubin Drange Etter å ha lest Frøken Livredd & Kjærligheten og Frøken Makeløs & Karrieren og falt pladask for begge, hadde jeg meget høye forventninger til denne boken med tegnete fortellinger av Joanna Rubin Drange. Her møter vi forskjellige versjoner av det gamle, velkjente eventyret om Askepott, som de fleste av oss har vokst opp med - og Dranges Askepotter er selvsagt ingenting som den sukkersøte Disney-utgaven de fleste av oss kjenner. Jeg synes ikke jeg helt jeg klarer å finne igjen det veldig gjenkjennende som jeg har likt så godt i Dranges to tidligere bøker. Mye er snedig og artig skrevet og illustrert, men det griper meg ikke så veldig. Siste halvdel av boken består av forskjellige andre fortellinger. Her synes jeg at boken tar seg opp - og denne delen gjør at jeg likevel er ganske fornøyd alt i alt. Artig lesning, som kan være greit å få med seg - men, dette er likevel ikke i nærheten av å være så bra som Frøken Livredd & Kjærligheten og Frøken Makeløs & Karrieren, så er du en av dem som ikke kjenner til Dranges tegnede univers, vil jeg sterkt anbefale å heller starte med en av dem, om du er interessert Håper alle får en forrykende fin torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. november 2006 Forfatter #2893 Del Skrevet 16. november 2006 Nå ble jeg ekstremt glad og faktisk litt rørt, Ciara. Du vet hva denne romanen betyr for meg. Husker spesielt episoden hvor Fogg mister egget og hvordan egget forsvinner ned mellom gulvplankene. Da var Fogg helt nede i kjelleren og fullstendig fortvilet. Du vet jeg elsker dette temaet med å drive mot undergangen (destruktivitet fascinerer meg på alle plan) for så å bygge seg opp igjen. Og episodene med T.Effing er faktisk noe av det morsomste jeg noengang har lest i hele mitt liv. Det er vel 10 år siden jeg leste Moon Palace sist, men jeg tror jeg skal lese den igjen om ikke så lenge. Takk for en nydelig anmeldelse Håper mange ble inspirert; LES PAUL AUSTER, FOLKENS! ← For en smittsom entusiasme! Hadde det ikke vært for at jeg nettopp har lest boka ville jeg garantert kastet meg over den Jeg blir uansett gjerne med på din "Auster-til-folket-kampanje" Effing var en helt herlig karakter. Noe mer eksentrisk skal man lete lenge etter. Jeg likte hvordan han var så uberegnelig; at man ikke kunne vite om han løy eller snakket sant, at han var drittsekk i det ene øyeblikket og medfølende i det andre. Og så hadde jeg veldig sansen for Effings livshistorie, liker slike historier i historien Jeg hadde uansett planer om å få tak i en Auster-bok for å ha som ferielektyre før vi drar neste uke, og etter å ha lest beskrivelsen din Ciara, så fikk jeg enda mer lyst til det. :-D For ikke å snakke om påvirkningskraften i Blancas "vekkelsesprekener". ← Skal du også bort? Bra vi bokdamer har vett nok til å komme oss ut av landet nå på høsten... skulle gjerne tatt en tur til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. november 2006 Forfatter #2894 Del Skrevet 16. november 2006 For en fin anmeldelse, Ciara! Etter å ha lest den, har jeg notert enda en julegave til meg selv på ønskelisten. Det er ingenting som vekker leselysten slik som en varm anbefaling. Eller jo, en direkte trussel kan ha tilsvarende effekt: OK, OK, jeg skal gjøre det, jeg lover! *skremt* ← Hehe, Blanca og jeg er et bra Auster-team da, jeg roser boka, hun truer Det må jo bli en effektiv kombo. Kanskje vi får provisjoner til slutt jeg er halvveis i vindens skygge og - hva skal jeg si - historien får meg jo til å lese videre, men språket, det blir for svulstig og blomstrende for meg. Leser på norsk. Når jeg først merket det, ja så blir det litt vanskelig å ikke henge seg opp idet....kan hende det er en av bøkene jeg ikke leser ferdig ja. Og, dere kan bare GLEDE dere til Ville Svaner . Likte den godt. Jeg var i Kina i 2000 og 2002 og var på steder hun beskriver, det var meget spesielt at det VAR sånn i virkeligheten, etter kulturrevolusjonen. Gert Nygårdshaug har jeg ikke lest noen ting av, hittil, men han skal testes ut! God natt ! Og forøvrig er jeg er veldig glad i katter, ragdoll feks :-) ← Hei Irma Helt enig med deg med språket. Det er svulstig og et par ganger bruker de et ord jeg aldri har hørt før på norsk, husker ikke hvilket. Jeg har lest såpass mye til å kunne si at det er uvanlig at jeg støter på ukjente norske ord, og dermed liker jeg det ikke. Det virker liksom som de prøver å etterstrebe en antikvarisk stil med så gammelmodige og overlessede ord som mulig. Gleder meg til Ville svaner, og heldige deg som har vært i Kina! Håper jeg får reist dit etterhvert Gert Nygårdshaug MÅ du lese, jeg anbefaler i så fall at du begynner med Mengele Zoo Ragdolls er fine - jeg har birma og de er jo ikke ulike. Nyyyyydelige puser Hvordan hadde du sett meg for deg da? *nysgjerrig* ← Hm, det er så rart, for det er et blurry bilde jeg har av deg i hodet... Men jeg har sett deg for meg som kanskje 165 cm, og blondt, tykt hår til kjeven sånn ca. Blå øyne. Og at du ser generelt blid og lattermild ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. november 2006 Forfatter #2895 Del Skrevet 16. november 2006 Jeg er nr 14 i køen på boken ines, jeg elsker deg. Så det spørs om jeg rekker å være med denne gangen. Jeg liker å lese bøkene først og så kjøpe de som jeg liker etterpå. Men jeg får lese boken når jeg får den, så kan jeg hoppe galant over de sidene hvor dere diskuterer boken. Ha en fin dag, jenter ← Håper vi rekker å få boka begge to, Juliannae Så fint at du er tilbake Jeg har også hatt pc-problemer de siste dagene, det viste seg å være keyboardet som var problemet (hver gang jeg brukte det slo pc-en seg av ) Men, nå er jeg tilbake med nytt keyboard! Jeg har lest litt forskjellig de siste dagene. Først og fremst enda en Ciara-anbefaling Runaway av Alice Munro har også lest: Askepotts søster og andre oppbyggelige fortellinger av Joanna Rubin Drange ← Har aldri hørt om en pc som skrur seg av når man bruker keyboardet! Dette var jo faktisk litt komisk, selv om jeg hadde vært rasende selv Så bra du likte Runaway, Anette - fin anmeldelse du skrev. Nå får kanskje vi to ha en "Spre-Munro-til-folket-kampanje", da Dranges siste vet jeg ikke om jeg kommer til å prioritere, men jeg er enig at de to første var søte For en fin anmeldelse, Ciara! Etter å ha lest den, har jeg notert enda en julegave til meg selv på ønskelisten. Det er ingenting som vekker leselysten slik som en varm anbefaling. Eller jo, en direkte trussel kan ha tilsvarende effekt: OK, OK, jeg skal gjøre det, jeg lover! *skremt* ← Hehe, Blanca og jeg er et bra Auster-team da, jeg roser boka, hun truer Det må jo bli en effektiv kombo. Kanskje vi får provisjoner til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. november 2006 Forfatter #2896 Del Skrevet 16. november 2006 Nå tror jeg det skjedde noe rart med siteringen her :klø: Jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 16. november 2006 #2897 Del Skrevet 16. november 2006 Har ikke lest noe av Munro... Men NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. november 2006 #2898 Del Skrevet 16. november 2006 Hm, det er så rart, for det er et blurry bilde jeg har av deg i hodet... Men jeg har sett deg for meg som kanskje 165 cm, og blondt, tykt hår til kjeven sånn ca. Blå øyne. Og at du ser generelt blid og lattermild ut ← 160cm, blondt tykt hår til livet, blå øyne og stort sett blid og lattermild, så du var jo ikke så langt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 16. november 2006 Forfatter #2899 Del Skrevet 16. november 2006 Har ikke lest noe av Munro... Men NÅ! ← hit, forresten. Føl deg hjemme! 160cm, blondt tykt hår til livet, blå øyne og stort sett blid og lattermild, så du var jo ikke så langt unna ← Oi, det var hårbom, gitt! Misunner dere som har så tykt og langt hår, altså. Strever med ikke å få tynt og flisete hår og det rekker bare til skuldrene nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 16. november 2006 #2900 Del Skrevet 16. november 2006 Skal du også bort? Bra vi bokdamer har vett nok til å komme oss ut av landet nå på høsten... skulle gjerne tatt en tur til ←Ja, jeg skal til Wien, reiser om vel en uke. *glede seg* En tur ut av landet på denne tiden av året skader ikke, nei, problemet er at for hver gang jeg er ute og reiser får jeg enda mer reiselyst. Hvor er det du har vært i høst da, Ciara? For øvrig har jeg akkurat bestilt "Moon Palace", så om det triller noen kroner inn på kontoen hos deg og Blanca vet dere hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå