Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

blir litt lattermild nå, for på vei hjem fra jobb måtte jeg innom Deichmann (oslo sentrum)og betale for mine synder :ler:

Kunne ikke se eneste rar eller mutt ansatt der jeg, heller tvert imot! og ingen pekefinger fikk jeg heller :)

Har lest Kjærlighetens republikk av Carol Shields, kan ikke huske at den gjorde noe stort inntrykk på meg...

God helg alle bokdamer, jeg skal helge-lese Vindens skygge (litt sein med den ja) og den ser lovende ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så moro! Nå ble jeg nysgjerrig på hvordan du ser ut her :sjenert:

De kalte meg hippie på ungdomsskolen... :ler: Kan vel kalle det hippie/bohem-stil, mye lange skjørt, farger og flagrende gevanter. Typisk kommentar er "Velfigv stilig, men jeg kunne ikke gått sånn selv..." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokklubben sendte meg (Hva? Nå igjen?) den siste til Anne Holt denne uka, så jeg får kikke litt i den selv om jeg egentlig har leseforbud frem til desember ;)

Skremmende gjenkjennelig følelse :ler:

Regnskogen bekymrer meg fortsatt! Har du lest Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug?

Den har jeg på listen min!

Fin lørdag til alle bokdamer! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper innom med en helgehilsen Ciara og bokdamene :)

Venter fortsatt på desemberboka, så jeg har tyvstartet på januarboka. Trenger litt avkobling fra pensumlesingen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens,

av forskjellige årsaker er jeg lite her akkurat nå, men tro meg, jeg kommer sterkere tilbake :) Må bare fokusere ekstra på studier en liten periode. Dere vet, investere tid og krefter så jeg får bedre mulighet til å komme meg skikkelig innenfor bokbransjen på sikt! Da skal jeg få utrettet virkelig mye! ;)

Håper dere nyter livet imens :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må prioritere studier også innimellom (det var hvertfall det de fortalte meg. Om jeg gjorde det er jo en annen sak... :sjenert: ).

Vi er nok fortsatt her når du er tilbake... ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet! Jeg var også redd for Nostredamus profeti. Og tredje verdenskrig. Og atomkrig. Og brann. Og for å bli kidnappet. Det var i det hele tatt ganske mye å være redd for som barn.

Så rart det var å lese dette. Jeg var nemlig ikke særlig redd for noen sånne ting som barn. Kan egentlig ikke huske at jeg var noe særlig redd, ikke engang mørkeredd (bortsett fra i min værste Margit Sandemo-periode...). Nå derimot er jeg så bekymret for hvordan det skal gå med denne kloden at jeg nesten ikke tør tenke på det. Hvordan noen tør å få barn inn i denne verden altså... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens,

av forskjellige årsaker er jeg lite her akkurat nå, men tro meg, jeg kommer sterkere tilbake :) Må bare fokusere ekstra på studier en liten periode. Dere vet, investere tid og krefter så jeg får bedre mulighet til å komme meg skikkelig innenfor bokbransjen på sikt! Da skal jeg få utrettet virkelig mye! ;)

Håper dere nyter livet imens :klem:

Håper det går riktig bra med studiene! Lykke til!

Stoooor :klem:

Så rart det var å lese dette. Jeg var nemlig ikke særlig redd for noen sånne ting som barn. Kan egentlig ikke huske at jeg var noe særlig redd, ikke engang mørkeredd (bortsett fra i min værste Margit Sandemo-periode...). Nå derimot er jeg så bekymret for hvordan det skal gå med denne kloden at jeg nesten ikke tør tenke på det. Hvordan noen tør å få barn inn i denne verden altså...  :forvirret:

Her er jeg helt enig med deg, Fakse. Jeg bekymret meg også utrolig lite om dette som barn. Nå derimot ... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hørt om Carol Shields, men elsker å høre om "nye" forfattere :) Hvordan skriver hun?  :)

Hun skriver lavmælt og godt om mennesker, og kvinne spesielt.

Har lest Kjærlighetens republikk av Carol Shields, kan ikke huske at den gjorde noe stort inntrykk på meg...

Den kan jeg ikke huske å ha lest. Jeg har lest Unless (Hvis ikke på norsk), Mary Swann, Larrys fest og Dagbøker i stein, og likte dem alle.

Så rart det var å lese dette. Jeg var nemlig ikke særlig redd for noen sånne ting som barn. Kan egentlig ikke huske at jeg var noe særlig redd, ikke engang mørkeredd (bortsett fra i min værste Margit Sandemo-periode...). Nå derimot er jeg så bekymret for hvordan det skal gå med denne kloden at jeg nesten ikke tør tenke på det. Hvordan noen tør å få barn inn i denne verden altså...  :forvirret:

Redselen har ikke sluppet taket med alderen, men hva jeg er redd for har endret seg litt. Jeg er ikke lenger redd for brann og kidnapping, men klimaendring og menneskeheten generelt er ganske skumle saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnskogen bekymrer meg fortsatt! Har du lest Mengele Zoo av Gert Nygårdshaug?

Den er en favoritt ;) Det er et eller annet ubeskrivelig tilfredstillende ved Minos brutale hevn over regnskogens fiender. Det er litt av den samme følelsen man får når man leser Greven av Monte Cristo. Å, den deillige primitive følelsen av hevn...... *ond latter*

Liker også de frittstående fortsettelsene Himmelblomsttreets muligheter og Afrodites basseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker som så at hvis vi gir etter for redselen så har vi tapt. Og jeg nekter å tape, da tar jeg heller opp kampen. Og jeg vil ikke ta sorgene på forskudd. Og det er masse vi kan gjøre som enkeltmennesker, både hjemme og i forhold til informasjonsarbeid. Det mest skremmende er mine omgivelsers holdning til noe så enkelt som kildesortering, og det å være bevisst på sitt eget forbruk :)

Jeg har også lyst til å lese noe av Carol Shields. Det får bli nok et juleprosjekt. Takk for godt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, tror jeg må hoppe over desemberboka. Ingen Isabel Allende bok som kommer min vei med det første. Kaster meg derfor over januarboka. Skal ha den med når vi drar til Sør Afrika lørdag. Må ha med meg masse annet lesestoff også. Det blir nok mye tid til lesing :)

*skriver meg bak øret at jeg må lese litt i denne tråden for å få tips til annen ferielektyre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei venner!

ja for jeg kan kalle dere det etter neon timer med lesing alt fra bli-kjent-runder, romantiske bøker, groterske bøker, asiaturer og fine puser. Tenkte dette var damer for meg, jeg leser alt jeg kommer over, men ingen å dele opplevelsene med. Så kanskje jeg kan få være sammen med dere :sjenert: Og en dag jeg har god tid kan jeg skrive litt til dere om min nydelige pus og de gode leseropplevelsene jeg har hatt.

Leser dere "Inez, jeg elsker deg" nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei juliannae! Har du lest hele dagboken til Ciara?! Imponerende :) Jeg har vært med fra starten (forskjellige nick) og jeg lurer på om jeg ikke skal ta meg en mimrerunde fra starten igjen snart. Tror nok Ciara vil ta deg godt i mot; hun er en fabelaktig vertinne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp tok det fra starten av. Begynte litt i går kveld og tok resten i dag. Så jeg er ganske godt kjent. Hvis du har vært med fra starten av hadde det sikkert vært kjekt å skumre gjennom en gang til. En ganske fin og morsom plass å være. Jeg lo litt av tikka sei (tror det var det det var) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...