Gjest Fjodor D. Skrevet 11. juli 2009 #5761 Del Skrevet 11. juli 2009 Still deg i kø..... Hvorfor er jeg ikke overrasket over at du er foran meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #5762 Del Skrevet 15. juli 2009 Takk for tips, Daria! Paris er verdens beste by, så der hadde du det garantert fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. juli 2009 Forfatter #5763 Del Skrevet 15. juli 2009 I dag har jeg gjort noe av det verste jeg vet. Jeg har handlet jeans. Egentlig er det utrolig at jeg skal hate så mye å kjøpe jeans. Jeg er normalbygd slank, langbeint og tynnlegget. Og viktigst av alt, jeg vet at det er jeansen det er noe galt med om den ikke passer, ikke kroppen. Det starter nå uansett med at jeg går inn i jeansbutikken og ser et lass glorete klær og tre ansatte som alle er minst ti år yngre enn meg og så hippe at de kunne vært med i dansetruppen til Jay Z. De spør om jeg trenger hjelp, og det gjør jeg jo, så absolutt. Er det noen som klarer å finne riktig jeansmodell ved å titte selv i slike butikker? De spør hva slags modell jeg vil ha, og jeg svarer etter beste evne at jeg vil ha en ganske normal modell som er litt trang, men som ikke klistrer seg til leggene eller er så lav i livet at jeg ikke kan bøye meg uten å vise trusene (allerede her skjønner jeg jo at jeg er håpløst gammeldags). Den hjelpsomme betjeningen finner en bukse de er skråsikre på at passer utmerket. Den viser seg å være bootcut, og etter noen år med bukser med smalere legger føles det som om å få på seg slengbukser. Men stoffet og fargen var perfekt. De finner en ny bukse. Den er perfekt i leggen, men for trang, og livet så lavt at den tidligere nevnte trusa synes. Ny bukse. Den klistrer seg til leggen. Ny bukse, som får det til å se ut som om jeg har masse sideflesk. På siste forsøk får jeg en bukse som er er perfekt i formen, men som er svart. Jaja, jeg er ikke så dum at jeg nå forkaster den av den grunn. Deretter ber jeg om å få prøve noen av de vide jeansene, eller "loose-fit" som det tydeligvis heter på fagspråket, bare for å finne ut at jeg ser ut som grandtante Dagny når hun har kjøpt seg rosa joggesko: Det oser lang vei at jeg har fått på meg et plass jeg verken er ung nok eller har attitude nok til å bære. Hvorfor får jeansbutikker en seg til å føle seg både gammel, feit, utdatert og ukul? :klø: Det ble den sorte jeansen. Og jeg er tross alt fornøyd med at jeg kom hjem med en jeans i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. juli 2009 #5764 Del Skrevet 15. juli 2009 Nok en grunn til at jeg ikke bruker jeans... Og generelt sett hater jeg butikker som får meg til å føle meg gammel og betjening som er mye yngre enn meg... Forøvrig en følelse som slo meg hardt og brutalt da jeg sto i karusellkø på Tivoli sist uke og innså at de aller fleste rundt meg enten var minst ti år yngre enn meg eller foreldre med barn. Jammen... *føler meg som Peter Pan* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 18. august 2009 #5765 Del Skrevet 18. august 2009 :titter innom: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 18. august 2009 #5766 Del Skrevet 18. august 2009 Nok en grunn til at jeg ikke bruker jeans... Og generelt sett hater jeg butikker som får meg til å føle meg gammel og betjening som er mye yngre enn meg... Forøvrig en følelse som slo meg hardt og brutalt da jeg sto i karusellkø på Tivoli sist uke og innså at de aller fleste rundt meg enten var minst ti år yngre enn meg eller foreldre med barn. Jammen... *føler meg som Peter Pan* *har bildebevis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 18. august 2009 Forfatter #5767 Del Skrevet 18. august 2009 Jeg kommer tilbake i morgen! Har masse å poste etter lengre tids fravær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 19. august 2009 #5768 Del Skrevet 19. august 2009 Gleder meg! Siste leste bok her i gården: Gravkammer av Kate Mosse. Synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 19. august 2009 #5769 Del Skrevet 19. august 2009 ...og jeg leser The Story of Edgar Sawtelle. Gleder meg til å høre om sommeren din, og til nye bokanmeldelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. august 2009 Forfatter #5770 Del Skrevet 19. august 2009 Gleder meg! Siste leste bok her i gården: Gravkammer av Kate Mosse. Synspunkter? Jeg har lest den og likte den godt, syntes den var bedre enn Labyrinten. Det skal være en anmeldelse i dagboken her ett sted ...og jeg leser The Story of Edgar Sawtelle. Gleder meg til å høre om sommeren din, og til nye bokanmeldelser. Den leser jeg også! Har ikke kommet så langt, men koser meg hittil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. august 2009 Forfatter #5771 Del Skrevet 19. august 2009 Dette må porsjoneres ut. Jeg har lest 20 bøker siden Herre! Gud bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. august 2009 Forfatter #5772 Del Skrevet 19. august 2009 Jeg starter med et innlegg med tema Peter Robinson, en forfatter jeg har lest fem bøker av i sommer. Robinson har skrevet nærmere tjue bøker om den Yorkshire-baserte etterforskeren Alan Banks. Peter Robinson: Djevelens venn, All the Colours of Darkness, Gallows View, A Dedicated Man og A Necessary End Jeg skriver ikke anmeldelse av alle sammen, for de har tross alt mye felles. Først og fremst har de en fantastisk hovedperson. Alan Banks er en usedvanlig musikkinteressert etterforsker, men ellers er han befriende normal og menneskelig. Han er dyktig, sympatisk og han tar ingen lettvinne snarveier i tjenesten. Alle bøkene har svært gode, sannsynlige plot, og selv om vi også får innblikk i Banks som privatperson er det alltid sakene som er hovedpoenget. Bøkene er konsise og har lite utenomsnakk (à la konstante redegjørelser for sur kaffe på politihuset...). Miljøet er sjarmerende, her får man mye innblikk i Yorkshire-kultur, til tross for det faktum at byen Banks bor i, Eastvale, er en oppdiktet by. Dette er sjarmerende engelsk, spennende og kvalitet hele veien. Jeg håper mange flere her til lands får øynene opp for Robinson Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 20. august 2009 #5773 Del Skrevet 20. august 2009 Engelsk krim! Yorkshire! Peter Robinson høres ut som noe for meg, takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 20. august 2009 #5774 Del Skrevet 20. august 2009 Engelsk krim! Yorkshire! Peter Robinson høres ut som noe for meg, takk for tips. Signerer! :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 20. august 2009 #5775 Del Skrevet 20. august 2009 Hvorfor i himmelen navn og dager har ikke jeg besøkt deg før? Jeg som forguder bøker! melder meg herved som fast leser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. august 2009 Forfatter #5776 Del Skrevet 23. august 2009 Engelsk krim! Yorkshire! Peter Robinson høres ut som noe for meg, takk for tips. Anbefales virkelig. Og det beste er: Faller du for Robinson har du nærmere 20 bøker til gode! Hvorfor i himmelen navn og dager har ikke jeg besøkt deg før? Jeg som forguder bøker! melder meg herved som fast leser! Så hyggelig, MarianneE Du må gjerne komme med tips her også, det blir jeg alltid glad for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. august 2009 Forfatter #5777 Del Skrevet 23. august 2009 For en deilig helg. Den har bestått av: Sykkeltur Lesing Surfing God mat Vin Familietreff Rent og nystrøket sengetøy Blomster (det finnes faktisk fortsatt blomster som kan plukkes der ute) Bringebær Vannmelonsmoothie Espresso Telys Musikk, særlig Van Morrison Ny kjole Min beste venn sier jeg er den største livsnyteren han vet om. Ofte skjønner jeg hva han mener. Selv om jeg er glad i dyre nytelser også (som shopping i moderate doser) er de største av mine gleder billige eller gratis. Når jeg nynner mens jeg stryker sengetøy og har musikk på høyt mens verandadøren står oppe, da er jeg lykkelig. Man kan ikke vente på de store, dyre tingene eller begivenhetene. Man må glede seg over dagens espresso og sangen som får det til å rykke litt ekstra i kroppen. Eller selvsagt, boka som gjør at man har lyst til å lese "bare et kvarter til" før man sovner. Håper dere får en formidabel livsnytersk uke, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. august 2009 #5778 Del Skrevet 28. august 2009 God fredag Ciara Jeg har plutselig fått for meg at jeg kanskje skulle lese Kairo-triologien. Har du lest den, eller har du noen formening om hvor tung den er å lese? Jeg begynner å få hodet med meg igjen etter ammetåka, men er ikke helt klar for noe av Dostojevskij-kaliber riktig enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 5. september 2009 #5779 Del Skrevet 5. september 2009 Min beste venn sier jeg er den største livsnyteren han vet om. Ofte skjønner jeg hva han mener. Selv om jeg er glad i dyre nytelser også (som shopping i moderate doser) er de største av mine gleder billige eller gratis. Når jeg nynner mens jeg stryker sengetøy og har musikk på høyt mens verandadøren står oppe, da er jeg lykkelig. Man kan ikke vente på de store, dyre tingene eller begivenhetene. Man må glede seg over dagens espresso og sangen som får det til å rykke litt ekstra i kroppen. Eller selvsagt, boka som gjør at man har lyst til å lese "bare et kvarter til" før man sovner. Håper dere får en formidabel livsnytersk uke, alle sammen Dette signerer jeg med store bokstaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 6. oktober 2009 #5780 Del Skrevet 6. oktober 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå