Gjest Krynkel Skrevet 23. mars 2009 #5521 Del Skrevet 23. mars 2009 Kan ikke si det overrasker meg, Ciara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5522 Del Skrevet 23. mars 2009 Men så prioriterer jeg lesing som aktivitet også da. Jeg setter ofte av tid til å lese i motsetning til å lese når jeg har ledig tid, for det har man strengt tatt aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 24. mars 2009 #5523 Del Skrevet 24. mars 2009 Ikke sant! Det er det som må gjøres, i alle fall om man er sånn nogenlunde normal og bryr seg om å stelle i huset og jobbe og ha et sosialt liv ellers. I dag må jeg sette av tid til å lese, minst tre timer, men det er fordi jeg MÅ bli ferdig med en bok til i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. mars 2009 #5524 Del Skrevet 24. mars 2009 Literature-map For alle de gangene man leter etter "noen som skriver som"... Den ser ut til å være relativt god på norske forfattere også, selv jeg stusser litt på at Amalie Skram og Tore Renberg skal likne så mye på hverandre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #5525 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg fikk igjen på skatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 24. mars 2009 #5526 Del Skrevet 24. mars 2009 Så deilig. Må sjekke altinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #5527 Del Skrevet 24. mars 2009 Gjør det. Det er deilig å vite hva man har å forholde seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #5528 Del Skrevet 24. mars 2009 I dag må jeg sette av tid til å lese, minst tre timer, men det er fordi jeg MÅ bli ferdig med en bok til i morgen. Hva er det som leses? *nysgjerrig* Literature-map For alle de gangene man leter etter "noen som skriver som"... Den ser ut til å være relativt god på norske forfattere også, selv jeg stusser litt på at Amalie Skram og Tore Renberg skal likne så mye på hverandre... Denne må testes ut nærmere. Selv om jeg, som deg, ikke umiddelbart ser likheten mellom Skram og Renberg. Renberg må være skuffet, han vil jo så gjerne ligne på Balzac. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #5529 Del Skrevet 24. mars 2009 Haha! Henning Mankell ligner på Paul Auster! Og Karin Fossum på Siri Hustvedt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 24. mars 2009 #5530 Del Skrevet 24. mars 2009 Gjør det. Det er deilig å vite hva man har å forholde seg til Restskatt. Men det samme sto på foreløpig beregnet skatt i fjor også, og da endte jeg med å få igjen utrooooolig mye, så jeg venter til jeg og mannen har sett på selvangivelsene og fordelt litt gjeld før jeg griner mer, tenker jeg. (Og så lenge vi tilsammen går i pluss eller i null, er det jo egentlig revnende likegyldig.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #5531 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvordan fikk du igjen mye selv om du fikk foreløpig beregnet restskatt? Hadde de regnet ut feil? Nå ble jeg engstelig for at mine penger tilgode skulle krympe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 24. mars 2009 #5532 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg gadd ikke sjekke nå (av og til er jeg skremmende rolig), men i fjor og året før sto f.eks. all fellesgjelden (feilaktig) på mannen, men etter litt omfordeling på diverse poster, sto jeg igjen som vinneren i skatteoppgjøret, og håper det er det samme som har skjedd i år. Hvis ikke blir jeg litt deppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #5533 Del Skrevet 24. mars 2009 Håper det ordner seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 24. mars 2009 #5534 Del Skrevet 24. mars 2009 Thanks! Det gjør helt sikkert det! Nå må jeg løpe og lese i den hemmelige boken + varme middag til eldstebarnet som omsider kom hjem. *poff* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 24. mars 2009 #5535 Del Skrevet 24. mars 2009 Denne må testes ut nærmere. Selv om jeg, som deg, ikke umiddelbart ser likheten mellom Skram og Renberg. Renberg må være skuffet, han vil jo så gjerne ligne på Balzac. Stakkar... Haha! Henning Mankell ligner på Paul Auster! Og Karin Fossum på Siri Hustvedt! Man kan jo lure litt på hva de legger til grunn... Jeg måtte jo sjekke Johan Harstad, han lignet på Lars Ramslie (som virkelig aldri har fristet på noen måte) og en fyr jeg aldri har hørt om, som vissnok skriver krim. Jaja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #5536 Del Skrevet 25. mars 2009 Stakkar... Man kan jo lure litt på hva de legger til grunn... Jeg måtte jo sjekke Johan Harstad, han lignet på Lars Ramslie (som virkelig aldri har fristet på noen måte) og en fyr jeg aldri har hørt om, som vissnok skriver krim. Jaja... Harstad og Ramslie er definitivt ikke like. I hvert fall ikke utover at de begge er menn og på ca samme alder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #5537 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg kommer ikke over hvor glad jeg er for å få igjen penger på skatten. Nå skal jeg tenke meg godt om og kjøpe meg noe ekstra Men det blir nok ikke bøker... Nå har jeg hatt med meg stabler i det siste, jeg begynner nesten å få litt panikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 25. mars 2009 #5538 Del Skrevet 25. mars 2009 Så hyggelig med skattepenger! Jeg får også igjen, men er spent på hvor mye: Jeg hadde nesten tre inntektsløse måneder i fjor, og samme utgifter som ellers, så det burde bli et bra resultat. Men akkurat nå, som jeg har funnet fram kodene og alt, er selvangivelsen utilgjengelig pga. vedlikehold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 25. mars 2009 #5539 Del Skrevet 25. mars 2009 Hva for noe ekstra kunne du tenke deg å kjøpe, Ciara? Noe til hjemmet? Deg selv? En 5-retters på restaurant med all god drikke man kan fremskaffe? Tur til Stockholm eller en weekend på Svalbard? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #5540 Del Skrevet 25. mars 2009 Så hyggelig med skattepenger! Jeg får også igjen, men er spent på hvor mye: Jeg hadde nesten tre inntektsløse måneder i fjor, og samme utgifter som ellers, så det burde bli et bra resultat. Men akkurat nå, som jeg har funnet fram kodene og alt, er selvangivelsen utilgjengelig pga. vedlikehold. Håper du får masse igjen Typisk - det er så stort tiltak å grave fram alt av opplysninger at vedlikehold er drepen. Hva for noe ekstra kunne du tenke deg å kjøpe, Ciara? Noe til hjemmet? Deg selv? En 5-retters på restaurant med all god drikke man kan fremskaffe? Tur til Stockholm eller en weekend på Svalbard? Det blir nok noe til hjemmet, men der vakler jeg litt. For det meste er jeg fornøyd med leiligheten og ønsker meg for det meste småting. Av større ting kunne jeg enten tenke meg en bordlampe (PH-lampe eller Panthella, for eksempel) eller et par stoler (Eames Plastic Side Chair ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå