Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Hva skyldes det at vi er 10 som leser her samtidig nå? Jeg pleier ikke å være så populær :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Det er veldig mange gjester i dagbøkene om dagen. Og i andre, veldig gamle tråder jeg leter opp hvis jeg kjeder meg. Merkelig igrunn. Ofte ser jeg i tråder som er uinteressante, gamle og kjedelige. Som blir lest av meg + en eller to eller tre gjester. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år Ciara :)

Blir nesten litt misunnelig på deg som har fått lest i jula, for det har ikke jeg. Det er alltid så mange som skal ha sitt i jula at det blir få dager til å gjøre "ingenting". :sukk:

"Huset ved moskeen" hørte jeg forresten om på Boktilsynet, og din anmeldelse fikk meg ikke til å få mindre lyst til å lese den. Må få prioritert det snart tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula kan absolutt være slitsom. Jeg merker jeg blir sliten av dette krampesosiale aspektet og oppvartning. Kan vi ikke bare slappe av sammen? ;)

Jeg vil tro Huset ved moskeen er en bok som er utmerket for deg siden du er så glad i romaner som finner sted i andre land :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter etter et jobbrelevant kurs å ta i utlandet. Har drømt om det i evigheter, men nå skal jeg se hva som finnes for meg der ute :) Drømmer om et litteratur-kurs som går over noen sommer-uker på et europeisk universitet. Koster sikkert skjorta alt sammen, men det går da an å lete!

*leter videre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt frisk for tiden. Har hostet og vært forkjølet i evigheter, og nå merker jeg at det er småubehagelig å puste dypt. Jeg satser på at det er muskulært etter all hostingen, og at det ikke er lungebetennelse siden jeg ikke har feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva det er høres det ut som om du trenger å ta det skikkelig rolig så du blir ordentlig frisk igjen. God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Det er i hvert fall lagt opp til rolig kveld her - tv, sofa og KG. Har ryddet ned julepynten i dag. Den bestod av hele seks juletrekuler :fnise: Sviblene hadde vokst ut vel mye, så de er kuttet av til en fin bukett. Alt i alt er det ikke så verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Her kommer svar til spørsmålet ditt om vesketips.

Jeg synes de har mange fine vesker i vanlige klesbutikker. Merker som Tiger, (litt dyrt) In Wear, Part Two og By Malene Birger (litt mindre dyrt) har veldig mange fine vesker i skinn. I tillegg har jeg sett at DONDONNA har hatt noen ganske fine og forholdsvis rimelige vesker i det siste. Mulig også Mexx har egne vesker, det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer svar til spørsmålet ditt om vesketips.

Jeg synes de har mange fine vesker i vanlige klesbutikker. Merker som Tiger, (litt dyrt) In Wear, Part Two og By Malene Birger (litt mindre dyrt) har veldig mange fine vesker i skinn. I tillegg har jeg sett at DONDONNA har hatt noen ganske fine og forholdsvis rimelige vesker i det siste. Mulig også Mexx har egne vesker, det er jeg ikke sikker på.

Takk for tips! :) Jeg synes det hørtes veldig interessant ut med vesker fra Malene Birger, men jeg har ikke sett noen butikker som fører det (men jeg har jo heller ikke sett etter det tidligere). Må sjekkes ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet drømmehuset. Når jeg vinner i lotto i morgen skal dette kjøpes. Litt oppussing må jeg selvsagt gjøre, blant annet må veggen mellom kjøkken og spisestue slås ned (om mulig). Det skal bli fint :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sadie Jones: Utskudd

Vi befinner oss i England etter andre verdenskrig. Lewis er liten, og faren kommer hjem fra krigen. Livet er ikke slik det var. Lewis og moren har et nært forhold, og når moren dør rakner Lewis' tilværelse. Forskjellige omstendigheter fører Lewis ut på skråplanet, etterhvert må han i fengsel og hele nærsamfunnet ser ned på ham. Men en jente, Kit, har stadig tro på Lewis.

Dette er en nydelig roman, om enn opprivende. Det er vondt å lese om en gutt, og etterhvert mann, som befinner seg på siden av samfunnet og aldri finner veien tilbake. Forholdet mellom Kit og Lewis er også nydelig skildret. Man sitter igjen med en følelse av uvirkelighet etter å ha lest boken, det er så uvirkelig fatalt. Språket er flott, og boken har blitt sammenlignet med Ian McEwans Om forlatelse. Jeg skjønner hvorfor. Les!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Elastica
Jeg har funnet drømmehuset. Når jeg vinner i lotto i morgen skal dette kjøpes. Litt oppussing må jeg selvsagt gjøre, blant annet må veggen mellom kjøkken og spisestue slås ned (om mulig). Det skal bli fint :sjarmor:

Fint hus. :)

Jeg skal ikke påstå at det ligner på vårt, men det var noe ved det som likevel fikk meg til å tenke på mitt eget hjem. Det er mulig det var fargene i gangen og stue (som var bortimot identisk, tror jeg), samt det ene blå rommet i andre etasje. Dessuten gamle skiferheller, uthus, hage, tregulv og gammel trapp. Og i det hele tatt et gammelt hus' sjel som sniker seg inn under huden på de som bor der.

Her har det vært liv i hundreogfemti år, og det er egentlig en ganske spennende tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at det ligner på ditt hus :)

Jeg synes også eldre boliger er spennende med tanke på alle menneskene som har bodd i dem. Jeg kan lett bli nostalgisk ved den tanken. For eksempel tenker jeg sånn på mine besteforeldres gård, nå forlatt. Så forfallent det ser ut, og så mange timer og år med slit som er lagt ned der. Så mange barn som har sine tidligste minner derfra. Fødsler og dødsfall. Alle gangene gulvene har blitt vasket, all maten som har blitt laget. Ganske overveldende å tenke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Takk for tips! :) Jeg synes det hørtes veldig interessant ut med vesker fra Malene Birger, men jeg har ikke sett noen butikker som fører det (men jeg har jo heller ikke sett etter det tidligere). Må sjekkes ut :)

Sjekk ut Steen & Strøms By Malene Birger-avdeling. Der har jeg sett vesker tidligere.

Takk for anti-låst-dør-støtte, forresten. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for anti-låst-dør-støtte, forresten. :fnise:

:fnise:

Jeg synes det er helt åpenbart at man ikke skal låse dører. Tror noen glemmer hvordan man føler seg som liten og hvor nødvendig det kan være å kunne komme inn til foreldrene.

Forøvrig er jeg helt enig med deg i argumentene dine i den tråden. Jeg synes det finnes en mellomting mellom "dette er da helt normalt!" og "dette er overgrep mot barnet!". Det er ikke alle KG-debatter som blir like nyanserte, men denne nye tråden er et positivt avbrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...