Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Klart hun liker boktyven, det er jo umulig å ikke like den!

Fortsatt god langhelg og forsommer, glad for å se at du nyter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nigo! :klem:

Håper du liker Boktyven. Ellers har jeg kjøpt meg en ny bok i dag, Careless in Red. Og hvem har skrevet den, tror du? Elizabeth George! Lynley og Havers er tilbake! :hoppe::hoppe::hoppe:

*løper og kjøper*

Da blir det to bøker imorgen. Denne og tipset ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg ganske heldig i helgen jeg også, godt plassert i solveggen på en hytte i Nordmarka med en bunke bøker :lese:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg kjøpt meg en ny bok i dag, Careless in Red. Og hvem har skrevet den, tror du? Elizabeth George! Lynley og Havers er tilbake! :hoppe::hoppe::hoppe:
:juhu: Det har jeg ikke fått med meg! *skynde seg å bestille*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag Ciara! Har det vært en bra pinse hos deg?

Oi, det så ut som noe for meg da! Er jo oppvokst på en passe stor øy, så jeg regner med at det ville vært mye gjennkjennelsesfaktor i den :)

Men jeg har leseliste så lang som et vondt år, så jeg har innkjøpsforbud :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipser Fakse om en kjekk liten ting kalt bibliotek -smutthullet for innkjøpsforbud ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*løper og kjøper*

Offa kjenner jeg godt til! Veldig bra og morsom! Håper du liker den.

Og Elizabeth George - jeg kommer tilbake til anmeldelsen, men det er et trygt kjøp :)

Følte meg ganske heldig i helgen jeg også, godt plassert i solveggen på en hytte i Nordmarka med en bunke bøker :lese:

Lucky you! Høres virkelig deilig ut. Jeg var i marka i helgen selv. Masse hvitveis, helt nydelig.

:juhu: Det har jeg ikke fått med meg! *skynde seg å bestille*

Ja, gjør det! :hoppe: Jeg holder etterhvert på å håpe på at Lynley skal tre inn i virkeligheten og kapre meg! :fnise:

God formiddag Ciara! Har det vært en bra pinse hos deg?

Oi, det så ut som noe for meg da! Er jo oppvokst på en passe stor øy, så jeg regner med at det ville vært mye gjennkjennelsesfaktor i den :)

Men jeg har leseliste så lang som et vondt år, så jeg har innkjøpsforbud :sukk:

Da er den nok noe for deg!

Og innkjøpsforbud, hva for noe tull er det, egentlig? :fnise:

Her har det vært en veldig bra pinse. Planting/hagejobbing, kjærestetid, grilling, vin, lesing. Kunne egentlig ikke vært bedre. Hva med deg? :)

Tipser Fakse om en kjekk liten ting kalt bibliotek -smutthullet for innkjøpsforbud ;)

Så du mener at innkjøpsordningen bør utvides til også å gjelde private? Det er forsåvidt en ordning jeg kunne tenke meg å støtte! ;)

Jojo, jeg vet jeg vet.... Men det gjør ikke bunken av uleste bøker noe mindre...

Så, så. En gang er man pensjonist og får bukt med alt sammen. Faktisk er det investeringer vi driver med nå....

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er verpesyk.

Morsomt fenomen, egentlig. Han blir tussete rundt babyer, og proklamerer støtt og stadig sin overbevisning om min framtidige fortreffelighet som mor. Jeg kommer visstnok til å bli den perfekte mor, så vet dere det. Dessuten kommer barna ganske sannsynlig til å bli verdens søteste barn også. Og smarte - nevnte jeg at barna våre kommer til å bli verdens smarteste unger? :ler:

Det forekommer meg at jeg har hørt noe lignende før? Nigo, hvor er du? :fnise:

Han er nå søt, mannen :hjerte:

Dere finner meg nok ikke med graviditetsdagbok riktig ennå. Men i 2009? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at innkjøpsordningen bør utvides til også å gjelde private? Det er forsåvidt en ordning jeg kunne tenke meg å støtte! ;)

Det hadde vært noe :ler: Men da vil du få en del nokså sært også, det er utrolig hvor mange smale diktsamlinger som faktisk utgis i løpet av et år... :fnise:

*venter spent på graviditetsdagbok og ser for meg en liten urban leseglad Audrey-kloning*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Veldig lenge siden jeg har vært innom her. Var jo en bra lesering! Har dere det enda? Orker ikke lese gjennom heeeele bokhjørnet her siden sist jeg var her... :sjenert: Kall meg gjerne lat... Men hadde vært kjekt å slenge seg med igjen. Så, har dere fortsatt en plan over måndens bok? Og re-postet den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forekommer meg at jeg har hørt noe lignende før? Nigo, hvor er du? :fnise:

:hallo:

Jasså, du blir den perfekte mamma? Og du kommer til å få aldeles fantastiske barn? Vakre, intelligente, og i det hele tatt verdens beste?

Vet du Ciara, mannen din har antagelig rett! :ler:

Det er i det hele tatt underlig hvor mange verdens beste barn som finnes. Etter hva jeg har hørt, er de overalt. Og jeg er sikker på at du og mannen ikke står tilbake for noen!

Så søtt med babysyk mann da. :hjerter:

Her i gården er det mer "Trenger vi virkelig enda en?" , akkompagnert av diverse sukk og stønn. Gjerne etterfulgt av et "OK da, vi får se hva jeg får i bonus i år."

:hoho:

Jeg skal IKKE mase, for det er det verste som finnes- men jeg blir glad på dine vegne når jeg finner deg under Gravid A-L. Fram til det må dere nyte voksentilværelsen og late helger. De kommer nemlig til å forsvinne.

Klart hun liker boktyven, det er jo umulig å ikke like den!

Har kommet et godt stykke videre, og koser meg med hver side!

Ellers er jeg selvsagt i fyr og flamme over at Lynley og Havers rir igjen. Den står definitivt på "må ha"-lista! :-D

God 17.mai! Kos dere uten barnetog og is-mas! :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, det var jo her vi hadde den diskusjonen om Røtter og Alex Haley. Og det fremkom at det var flere som hadde både gode og/eller lettere traumatiske minner fra TV-serien, som både Ciara og jeg er for unge ( :sjarmor: ) til å ha fått med oss.

For å på vennlig vis strø litt salt i såret for TV-serie-entusiastene, fant jeg åpningsklippet på YouTube. Ikke for å være slem, men det ser ut til at serien ikke er av den helt nye årgangen, ja... :fnise:

http://www.youtube.com/watch?v=2UoUn-MbKec...feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, det var jo her vi hadde den diskusjonen om Røtter og Alex Haley. Og det fremkom at det var flere som hadde både gode og/eller lettere traumatiske minner fra TV-serien, som både Ciara og jeg er for unge ( :sjarmor: ) til å ha fått med oss.

For å på vennlig vis strø litt salt i såret for TV-serie-entusiastene, fant jeg åpningsklippet på YouTube. Ikke for å være slem, men det ser ut til at serien ikke er av den helt nye årgangen, ja... :fnise:

Takk skal du ha :hoho:

Kremt. Jeg var i alle fall for ung til å få lov til å se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg husker best fra Røtter (boka, altså) er at Gambiaelva het Kamby Bolongo og at penis het foto (det var vel beskrevet noen overgangsriter for unge menn der, tror jeg).

Spør meg ikke hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da takker man ydmykt for komplimentet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Her i gården er det mer "Trenger vi virkelig enda en?" , akkompagnert av diverse sukk og stønn. Gjerne etterfulgt av et "OK da, vi får se hva jeg får i bonus i år."

:skratte:

Så romantisk... :fnise:

Den eneste som ytrer noe om barn i mitt nærvær er mamma, som nettopp har fått tilbake babykurven etter at lille niese har vokst ut av den. Hun kunne opplyse om at den nok holdt til noen barn til... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste som ytrer noe om barn i mitt nærvær er mamma, som nettopp har fått tilbake babykurven etter at lille niese har vokst ut av den. Hun kunne opplyse om at den nok holdt til noen barn til... :ler:

Fortalte du da om klanens graviditeter med egen dagbok og greier? :fnise:

Synes Danna er riktig romantisk jeg..... Han ønsker sikkert høy bonus for å gjøre skikkelig kur med roser, champagne, sigarer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*venter spent på graviditetsdagbok og ser for meg en liten urban leseglad Audrey-kloning*

I wish! Skrekken er å få et barn som synes bøker er superteit :fnise:

Hei

Veldig lenge siden jeg har vært innom her. Var jo en bra lesering! Har dere det enda? Orker ikke lese gjennom heeeele bokhjørnet her siden sist jeg var her... :sjenert: Kall meg gjerne lat... Men hadde vært kjekt å slenge seg med igjen. Så, har dere fortsatt en plan over måndens bok? Og re-postet den?

Så hyggelig å se deg igjen, Tommeline! :)

Leseringen er lagt på is. Det ble litt utfordrende for meg å følge opp. Men du skal ikke se bort fra at den kommer tilbake.

Hvordan går det med deg? Tar et dagboksbesøk om ikke lenge!

:hallo:

Jasså, du blir den perfekte mamma? Og du kommer til å få aldeles fantastiske barn? Vakre, intelligente, og i det hele tatt verdens beste?

Vet du Ciara, mannen din har antagelig rett! :ler:

Det er i det hele tatt underlig hvor mange verdens beste barn som finnes. Etter hva jeg har hørt, er de overalt. Og jeg er sikker på at du og mannen ikke står tilbake for noen!

Så søtt med babysyk mann da. :hjerter:

:hoho:

Jeg skal IKKE mase, for det er det verste som finnes- men jeg blir glad på dine vegne når jeg finner deg under Gravid A-L. Fram til det må dere nyte voksentilværelsen og late helger. De kommer nemlig til å forsvinne.

Har kommet et godt stykke videre, og koser meg med hver side!

Ellers er jeg selvsagt i fyr og flamme over at Lynley og Havers rir igjen. Den står definitivt på "må ha"-lista! :-D

God 17.mai! Kos dere uten barnetog og is-mas! :sprettoy:

Mannnen har garantert rett, ja. Selv om vi allerede har funnet ut at barna våre kommer til å få stygge tenner (uten regulering hadde jeg hatt et særdeles lite pent smil i dag), solømfiendtlig hud, dårlig syn (selv om jeg kan håpe at min langsynthet veier opp for noe av hans nærsynthet :fnise:). Men likevel, de kommer nok til å bli fabelaktige. Det henger jo sammen med at barnet ligner både på en selv og på mannen man synes er så kjekk, og da er det jo bare nødt til å se bra ut :fnise:

Ellers ser mannen og jeg ikke så veldig ulike ut, egentlig, så barna våre ser jeg for meg som en god miks av oss begge. Vi er begge forholdsvis høye og slanke og har ingen ekstremt karakteristiske trekk ved utseendet. Jeg håper bare at barna får mine brune øyne :sjenert:

Ja, jeg er i gang med spekulere allerede! Navn er bestemt og alt :fnise:

Det eneste som gjør at jeg får litt hetta ved tanken på å få barn, er jobben. Men skal jeg tenke på jobben får jeg vel aldri barn.

Kos deg med Lynley og Havers! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Takk skal du ha :hoho:

Kremt. Jeg var i alle fall for ung til å få lov til å se den.

Da så, Fresi ;)

Det jeg husker best fra Røtter (boka, altså) er at Gambiaelva het Kamby Bolongo og at penis het foto (det var vel beskrevet noen overgangsriter for unge menn der, tror jeg).

Spør meg ikke hvorfor.

Haha, du har lik hjerne som meg der! Jeg har det også med å huske sånne ekstremt merkelige fakta (og til gjengjeld husker jeg gjerne ikke det vesentlige :fnise).

Mamma og pappa lurer på når de blir besteforeldre, men samtidig er de av det ikke-masete og hensynsfulle slaget. Pappa klarte likevel å spørre forsiktig om ikke han ble bestefar snart, nå som jobb og alt var i boks. Han er søt da. Han elsker barn, og barn elsker ham. Sikkert fordi han er ekstremt lite selvhøytidlig, og gjerne hopper og ruller rundt på gulvet og er mer barnslig enn de fleste femåringer :fnise:

Fortalte du da om klanens graviditeter med egen dagbok og greier? :fnise:

Synes Danna er riktig romantisk jeg..... Han ønsker sikkert høy bonus for å gjøre skikkelig kur med roser, champagne, sigarer etc.

Dessuten skal verdien av å ha en fornuftig mann ikke undervurderes. Man kan være så romantisk Ari-Behnsk man bare vil, om ikke man eier realitetssans. Det er turn-off for meg i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...