Prinsesse på erten Skrevet 27. oktober 2007 #4441 Del Skrevet 27. oktober 2007 Bjørn Johan? Neeeeei... Jeg liker faktisk ganske mange i år. Favoritten er Glenn, han er flink til å synge og fin å se på Linnea er veldig søt, og jeg ble sjarmert av Kim Rune (for et navn!) i dag. Perfekt fredagsunderholdning Det ble Idol på meg i går også, ja. Og cognac. Ikke favoritten, men tenkte det kunne jage på dør de små baseluskene som har slått seg til der de siste dagene. Er ikke så veldig glad i 80-talls rockestilen til Glenn. Derimot har jeg stor tro på Bjørn Johan (han har de skjønneste øynene i verden...). Og Linnea er jo et kjempetalent. Ser henne for meg som Norges svar på Tori Amos. Men jeg håper ikke hun vinner - de produsentfolka som hun da må jobbe med kommer mest sannsynlig til å ødelegge henne og skape et popmonster istedet. Ble det Muse på deg på tirsdag, Ciara? Fantastisk konsert! Nå skal jeg ta meg en tur på Bok i Sentrum. Kanskje jeg kommer hjem med litt julegaver. Og noen pre-julegaver til meg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 28. oktober 2007 #4442 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jepp, jeg har blitt ny . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. oktober 2007 Forfatter #4443 Del Skrevet 28. oktober 2007 Fra et radiohode til et annet; har du hørt In Rainbows? Jeg hadde gledet meg voldsomt, men er litt skuffet. Det er noen fine låter der, men helhetsinntrykket er litt kjedelig og utdatert. Mulig jeg er litt bortskjemt, Radiohead har jo vært så utrolig dyktige på fornyelse og overraskelser tidligere. Jeg er litt ferdig med albumet (bortsett fra Nude, Videotape og 15 steps), og savner komleksiteten (er det et ord?) fra Kid A og Amnesiac. Og hvorfor skriver jeg så mange setninger i klammer alltid (jeg klarer rett og slett ikke å la være)? Og har jeg drukket for mye vin nå og bør finne bingen min? Jeg har ikke fått hørt denne ennå. Men det hørtes jo ikke lovende ut fra det du forteller... Tenker jeg laster ned nå til uka Det ble Idol på meg i går også, ja. Og cognac. Ikke favoritten, men tenkte det kunne jage på dør de små baseluskene som har slått seg til der de siste dagene. Er ikke så veldig glad i 80-talls rockestilen til Glenn. Derimot har jeg stor tro på Bjørn Johan (han har de skjønneste øynene i verden...). Og Linnea er jo et kjempetalent. Ser henne for meg som Norges svar på Tori Amos. Men jeg håper ikke hun vinner - de produsentfolka som hun da må jobbe med kommer mest sannsynlig til å ødelegge henne og skape et popmonster istedet. Ble det Muse på deg på tirsdag, Ciara? Fantastisk konsert! Nå skal jeg ta meg en tur på Bok i Sentrum. Kanskje jeg kommer hjem med litt julegaver. Og noen pre-julegaver til meg selv? Har Bjørn Johan skjønne øyne? Tror jeg må se bedre etter Nei, Linnea bør ikke vinne for sitt eget beste. Hun bør komme som nummer to og dra en Margaret Berger i stedet Og ja, det ble Muse på meg, og ja, konserten var fantastisk. For et show! Og jeg elsket de ballongene! Ble det noen pre-julegaver til deg selv da? Jepp, jeg har blitt ny . Stilig. Kanskje jeg skulle gjenoppstå som Laura Palmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 29. oktober 2007 #4444 Del Skrevet 29. oktober 2007 Stilig. Kanskje jeg skulle gjenoppstå som Laura Palmer? Trenger dere en Bob også? *vurdere* Her er det Idol-fri sone, litt fordi jeg ikke orker konseptet, men mest fordi ungene ville mast og mast om å stemme per sms... så vi holder oss til den tannløse Ivar Dyrhaug-varianten i steden. Da slipper vi "Mamma, kan vi ikke pliiiis få stemme?". Dessuten vinner jeg alltid, siden jeg husker flest sanger. Barnslig, hvem? Ellers takker jeg for flotte anmeldelser, da har jeg noe mer på leselista framover. Holder akkurat nå på med den utskjelte Anne Holt, og jeg liker foreløpig det jeg leser. Men det er et stort "men" her- jeg føler at hun prøver å si alt for mye i feil setting. Det blir liksom for mye info som ikke har noe med saken å gjøre. Som et langt, traurig KG-innlegg med ørten skjulte meninger, og et behov for å "make a statement" på steder der det strengt tatt ikke passer. Men vi får se. Har mye igjen ennå, så det kan jo endre seg. Plottet virker spennende, så det er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter #4445 Del Skrevet 29. oktober 2007 Huff, jeg kan ikke fordra Ivar Dyrhaug Anne Holt har aldri hatt et godt språk. Mange klisjeer og generelt svært lite innovativt. På den annen side så er det ikke nødvendig å være innovativ alltid så lenge poenget kommer frem. Men det var tydeligvis litt uvisst, dét også For min del er jeg temmelig imponert over at du i det hele tatt får lest med jobb, unger og graviditet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. oktober 2007 #4446 Del Skrevet 30. oktober 2007 (endret) *ser Beat for beat med skamløs entusiasme* Jeg datt innom en bokhandel med 3 for 2-tilbud på engelsk pocket, så nå er jeg et skritt nærmere å få lest "The time-travellers wife". Fikk også med meg Sue Towsends satire "Queen Camilla" og Jennifer Weiners "Goodbye nobody" (chick lit av det mer intelligente slaget). Jeg har jo ingen uleste bøker i hylla fra før, så det er godt å få fylt opp litt... Pågående prosjekt er "Dr Zhivago", som strengt tatt har altfor mange navn å holde styr på til å kunne leses på toget nå og da, men ettersom jeg har den i en veldig veske-vennlig utgave, prøver jeg likevel... Har også kommet meg gjennom "Veien til Gallia" av Ole Paus og Ketil Bjørnstad -en særdeles velskrevet bok som egentlig ikke handler så mye om fotball, til tross for at det offisielt er en bok fra fotball-vm i 1998 Endret 30. oktober 2007 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 30. oktober 2007 #4447 Del Skrevet 30. oktober 2007 Huff, jeg kan ikke fordra Ivar Dyrhaug Jeg er heller ingen stor fan av Dyrhaug, men Gisle Børge Styve og Trond Nagell-Dahl veier jo veldig godt opp, da! Menn med humor som kan spille piano så det suser.... Har også kommet meg gjennom "Veien til Gallia" av Ole Paus og Ketil Bjørnstad -en særdeles velskrevet bok som egentlig ikke handler så mye om fotball, til tross for at det offisielt er en bok fra fotball-vm i 1998 Det er en kjempesøt bok! *blåse støv av* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4448 Del Skrevet 31. oktober 2007 *ser Beat for beat med skamløs entusiasme* Jeg datt innom en bokhandel med 3 for 2-tilbud på engelsk pocket, så nå er jeg et skritt nærmere å få lest "The time-travellers wife". Fikk også med meg Sue Towsends satire "Queen Camilla" og Jennifer Weiners "Goodbye nobody" (chick lit av det mer intelligente slaget). Jeg har jo ingen uleste bøker i hylla fra før, så det er godt å få fylt opp litt... Pågående prosjekt er "Dr Zhivago", som strengt tatt har altfor mange navn å holde styr på til å kunne leses på toget nå og da, men ettersom jeg har den i en veldig veske-vennlig utgave, prøver jeg likevel... Har også kommet meg gjennom "Veien til Gallia" av Ole Paus og Ketil Bjørnstad -en særdeles velskrevet bok som egentlig ikke handler så mye om fotball, til tross for at det offisielt er en bok fra fotball-vm i 1998 Bra du jobber med å fylle opp hylla Anbefaler du Dr. Zhivago? Jeg er heller ingen stor fan av Dyrhaug, men Gisle Børge Styve og Trond Nagell-Dahl veier jo veldig godt opp, da! Menn med humor som kan spille piano så det suser.... Det har du rett, har ikke sett det fra den vinkelen før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #4449 Del Skrevet 31. oktober 2007 Jeg skal ha langhelg til helga. Og jeg har ikke lagt noen planer. Det skal bli deilig, tøffe rundt i joggebukse og ligge i sofaen. Ta livet som det faller seg Leste forresten i Aftenposten for en tid tilbake at det mest trendy nå er å ikke ha planer. For en tid tilbake var det trendy å få med seg mest mulig, å reise flest mulig steder i feriene, få med seg alt. Og nå har altså motbølgen kommet, man skal koble av, fjerne stress, helst bosette seg på et øde småbruk, dyrke egne grønnsaker og se gresset gro. Jeg lar meg fascinere av trender. For årsaken til at dette nå er populært, er jo at det er så vanskelig å få til. Tidligere var reiser dyre, og de var derfor status å gjennomføre. Nå er det billig og for allmennheten, og dermed ikke trendy lenger. Nå skal man trekke seg tilbake, og der har du noe de færreste vil få til: Hvem har økonomi til å ta mye mer fri? Jobbe redusert? Fokusere på stillhet og fritid, mens renta øker og "tidsklemma" er et begrep for de fleste? Hvem klarer å kaste ut TVen, nå når flatskjermen blir stadig billigere? (det har lenge vært en trend blant franske intellektuelle å ikke ha TV). Det er finurlig. ...og det jeg selvsagt skulle fram til, er at jeg altså nå i helgen kommer til å være meget trendy. Selv om jeg neppe kommer til å føle meg slik der jeg ligger i en utslitt sofa ikledd en direkte ulekker joggebukse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irma Skrevet 1. november 2007 #4450 Del Skrevet 1. november 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. november 2007 #4451 Del Skrevet 2. november 2007 Bra du jobber med å fylle opp hylla Følte det var nødvendig nå som jeg har så liten plass at jeg må sette bøker i kjellerboden (primært gamle skolebøker, Frk. Detektiv o.l.) og det ligger bunker med bøker rundt omkring i påvente av hyllene min snille far lovet å hente på ikea for meg for flere uker siden, men som jeg ikke har sett noe til ennå (mistenker at en viss ny kjæreste tar opp både tid og konsentrasjon )... Anbefaler du Dr. Zhivago? Har lest ca 1/3 og er både fascinert og forvirret... Det er mange personer med kompliserte relasjoner -og mjange navn! Alle har fornavn, etternavn og familienavn, i tillegg til ymse kallenavn, og det varierer fra avsnitt til avsnitt hvilket navn som blir brukt. Jeg må stadig sjekke navneoversikten for å være sikkert på hvem jeg leser om... For årsaken til at dette nå er populært, er jo at det er så vanskelig å få til. Tidligere var reiser dyre, og de var derfor status å gjennomføre. Nå er det billig og for allmennheten, og dermed ikke trendy lenger. Nå skal man trekke seg tilbake, og der har du noe de færreste vil få til: Hvem har økonomi til å ta mye mer fri? Jobbe redusert? Fokusere på stillhet og fritid, mens renta øker og "tidsklemma" er et begrep for de fleste? Hvem klarer å kaste ut TVen, nå når flatskjermen blir stadig billigere? (det har lenge vært en trend blant franske intellektuelle å ikke ha TV). Det var vel det som var mye av kritikken mot "Simple living"-trenden som fikk så mye oppmerksomhet for noen år siden -for de fleste er det ikke noe reelt alternativ å jobbe mindre, flytte på landet og leve økologisk og mindre materialistisk (de som var avbildet i de artiklene jeg så, hadde ikke akkurat noen billig livsstil, selv om de vissnok levde "simple"...). Jeg har deesuten bodd på en øde øy og sett gresset gro (bokstavlig talt -plenklipping er ikke min greie...) -og det er kjeeedelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. november 2007 Forfatter #4452 Del Skrevet 2. november 2007 Følte det var nødvendig nå som jeg har så liten plass at jeg må sette bøker i kjellerboden (primært gamle skolebøker, Frk. Detektiv o.l.) og det ligger bunker med bøker rundt omkring i påvente av hyllene min snille far lovet å hente på ikea for meg for flere uker siden, men som jeg ikke har sett noe til ennå (mistenker at en viss ny kjæreste tar opp både tid og konsentrasjon )... Har lest ca 1/3 og er både fascinert og forvirret... Det er mange personer med kompliserte relasjoner -og mjange navn! Alle har fornavn, etternavn og familienavn, i tillegg til ymse kallenavn, og det varierer fra avsnitt til avsnitt hvilket navn som blir brukt. Jeg må stadig sjekke navneoversikten for å være sikkert på hvem jeg leser om... Det var vel det som var mye av kritikken mot "Simple living"-trenden som fikk så mye oppmerksomhet for noen år siden -for de fleste er det ikke noe reelt alternativ å jobbe mindre, flytte på landet og leve økologisk og mindre materialistisk (de som var avbildet i de artiklene jeg så, hadde ikke akkurat noen billig livsstil, selv om de vissnok levde "simple"...). Jeg har deesuten bodd på en øde øy og sett gresset gro (bokstavlig talt -plenklipping er ikke min greie...) -og det er kjeeedelig... Snill far! I hvert fall i teorien i dette tilfellet Hyggelig med ny kjæreste! Sånn navnesurr er frustrerende. Russerne har navnetradisjoner som er vanskelig å få tak på. Mener å huske at Dostojevskij også tidvis var utfordrende av samme grunn. Ja, det er ingen billig livsstil, simple living. Jeg leser en del interiørmagasiner, og jeg blir jo oppgitt i blant også. Er det rart det ser enkelt og ryddig ut når du faen meg har et hus på 400 kvm? Det er klart det er mer utfordrende å holde orden i en bolig på en brøkdel av samme plassen og som likevel må inneholde de samme tingene omtrent. Og ja, jeg tror det er kjedelig å se gresset gro. Til en viss grad tror jeg de fleste mennesker har godt av å kjede seg mer, men det finnes grenser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. november 2007 Forfatter #4453 Del Skrevet 2. november 2007 Ah, deilig. Klokka er snart ett, og jeg har ikke rukket annet enn å komme meg ut av senga og spise frokost med store mengder kaffe til. Så har jeg lest Aftenposten og nå er det dagens surferunde. Så skal sambo og jeg ut og handle litt. Vi trenger nødvendige ting som kattesand (kattedo er virkelig det største minuset ved å ha katt!) og mat. Men det er hyggelig å rusle rundt sammen og handle slike prosaiske ting også. Kanskje handle inn noe godt til fredagsmiddagen og drikke en god vin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. november 2007 #4454 Del Skrevet 2. november 2007 Snill far! I hvert fall i teorien i dette tilfellet Hyggelig med ny kjæreste! Veldig snill far Så at han blir litt distrahert når han etter 16 år har fått ny kjæreste, skal han få lov til Sånn navnesurr er frustrerende. Russerne har navnetradisjoner som er vanskelig å få tak på. Mener å huske at Dostojevskij også tidvis var utfordrende av samme grunn. Har aldri prøvd meg på Dostojevskij, men jeg tror så gjerne at det er noe av det samme. Så Anna Karenina som ballett og mener å huske mye navnevarianter i programmet... Ja, det er ingen billig livsstil, simple living. Jeg leser en del interiørmagasiner, og jeg blir jo oppgitt i blant også. Er det rart det ser enkelt og ryddig ut når du faen meg har et hus på 400 kvm? Det er klart det er mer utfordrende å holde orden i en bolig på en brøkdel av samme plassen og som likevel må inneholde de samme tingene omtrent. Nemlig -hadde jeg hatt 400 kvadrat hadde jeg også fått til store, åpne flater, "luftig" innredning, praktiske og koslige allkjøkken osv -men det funker dårlig i en leilighet på 50 kvadrat -helt uavhengig av innstilling... Og ja, jeg tror det er kjedelig å se gresset gro. Til en viss grad tror jeg de fleste mennesker har godt av å kjede seg mer, men det finnes grenser Men det vokser overraskende fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 2. november 2007 #4455 Del Skrevet 2. november 2007 Leste forresten i Aftenposten for en tid tilbake at det mest trendy nå er å ikke ha planer. For en tid tilbake var det trendy å få med seg mest mulig, å reise flest mulig steder i feriene, få med seg alt. Og nå har altså motbølgen kommet, man skal koble av, fjerne stress, helst bosette seg på et øde småbruk, dyrke egne grønnsaker og se gresset gro. Jeg lar meg fascinere av trender. Jeg deler tankene dine rundt trender, planer og såkalt simple living. I mange miljøer, akademiker- og kunstnerkretser særlig, er det ikke comme-il-faut å ha TV her til lands heller. I alle fall ikke innrømme at du ser på den (Jeg får ofte en intens trang til å bryte normer når jeg snakker med sånne, og for eksempel legge ut med stor entusiasnme om reality og TVNorge filmer og denslags ) Siden du nevnte franske intellektuelle, kan jeg nevne at jeg kom over en kronikk i Aftenposten forleden som såvidt jeg husker dreide seg om enda en ny trend, nemlig kunsten å snakke og skrive om bøker en ikke har lest. En fransk psykoanalytiker hvis navn jeg ikke husker har angivelig skrevet en bok om dette - som en slags trøst til franske intellektuelle eller noe lignende. (Og muligens var det et snedig poeng i kronikken at dens forfatter igjen ikke hadde lest den franske boken og så videre, men det fikk jeg ikke med meg da jeg ikke rakk å lese den ferdig.) Jeg håper ikke du hiver deg på denne trenden, Ciara. Jeg synes anmeldelser der boken er lest er langt å foretrekke fremfor det franske alternativet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. november 2007 Forfatter #4456 Del Skrevet 2. november 2007 Veldig snill far Så at han blir litt distrahert når han etter 16 år har fått ny kjæreste, skal han få lov til Har aldri prøvd meg på Dostojevskij, men jeg tror så gjerne at det er noe av det samme. Så Anna Karenina som ballett og mener å huske mye navnevarianter i programmet... Nemlig -hadde jeg hatt 400 kvadrat hadde jeg også fått til store, åpne flater, "luftig" innredning, praktiske og koslige allkjøkken osv -men det funker dårlig i en leilighet på 50 kvadrat -helt uavhengig av innstilling... Men det vokser overraskende fort Så hyggelig med ny kjæreste! Det ER en utfordring å holde femti kvadrat ryddig og luftig, ja. Krever en del jobb å holde det vedlike, rotet har en tendens til å tyte ut av skap og skuffer Jeg deler tankene dine rundt trender, planer og såkalt simple living. I mange miljøer, akademiker- og kunstnerkretser særlig, er det ikke comme-il-faut å ha TV her til lands heller. I alle fall ikke innrømme at du ser på den (Jeg får ofte en intens trang til å bryte normer når jeg snakker med sånne, og for eksempel legge ut med stor entusiasnme om reality og TVNorge filmer og denslags ) Siden du nevnte franske intellektuelle, kan jeg nevne at jeg kom over en kronikk i Aftenposten forleden som såvidt jeg husker dreide seg om enda en ny trend, nemlig kunsten å snakke og skrive om bøker en ikke har lest. En fransk psykoanalytiker hvis navn jeg ikke husker har angivelig skrevet en bok om dette - som en slags trøst til franske intellektuelle eller noe lignende. (Og muligens var det et snedig poeng i kronikken at dens forfatter igjen ikke hadde lest den franske boken og så videre, men det fikk jeg ikke med meg da jeg ikke rakk å lese den ferdig.) Jeg håper ikke du hiver deg på denne trenden, Ciara. Jeg synes anmeldelser der boken er lest er langt å foretrekke fremfor det franske alternativet Helt enig, jeg får også behov for å være motvekt. For min del synes jeg jo begge deler er moro. Dvs reality OG tunge bøker. Det skaper balanse i mitt liv Forfatteren du tenker på tror jeg heter Bayard. Vi hadde stor moro av å vitse om den på jobben før helga. Ikke overraskende er en sånn holdning forkastelig og morsom samtidig for oss. Det er jo bånn i bøtta å måtte late som man har lest masse. Hva er i veien med å si sannheten? Det er mer enn leste bøker som imponerer i sosiale sammenhenger. Så nei, ikke bekymre deg, DEN trenden kommer jeg ikke til å hive meg på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 3. november 2007 Forfatter #4457 Del Skrevet 3. november 2007 Dette er en avslappende helg, men ikke så hyggelig som jeg skulle ønske. Et familiemedlem av meg ligger for døden Det er et eldre menneske, og det kommer egentlig ikke uforberedt. Men det er rart med det, slike ting blir alltid sjokkerende og trist likevel. Nå håper jeg bare at h*n får slippe så snart som mulig, for vedkommende har det ikke godt nå. En telefon om at det er over hadde egentlig vært det beste for alle parter, selv om jeg kommer til å bli utrolig lei meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audrey Horne Skrevet 3. november 2007 #4458 Del Skrevet 3. november 2007 Så trist, Ciara. At noen forlater livet er vanskelig, uansett om man er forberedt eller ikke. Ønsker deg alt godt i denne tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 3. november 2007 Forfatter #4459 Del Skrevet 3. november 2007 Takk, Audrey Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. november 2007 #4460 Del Skrevet 3. november 2007 Det var veldig trist å høre, Ciara. Jeg håper du likevel får nytt fridagene selv om denne nyheten selvsagt legger en demper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå