Fresi Skrevet 27. august 2007 #4281 Skrevet 27. august 2007 Jeg kan forresten informere om at det visst ikke skurrer i nøtta mi lenger Det var godt å høre. Hvem sier sånt, egentlig? "Skurrer i nøtta"????
Amadea Skrevet 28. august 2007 #4282 Skrevet 28. august 2007 God morgen! Jeg må bare av innleggene her inne. Forresten har jeg kjöpt CDer av artister jeg ikke har kunnet navnet på ved å synge. Så jeg er kanskje ikke så mye bedre selv. Lucky you! Lang ferie er ikke å forakte. Vi funderer litt på å dra på ferie langt vekk etter jul. Det hadde vært fint å noe sånt å se fram mot Sör Afrika! Flybilletten koster jo litt, men det er billig å leve der nede.
Prinsesse på erten Skrevet 28. august 2007 #4283 Skrevet 28. august 2007 Sör Afrika! Flybilletten koster jo litt, men det er billig å leve der nede. Å! Lucky you! Hvor skal du? Var der på bryllupsferie i fjor. Kanskje jeg har noen gode tips å komme med...
Nilma Skrevet 28. august 2007 #4284 Skrevet 28. august 2007 Hei! Lenge siden jeg har skrevet noe her inne (har bare lest), men tenkte jeg skulle gi litt lyd fra meg. Og Ragde nekter jeg å lese, barnslig (og kanskje snobbete?) som jeg er . Med det samme jeg er inne hos bokdamene; Er det noen som har lest Torgrim Eggen? Jeg leser Pynt for tiden, og det er så langt stor underholdning. Vil tro det er en godbit for dere som også er interessert i design og interiør.Det er ganske lenge siden jeg leste Pynt, men jeg husker at jeg likte den veldig godt. Når det gjelder Ragde er nok jeg også i "næh, gidder ikke lese"-klubben - jeg er riktignok litt nysgjerrig på hva hypen dreier om, samtidig er jeg så ufattelig lei av å høre om damen at jeg nekter å lese henne på ren trass. Har som sagt ingen andre skjønnlitteære leseprosjekter for tida. Holder riktig nok på med "Watching the English" av antropologen Kate Fox. En fantastisk lærerik og fantastisk underholdende studie i engelskmennenes underlige "regler" for god oppførsel. Og ikke så rent få punkter der jeg kjenner igjen oss nordmenn... Anbefaler den til alle som noen sinne har satt sin fot i England, samt til de som har planer om å gjøre det!Den er herlig! :-D Neppe noen overraskelse at jeg likte den , men den greier jo kunsstykket å være både morsom og lærerik, og det skal man ikke kimse av. André Brink: Før jeg glemmer Forfatteren Chris Minnaar ser tilbake på et langt liv med kvinner. Hans kjære Rachel har nettopp dødd av kreft, og han minnes alle kvinnene han har møtt og elsket opp igjennom årene. Samtidig er boken en skildring av livet i Sør-Afrika. Dette er en bok i rolig tempo, en bok som bør leses sakte. Den inneholder ikke de mest dramatiske hendelsene, og spenningskurven er temmelig jevn. Språket er nydelig, og vi får mange vakre betraktninger om livet og kjærligheten - uten at det blir det minste svulstig, heldigvis. Jeg syntes rett og slett det var en vakker bok, og jeg fikk lyst til å lese mer Brink Tror jeg snart må få dratt denne ut av bokhylla mi. Hagefest var gøy det. Jeg satt for det meste og sendte lange blikk etter Sivert Høyem. Jeg synes han er vanvittig kjekk! Han kunne godt sunget litt bare for meg Jeg har faktisk snakket med Sivert Høyem på en fest lenge før han ble kjent, eller snakket med og snakket med; jeg gikk på videregående med søsteren hans, og prøvde å komme på hva lillebroren het da jeg traff ham, så jeg sto stort sett og snøvlet (ikke heeeelt edru, nei): Der er jo Stein, Ståle, Sture, Stig.... Drageløperen Den kjente jødiske selvbiografien som kanskje foregår i England... Herlig! Fortsatt god uke til Ciara og resten av bokgjengen!
Daria Skrevet 28. august 2007 #4285 Skrevet 28. august 2007 Jeg trodde jeg var ekstrem når det gjaldt å lese i tide og tide, men jeg har møtt min overkvinne -en låner som fortalte at hun innimellom kombinerte lesing og bleieskift
Prinsesse på erten Skrevet 28. august 2007 #4286 Skrevet 28. august 2007 (endret) Jeg trodde jeg var ekstrem når det gjaldt å lese i tide og tide, men jeg har møtt min overkvinne -en låner som fortalte at hun innimellom kombinerte lesing og bleieskift :ler: Prøver å forestille meg hvordan det foregår. Hmmm... Kan det være at: - Hun har tre armer? - Hun bruker noe ala et kokebokstativ? - Hun har utviklet et helt vanvittig bleieskifteteknikk som gjør at hun klarer det med kun en hånd? Endret 28. august 2007 av Prinsesse på erten
Daria Skrevet 28. august 2007 #4287 Skrevet 28. august 2007 Jeg ba ikke om detaljer -det er ingen relevant problemstilling hos meg
Amadea Skrevet 29. august 2007 #4288 Skrevet 29. august 2007 Å! Lucky you! Hvor skal du? Var der på bryllupsferie i fjor. Kanskje jeg har noen gode tips å komme med... Jeg skal ingensteds desverre. Det var et tips til Ciara som ville reise langt til vinteren.
Ciara Skrevet 29. august 2007 Forfatter #4289 Skrevet 29. august 2007 Det var godt å høre. Hvem sier sånt, egentlig? "Skurrer i nøtta"???? Gjest? God morgen! Jeg må bare av innleggene her inne. Forresten har jeg kjöpt CDer av artister jeg ikke har kunnet navnet på ved å synge. Så jeg er kanskje ikke så mye bedre selv. Sör Afrika! Flybilletten koster jo litt, men det er billig å leve der nede. Å, skulle gjerne reist dit. Skulle gjerne høre deg synge for å få tak i en plaste Hei! Lenge siden jeg har skrevet noe her inne (har bare lest), men tenkte jeg skulle gi litt lyd fra meg. Jeg har faktisk snakket med Sivert Høyem på en fest lenge før han ble kjent, eller snakket med og snakket med; jeg gikk på videregående med søsteren hans, og prøvde å komme på hva lillebroren het da jeg traff ham, så jeg sto stort sett og snøvlet (ikke heeeelt edru, nei): Der er jo Stein, Ståle, Sture, Stig.... Herlig! Fortsatt god uke til Ciara og resten av bokgjengen! Jeg er heller ikke flink på dagboksbesøk Lucky you som har snakket med Sivert Høyen! Forresten, jeg hadde ikke behøvd å snakke med ham, han kunne bare sunget for meg, bare meg! :rødme: Jeg trodde jeg var ekstrem når det gjaldt å lese i tide og tide, men jeg har møtt min overkvinne -en låner som fortalte at hun innimellom kombinerte lesing og bleieskift Æsj! Blir ikke det å besudle bøkene? :ler: Prøver å forestille meg hvordan det foregår. Hmmm... Kan det være at: - Hun har tre armer? - Hun bruker noe ala et kokebokstativ? - Hun har utviklet et helt vanvittig bleieskifteteknikk som gjør at hun klarer det med kun en hånd? Hun mishandler sikkert bøkene, brekker dem skikkelig opp for at de skal holde seg på riktig side. Ikke bra Jeg skal ingensteds desverre. Det var et tips til Ciara som ville reise langt til vinteren. Og et godt tips var det. Vi får se!
Ciara Skrevet 29. august 2007 Forfatter #4290 Skrevet 29. august 2007 Stig Sæterbakken: Usynlige hender En politimann blir gitt en gammel forsvinningssak - en 14 år gammel jente forsvant. Nå er politiet klare for å henlegge saken, men vil at vår mann skal gå igjennom sporene på nytt for å være sikre på at de ikke kan finne ut mer først. Politimannen oppsøker 14-åringens mor, og et forhold utvikler seg mellom dem. Til tross for at et slikt forhold er helt i mot reglene, og at politimannen har en nevrotisk kone hjemme. Dette forholdet tar foruroligende vendinger. Dette er ikke en krim, til tross for saken den handler om. Den er likevel utrolig spennende, nervepirrende, intens. Alle personene beveger seg på kanten av tilregnelighet, og forfatteren er en mester i skape ubehagelige stemninger. Og slutten! Herregud, den fikk meg til å tenke. Plukk opp denne boka i høst, da! En tynn perle av en roman som virkelig setter tankeprosessene i sving og lærer en noe nytt.
Nilma Skrevet 29. august 2007 #4291 Skrevet 29. august 2007 Lucky you som har snakket med Sivert Høyen! Forresten, jeg hadde ikke behøvd å snakke med ham, han kunne bare sunget for meg, bare meg! :rødme:Vel, det var som sagt ingen dyp samtale, mest fyllevrøvl fra min side. Og på det tidspunktet var det neppe mange som visste at han skulle bli rockestjerne. Det jeg glemte sist var å spørre om du eller noen andre har lest noe av Zoë Heller? Jeg elsket filmen Notes on a Scandal, og nå holder jeg på å lese boka, som utrolig nok er enda bedre. Hun har visst skrevet i hvert fall en bok til, som jeg lurer på å skaffe meg, så jeg lurte på om noen kjente til henne.
Havfrua Skrevet 30. august 2007 #4292 Skrevet 30. august 2007 Stig Sæterbakken: Usynlige hender En politimann blir gitt en gammel forsvinningssak - en 14 år gammel jente forsvant. Nå er politiet klare for å henlegge saken, men vil at vår mann skal gå igjennom sporene på nytt for å være sikre på at de ikke kan finne ut mer først. Politimannen oppsøker 14-åringens mor, og et forhold utvikler seg mellom dem. Til tross for at et slikt forhold er helt i mot reglene, og at politimannen har en nevrotisk kone hjemme. Dette forholdet tar foruroligende vendinger. Dette er ikke en krim, til tross for saken den handler om. Den er likevel utrolig spennende, nervepirrende, intens. Alle personene beveger seg på kanten av tilregnelighet, og forfatteren er en mester i skape ubehagelige stemninger. Og slutten! Herregud, den fikk meg til å tenke. Plukk opp denne boka i høst, da! En tynn perle av en roman som virkelig setter tankeprosessene i sving og lærer en noe nytt. Da har jeg reservert denne på biblioteket.
Havfrua Skrevet 30. august 2007 #4293 Skrevet 30. august 2007 Er det forresten slutt på månedens bok her inne?
Prinsesse på erten Skrevet 30. august 2007 #4294 Skrevet 30. august 2007 Jeg skal ingensteds desverre. Det var et tips til Ciara som ville reise langt til vinteren. Lover å følge bedre med i diskusjonen fremover... Eller bare holde kjeft.
Amadea Skrevet 30. august 2007 #4295 Skrevet 30. august 2007 Lover å følge bedre med i diskusjonen fremover... Eller bare holde kjeft. Nei, gi deg da!
Daria Skrevet 31. august 2007 #4296 Skrevet 31. august 2007 Klipper inn denne fra dagboken min... Lukt som en bok Jeg bruker sjelden parfyme, men en som heter "In the library" og lukter bøker(!) er jo nesten verdt å prøve... Har litt lyst til å bestille den...
Prinsesse på erten Skrevet 31. august 2007 #4297 Skrevet 31. august 2007 Nei, gi deg da! Hihi... Er bare litt streng med meg selv...
Gjest Kira Skrevet 31. august 2007 #4298 Skrevet 31. august 2007 Klipper inn denne fra dagboken min... Har litt lyst til å bestille den... Gleder meg til å høre hvordan den lukter
Ciara Skrevet 2. september 2007 Forfatter #4299 Skrevet 2. september 2007 Vel, det var som sagt ingen dyp samtale, mest fyllevrøvl fra min side. Og på det tidspunktet var det neppe mange som visste at han skulle bli rockestjerne. Det jeg glemte sist var å spørre om du eller noen andre har lest noe av Zoë Heller? Jeg elsket filmen Notes on a Scandal, og nå holder jeg på å lese boka, som utrolig nok er enda bedre. Hun har visst skrevet i hvert fall en bok til, som jeg lurer på å skaffe meg, så jeg lurte på om noen kjente til henne. Nå fikk jeg lyst til å lese den. Jeg likte også filmen (liker alt Cate Blanchett gjør, omtrent), og så for meg at dette var et typisk tilfelle av at filmen er bedre enn boka, men dette hørtes jo lovende ut Da har jeg reservert denne på biblioteket. Moro! Blir gøy å høre hva du synes Er det forresten slutt på månedens bok her inne? Ja, for en stund. Jeg klarer ikke å følge det opp, dessverre Lover å følge bedre med i diskusjonen fremover... Eller bare holde kjeft. Neeeeeei! Klipper inn denne fra dagboken min... Har litt lyst til å bestille den... Lukte bok? Kommer litt an på hva man mener. Og jeg tror sambo ville gitt meg opp totalt om jeg skulle LUKTE bok også, i tillegg til å være fanatisk opptatt av bøker
Fakse Skrevet 2. september 2007 #4300 Skrevet 2. september 2007 Hadde jo vært koselig å lese en "felles" bok her inne igjen da, selv om det ikke trenger å være en bok i måneden sånn som før. Hva om du velger en bok som du likevel skal lese Ciara, så kan de av oss som har lyst slenge oss på?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå