Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Har begynt på John Ajvinde Lindqvist - La den rette komme inn.. Litt for tidlig å si hva jeg synes, så jeg får komme tilbake til det.

Skulle innom og forhøre meg om du hadde hørt om denne boken Ciara også ser jeg at du Blanca leser den. Morro, for jeg er snart halvveis og syns at dette er noe av det rareste jeg har lest hva krim angår. Ikke at det er dårlig men bare veldig annerledes. Vi får ta en liten diskusjon på den når vi er ferdig lest. ;)

Sivert Høyem er ganske sexy ja. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hagefest var gøy det. Jeg satt for det meste og sendte lange blikk etter Sivert Høyem. Jeg synes han er vanvittig kjekk! Han kunne godt sunget litt bare for meg :sjenert:

Han Sivert er ikke så verst :rødme: Høy, tynn mann, stilig kledt i sort, med blank skalle og en fantastisk stemme er oppskriften på suksess for min del.

Apropos god vokalist, Ciara: Skaffet det billett til Muse-konserten?

Endret av Prinsesse på erten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen her som har lest "Ekstremt høyt og utrolig nært" av Jonathan Safran Foer?

Akkurat lest den ferdig og er helt overveldet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle innom og forhøre meg om du hadde hørt om denne boken Ciara også ser jeg at du Blanca leser den. Morro, for jeg er snart halvveis og syns at dette er noe av det rareste jeg har lest hva krim angår. Ikke at det er dårlig men bare veldig annerledes. Vi får ta en liten diskusjon på den når vi er ferdig lest. ;)

Sexy, ja! :rødme:

Høres ut som en interessant bok!

Han Sivert er ikke så verst :rødme: Høy, tynn mann, stilig kledt i sort, med blank skalle og en fantastisk stemme er oppskriften på suksess for min del.

Apropos god vokalist, Ciara: Skaffet det billett til Muse-konserten?

What! Skal de ha konsert her? Dæven, nå må jeg gå og sjekke, det MÅ jeg jo på!

Er det forresten noen her som har lest "Ekstremt høyt og utrolig nært" av Jonathan Safran Foer?

Akkurat lest den ferdig og er helt overveldet!

Den er på venteliste i likhet med så mye annet... Men fortell! Hvorfor er du overveldet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sexy, ja! :rødme:

Høres ut som en interessant bok!

What! Skal de ha konsert her? Dæven, nå må jeg gå og sjekke, det MÅ jeg jo på!

Den er på venteliste i likhet med så mye annet... Men fortell! Hvorfor er du overveldet? :)

Spektrum 23. oktober :) Høstens høydepunkt!

Hvorfor jeg er overveldet? Hm..., vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Boken er utrolig spesiell - helt ulik noe annet jeg har lest. Jeg har en følelse at dette er en bok som man enten ELSKER eller HATER. For min del er det absolutt noe av det beste jeg har lest.

Kort fortalt handler det om en liten gutt som mister pappan sin 11. september 2001. Delvis tar boken utgangspunkt i denne niåringens tanker - språket er naivt og sårt, men også med en god porsjon humor. Boken går også tilbake i tid og tar for seg besteforeldrenes vanskelige historie.

Noe av det jeg likte mest var den hårfine balansen mellom det såre og det humoristiske. Det var neste sånn at det ene forsterket det andre.... Og så tar forfatteren i bruk noen særdeles utradisjonelle virkemidler: bl.a. bruk av bilder.

Forfatteren er like gammel som meg - født 1977. Og det er vel minst to-tre år siden den kom ut i Norge. Utrolig moden bok for en 25 åring! Tror jeg må innom en bokhandel og skaffe med Alt blir klart og betydelig snarest! Det var debuten hans - meget kritikerrost.

Denne MÅ dere bare lese, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spektrum 23. oktober :) Høstens høydepunkt!

Hvorfor jeg er overveldet? Hm..., vet nesten ikke hvor jeg skal begynne. Boken er utrolig spesiell - helt ulik noe annet jeg har lest. Jeg har en følelse at dette er en bok som man enten ELSKER eller HATER. For min del er det absolutt noe av det beste jeg har lest.

Kort fortalt handler det om en liten gutt som mister pappan sin 11. september 2001. Delvis tar boken utgangspunkt i denne niåringens tanker - språket er naivt og sårt, men også med en god porsjon humor. Boken går også tilbake i tid og tar for seg besteforeldrenes vanskelige historie.

Noe av det jeg likte mest var den hårfine balansen mellom det såre og det humoristiske. Det var neste sånn at det ene forsterket det andre.... Og så tar forfatteren i bruk noen særdeles utradisjonelle virkemidler: bl.a. bruk av bilder.

Forfatteren er like gammel som meg - født 1977. Og det er vel minst to-tre år siden den kom ut i Norge. Utrolig moden bok for en 25 åring! Tror jeg må innom en bokhandel og skaffe med Alt blir klart og betydelig snarest! Det var debuten hans - meget kritikerrost.

Denne MÅ dere bare lese, folkens!

Takk, takk!

Nå ble jeg fristet :) Kanskje jeg skal rykke den fram i køen? Jeg tror vel som deg at man enten elsker eller hater Foer, har hørt veldig mange forskjellige oppfatninger av bøkene hans. Og det er jo spennende, da skriver man i hvert fall på en måte som man ikke kan stille seg likegyldig til!

Muse-billetter skal bestilles nå øyeblikkelig :) Kjenner jeg gleder meg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk!

Nå ble jeg fristet :) Kanskje jeg skal rykke den fram i køen? Jeg tror vel som deg at man enten elsker eller hater Foer, har hørt veldig mange forskjellige oppfatninger av bøkene hans. Og det er jo spennende, da skriver man i hvert fall på en måte som man ikke kan stille seg likegyldig til!

Muse-billetter skal bestilles nå øyeblikkelig :) Kjenner jeg gleder meg allerede.

Jeg tror mange synes bøkene hans er tunge. Og det var jo denne forsåvidt også. En godt belest venninne av meg har fortalt at hun måtte gi den opp - og skjer henne så og si aldri. Men litt tålmodighet betaler seg ofte:-)

Jeg hadde håpet på Musekonsert på Rockefeller igjen, jeg da. Er ikke så glad i Spektrum. Men gutta har nok blitt for store for slike små scener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er merkelig. Vampyrer som lever blant oss vanlige dødelige som den naturligste ting i verden. Lindqvist er en bestselger i Sverige, og jeg kommer nok til å lese hans siste roman også (Håndtering av udøde; den handler om zombier ;)).

Ikke en roman for alle, men selv om romanene handler om vampyrer og zombier er det ikke fantasy-litteratur eller splatt. Men skummel er den, krypende ekkel, jeg har problemer med å lese den på sengen :ler:.

Vi får komme tilbake med konklusjon, Havfrua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nå mest på hvem som klinte med hvem i mørke kroker på den hagefesten, jeg da...

*legger opp til spekulasjon* :sjenert:

*vil også spekulere* :sjarmor: Men har modder lov til å legge opp til sånt da? :ler:

Leste litt kjapt og satte kaffen i halsen, men fant etterhvert ut at det antagelig ikke dreier seg om små gnager-dyr :fnise:

:hoho:

Jeg har levd med musekonsert i heimen -det er egentlig ikke noe man ønsker å betale for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er merkelig. Vampyrer som lever blant oss vanlige dødelige som den naturligste ting i verden. Lindqvist er en bestselger i Sverige, og jeg kommer nok til å lese hans siste roman også (Håndtering av udøde; den handler om zombier ;)).

Ikke en roman for alle, men selv om romanene handler om vampyrer og zombier er det ikke fantasy-litteratur eller splatt. Men skummel er den, krypende ekkel, jeg har problemer med å lese den på sengen :ler:.

Vi får komme tilbake med konklusjon, Havfrua.

Høres ut som den er annerledes det meste annet, og det kan jo være både bra og dårlig. At den er skummel er i hvert fall et pre :)

Høres ikke ut som noe for meg...

Jeg tror jeg avventer konklusjonen også ;)

Jeg lurer nå mest på hvem som klinte med hvem i mørke kroker på den hagefesten, jeg da...

*legger opp til spekulasjon* :sjenert:

Leste litt kjapt og satte kaffen i halsen, men fant etterhvert ut at det antagelig ikke dreier seg om små gnager-dyr :fnise:

Ellers husker jeg at du ikke var uvettes begeistret over "Tusen strålende soler", Ciara. Har begynt på den nå, og selv om temaet i og for seg er veldig spennende, og han til tider har noen veldig gode beskrivelser, så synes jeg den er litt... flat? Flat og uengasjerende, liksom. I mangel av bedre ord...

Jeg så faktisk ingen som klinte, helt sant. Men det betyr garantert ikke at det ikke skjedde. Men det er litt vanskelig å ha oversikten over så ufattelig mange mennesker i en så stor hage ;)

Jeg likte Tusen strålende soler ganske godt, og jeg likte den bedre og bedre. Men jeg skjønner generelt ikke hvorfor Hosseini selger såååå vanvittig mye. Hvis jeg skal være slem, mistenker jeg at det stammer litt fra at folk føler de må ha lest en forfatter fra Afghanistan :sjenert:

Billetter til musekonserten er forresten bestilt! :fnise:

Jeg har levd med musekonsert i heimen -det er egentlig ikke noe man ønsker å betale for...

Nei, det høres tvert i mot ut som noe man ville betale for å få en slutt på, faktisk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det høres tvert i mot ut som noe man ville betale for å få en slutt på, faktisk :ler:

Ja, egentlig :ler: *flykter til en annen kant av landet for sikkerhets skyld*

Jeg kan forresten informere om at det visst ikke skurrer i nøtta mi lenger :fnise:

Godt å høre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Æsj og huff og fy. Jobb igjen i morgen, og jeg kunne vel heller tenke meg et par måneder fri... Men uka flyr vel likevel fort når den først kommer i siget. Forrige søndag var jeg liksom så mye mer uthvilt, i dag føles det som om det er torsdag. Tror jeg skal legge meg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par måneder fri? Næh, hvem, har vel lyst på det... :ler: Må jo tilstå at en av de tingene jeg liker ved den nye jobben er at det er på skole, så jeg får alle skoleferiene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...