Ciara Skrevet 4. august 2007 Forfatter #4181 Del Skrevet 4. august 2007 Pause? :hår: Så et øyeblikk for meg stengt dagbok og det som verre er... I så fall stemmer jeg veldig på spontanprosjekter og generell bokskravling- det tror jeg alltids vi klarer å få til Og god helg, ja! :hopper: Haha, ikke stengt dagbok! Det går jo ikke an Bare generell bokskravling, tror ikke dette vil utgjøre så stor forskjell, egentlig. Det var jo sjelden veldig mange fikk lest samtidig. Da var jeg ferdig med John Fowles' Magikeren. Jeg sitter igjen med en litt blandet følelse. Boken var interessant og bra - og til tider så spennende at jeg ikke klarte å legge den fra meg. Når jeg har fått tenkt meg litt om så er det vel to ting jeg har å utsette på den. 1. Jeg mistenker at jeg ikke har nok klassisk utdannelse og livserfaring til å henge helt med. (Ja, dette ble vel egentlig mer kritikk mot meg enn mot boken ). 2. Det ble etterhvert mindre og mindre plausibelt, det hele. Noe som for min del ødela litt, og jeg syntes ikke de løsningene som etterhvert kom frem var så bra og geniale som jeg hadde håpet. Når det er sagt, så ser jeg ikke bort fra at det er en genial bok og at jeg ikke har forstått den skikkelig. Ja, og god helg! Det er hva jeg vil kalle en ydmyk anmeldelse, Tabris Fowles er ikke verdens enkleste, men i de andre bøkene går det helt fint å følge med. Denne boken er jo kjent som hans vanskeligste, så kan godt tenke meg at den er avansert. Selv om du ikke er udelt positivt, så skrev du på en måte som ikke tok fra meg nysgjerrigheten ...men den kommer ikke ut igjen på norsk før 2008! Jeg er hjemme på ferie og nyter storbylivets gledet -og pappas innholdsrike bokhylle... Ukas ferielektyre har vært Sara Dunants "Venus' fødsel", Aldous Huxleys "Vidunderlige nye verden" og Ingemar Bergmanns "Scener fra et ekteskap". Nå har jeg i et anfall av overmot gitt meg i kast med Jame Joyces "Ulysses". Jeg er ikke sikker på om jeg kommer gjennom den, og enda mindre sikker på om jeg klarer å si noe intelligent om den i ettertid, men det er jo verdt et forsøk... Kos deg i byen Ulysses ja, den har jeg forsøkt å lese, og aldri kommet lenger enn til side 100. Den er jo rimelig uforståelig for det meste, og dermed også gørr kjedelig. Jeg har gitt opp boka med god samvittighet! Men for all del, det kan jo godt hende du leser den ferdig og synes mye mer om den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 4. august 2007 Forfatter #4182 Del Skrevet 4. august 2007 Har ikke tro på at denne dagboken dør selv om "Månedens bok" tar en liten pause. Altfor mange skravlesyke damer her til det... med altfor mange meninger om hva som bør/ikke bør leses Når det er sagt: Jeg anbefaler på det varmeste "Hundehode" av Morten Ramsland som skulle vært månedes bok i juli. Morsom og halv-bisarr. En liten dasj John Irving i gode gamle dager. Nå vet jeg den har kommet i pocket også. Sånn, det var dagens boktips! Takk for tips! Det hørtes spennende ut. Jeg må få kjøpt med meg denne snart. Sannelig på tide Selv leser jeg Snømannen av Nesbø denne helgen. Harry Hole.... :rødme: Men boken er nå så skummel at jeg nesten ikke tør lese den siden jeg skal være hjemme alene i helgen. Det skal innrømmes at jeg er en smule pysete Den var guffen, ja, men det er litt av moroa! Så heldig du er som har slutten igjen! Harry ja... :rødme: Jeg bor alene, så jeg måtte jo pent lese den i et tomt hus. Følte meg ikke veldig høy i hatten da jeg var ferdig med Snømannen i 01.30-tiden og skulle legge meg til å sove i et hus hvor det stadig knirker og knaker og rasler i veggene... Ser det for meg, faktisk så jeg deg for meg som avataren til Reddelinnea nå Jeg leser nå Flaggermusmannen. Har ikke kommet lenger jeg.... Dessuten står Ulysses i bokhyllen - det samme gjør Magikeren. Får vel satse på å få lest dem snart. Mange timer med moro foran deg altså! Jeg synes det er ganske morsomt hvor varierte vi er her, fra Harry Hole til Ulysses :hår: Da jeg skulle legge meg i går hadde jeg kommet til hendelsen på Sollihøgda (hvis du husker...). Ikke akkurat god-natta-historie. Iallefall ikke for meg. Bor selv i en gammel bygård med nok av "merkelige" lyder. Og store rom med masse skygger som likner både det ene og det andre. Fantasien er det iallefall ingenting galt med Bygårder har masse lyder! Jeg synes det er litt koselig Da føler man seg i hvert fall ikke alene, fordi man ofte hører folk i leilighetene rundt. Nesten så jeg blir litt misunnelig. Du har mye å glde deg til. Husk å lese de i riktig rekkefølge. VELDIG VIKTIG! Ja, veldig viktig! Jeg hadde anbefalt samboeren min å lese Hole-bøkene. Så tilbringer vi en helg på hvert vårt sted, og da han kommer hjem har han lånt og lest Marekors Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 4. august 2007 #4183 Del Skrevet 4. august 2007 (endret) Selv om du ikke er udelt positivt, så skrev du på en måte som ikke tok fra meg nysgjerrigheten ...men den kommer ikke ut igjen på norsk før 2008! Det er bra - den er vel verd en lesing, uansett. Spent på hva du vil synes. Har du prøvd bibliotek? Jeg lånte den jo som sagt fra et bibliotek, og hvis ikke ditt lokale har den, så kan de bestille den inn fra andre bibliotek. Nå skal jeg fortsette med Uris De beste blant oss. :lese: Endret 4. august 2007 av Tabris Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matilda Skrevet 5. august 2007 #4184 Del Skrevet 5. august 2007 Så var jeg endelig vel instalert i Oslo! Alt er litt stort og fremmed fremdeles. Lurer litt på hvordan jeg enklest skal komme meg på jobb i morgen tidlig... Mitt vesle krypinn har blitt riktig så koselig etter en tur til Ikea i går. Ikea er virkelig et genialt konsept! I kveld skal jeg legge meg tidlig. Den siste Harry Potter boken ligger her på nattbordet og jeg klør i fingrene etter å fortsette lesingen. :lese: Ha en fin kveld, alle bokdamer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. august 2007 #4185 Del Skrevet 6. august 2007 Bygårder har masse lyder! Jeg synes det er litt koselig Da føler man seg i hvert fall ikke alene, fordi man ofte hører folk i leilighetene rundt. Og alle rare lyder kan tilskrives naboene uansett -det er verre når man bor i enebolig og hører rare lyder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 8. august 2007 #4186 Del Skrevet 8. august 2007 Ferdig med Snømannen Den levde opp til mine forventninger iallefall. (Eneste aber var jeg jeg gjettet litt for tidlig hvem skurken var.) MER HARRY HOLE, MER HARRY HOLE!!! Hører du, Jo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 8. august 2007 #4187 Del Skrevet 8. august 2007 Er det noen her inne som har lest Francis Meyers lidenskap av Henrik Langeland? Er bare litt nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 8. august 2007 #4188 Del Skrevet 8. august 2007 Er det noen her inne som har lest Francis Meyers lidenskap av Henrik Langeland? Er bare litt nysgjerrig Nei, men den skal leses. Likte Wonderboy, og synes Langeland skriver slentrende og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4189 Del Skrevet 9. august 2007 Det er bra - den er vel verd en lesing, uansett. Spent på hva du vil synes. Har du prøvd bibliotek? Jeg lånte den jo som sagt fra et bibliotek, og hvis ikke ditt lokale har den, så kan de bestille den inn fra andre bibliotek. Nå skal jeg fortsette med Uris De beste blant oss. :lese: Jeg vil eie Og siden jeg vil eie, må jeg vente med å lese den. Kan jo ikke kjøpe en bok jeg aldri vil åpne og lese skikkelig i. Huffameg, så skrudd jeg er Så var jeg endelig vel instalert i Oslo! Alt er litt stort og fremmed fremdeles. Lurer litt på hvordan jeg enklest skal komme meg på jobb i morgen tidlig... Mitt vesle krypinn har blitt riktig så koselig etter en tur til Ikea i går. Ikea er virkelig et genialt konsept! I kveld skal jeg legge meg tidlig. Den siste Harry Potter boken ligger her på nattbordet og jeg klør i fingrene etter å fortsette lesingen. :lese: Ha en fin kveld, alle bokdamer! Hvordan har du kommet i orden i byen? Jeg kommer gjerne med råd og tips og forteller det kan jeg kan om Oslo! Og alle rare lyder kan tilskrives naboene uansett -det er verre når man bor i enebolig og hører rare lyder... Sant nok ...bortsett fra at det er masse naturlige lyder da. Treplanker som knirker, trær utenfor, smådyr etc. Tipper det er temmelig lite sannsynlig at noe grusomt vil skje i huset, heldigvis Ferdig med Snømannen Den levde opp til mine forventninger iallefall. (Eneste aber var jeg jeg gjettet litt for tidlig hvem skurken var.) MER HARRY HOLE, MER HARRY HOLE!!! Hører du, Jo? Amen! Hører du, Jo? Er det noen her inne som har lest Francis Meyers lidenskap av Henrik Langeland? Er bare litt nysgjerrig Har lest den, anmeldelse følger shortly Nei, men den skal leses. Likte Wonderboy, og synes Langeland skriver slentrende og godt. Åh, Wonderboy var litt av en thriller. Skulle nesten ønske jeg hadde den ulest. Det dumper stadig inn nye ad hoc-leseprosjekter hos meg... er nemlig alt for dårlig til å avbestille i Bokklubben Noen ganger blir jeg direkte sur på meg selv, men denne gangen var det slett ikke så ille. Den nyeste til Karin Fossum. Den skal visst handle om pedofili, jeg er veldig spent på den boken. Har lest mye av henne, og selv om jeg egentlig liker litt røffere krim- Harry og Kurt og Inspector Rebus og Lynley og Havers og slikt- så synes jeg Sejer-historiene er sjarmerende de også. Men aller, aller best synes jeg De gales hus var. Den satt lenge i kroppen! Jeg er ikke glad i Fossu, men jeg har ikke lest De gales hus. Gleder meg til å få gjort det, for alle jeg kjenner sier den er veldig bra Men jeg begynte såvidt, og syntes den var treg i starten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4190 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Henrik Langeland: Francis Meyers lidenskap Litteraturprofessor Francis Meyer starter semesteret med stort mismot. Han har blitt lovet undervisningsfri, men blir tvunget til å holde et kurs for masterstudenter i litteratur, og han er ikke fornøyd. Men semesteret blir mer spennende enn han tror. Han møter studenten Nadia som vil ha ham som veileder, og han forelsker seg i henne. Nadia og Francis blir også svært opptatt av å forske på Petter Dass sin brevkorrespondanse. Dette er en universitetsroman, men man trenger absolutt ikke dypere kjennskap til universitetet for å like denne. Romanen har allmenngyldige temaer, blant annet kjærlighet, og den er svært spennende skrevet. Jeg elsker hvordan episoder om den middelaldrende professoren utvikler seg tidvis til nesten rene thriller-plot. Miljøet er underholdende skildret, og romanen er også rørende. Dette ligger virkelig an til å bli høstens favoritt, det er sjelden man sluker en såpass tykk bok. Jeg vil anbefale denne til alle! Endret 9. august 2007 av Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4191 Del Skrevet 9. august 2007 Her fortsetter interiørinteressen. Nå skal vi snart få ordnet fliser over kjøkkenbenken, og jeg grubler på hvordan vi vil ha. Nå har jeg lagt min elsk på sølvfargede mosaikkfliser, og lurer fælt på om det vil bli tacky og noe man blir fort lei av, eller om det rett og slett vil bli utrolig stilig Noen innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. august 2007 #4192 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg vil eie Og siden jeg vil eie, må jeg vente med å lese den. Kan jo ikke kjøpe en bok jeg aldri vil åpne og lese skikkelig i. Huffameg, så skrudd jeg er Det høres da helt normalt ut, spør du meg... Hvordan har du kommet i orden i byen? Jeg kommer gjerne med råd og tips og forteller det kan jeg kan om Oslo! Jeg bidrar også gjerne med Oslo-råd Sant nok ...bortsett fra at det er masse naturlige lyder da. Treplanker som knirker, trær utenfor, smådyr etc. Tipper det er temmelig lite sannsynlig at noe grusomt vil skje i huset, heldigvis Jeg frykter egentlig ikke at noe skal skje, jeg har aldri vært husredd. Men det er mye rarer lyde å høre innimellom... Her fortsetter interiørinteressen. Nå skal vi snart få ordnet fliser over kjøkkenbenken, og jeg grubler på hvordan vi vil ha. Nå har jeg lagt min elsk på sølvfargede mosaikkfliser, og lurer fælt på om det vil bli tacky og noe man blir fort lei av, eller om det rett og slett vil bli utrolig stilig Noen innspill? Hvis det ikke er så stort område, tror jeg det kan bli stilig. Og i verste fall får du male over om noen måneder -har du først fått det for deg at du vil ha det, må du vel prøve for å få ro i sjela... Nå skal jeg snart få leke meg med litt interiør igjen også :hoppe. Ikke så mye oppussing riktignok, men innredning og gradiner og homemaking, som amerikanerne kaller det... Det skal bli så deilig å bytte ut denne musefengte, nedslitte rønna med en nyoppusset leilighet i murgård bare en time fra Oslo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4193 Del Skrevet 9. august 2007 Ja, det blir vel et annet liv, Daria! Og det er så koselig å stelle rundt hjemme når man er fornøyd. Jeg mener jo interiør er veldig viktig - ikke bare av jålegrunner, men fordi det har mye å si for hvordan man trives i et hjem, og det kan ikke undervurderes! Når flytter du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. august 2007 #4194 Del Skrevet 9. august 2007 Hjemme bør være et sted man gleder seg til å komme tilbake til -ikke et sted hvor du er redd for å å åpne kjøkkenskapet i frykt for hva som kan komme ut... Jeg flytter i slutten av september, så pakkinga er så vidt igang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4195 Del Skrevet 9. august 2007 Ja, greit å begynne tidlig. Pakking tar vel sin tid når man skal pakke ned en billion bøker alfabetisk og merke eskene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. august 2007 #4196 Del Skrevet 9. august 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. august 2007 Forfatter #4197 Del Skrevet 9. august 2007 Hvorfor tror du forresten at det bare må være lite område for å ha sånne fliser? Nysgjerrig Ikke at det er enormt her, men det er nok tilsammen snakk om en lengde på 5-6 meter. Alt ellers er i hvitt og stål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. august 2007 #4198 Del Skrevet 9. august 2007 Jeg ser for meg at det kan bli litt voldsomt over et for stort område. men ettersom jeg hverken har sett flisene eller kjøkkenet ditt, skal jeg ikke mene noe veldig skråsikkert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 10. august 2007 #4199 Del Skrevet 10. august 2007 Tror sølvfargede fliser kan bli fint. Kjenner jeg tente skikkelig på tanken på sølvfargede fliser . Har du en link til flisene, så vi kan få se? God helg, Ciara og dere andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4200 Del Skrevet 11. august 2007 Tror sølvfargede fliser kan bli fint. Kjenner jeg tente skikkelig på tanken på sølvfargede fliser . Har du en link til flisene, så vi kan få se? God helg, Ciara og dere andre Nei, dessverre, skulle gjerne hatt link til dem selv Men det er ikke så lett å finne bilder på nettet av en eller annen grunn! Men jeg får bare lete rundt i flisebutikker og se hva jeg finner. Da er det gjerne lettere å bestemme seg også, når man har flisene rett foran seg. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå