Gjest Blanca Skrevet 27. april 2007 #3881 Del Skrevet 27. april 2007 Nå ligger Tara French -Skogen her og venter på meg, Ciara . Gleder meg veldig til å lese denne. Ha en fin helg, Ciara og alle andre her inne . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 27. april 2007 #3882 Del Skrevet 27. april 2007 Hva slags bok er det, Blanca? Jeg har visst vært her lite i det siste, føler livet har dreid seg mye om jobb. I tillegg har vi passet en hund som har krevd sitt. Nå har jeg vært hjemme i to dager fordi jeg har blitt syk. Har egentlig ikke lest noe særlig likevel, for hodet har vært tungt som bly. Det begynner hedigvis å føles bedre nå. Jeg har mange bøker som skal leses, bl.a Brooklyn follies, I Rosens navn, Siderhusreglene og en bok av Lindell. Forresten så er jeg litt nyskjerrig på hva som er dine yndligsbøker Ciara? Jeg ser jo du stiller alle nye som kommer innom her det spørsmålet. Selv synes jeg i alle fall det er et veldig vanskelig spørsmål å svare på. Jeg vil gjerne høre hva dere andre bokdamer har som favorittbøker også. Tror jeg må tenke meg om litt før jeg kan si hva som er mine. .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3883 Del Skrevet 27. april 2007 Lyder kjent. Amazon er så praktisk og billig, det blir lett til at det går med noen kroner hver gang man er innom Jeg fikk nettopp pakke med "Cash" av Johnny Cash, til den fantastiske prisen av 2.99 dollar eller noe slikt. Glad i Amazon Men nå må jeg lese Stormfulle høyder, det gikk bra å finne den (min mor er en lesehest som aldri kaster en bok, Ciara, så i hyllene der finner jeg mye rart! For det meste veldig bra, men ispedd en og annen tvilsom samtidsbok fra 70-tallet ). Kos deg med Paul Auster. Og jeg er sikker på at det kommer mange anledninger for rosevin utover våren... ← Cash-boken hørtes spennende ut. Jeg er glad i Johnny Cash i små doser, og synes livet hans er spennende. Si fra om du anbefaler, da Moren din høres ut som en fabelaktig dame. HÅper jeg har bokhyller som henne om noen år. Jeg er på god vei, for å si det sånn... Og i dag ble det rosévin igjen! Ikke egentlig, det er bare tanken på de nesten revnede bokhyllene mine som stresser meg litt. Åja, pene bøker er rett og slett til å bli glad av - det hender jeg tar meg selv i å stå å beundre bokhyllene mine med et ømt blikk. Gamle bøker er ofte spesielt vakre, nyere bøker har en tendens til å ha litt vel glorete omslag etter min smak. Det viktigste er vel innholdet, tross alt, men om en bok både er god og vakker er det jo perfekt. Rosévin frister ikke? Hm, eneste mulige forklaring må være at portvin er tingen i gråvær. Men jeg tror jeg skal trosse været og hente meg et glass av den åpnede hvitvinsflasken i kjøleskapet, kan ikke risikere at den blir dårlig, det ville jo være sløsing. *fornuftig* Håper du får slappet godt av med Paul Auster. ← Revnende bokhyller er jo bare kult. Bøker er undervurdert som del av interiøret. Kunne aldri bodd et sted uten bøker, det ville ikke blitt et hjem for meg. Og selvsagt, flott cover og flott innhold er fullt pott Og jeg håper absolutt du var flink og drakk opp hvitvinen din! Mostandskraft mot bøker vet jeg ingenting om *trenger ny bokhylle* 70-tallsbøker vet jeg derimot et og annet om, har reddet noen sånne fra kassering på biblioteket. Akkurat nå leser jeg Ebba Haslunds feminist-kåserier fra sent 70-tall... ← Motstandskraft er ikke noe å trakte etter. Og feministskriverier fra 70-tallet er ofte utrolig morsom lesning. Hm. Fikk ikke til å sitere ordentlig. Uansett. Tusen takk for varm velkomst, så hyggelig ! Hva diskusjon om Wuthering Heights angår: Gulp!! Det er minst ti år siden jeg leste den. Men kanskje jeg rekker å skumme igjennom i helgen? Hva bokfavoritter angår: Dobbelgulp. Gullfiskhukommelse. Har lest veldig mye,alltid, men de siste årene svært lite pga diverse omstendigheter. Da har det stort sett gått i norsk samtidslitteratur som ofte er relativt lettfordøyelig. Mannen som elsket Yngve er en som gjorde inntrykk, og jeg gleder meg til bok nr tre. Hm. Hva ellers? Coetzee. Auster (som jeg nå skal kaste meg over igjen etter å ha lest denne dagboken!!!). Hamsuns Mysterier, Kundera, Eco fra "gamle dager". Tjah. Må tenke litt. Men hvis noen er ute etter lettfordøyelig, men morsom og lett rørende "detektiv"-historier med Pippi Langstrømpe-følelse, kan jeg anbefale Alexander McCall Smith - neppe litteratur som blir stående igjen som klassikere om tusen år, men .... koselig. (Den har sikkert vært nevnt her tidligere, husker ikke i farten). For tiden har jeg akkurat begynt på The Schopenhauer Cure av Irvin Yalom, men lurer på om jeg skal gidde å lese den ferdig. Tror han har trykket på repeatknappen. ← Ikke ha prestasjonsangt. Lov meg at du bare leser Wuthering Heights om igjen hvis du virkelig har lyst, ikke fordi du føler at du bør Ellers kan jeg konstatere at du har god litteratursmak Coetzee er en av mine aller, aller største favoritter. Han har så vakre, stramme komposisjoner, flott språk og bevegende handlinger. Virkelig en perle av en forfatter. Det samme med Auster. Og Eco, han er jo personifisert intelligens Jeg liker stort sett også tidlig Eco best, men ble temmelig betatt av Dronning Loanas mystiske flamme. Alexander McCall Smith har jeg lest én bok av. Syntes den var koselig, men ikke noe mer. Men det gjør jo ingenting. Man leser jo mye bra selv om det ikke blir en stor-favoritt. Yalom har jeg bare lest én bok av, Da Nietszche gråt, og den likte jeg også ganske godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3884 Del Skrevet 27. april 2007 Her er de 4 bøkene jeg bestilte: The Abortionist`s Daughter av Elisabeth Hyde The boy I Love av Marion Husband The testament of Gideon Mack av James Robertson Sex with Kings av Eleanor Herman Lover å fortelle om dem når jeg har lest dem. Skal på ferietur de neste ukene, må spare noen til fly, tog og hotellrom! Er forresten litt imponert over Fresi som har leste 2/3 av Carias Bokhjørne, det er nesten 200 sider! Men er sikker på at dette må være de meste interessante 200 sidene å lese her på KG, så skal nok gjøre det etterhvert. Helt enig med deg i dette, liker også denne forfatteren. Har dessverre bare lest nr. 1 i serien om damenes detektivbyrå, har du (eller andre) lest alle? ← Hyggelig om du vil fortelle hva du synes om dem! Jeg har aldri hørt om disse bøkene eller forfatterne tidligere, og jeg lærer gjerne mer! Og dersom denne dagboken er blant de mest interessante 200 sidene på KG, så er det mye takket være dere, mine fabelaktige bokdamer! Hvor skal du reise hen? *nysgjerrig* Hei, Susannah, nå ble jeg nesten litt pinlig berørt over å avsløre hvor mye tid jeg har brukt på nettet i det siste Men jeg leste litt over tid altså, har sniklest og snoket rundt i mange måneder. Som du skriver, denne dagboken er så inspirerende - og har ikke minst inspirert meg til å begynne å lese masse igjen - har savnet det! Så takk til Ciara og alle andre for det ! Jeg har faktisk lest alle bøkene i Damenes Detektivbyrå. Fikk den første på norsk i gave for et par år siden, og kastet meg over resten som allerede var utgitt i paperback på engelsk. Billig med pocket For et par uker siden fant jeg ut at det var gitt ut en til (ny) i engelsk pocket og måtte kjøpe og lese den sporenstreks Noterer meg bøkene du har fått (eh, kjøpt) på min lange bokliste... Og ser frem til omtaler... ← Hadde en periode på et år hvor jeg ikke leste noe særlig, og da jeg begynte å lese igjen fant jeg virkelig ut hvor mye jeg hadde savnet det. Litteratur gjør meg lykkeligere, enkelt og greit Derfor synes jeg det er helt fantastisk om jeg er med og inspirerer! Jeg har også hørt mye bra om de bøkene, spørs om de ikke havner på boklisten min, som allerede er lang nok Jeg har dessverre ikke rukket å lese "Wuthering Heights" på nytt, en av mine absolutte favoritter, pga eksamen og slikt, så jeg får nok ikke vært med å diskutert den noe særlig Kommer sterkere tilbake. I ferd med å planlegge livet etter eksamen; "The New York Trilogy" av Paul Auster ligger og venter på meg, har også notert meg Siri Hustvedt som jeg leste om her inne, lyst til å lese "The Enchantment of Lily Dahl" (for en herlig tittel). Da var det tilbake til pensumlitteraturen igjen for meg ← Du kommer nok til å like The New York Trilogy! Lykke til videre med studiene dine - ikke sant det er deilig å planlegge livet etter eksamen? Slutten blir liksom nærmere? I går fant jeg frem Stormfulle Høyder, og fikk lest første kapittel på sengen. Begynnte først på forordet, men der ble det avslørt så mye av handlingen at jeg stoppet etter en side. Er det så vanskelig å forstå at man IKKE vil ha handlingen avslørt før man leser boken? Iriterende! Prøvde også å lese intervju med han som hadde skrevet forordet, men det var enda værre enn forordet, så jeg sparer nå begge deler til etter at jeg har lest ferdig. Har store forventninger til boka, og gleder meg til å få lest det nå i helga ← Noe så tåpelig! Dersom man vil skrive om et verk og avsløre så mye, så får det heller bli et etterord! Jeg skal også lese boken i helgen. Er det ikke litt morsomt å tenke på, at vi er flere rundt omkring i landet som leser samme bok? Håper det går bra med deg, Fakse Nå må jeg jo nesten lese den boken, siden dere snakker så mye om den! Har nok ikke mulighet til å få tak i den før 1.mai, men får ta det siden. Dessuten har jeg veldig lyst til å være med på neste måneds bok! ← Bli gjerne med! Takk for advarselen, da skal jeg styre unna eventuelle forord... Har etterhvert også skjønt at det beste ofte er å ikke lese anmeldelser før etterpå -er ikke allle anmeldere som har skjønt poenget. Huser ennå Dagbladet-journalisten som flere måneder før Titanic hadde premiere i Norge, avslørte at DiCaprios rollefigur døde. Vi som gikk og gledet oss vilt til filmen ble en smue irriterte, kan man si... ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3885 Del Skrevet 27. april 2007 Å huff Takk og lov er det bare etterord i min versjon av Stormfulle Høyder. Har ikke mange sidene igjen av boken nå. Utolig hvor lite av handlingen jeg husker fra sist gang jeg leste den. Men så var jeg kanskje ikke mer enn 16 da og syntes nok ikke den var så interessant.... ← Når man gjenleser bøker man leste som veldig ung, blir det virkelig åpenbart hvor mye lesningen avhenger av leseren. *blir litteraturteoretisk* Jeg har bare sett filmen -i engelsk fordypning da jeg var 15. Så vidt jeg husker var vi ikke så imponerte -Jane Austen slo mye bedre an... ← Jane Austen er super! Og de kvinnelige hovedpersonene er heldigvis ofte en smule selvstendige også. Noen av disse hjelpeløse kvinneskikkelsene fra den tiden kan virkelig irritere meg grønn Jo, man skal faktisk ha en viss motstandskraft mot bøker. I alle fall når de kommer fra Bokklubben. Jeg er altfor sløv med å avbestille, så da jeg logget på i dag for å gjøre nettopp det, kom det opp en boks med "Du er en verdifull kunde! Klikk her for å få ekstra billige tilbud, til dere som bestiller flest bøker!" Må skjerpe meg Ang 70talls-klassikere, så kom jeg på en merkelig, liten bok- "Som to blåklokker, sa hun". Lett forglemmelig, egentlig, men jeg syntes en av kapitlene var utrolig godt titlet: "Og så går hun ut og selger Klassekampen i siste kapittel", eller noe lignende. Kan tenke meg at det tar tidsånden på kornet! Og siden noen nevnte Coetzee, må jeg jo skyte inn at Brink har skrevet en av mine store leseropplevelser. Sør-Afrika står høyt på listen over land å besøke! ← Bokklubb-bøker kan man gjerne ha motstandskraft mot. Selv jobber jeg jo i bokhandel, så Bokklubben er jo fienden for meg Nå ble jeg virkelig nysgjerrig på Brink. Har hatt lyst til å lese ham lenge, kanskje jeg virkelig får det til nå? Og jeg drar ekstremt gjerne til Sør-Afrika "Utsikt til regn". Men som alltid, så er ikke de beste leseropplevelsene objektivt sett en velskrevet bok med et godt plot og gode personskildringer- den traff meg bare der og da. Så det er jo ikke sikkert du er like begeistret ← Ser at den boken ikke er tilgjengelig på norsk lenger. Men to andre, Før jeg glemmer og Den andre siden av stillheten er tilgjengelige i Aschehoug Moderne, utgaver jeg er veldig glad i. Jeg tror du nettopp har solgt to bøker, har du vurdert å bli bokhandler? Jeg får heldigvis dekket mye av behovet for bokkjøp gjennom jobben Så tar jeg heller med meg gamle kasserte bøker hjem -bedre for lommeboka (hvertfall fram til jeg trenger flere hyller, sånn omtrent nå...), og boksamlingen vokser jevn og trutt likevel. At jeg i tillegg kjøper en del nye bøker her og der, trenger man jo ikke snakke så høyt om... ← Skal ikke sladre Å huff da Bedre hell neste gang ← Ja, nå bør det gå bedre! Nå ligger Tara French -Skogen her og venter på meg, Ciara . Gleder meg veldig til å lese denne. Ha en fin helg, Ciara og alle andre her inne . ← Å, fortell meg hva du synes når du har begynt! Er spent på om du liker den, men er vel ganske sikker på at du vil gjøre det Hva slags bok er det, Blanca? Jeg har visst vært her lite i det siste, føler livet har dreid seg mye om jobb. I tillegg har vi passet en hund som har krevd sitt. Nå har jeg vært hjemme i to dager fordi jeg har blitt syk. Har egentlig ikke lest noe særlig likevel, for hodet har vært tungt som bly. Det begynner hedigvis å føles bedre nå. Jeg har mange bøker som skal leses, bl.a Brooklyn follies, I Rosens navn, Siderhusreglene og en bok av Lindell. Forresten så er jeg litt nyskjerrig på hva som er dine yndligsbøker Ciara? Jeg ser jo du stiller alle nye som kommer innom her det spørsmålet. Selv synes jeg i alle fall det er et veldig vanskelig spørsmål å svare på. Jeg vil gjerne høre hva dere andre bokdamer har som favorittbøker også. Tror jeg må tenke meg om litt før jeg kan si hva som er mine. .... ← Du har mye bra i vente, Anneli. Håper du blir frisk raskt - jeg for min del klarer aldri å lese når jeg er syk, dessverre. Håper du er friskere i morgen så du rekker å nyte helgen skikkelig Jeg hater jo spørsmålet, som sagt, men tar selvsagt utfordringen: Coetzee: Vanære Atwood: Katteøyet Eco: Rosens navn Knausgård: Ute av verden Auster: The Music of Chance Jean Rhys: Wide Sargasso Sea Christensen: Maskeblomstfamilien Nygårdshaug: Himmelblomsttreets muligheter Alice Hoffmann: Hvite hester Det var bare noen. Ser bare noen få av bøkene mine fra her jeg sitter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3886 Del Skrevet 27. april 2007 God helg, alle! Jeg har langhelg, avspaserer på mandag og får dermed fire dager fri. Gud, så deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. april 2007 #3887 Del Skrevet 27. april 2007 Revnende bokhyller er jo bare kult. Bøker er undervurdert som del av interiøret. Kunne aldri bodd et sted uten bøker, det ville ikke blitt et hjem for meg. ← Helt enig -bokhyller en en viktig del av interiøret. Jeg trenger igrunnen en til, men der er så langt til ikea... En venninne av meg har hatt lange diskusjoner med samboeren sin om det -de fikk nylig sitt første "skikkelige" hjem sammen, og han mener bøker godt kan oppbevares i kasser i boden Hun er som meg, og insisterer ganske kraftig på bokhyller. Tror hun fikk viljen sin... Motstandskraft er ikke noe å trakte etter. ← Strent tatt er det ganske oppskrytt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3888 Del Skrevet 27. april 2007 Samboeren sin har heldgivis aldri turt å nevne at det er for mange bøker her. Han vet vel at stemningen her ville bli rimelig dårlig. Dessuten er bøker bare fint, vi har det veldig ryddig og enkelt ellers, og da er bugnende bokhyller bare stilig *fornøyd* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. april 2007 #3889 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Det var vel ikke tilfeldigvis en versjon med hun Binochet - hun fra Sjokolade? Fant nemlig denne i hyllen i mine svigerforeldres feriehus i går (vi har tatt oss en uke ferie, og nyter solen i Frankrike ). Men er usikker på om jeg gidder å se den. Coveret ga meg visse betenkeligheter, for å si det sånn..... ← Jeg husker ikke stort av den, men etter å ha kikket litt på imdb, skal det ikke utelukkes. Kan stemme godt med tiden hvertfall, er vel ikke usannsynlig at vi så den nyeste versjonen. Når man gjenleser bøker man leste som veldig ung, blir det virkelig åpenbart hvor mye lesningen avhenger av leseren. *blir litteraturteoretisk* ← Les Arnhild Skres "Heltinner jeg har møtt", der tar hun bl.a. opp akkurat det. *prøver å få ut fingeren og skrive anmeldelse av den i bloggen* Jane Austen er super! Og de kvinnelige hovedpersonene er heldigvis ofte en smule selvstendige også. Noen av disse hjelpeløse kvinneskikkelsene fra den tiden kan virkelig irritere meg grønn ← At kvinnene hennes er så moderne, er vel en grunn til at de fortsatt er så populære også -og ikke minst blir gode filmer Skal ikke sladre ← Godt Har kassert masse de siste dagene, og dermed to poser til meg Alle er forsåvidt ikke til meg, pusher gamle bøker på alle rundt meg også God helg, alle! Jeg har langhelg, avspaserer på mandag og får dermed fire dager fri. Gud, så deilig! ← Så deilig Har du store planer, eller skal du bare slappe av? Endret 27. april 2007 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 27. april 2007 Forfatter #3890 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg skal være hjemme. Skal på fest i morgen, ellers ingenting, heldigvis. Planlegger å nyte sofalivet eller å sole meg ute. Kort sagt, hjernedøde ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. april 2007 #3891 Del Skrevet 27. april 2007 Høres ut som en god plan, spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 27. april 2007 #3892 Del Skrevet 27. april 2007 Du har mye bra i vente, Anneli. Håper du blir frisk raskt - jeg for min del klarer aldri å lese når jeg er syk, dessverre. Håper du er friskere i morgen så du rekker å nyte helgen skikkelig Jeg hater jo spørsmålet, som sagt, men tar selvsagt utfordringen: Coetzee: Vanære Atwood: Katteøyet Eco: Rosens navn Knausgård: Ute av verden Auster: The Music of Chance Jean Rhys: Wide Sargasso Sea Christensen: Maskeblomstfamilien Nygårdshaug: Himmelblomsttreets muligheter Alice Hoffmann: Hvite hester Det var bare noen. Ser bare noen få av bøkene mine fra her jeg sitter. ← Ohoi, da holder jeg faktisk på med en av yndligsbøkene dine nå, boken til Nygårdshaug. Har ikke kommet så lang i den enda, men skal si ifra hva jeg synes når jeg har lest den ferdig! Samboeren min likte den i alle fall godt! Jeg har også blitt veldig glad i Auster sine bøker, men jeg har ikke lest The Music of Chance enda. Må vel ta for meg den også da. I tillegg liker jeg bøkene til Murakami godt, dvs. jeg har bare lest to, Norwegian Wood og Kafka på stranden, - men de falt i smak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 27. april 2007 #3893 Del Skrevet 27. april 2007 Lykke til videre med studiene dine - ikke sant det er deilig å planlegge livet etter eksamen? Slutten blir liksom nærmere? ← Tusen takk Det er rart det der ja, det virker ikke så lenge til semesteret er slutt når man planlegger hva man skal gjøre etterpå Jeg hater jo spørsmålet, som sagt, men tar selvsagt utfordringen: Coetzee: Vanære Atwood: Katteøyet Eco: Rosens navn Knausgård: Ute av verden Auster: The Music of Chance Jean Rhys: Wide Sargasso Sea Christensen: Maskeblomstfamilien Nygårdshaug: Himmelblomsttreets muligheter Alice Hoffmann: Hvite hester Det var bare noen. Ser bare noen få av bøkene mine fra her jeg sitter. ← Har noen av de samme favorittbøkene som deg jeg Stor fan av Alice Hoffman og "Hvite Hester" er min favoritt av henne. Knausgård "Ute av verden" gjorde også stort inntrykk på meg, men også oppfølgeren "En tid for alt". Har forøvrig tjuvstartet på "the New York Trilogy" lest noen få sider, og så langt virker det lovende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susannah Skrevet 27. april 2007 #3894 Del Skrevet 27. april 2007 Hyggelig om du vil fortelle hva du synes om dem! Jeg har aldri hørt om disse bøkene eller forfatterne tidligere, og jeg lærer gjerne mer! Og dersom denne dagboken er blant de mest interessante 200 sidene på KG, så er det mye takket være dere, mine fabelaktige bokdamer! Hvor skal du reise hen? *nysgjerrig* :← Lover å fortelle om dem etterhvert, må bare "spare dem" litt nå! Har begynt så vidt på "Sex with kings" som handler om europeiske kongers elskerinner gjennom de siste hundreårene, faktisk ganske underholdende! Jeg skal reise til Madrid, så til Bilbao og deretter via London til Norge igjen, rundt 3 uker. Så spørs om det holder med 3-4 bøker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 28. april 2007 #3895 Del Skrevet 28. april 2007 Nå minnet dere meg på André Brink, leste den bok av han for ca. hundre år siden, En terrorhandling. Husker at den var veldig omtalt, tror dette var en bok jeg glemte å avbestille i en av mine tidligere bokklubb-perioder. Jeg husker faktisk ingenting av den, men fant den igjen i hylla i går. Den skal jeg sannelig lese på nytt, men etter eksamen. Takk for tipset! Og en god langhelg til deg, Ciara, og god helg til dere andre bokdamer også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. april 2007 Forfatter #3896 Del Skrevet 28. april 2007 (vi har tatt oss en uke ferie, og nyter solen i Frankrike ).← Denne setningen så jeg ikke før nå. Jeg er jo temmelig misunnelig, må jeg si! Er dere i sør, heldiggriser? Ohoi, da holder jeg faktisk på med en av yndligsbøkene dine nå, boken til Nygårdshaug. Har ikke kommet så lang i den enda, men skal si ifra hva jeg synes når jeg har lest den ferdig! Samboeren min likte den i alle fall godt! Jeg har også blitt veldig glad i Auster sine bøker, men jeg har ikke lest The Music of Chance enda. Må vel ta for meg den også da. I tillegg liker jeg bøkene til Murakami godt, dvs. jeg har bare lest to, Norwegian Wood og Kafka på stranden, - men de falt i smak! ← Du har å like den! Murakami liker jeg også kjempegodt. Men han er ikke blant mine aller, aller største favoritter. Historiene hans sklir litt vel ut i blant, men det er vel en del av stilen The Music of Chance er etter min mening den beste Auster-boka jeg har lest så langt Tusen takk Det er rart det der ja, det virker ikke så lenge til semesteret er slutt når man planlegger hva man skal gjøre etterpå Har noen av de samme favorittbøkene som deg jeg Stor fan av Alice Hoffman og "Hvite Hester" er min favoritt av henne. Knausgård "Ute av verden" gjorde også stort inntrykk på meg, men også oppfølgeren "En tid for alt". Har forøvrig tjuvstartet på "the New York Trilogy" lest noen få sider, og så langt virker det lovende.. ← Hoffman har skrevet mye nydelig. Huset og fuglen likte jeg også kjempegodt. Men Hvite hester har en sånn intens feberaktig stemning, leste den for mange år siden, og atmosfæren i den sitter fortsatt i. Det kan man i grunnen ikke si om så mange bøker. Lover å fortelle om dem etterhvert, må bare "spare dem" litt nå! Har begynt så vidt på "Sex with kings" som handler om europeiske kongers elskerinner gjennom de siste hundreårene, faktisk ganske underholdende! Jeg skal reise til Madrid, så til Bilbao og deretter via London til Norge igjen, rundt 3 uker. Så spørs om det holder med 3-4 bøker! ← Wow, heldiggris! Det høres jo ut som en helt fantastisk tur. Jeg er misunnelig igjen, jeg! Spørs om bøkene holder, men da har du jo bare en unnskyldning til å kjøpe bøker på reisen Nå minnet dere meg på André Brink, leste den bok av han for ca. hundre år siden, En terrorhandling. Husker at den var veldig omtalt, tror dette var en bok jeg glemte å avbestille i en av mine tidligere bokklubb-perioder. Jeg husker faktisk ingenting av den, men fant den igjen i hylla i går. Den skal jeg sannelig lese på nytt, men etter eksamen. Takk for tipset! Og en god langhelg til deg, Ciara, og god helg til dere andre bokdamer også ← Kira! Så du er også Brink-fan. Jeg må visst få lest snart, skjønner jeg. Ønsker deg en riktig god helg også. Hvordan går det med deg for tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 28. april 2007 #3897 Del Skrevet 28. april 2007 Lørdag formiddag. Jeg har akkurat kommet hjem fra en tur i byen, og har store planer om å nyte en kopp te og en halvtime med "Stormfulle høyder" før jeg går i gang med matlaging til kveldens selskapeligheter. Har ikke kommet så langt i den enda, men synes allerede det virker som en spennende historie Ellers går det bra med meg Ciara, takk for at du spør Skal snart på ferie i to uker med svigerfamilien, og håper det blir en avslappende affære. Jobben har oppført seg pent for tida, selv om det er mye å gjøre er det ikke ALT for mye, og det er bra. Dessuten har det ikke blitt så mye reising på mannen etter jul, bare to ganger, en uke hver gang. Håper det fortsetter sånn! Hvordan går det med deg da? Vet jo at du hadde en tøff periode for en tid tilbake. Går det bedre nå? Synes i alle fall dte høres ut som om du har koselige og avslappende helgeplaner, og det hjelper alltid! Nå roper godstolen og boka, ha en fin helg alle bokdamene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 28. april 2007 #3898 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hoffman har skrevet mye nydelig. Huset og fuglen likte jeg også kjempegodt. Men Hvite hester har en sånn intens feberaktig stemning, leste den for mange år siden, og atmosfæren i den sitter fortsatt i. Det kan man i grunnen ikke si om så mange bøker. ← Den stemningen gjorde inntrykk på meg også. Hun skildrer gale ting på en utrolig vakker måte. Synes også "Skilpaddemåne" hadde noe av den samme stemningen, men jeg synes "Hvite Hester" var bedre. "Huset og Fuglen" likte jeg også, hvis det er den samme som "Blackbird House", det er det antakelig. Endret 28. april 2007 av Talula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 28. april 2007 Forfatter #3899 Del Skrevet 28. april 2007 Lørdag formiddag. Jeg har akkurat kommet hjem fra en tur i byen, og har store planer om å nyte en kopp te og en halvtime med "Stormfulle høyder" før jeg går i gang med matlaging til kveldens selskapeligheter. Har ikke kommet så langt i den enda, men synes allerede det virker som en spennende historie Ellers går det bra med meg Ciara, takk for at du spør Skal snart på ferie i to uker med svigerfamilien, og håper det blir en avslappende affære. Jobben har oppført seg pent for tida, selv om det er mye å gjøre er det ikke ALT for mye, og det er bra. Dessuten har det ikke blitt så mye reising på mannen etter jul, bare to ganger, en uke hver gang. Håper det fortsetter sånn! Hvordan går det med deg da? Vet jo at du hadde en tøff periode for en tid tilbake. Går det bedre nå? Synes i alle fall dte høres ut som om du har koselige og avslappende helgeplaner, og det hjelper alltid! Nå roper godstolen og boka, ha en fin helg alle bokdamene! ← Så fint at det går bra med deg! Høres supert ut med to ukers ferie. Kan jeg spørre hvor dere skal reise? Også så fint at mannen ikke har vært så mye borte, kan tenke meg at det kan være tungt i blant med en mann som er mye på farten. Med meg går det vesentlig bedre, det er mye spennende som skjer for tiden. Og har kommet meg godt inn i jobben, og det hjelper. Slike perioder hvor man er ny i en stilling er ikke alltid helt lette, synes jeg. Man blir sliten av nye oppgaver, alt nytt som skal læres, finne ut hva som forventes av en. Særlig når man er perfeksjonistisk anlagt Kos deg med bok og middagsselskap! Den stemningen gjorde inntrykk på meg også. Hun skildrer gale ting på en utrolig vakker måte. Synes også "Skilpaddemåne" hadde noe av den samme stemningen, men jeg synes "Hvite Hester" var bedre. "Huset og Fuglen" likte jeg også, hvis det er den samme som "Blackbird House", det er det antakelig. ← Det er nok den samme, ja Hvite hester gjorde sånt inntrykk. Dette søskenforholdet som er riv ruskende galt, men samtidig skildret på en så forståelig måte. Det blir så forferdelig, det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 28. april 2007 #3900 Del Skrevet 28. april 2007 Voldsomt som alle er på ferie for tiden da -blir jo bare en tanke misunnelig... Håper dere koser dere, uansett hvor dere er/skal Med meg går det vesentlig bedre, det er mye spennende som skjer for tiden. Og har kommet meg godt inn i jobben, og det hjelper. Slike perioder hvor man er ny i en stilling er ikke alltid helt lette, synes jeg. Man blir sliten av nye oppgaver, alt nytt som skal læres, finne ut hva som forventes av en. Særlig når man er perfeksjonistisk anlagt ← Sånne perioder er ikke så festlige for de av oss som ikker så perfeksjonistisk anlagt heller, om det er noen trøst Man vet jo at ingen forventer at man skal kunne alt den første uken, og at det er helt greit å spørre, men man føler seg ikke så høy i hatten likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå