Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Sent oppe, Daria?

:Nikke: Var på korfest i går og trengt å sose litt rundt før jeg la meg -klarer aldri å gå rett og legge meg når jeg kommer hjem, uansett hvor sent det er.

I dag er det drittvær and I like it! Det er deilig med dårlig vær som tvinger en til å holde seg innendørs (har aldri trodd på den "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær"-greia ;)) når man har fri. Jeg har aldri vært noe særlig til friluftsmenneske, skulle ønske jeg var det, men dengang ei. Og da er det bra å kunne sløve rundt inne uten dårlig samvittighet.

Er helt med på den tankegangen der -det finnes ikke noe verre enn strående sol når alt man vil er å være inne og sløve. *konstaterer fornøyd at det regner*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er en trøst, så føler jeg ikke det er så mye å gjøre her i byen i dag, heller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blanca
Melder meg som trofast dagboksgjest  :vinke:

Har forresten akkurat startet på The Blindfold, den virker bra (etter ett kapittel) ;)

Og jeg er enig med Miami, du er inspirerende Ciara. Helt sant!

God helg, Ciara og alle bokdamer. Nå tusler jeg tilbake til vinglasset mitt  :)

Trofast gjest her også :). The Blindfold har jeg tenkt å lese lenge, takk for at du minnet meg på den. Jeg likte også Det jeg elsket veldig godt, og er helt enig med Ciara når det gjelder ekteparets likheter.

Og Ciara er selvsagt inspirerende. Og veldig flink til å følge opp gjestene sine, jeg tror det er mye av grunnen til at hun har så mange og trofaste gjester.

Jeg begynte å lese Paul Austers Oracle Night i går, og den hadde en betagende begynnelse. Fortsetter den i samme stil blir det nok en høydare for meg fra den godeste Paul :)

Ja, den begynnelsen er snedig. Gleder meg til å høre hva du synes når du er ferdig med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du har mange faste gjester her inne, men lurte på om det var plass til en til? Elsker jo egentlig å lese, så vet ikke hvorfor jeg ikke har kommet inn hit i bokhjørnet ditt før, mange gode tips og anmeldelser her. Og hyggelige folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den begynnelsen er snedig. Gleder meg til å høre hva du synes når du er ferdig med den.

Oi, håper boken fortsetter å være snedig? Mener å huske at dette er den Auster-romanen du liker minst, skal bli interessant å finne ut hvorfor. Har lest en tredjedel av boka nå, og er fortsatt veldig begeistret.

Og takk for hyggelige ord, snuppa! ;)

Jeg ser du har mange faste gjester her inne, men lurte på om det var plass til en til? Elsker jo egentlig å lese, så vet ikke hvorfor jeg ikke har kommet inn hit i bokhjørnet ditt før, mange gode tips og anmeldelser her. Og hyggelige folk!

Jeg har alltid plass til flere, kan man få for mange bokinteresserte mennesker? :)

Og du har rett, her er det mange hyggelige folk :)

Kom gjerne med tips og anbefalinger, det blir jeg glad for. Enten blir jeg inspirert til å lese, og blir jeg ikke det, så jeg har uansett lært noe om boka - nyttig uansett, altså.

Har du f.eks noen favorittbok? (verdens vanskeligste spørsmål!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er jo bare verdens verste spørsmål, uavhengig av om det er snakk om bok, film, sang... Det kommer jo helt an på humør, sjanger, behov, tid og sted. Omtrent som "kan du anbefale en god bok? Jeg liker det meste..." ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid plass til flere, kan man få for mange bokinteresserte mennesker? :)

Og du har rett, her er det mange hyggelige folk :)

Kom gjerne med tips og anbefalinger, det blir jeg glad for. Enten blir jeg inspirert til å lese, og blir jeg ikke det, så jeg har uansett lært noe om boka - nyttig uansett, altså.

Takk for hyggelig velkomst. Ja, favorittbøker har man vel mange av. For tiden er favorittboken min denne:

The Time Traveler`s Wife av Audrey Niffenegger

Det er bare en liten perle av en bok, en ren sjeldenhet. Den handler rett og slett om en som reiser i tiden - og hans kone. Men det er ingen Sci-fi bok, de ufrivillige tidsreisene hans er en sykdom på lik linje med f.eks. epilepsi. Dette fører til at han reiser i tiden og møter sin kone allerede når hun er et barn. Høres kanskje komplisert ut, men historien er bare utrolig godt skrevet og får fram mange følelser hos leseren. I allefall hos meg!

Endret av Susannah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det drittvær and I like it! Det er deilig med dårlig vær som tvinger en til å holde seg innendørs (har aldri trodd på den "Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær"-greia ;)) når man har fri. Jeg har aldri vært noe særlig til friluftsmenneske, skulle ønske jeg var det, men dengang ei. Og da er det bra å kunne sløve rundt inne uten dårlig samvittighet.

:Nikke: Var på korfest i går og trengt å sose litt rundt før jeg la meg -klarer aldri å gå rett og legge meg når jeg kommer hjem, uansett hvor sent det er.

Er helt med på den tankegangen der -det finnes ikke noe verre enn strående sol når alt man vil er å være inne og sløve. *konstaterer fornøyd at det regner*

:tommel: Jeg er så enig, så enig! Våknet i går morges og tenkte, "Faen, det er strålende sol ute!" :ler: Har hatt travle dager fredag og lørdag, så i går hadde jeg et intenst behov for å sløve på sofaen med en bok og et glass sherry. Med det praktværet synes jeg nesten ikke jeg kunne nekte da mannen foreslo søndagstur, men jeg var kjapp med å komme meg på sofaen da vi kom hjem. Og der ble jeg stort sett værende resten av dagen.

Har lett frem Wuthering Heights, så nå er jeg klar til å starte på den. :) Har lest den på norsk tidligere, denne gangen tenkte jeg å gjøre et forsøk på å lese den på engelsk. I fjor snublet jeg over søstrene Brontës samlede verker i en utgave fra 1949 som het "The Heather Edition" på ebay, alle innbundet i en nydelig lillafarge (lyngfarget). Selv om jeg hadde flere av bøkene fra før måtte jeg bare ha dem; de var rett og slett så vakre, og siden jeg akkurat hadde vært og sett lyngen på Yorkshire-heiene, så jeg kunne ikke dy meg. Motstandskraften min når det gjelder bøker er ikke akkurat noe å skryte av, nei. ;)

Ha en fin uke, Ciara og alle dere andre! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg kjøpt meg Menn som hater kvinner. Bokhandleren kunne fortelle at den gikk som varmt hvetebrød og at forfatteren hadde rukket å skrive tre bøker før han døde. Så nå ventes det tydeligvis bare på den siste. Har glemt hva dere har skrevet om Jenta som lekte med ilden. Er den bra også?

Desverre virker det ikke som om jeg kommer helt i gang med Wuthering Heights. Hadde ambisjoner om å lese den på engelsk, men har visst mista motivasjonen på veien. Nå er det krim som gjelder! Parfymen og Menn som hater kvinner venter på meg. :)

Endret av Amadea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha snust rundt i dagboken din i lange tider, og lest meg opp på gode to tredjedeler av den, måtte jeg bare legge inn en liten hilsen til deg i dag på Verdens bokdag :)

Jeg ser at dere skal lese Wuthering Heights til 1. mai? Jeg leste den da jeg tok litt.vit. for maaange år siden og den gjorde inntrykk. Husker faktisk en del av poengene fra forelesningen fortsatt. Gleder meg til å få med meg omtalen av den. Håper du har hatt fin bokdag - kanskje en ørliten rosévinfeiring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte opprinnelig på de fleste av disse innleggene på tirsdag, og så ble skjermen min hvit... ikke det minste irriterende :frustrert:

Anyways, here goes:

Det der er jo bare verdens verste spørsmål, uavhengig av om det er snakk om bok, film, sang... Det kommer jo helt an på humør, sjanger, behov, tid og sted. Omtrent som "kan du anbefale en god bok? Jeg liker det meste..." ;)

Jeg vet, det er helt grusomt, men samtidig grusomt vanskelig å la være å stille :ler:

Takk for hyggelig velkomst. Ja, favorittbøker har man vel mange av. For tiden er favorittboken min denne:

The Time Traveler`s Wife av Audrey Niffenegger

Det er bare en liten perle av en bok, en ren sjeldenhet. Den handler rett og slett om en som reiser i tiden  - og hans kone. Men det er ingen Sci-fi bok, de ufrivillige tidsreisene hans er en sykdom på lik linje med f.eks. epilepsi. Dette fører til at han reiser i tiden og møter sin kone allerede når hun er et barn. Høres kanskje komplisert ut, men historien er bare utrolig godt skrevet og får fram mange følelser hos leseren. I allefall hos meg!

Den har jeg lest, og jeg likte den veldig godt. Den var forfriskende og annerledes. Husker jeg hadde et par innvendinger, særlig var det noen ganger det ble litt forvirrende. Hvis du er interessert, så har jeg skrevet en anmeldelse her i dagboken :)

Men altså, veldig bra bok!

:tommel: Jeg er så enig, så enig! Våknet i går morges og tenkte, "Faen, det er strålende sol ute!" :ler: Har hatt travle dager fredag og lørdag, så i går hadde jeg et intenst behov for å sløve på sofaen med en bok og et glass sherry. Med det praktværet synes jeg nesten ikke jeg kunne nekte da mannen foreslo søndagstur, men jeg var kjapp med å komme meg på sofaen da vi kom hjem. Og der ble jeg stort sett værende resten av dagen.

Har lett frem Wuthering Heights, så nå er jeg klar til å starte på den. :)  Har lest den på norsk tidligere, denne gangen tenkte jeg å gjøre et forsøk på å lese den på engelsk. I fjor snublet jeg over søstrene Brontës samlede verker i en utgave fra 1949 som het "The Heather Edition" på ebay, alle innbundet i en nydelig lillafarge (lyngfarget). Selv om jeg hadde flere av bøkene fra før måtte jeg bare ha dem; de var rett og slett så vakre, og siden jeg akkurat hadde vært og sett lyngen på Yorkshire-heiene, så jeg kunne ikke dy meg. Motstandskraften min når det gjelder bøker er ikke akkurat noe å skryte av, nei. ;)

Ha en fin uke, Ciara og alle dere andre! :vinke:

Skal man ha motstandskraft mot bøker, altså? ;)

Jeg er helt som deg, vakre utgaver fryder meg. En bok kan glede meg lenge før jeg har begynt å lese, ved at den ser og føles bra ut. Vi er vel boknerder :ler:

Selv har jeg kjøpt en helt vanlig Penguin Classics-utgave, men jeg liker dem også. Særlig jeg har en del av dem som går igjen i bokhylla. Elsker forresten også Penguin Modern Classics.

I dag har jeg kjøpt meg Menn som hater kvinner. Bokhandleren kunne fortelle at den gikk som varmt hvetebrød og at forfatteren hadde rukket å skrive tre bøker før han døde. Så nå ventes det tydeligvis bare på den siste. Har glemt hva dere har skrevet om Jenta som lekte med ilden. Er den bra også?

Desverre virker det ikke som om jeg kommer helt i gang med Wuthering Heights. Hadde ambisjoner om å lese den på engelsk, men har visst mista motivasjonen på veien. Nå er det krim som gjelder! Parfymen og Menn som hater kvinner venter på meg. :)

Jenta som lekte med ilden var også veldig, veldig spennende, så her har du mye å glede deg til. Den tredje boken kommer ut i Sverige i disse dager, skal bli spennende å lese kritikkene, selv om jeg vil vente på den norske utgaven (leser ikke så godt svensk).

Jeg er også i krimmodus, nå venter John Dickson Carr og den siste til Elizabeth George. Gleder meg :)

Etter å ha snust rundt i dagboken din i lange tider, og lest meg opp på gode to tredjedeler av den, måtte jeg bare legge inn en liten hilsen til deg i dag på Verdens bokdag  :)

Jeg ser at dere skal lese Wuthering Heights til 1. mai? Jeg leste den da jeg tok litt.vit. for maaange år siden og den gjorde inntrykk. Husker faktisk en del av poengene fra forelesningen fortsatt. Gleder meg til å få med meg omtalen av den. Håper du har hatt fin bokdag - kanskje en ørliten rosévinfeiring?

:velkommen:

Hyggelig med nye mennesker! Og ikke verst at du orket å lese to tredjedeler - imponerende :)

Hadde vært morsomt om du ville være med på diskusjonen til uka, Fresi!

Og så må jeg jo stille spørsmålet til deg også - har du noen bokfavoritter? :)

I dag venter jeg på en stoooor pakke fra Amazon, gleder meg!:)

Kom det noe spennende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...