Daria Skrevet 12. april 2007 #3781 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg vet vel med meg selv at samme hvor lite fordomsfull jeg innbiller meg å være, så hadde jeg hatt et problem med en så lite kulturinteressert mann som i den boken. Det er ikke et must for meg at en mann kan alt, men interessert bør han være. ← Tror også jeg ville slitt med en sånn mann, rett og slett fordi litteratur og kultur er så viktig for meg. Dessuten er det jo det jobben min handler om, tror det vile være vanskelig å ha et forhold med en som syntes jobben min var meningsløs og bortkastet. Og jeg tilstår -jeg har fordommer mot folk med så lav kulturell kapital. Det er ikke noe jeg er stolt av, men det er nå sånn... Æsj, prøver å kvinne meg opp til å støvsuge, men det er neimen ikke lett ← Har sittet foran skjermen og prøvd å gjøre noe nyttig jobb-ting i flere timer, så jeg har dessverre ingen vidunderkur mot arbeids-vegring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. april 2007 Forfatter #3782 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg har også fordommer. Mange. Jeg er bare stort sett flink til å skjule dem Nå har jeg faktisk klart å støvsuge. Jeg har kriminelt lyst på vafler med brunost, kanskje jeg skal lage? Det ville definitivt gi meg noen ekstrapoeng hos mannen som om det er bare for hans skyld at jeg ville lagd vafler... På musikkfronten har jeg forresten Killers-dilla fortsatt. Bling! er så ekstremt fengende! Sånn, der fikk jeg sagt mye meningsløst. Skravlesjuk, jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. april 2007 #3783 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg har også fordommer. Mange. Jeg er bare stort sett flink til å skjule dem ← Sålenge man er klar over at de er fordommer og ikke sannheter, tror jeg det bare er sunt. Det er de som hevder at de ikke har fordommer man skal passe seg for... Nå har jeg faktisk klart å støvsuge. Jeg har kriminelt lyst på vafler med brunost, kanskje jeg skal lage? Det ville definitivt gi meg noen ekstrapoeng hos mannen som om det er bare for hans skyld at jeg ville lagd vafler... ← Er det ikke kjekt å ha noen å skylde på da? Sånn, der fikk jeg sagt mye meningsløst. Skravlesjuk, jeg? ← Skravlesyke og meningsløst prat vet jeg ingenting om, alt jeg sier er veloverveid og meningsfylt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 12. april 2007 #3784 Del Skrevet 12. april 2007 Kaster prinsppene til side, og leser artikkelen for å kunne argumentere for kvinnenes rett til å være bitcher. Vi burde kanskje ta det som et kompliment fra visse hold Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. april 2007 Forfatter #3785 Del Skrevet 12. april 2007 Skravlesyke og meningsløst prat vet jeg ingenting om, alt jeg sier er veloverveid og meningsfylt ← Kaster prinsppene til side, og leser artikkelen for å kunne argumentere for kvinnenes rett til å være bitcher. Vi burde kanskje ta det som et kompliment fra visse hold ← Det er helt sikkert den beste måte å ta det på, jeg er bare så altfor barnslig og furten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. april 2007 #3786 Del Skrevet 12. april 2007 Kaster prinsppene til side, og leser artikkelen for å kunne argumentere for kvinnenes rett til å være bitcher. Vi burde kanskje ta det som et kompliment fra visse hold ← Hvis den hadde handlet om å være bitchy så lunne jeg nok gjort det, men når den omtaler det å ha et minimum av ryggrad og integritet som å være bitch, blir jeg bare irritert... *feminist-bitch* ← Hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. april 2007 Forfatter #3787 Del Skrevet 12. april 2007 Lyst til å le? Se denne her: http://www.youtube.com/watch?v=ReOrctQoDAk Klassiker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. april 2007 #3788 Del Skrevet 12. april 2007 Det skremmende er jo at det kunne ha vært ekte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 12. april 2007 #3789 Del Skrevet 12. april 2007 Hvis den hadde handlet om å være bitchy så lunne jeg nok gjort det, men når den omtaler det å ha et minimum av ryggrad og integritet som å være bitch, blir jeg bare irritert... *feminist-bitch* ← Nå har jeg lest Og må si at det er bortimot noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Eller kanskje heller det mest fordummende. Amerikansk forfatter, eller bare mine fordommer? Tror jeg heller bruker tiden på noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. april 2007 #3790 Del Skrevet 12. april 2007 Innbiller meg også at det har amerikansk opphav ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 12. april 2007 Forfatter #3791 Del Skrevet 12. april 2007 Det skremmende er jo at det kunne ha vært ekte... ← Nettopp! Liker best "Alanis! You're blocking the cue cards!" Nå har jeg lest Og må si at det er bortimot noe av det dummeste jeg har lest på lenge. Eller kanskje heller det mest fordummende. Amerikansk forfatter, eller bare mine fordommer? Tror jeg heller bruker tiden på noe annet ← Fordummende, ja, det er ordet. Vel, nå er det total artikkel-boikott framover... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 13. april 2007 #3792 Del Skrevet 13. april 2007 Nå fikk dere meg til å lese den pokkers artikkelen. Lurer på hvor mange hjerneceller jeg drepte på det eksperimentet? For øvrig må jeg tilstå at jeg ikke har rukket å lese denne månedens bok heller, men nå blir det forhåpentligvis litt roligere tider fremover, så neste måneds bok skal jeg få lest - det må jeg jo for skams skyld. Jeg har riktignok lest den før, men det begynner å bli lenge siden. Riktig god helg til Ciara og resten av gjengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. april 2007 Forfatter #3793 Del Skrevet 14. april 2007 Nå fikk dere meg til å lese den pokkers artikkelen. Lurer på hvor mange hjerneceller jeg drepte på det eksperimentet? For øvrig må jeg tilstå at jeg ikke har rukket å lese denne månedens bok heller, men nå blir det forhåpentligvis litt roligere tider fremover, så neste måneds bok skal jeg få lest - det må jeg jo for skams skyld. Jeg har riktignok lest den før, men det begynner å bli lenge siden. Riktig god helg til Ciara og resten av gjengen! ← Alt i orden, Nilma, jeg håper virkelig ikke denne lesesirkelen først og fremst er dårlig-samvittighets-fremkallende Håper du også har en strålende helg - det blir vel mye god mat og vin, tenker jeg Jeg henger meg på denne. Stormfulle høyder er jo også en bok man burde ha lest- eller i hvert fall tenker jeg at den tilhører den kategorien. Skal se om jeg kan knabbe den av min mor Og god helg, Ciara- og dere andre! Det ser ut til å bli strålende sol og vårtemperaturer, det skal bli deilig! ← Så hyggelig dere blir med på neste Er moren din veldig belest? Synes stadig du skal i hennes bokhyller.... Håper dere har nytt dagen ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. april 2007 Forfatter #3794 Del Skrevet 14. april 2007 Dette har vært en variert dag. Startet dagen med vindusshopping i byens fancy deler. Fant ingenting jeg likte, bortsett fra en eksklusiv kroppsskrubb som jeg skal teste ut nå straks. Har en mistanke om at min kritthvite og tørre hud kan ha godt ha det Så nå skal det skrubbes og smøres, og så skal jeg ta meg et par solariumstimer. Nå er vinteren over, og jeg vil ha litt farge og friskhet (og tar selvsagt ikke så mange timer at jeg mister friskheten heller!). Så var sambo og jeg på en liten rusletur i byen, og deretter var jeg innom Posten og hentet pakke fra Strawberrynet - ny forsyning av Active Moist og et gratis eksemplar av L'Oreal Glam Shine, som faktisk var veldig fin. Så handlet vi litt mat, og ryddet litt i kåken, utrolig hvor fort gjenstander sprer seg Deretter leste jeg ut en bok: Selma Lønning Aarø: En rekke avbrutte forsøk Dette er boken om Selma Lønning Aarøs forsøk på å skrive en selvbiografi og hvilke problemer det medfører. For i det hun begynner å skrive oppdager hun at familiemedlemmene har en annen oppfatning av hendelsene som fant sted i hennes barndom. Etter hvert kapittel Selma skriver, følger en passasje i mindre skrift hvor vi får familiens reaksjon på teksten. Etterhvert blir det usikkert hva som er sant - hva dikter Selma opp for spenningens skyld, og hva hevder familien er usant fordi det er ubehagelig det som skrives? Dette er en vittig liten bok, mye takket være Aarøs umiskjennelige stil. Barndomsminnene hennes er morsomme, og hun skildrer et barns mentalitet godt, det er til tider høy gjenkjennelsesfaktor. Det er til tider flaut, både på vegne av Selma og meg selv Det metalitterære aspektet gjør boken mer interessant, fordi det belyser utfordringene ved å skrive selvbiografisk. Likevel synes jeg boken faller litt mellom flere stoler. Den er ikke rent skjønnlitterær, ikke rent selvbiografisk, historiene som fortelles er løse minner, og ikke deler av en større fortelling. Det gjør at det for min del blir hyggelig, men nokså harmløs lesning. En bok som kan anbefales om man ønsker noe lett og vil humre et par timer. Etter jeg hadde lest ferdig lagde jeg gammeldags pizza, temmelig à la 80-tallet, bare at jeg pleier å ha osten under alt det andre fyllet (ler stadig av at alt fyllet ble dekket av ost på den tiden, mamma gjør det fortsatt ). Og nå slapper jeg altså av, temmelig stappmett, og skal snart hoppe inn i dusjen og skrubbes. Kjenner jeg gruer meg litt til å se bulemagen jeg garantert har på vei inn i dusjen Alt i alt - en veldig bra dag. Fra shopping i trendy strøk til 80-talls-pizza. Ikke verst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 14. april 2007 #3795 Del Skrevet 14. april 2007 Kjenner jeg gruer meg litt til å se bulemagen jeg garantert har på vei inn i dusjen ← Kjenner til den. Hvis det kan unngås dusjer jeg aldri etter jeg har spist masse mat og magen står som en tromme. Orker rett og slett ikke å se meg selv i speilet med en sånn hva-skal-barnet-hete-mage. Nei, da er det rett i den mest baggy buksa jeg har - som ikke strammer en plass. Høres ut som du har hatt en fin lørdag, Ciara. 80-talls pizza er snadder! Har hatt en strålende dag selv; gått i marka med en venninne, spist medbrakt snadder-niste og vært på kino. Forresten, anbefaler på det sterkeste alle i å holde seg laaaaangt unna filmen Perfect stranger. Det beste jeg kan si om den er at den ga meg en anledning til å spise godis (for det må man jo ha på kino ). Kos deg med skrubbe din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. april 2007 Forfatter #3796 Del Skrevet 15. april 2007 Kjenner til den. Hvis det kan unngås dusjer jeg aldri etter jeg har spist masse mat og magen står som en tromme. Orker rett og slett ikke å se meg selv i speilet med en sånn hva-skal-barnet-hete-mage. Nei, da er det rett i den mest baggy buksa jeg har - som ikke strammer en plass. Høres ut som du har hatt en fin lørdag, Ciara. 80-talls pizza er snadder! Har hatt en strålende dag selv; gått i marka med en venninne, spist medbrakt snadder-niste og vært på kino. Forresten, anbefaler på det sterkeste alle i å holde seg laaaaangt unna filmen Perfect stranger. Det beste jeg kan si om den er at den ga meg en anledning til å spise godis (for det må man jo ha på kino ). Kos deg med skrubbe din ← "Hva-skal-barnet-hete-mage" Det var en bra beskrivelse. Så lettere oppgitt på magen, men ble roligere da den var tilbake til normalen i dag tidlig. Men det er jo pizza igjen, så det er bare å vente på at magen skal komme tilbake Markatur og kino hørtes ut som en super lørdag, sånn rent bortsett fra at filmen ikke var bra. Spiller ikke Halle Berry i den? Jeg liker i hvert fall ikke henne. Hun ser selvsagt fabelaktig ut, men flink skuespiller synes jeg ikke hun er. Jeg så den filmen hun fikk oscar for (husker noen tittelen?), men var mest flau over spillet hennes. Og skrubben i går var en suksess. Virkelig deilig. Følte at vinteren ble skrubbet av ganske greit der. Så smurte jeg meg inn med favoritt-body-lotionen fra Body Shop, og hoppet ned i oppvarmet (varmelaken) seng med rent sengetøy. Sov som en engel til jeg våknet ni i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. april 2007 Forfatter #3797 Del Skrevet 15. april 2007 ...og siden jeg stod opp så tidlig, så har jeg rukket mye. Rakk å ligge på armen til sambo en halvtimes tid og småskravle mens vi våknet (noe av det koseligste jeg vet, slike morgener). Så var det frokost, og kattene måtte få oppmerksomhet. De hadde jo ikke fått oppmerksomhet på over åtte timer, stakkars Og så leste jeg ut en ny bok: James Meek: Kjærlighetens utposter Langt sprang fra Selma Lønning Aarø til denne. Vi er i Sibir under revolusjonen (ca 1919), i en avsidesliggende landsby som heter Jatsyk. Hit har en tsjekkisk armé blitt beordret (av grunner jeg ærlig talt ikke husker akkurat nå ). De har vært langt fra hjemlandet over en lang periode uten å komme noen vei, og får ikke reise hjem før oppdraget deres er fullført. Tsjekkerne er fortvilte, sultne og savner hjemlandet. Russerne i landsbyen er på sin side også sultne, og i konflikt med tsjekkerne. Midt i dette kommer en ung mann til landsbyen, Samarin. Han forteller at han vært politisk straffange i en fangeleir kalt Den hvite hage, helt nord i Sibir, 150 mil unna. Så rømte han sammen med en medfange, kalt Mohikaneren. Hva han ikke visste var at Mohikaneren bare tok seg av ham fordi han ville ha Samarin som mat når det røynet på under flukten. Likevel klarte Samarin å rømme fra ham, og ankommer altså etterhvert Jatsyk. Som om ikke dette er nok, er Jatsyk tilholdsstedet for en religiøs sekt som tror på kastrasjon som et middel til å fri seg fra kropp og synd og til dermed å nå englestatus. I Jatsyk bor også den unge enken Anna Petrovna. Dette er altså en forholdsvis komplisert roman, handlingen er ikke enkel å sammenfatte. Det er en miks av tsjekkere, krigsenkere, religiøse fantatikere, revolusjonære. Og overalt menneskelig fortvilelse forårsaket av krig. Dette høres kanskje merkelig ut, men jeg vil virkelig råde alle til å lese denne. Den er til tider tung, men også tidvis nærmest thriller-aktig. Og når man vet at den tsjekkiske legionen i Sibir og kastratsekten faktisk virkelig eksisterte, blir det utrolig interessant. Romanen forteller noe om fanatiske mennesker og hvor galt det kan gå - derav tittelen Kjærlighetens utposter - om mennesker drevet av kjærlighet til noen eller noe, og hvor destruktivt resultatet kan bli. Les denne og lær. Den er virkelig verdt tiden den tar å lese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. april 2007 #3798 Del Skrevet 15. april 2007 Effektiv du er på morgenkvisten da... Forøvrig synes jeg ikke dere skal klage over at et enkelt måltid får magen til å strutte -da er den rimelig flat i utgangspunktet... Spiller ikke Halle Berry i den? Jeg liker i hvert fall ikke henne. Hun ser selvsagt fabelaktig ut, men flink skuespiller synes jeg ikke hun er. Jeg så den filmen hun fikk oscar for (husker noen tittelen?), men var mest flau over spillet hennes. ← Det var vel Monster's ball? Husker jeg så den å kino og lurte på hvorfor alle syntes den var så bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. april 2007 Forfatter #3799 Del Skrevet 15. april 2007 Effektiv du er på morgenkvisten da... Forøvrig synes jeg ikke dere skal klage over at et enkelt måltid får magen til å strutte -da er den rimelig flat i utgangspunktet... Det var vel Monster's ball? Husker jeg så den å kino og lurte på hvorfor alle syntes den var så bra... ← Monster's Ball var det, ja! Særlig sexscenen syntes jeg var utrolig pinlig. Trodde jeg hadde kommet over å rødme over sexscener, men denne her var rett og slett flaut dårlig. Ja, magen er vel ganske flat. Men man blir aldri helt fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. april 2007 #3800 Del Skrevet 15. april 2007 Hun var igrunnen ganske pinlig på selve Oscrautdelinga også -hulket og gråt i evigheter. Først var det litt søtt, etter et par minutter med hysterisk hulking var det mer "Vi har skjønt det nå, se å bli ferdig" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå