Ciara Skrevet 10. mars 2007 Forfatter #3661 Del Skrevet 10. mars 2007 Boka er snart lest ut. Skal komme tilbake å skrive anmeldelse enten i kveld eller i morgen, den tegner til å bli positivt. Så med mindre noe drastisk skjer i løpet av de siste førti sidene kan dere glede dere Skal ta en tur ut på byen straks, så jeg får lese videre. Har det moro i dag, har krøllet håret mitt skikkelig og lagt sekstitalls makeup. Fun, fun! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 11. mars 2007 #3662 Del Skrevet 11. mars 2007 Da er jeg ferdig med Harens år. Noe lenger unna Ulvekvinnen er det vel vanskelig å komme Jeg er faktisk litt usikker på om jeg likte denne boken. Hm... Tror jeg må oppsummere med at jeg likte første halvdel av boken godt, men så skjedde det et eller annet. Det virker nesten som om Paasilinna får litt dårlig tid mot slutten, noe som gjør meg lite engasjert. Bjørnejakta gjør meg egentlig bare irritert Historien frem til han møter Leila synes jeg derimot er godt fortalt. Jeg liker de korte, presise setningene uten noen form for jåleri. Og som dere andre liker jeg harens rolle. I etterkant har det slått meg at haren på mange måter er den som angir/viser følelser. Vatanens beskrives nøytralt, mens f.eks i en faresituasjon er det harens som viser at den er redd. Bruken av harens som en slik stemningsindikator synes jeg var ganske så elegant. Vet ikke om jeg kommer til å kaste meg over andre verker av Paasilinna med det første, men helt avskrekket er jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 14. mars 2007 Forfatter #3663 Del Skrevet 14. mars 2007 Sånn, nå er jeg innom en tur igjen Takk for referat, Prinsessen. Det slår meg at denne boken vekker en del forskjellige følelser, og jeg blir nysgjerrig på hvordan jeg kommer til å oppleve den. Og dermed avslørte jeg jo at jeg ikke har fått lest den ennå En bok jeg derimot har fått lest er Stieg Larsson: Jenta som lekte med ilden Dette er oppfølgeren til Menn som hater kvinner, som jeg likte veldig godt. Bøkene kan kanskje leses separat, men jeg vil på det sterkeste anbefale at de som leser denne leser Menn som hater kvinner først. Mens den første handlet om Mikael Blomqvist først og fremst, og en del om Lisbeth Salander, er rollene i denne byttet om. Og det skjer en del ting i den første boken som gjør det lettere å forstå Lisbeths liv i andre del. Både i forhold til hennes oppvekst, økonomiske situasjon mm. Jeg har ikke tenkt å skrive noe om selve plottet. Bortsett fra at Milennium på nytt får snusen i eksplosivt materiale. Dette fører til drap, og en heseblesende jakt begynner. Det er for det meste veldig, veldig spennende. Så alle som likte den første vil nok like denne også. Det eneste jeg har å utsette på den er at mens den første var litt britisk i stilen, så er denne mer amerikansk med en touch av Hollywood. Men det er ikke mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 14. mars 2007 #3664 Del Skrevet 14. mars 2007 Ser ut til at det er flere som planlegger påske sammen med Stieg Larsson Satser på og få lest begge to i løpet av påskeferien. I mellomtiden prøver jeg så godt jeg kan å overse anmeldelsen din, Ciara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3665 Del Skrevet 15. mars 2007 Hei Nigo Ikke ha dårlig samvittighet, jeg har ikke lest boka selv om det er en trøst Med meg kunne det vel ærlig talt gått bedre, det går opp og ned for tiden. Forhåpentligvis retter det seg til slutt, og jeg kan se fram mot en skikkelig medvindsperiode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 15. mars 2007 Forfatter #3666 Del Skrevet 15. mars 2007 Ser ut til at det er flere som planlegger påske sammen med Stieg Larsson Satser på og få lest begge to i løpet av påskeferien. I mellomtiden prøver jeg så godt jeg kan å overse anmeldelsen din, Ciara ← Denne fikk jeg visst ikke med meg *sløv* Du vil i hvert ha mange timers underholdning foran deg. Nesten så jeg misunner deg å ha dem ulest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #3667 Del Skrevet 17. mars 2007 I dag har jeg unnet meg den luksusen det er å gjøre ingenting. Lå på sofaen og glodde i taket og tenkte litt. Det var faktisk veldig deilig. Jeg er så rask til å kaste meg over bøker, pc eller tv når jeg har fri, og det var deilig å slippe input en times tid. Så kastet jeg meg over avisene Så gikk jeg meg en tur i det fantastiske været, og snart skal vi begynne med middagen. Helgen har blitt noe helt nytt etter at jeg begynte å jobbe! I morgen kommer mamma og pappa på besøk, det blir koselig. Selv om de ikke bor så langt unna sees vi ikke så veldig ofte (kanskje nettopp fordi vi bor ganske nær hverandre? ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. mars 2007 #3668 Del Skrevet 19. mars 2007 Kom på at jeg ikke ante hvilken bok vi skal lese denne måneden -heldigvis var den ikke langt unna Er tilbake på jobb etter en ukes Oslo-ferie -føler veldig for å flytte tilbake permanent snart... Dere trenger ikke folk med litteraturkunnskaper hos deg vel, Ciara? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #3669 Del Skrevet 19. mars 2007 Hei Daria! Ikke for øyeblikket, men det forandrer seg jo stadig. Skal gi deg et pip når det blir aktuelt Du har jo holdt ut lenge på øya nå, synes jeg. Skjønner godt at du vil hjem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. mars 2007 #3670 Del Skrevet 19. mars 2007 *venter i spenning* Kan forøvrig skryte på meg butikkerfaring også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 19. mars 2007 #3671 Del Skrevet 19. mars 2007 Glemte å si at jeg ble ferdig med Ville svaner forrige helg. En veldig fascinerende bok, men jeg synes den var litt vanskelig å komme gjennom. Ikke den type bok jeg blir oppslukt av og ikke klarer å legge fra meg. Jeg har nå lest bittelitt på senga i flere måneder, men det var virkelig verdt "strevet" når premien er å få innblikk i Kinas modern historie og hvordan det har vaert å leve i dette landet. En bok jeg virkelig ble oppslukt av, derimot, var Blodlenka. Den ble jeg ferdig med i löpet av en natt. (Tror jeg kanskje burde lese den én gang til...) Gleder meg til å diskutere rundt den i april! Håper det går bedre med deg Ciara! Medvinden kommer nok för du vet ordet av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 20. mars 2007 #3672 Del Skrevet 20. mars 2007 Med meg kunne det vel ærlig talt gått bedre, det går opp og ned for tiden. Forhåpentligvis retter det seg til slutt, og jeg kan se fram mot en skikkelig medvindsperiode ← Håper det gå bedre med deg nå, C. I dag har jeg unnet meg den luksusen det er å gjøre ingenting. Lå på sofaen og glodde i taket og tenkte litt. Det var faktisk veldig deilig. Jeg er så rask til å kaste meg over bøker, pc eller tv når jeg har fri, og det var deilig å slippe input en times tid. Så kastet jeg meg over avisene ← Ja, det er ufattelig deilig å ligge slik og vegetere . Jeg er også for dårlig til det, i likhet med deg søker jeg input stort sett hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #3673 Del Skrevet 20. mars 2007 *venter i spenning* Kan forøvrig skryte på meg butikkerfaring også ← Hehe! Og tålmodigheten i forb. med kundeekspedering er vel virkelig utviklet i denne jobben? Glemte å si at jeg ble ferdig med Ville svaner forrige helg. En veldig fascinerende bok, men jeg synes den var litt vanskelig å komme gjennom. Ikke den type bok jeg blir oppslukt av og ikke klarer å legge fra meg. Jeg har nå lest bittelitt på senga i flere måneder, men det var virkelig verdt "strevet" når premien er å få innblikk i Kinas modern historie og hvordan det har vaert å leve i dette landet. En bok jeg virkelig ble oppslukt av, derimot, var Blodlenka. Den ble jeg ferdig med i löpet av en natt. (Tror jeg kanskje burde lese den én gang til...) Gleder meg til å diskutere rundt den i april! Håper det går bedre med deg Ciara! Medvinden kommer nok för du vet ordet av det. ← Så bra Blodlenka var spennende. Skal starte på den hvert øyeblikk selv, men nå begynte jeg å glede meg ekstra takket være deg Og er det ikke tilfredsstillende når man har holdt på lenge med en bok og innser at man har lært mye av den? Håper det gå bedre med deg nå, C. Ja, det er ufattelig deilig å ligge slik og vegetere . Jeg er også for dårlig til det, i likhet med deg søker jeg input stort sett hele tiden. ← Det går litt bedre. Egentlig er vi på stedet hvil for tiden, men jeg har lært å håndtere det bedre. Og det er jo egentlig ikke verst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. mars 2007 #3674 Del Skrevet 20. mars 2007 Hehe! Og tålmodigheten i forb. med kundeekspedering er vel virkelig utviklet i denne jobben? ← Javisst For ikke å snakke om hvor mye man tåler etter å ha tilbrakt 16 måneder med å bli skjelt ut på telefon på daglig basis. Når du er vant til å bli beskylt for å ødelegge folks liv med glede og at Gud vil straffe deg, blir du ganske hardhudet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #3675 Del Skrevet 20. mars 2007 Det er ikke på biblioteket du får sånne telefoner?! Jeg synes det er en befrielse å ha innsett at jeg ikke mener at kunden alltid har rett, og at h*n godt kan settes på plass om nødvendig. Tilfredsstillende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. mars 2007 #3676 Del Skrevet 20. mars 2007 Neida, var i en jobb jeg hadde før. Kan sende en pm med detaljer. Da jeg jobbet i butikk, var utgangspunktet at "kunden har ikke nødendigvis rett, men får det likevel som h*n vil så sant det lar seg gjøre". Sjefen var helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #3677 Del Skrevet 20. mars 2007 Sånn tenker jeg også. Man gjør selvfølgelig sitt beste for å hjelpe en kunde, men man sliter seg ikke helt ut for ingenting heller. Og man tar ikke dritt under noen omstendigheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. mars 2007 #3678 Del Skrevet 20. mars 2007 Absolutt ikke. Men det var heldigvis sjelden jeg opplevde det, vi hadde stort sett bare hyggelige kunder Opplevde en gang en fyr som spurte om vi ikke skulle ta oss en hyrdestund (jeg var alene på jobb og det var stille i butikken) Han fikk klokkeklar beskjed om hvor uaktuelt det var... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #3679 Del Skrevet 20. mars 2007 Jeg for min del hadde en beiler en periode. Han var bare påtrengende hyggelig. Det var midt på sommeren og bordvifter i butikkene, og han gikk rundt og sørget for at de var stilt slik at jeg fikk mest mulig vind på meg Jeg syntes det var grusomt flaut og unngikk ham så godt jeg kunne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 20. mars 2007 #3680 Del Skrevet 20. mars 2007 Han syntes vel du var vakker med håret blafrende i vinden da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå