Fakse Skrevet 24. februar 2007 #3621 Del Skrevet 24. februar 2007 Ja, det har definitivt sine fordeler å være i full jobb, og fri på ettermiddagene er en av de beste. Lønn en gang i måneden er heller ikke å forakte, selv om den forsvinner i like stort tempo som studielånet, siden utgiftene har en tendens til å øke i takt med inntekta. Hvaslagst jobb er det du har fått Ciara? Tror ikke jeg har fått med meg det, siden jeg har holdt meg litt unna for ikke å lese hva dere skrev om "Ville svaner" (snart ferdig forresten...). Gressenke er jeg vant med å være, og jeg er egentlig bare glad for at det ikke er mer enn en uke. Når han først skal være borte er det akkurat passe lenge spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 24. februar 2007 #3622 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg har egentlig helt motsatt opplevelse enn du har, Ciara. Det å være fulltidsstudent etter mange år i jobb er utrolig fritt og med lite ansvar. Jeg har alltid dårlig samvittighet, men det gjelder bare meg selv. Når jeg jobber, har jeg heller aldri fri, og ansvaret og konsekvensene er så mye større. Så jeg nyter den tiden jeg kan bruke bare på meg selv. Men det er klart at det kommer an på hva slags jobb man har, og i tillegg på om man er flink til å sette grenser for seg selv, og legge fra seg ansvaret når man går hjem. Og jeg er enig med Fakse i at lønn hver måned er et godt argument for å jobbe. Men for min del kunne jeg godt tenkt meg å studere på fulltid i mange år, savner ikke arbeidslivet ett sekund, i hvert fall ikke så ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. februar 2007 #3623 Del Skrevet 24. februar 2007 Tja- er det mulig å være enig med begge? Jeg synes begge deler er ganske slitsomt, men på hver sin måte. Studier er mer et evighetsprosjekt, du ser få konkrete resultater og det henger over en til alle døgnets tider... Men jobben har mer korttidsstress, trangere frister og gjerne en forventning om å "levere"- eller i det minste gjøre en bra jobb. ← Det kommer vel kanskje også an på hva man jobber med? Varierer jo veldig fra jobb til jobb hvordan hverdagen er. For min del er det høyt tempo med mye spennende aktiviteter på jobb, men det er sjelden arbeidsdagen er lengre enn 7,5 timer. Jeg styrer i stor grad aktivitetene mine selv, og har fleksibel arbeidstid. Tidsfristene kan være harde, men det er ingen som forventer at man gjør mer enn det man rekker over på en vanlig arbeidsdag, bare at man står skikkelig på innenfor de timene man er på jobb. Ganske ideelt, så da er det vel ikke rart jeg trives bedre med jobb enn med studier. Akkurat nå i alle fall. Skal bli student når jeg blir pensjonist jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #3624 Del Skrevet 24. februar 2007 Artig å lese om din overgang fra student til jobblivet. jeg skal jo igang med studier fra høsten, på fulltid, 13 år etter at jeg sist studerte. (dvs jeg gikk på forelesninger, leste notater, sprengleste til eksamen, det gikk bra), jeg er supermotivert og har kjøpt bøker allerede for å begynne å lese. Spent på hvor strukturert jeg klarer å være. Forskjellen nå er forhåpentlig at jeg har skjønt at jeg må og at jeg vil. Jeg skal også flytte fra der jeg bor til langt unna så det er mange ting som blir annerledes. Men du har rett. På jobb kan man ofte gå hjem etter jobben og slappe av, mens i studier så henger det over deg hele tiden. Målet mitt er at studier skal bli litt som jobb, ,,, Ellers er det eneste jeg klarer å få lest om dagen "samtiden", det er interessant syns jeg ! hun får det til hun Sannes, det må jeg si. Mye bra artikler om ting og tang jeg ikke hadde tenkt på på den måten. Mao, ingen litt.tips denne gang... ← Samtiden er interessant, og helt enig med deg, Cathrine Sandnes er en dyktig dame. Og jeg liker henne som type også. Og hun er jo gift med en lynende intelligent fyr! (Aslak Sira Myhre). Ja, det har definitivt sine fordeler å være i full jobb, og fri på ettermiddagene er en av de beste. Lønn en gang i måneden er heller ikke å forakte, selv om den forsvinner i like stort tempo som studielånet, siden utgiftene har en tendens til å øke i takt med inntekta. Hvaslagst jobb er det du har fått Ciara? Tror ikke jeg har fått med meg det, siden jeg har holdt meg litt unna for ikke å lese hva dere skrev om "Ville svaner" (snart ferdig forresten...). Gressenke er jeg vant med å være, og jeg er egentlig bare glad for at det ikke er mer enn en uke. Når han først skal være borte er det akkurat passe lenge spør du meg ← Sender deg PM, Fakse Jeg har egentlig helt motsatt opplevelse enn du har, Ciara. Det å være fulltidsstudent etter mange år i jobb er utrolig fritt og med lite ansvar. Jeg har alltid dårlig samvittighet, men det gjelder bare meg selv. Når jeg jobber, har jeg heller aldri fri, og ansvaret og konsekvensene er så mye større. Så jeg nyter den tiden jeg kan bruke bare på meg selv. Men det er klart at det kommer an på hva slags jobb man har, og i tillegg på om man er flink til å sette grenser for seg selv, og legge fra seg ansvaret når man går hjem. Og jeg er enig med Fakse i at lønn hver måned er et godt argument for å jobbe. Men for min del kunne jeg godt tenkt meg å studere på fulltid i mange år, savner ikke arbeidslivet ett sekund, i hvert fall ikke så ofte ← Vi sees på visning! Jeg synes begge deler er ganske slitsomt, men på hver sin måte. Studier er mer et evighetsprosjekt, du ser få konkrete resultater og det henger over en til alle døgnets tider... Men jobben har mer korttidsstress, trangere frister og gjerne en forventning om å "levere"- eller i det minste gjøre en bra jobb. Og det blir virkelig morsomt når man skal kombinere disse to. Gaahh, jeg har studert og jobbet i flere år, med det resultat at jeg tjener nesten null og niks, og har enormt treg studieprogresjon. Huff og huff ← Det kommer vel kanskje også an på hva man jobber med? Varierer jo veldig fra jobb til jobb hvordan hverdagen er. For min del er det høyt tempo med mye spennende aktiviteter på jobb, men det er sjelden arbeidsdagen er lengre enn 7,5 timer. Jeg styrer i stor grad aktivitetene mine selv, og har fleksibel arbeidstid. Tidsfristene kan være harde, men det er ingen som forventer at man gjør mer enn det man rekker over på en vanlig arbeidsdag, bare at man står skikkelig på innenfor de timene man er på jobb. Ganske ideelt, så da er det vel ikke rart jeg trives bedre med jobb enn med studier. Akkurat nå i alle fall. Skal bli student når jeg blir pensjonist jeg ← Ang. studier kontra jobb: Det er tøft på hver sin måte. Jeg har alltid trivdes som student og jobbet hardt med studier. Jeg trives også med å jobbe, men de to tilværelsene er veldig forskjellige. Studier er jo givende i den forstand at man lærer mye. Og det er en fri tilværelse hvor man kan legge opp dagen selv, sove lenger om morgenene, for eksempel. Men for meg som tok studier alvorlig, så medførte det at jeg jobbet veldig mye og hadde konstant dårlig samvittighet. Følte aldri jeg hadde ordentlig fri, og når jeg hadde fri følte jeg at jeg burde lest. Legg til eksamensangst og dårlig økonomi. I tillegg jobbet jeg 40% gjennom hele studietiden + fulltid i mye av feriene. Da fikk jeg både jobbpresset og studiepresset, og kravet til å prestere begge steder. Totalt jobbet jeg jo dermed 140% til svært lav inntekt og lån. Nå jobber jeg jo 40% mindre i praksis, har bedre råd, og fri om ettermiddagene. Jeg liker også det regelmessige livet hvor jeg står opp på samme tid hver morgen, og går hjem på samme tid hver dag. Jeg gleder meg også til skikkelig sommerferie. Og jobben er jo også interessant, kanskje ikke kunnskapen jeg tilegner meg kan måles like enkelt som studieprogresjon, men jeg føler definitivt at jeg lærer veldig mye i denne fasen. Både rent faglig av jobben, og om meg selv fordi jeg må ta i bruk andre egenskaper enn tidligere. Men jeg ser fortsatt for meg å ta noen 10-poengsfag fra tid til annen. Da vil jeg få i pose og sekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 24. februar 2007 #3625 Del Skrevet 24. februar 2007 Heisann, har ikke fått med meg at du er ferdig med studenttilværelsen jeg. Gratulerer så mye med vel overstått, og med ny jobb Skjønner godt at du nyter den nye tilværelsen, synes du oppsummerer godt i innlegget ditt. Det må være fint å få en relevant jobb etter mange lange studieår, og virkelig få satt kunnskapen ut i praksis. Studenttilværelsen er på mange måter litt kunstig og litt på siden av det virkelige livet, men selv stortrives jeg med det. Jeg har mange år i arbeidslivet bak meg, og setter stor pris både på det å lære noe nytt og å få styre sin egen tid (selv om jeg føler jeg aldri har helt fri). Tror jeg kunne vært student for evig . Nå er jeg priviligert i den forstand at jeg slipper å jobbe ved siden av, det spiller nok en stor rolle. Håper du får en riktig fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #3626 Del Skrevet 24. februar 2007 Ditto, Miami! Det var godt sagt; studentlivet ER litt på siden av det virkelige livet. Blindern er en liten boble for seg selv Ja, du er heldig som slipper å jobbe ved siden av. Men det er ikke alltid så lett å studere likevel. Men bra du nyter det, det er jo virkelig interessant. Og du som jobbet i mange år før du ble heltidsstudent vet nok bedre å sette pris på friheten ved studenttilværelsen enn jeg selv gjorde, som har gått fra skole til skole hele veien. Det beste er nok at man trives der man er, studier eller jobb Begge deler byr på fordeler og ulemper. Nå er jeg heldig, tror jeg, for jeg interesserer meg for veldig mye og er optimistisk anlagt, så jeg har anlegg for å trives med det meste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 24. februar 2007 #3627 Del Skrevet 24. februar 2007 Du kan glede deg til du kan ta ut full ferie for første gang, Ciara. Jeg har "alltid" jobbet på sommeren, både pga av studier, tilfeldige jobber og sparing til reiser, og det første året jeg hadde fire uker sommerferie var helt vidunderlig. Jeg trives veldig godt med å jobbe, men jeg kommer nok til å studere videre en gang. Det som stopper meg foreløpig er økonomien og eksamensangst (perfeksjonisten i meg våkner virkelig til liv da...) Ha en fin helg, jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 24. februar 2007 Forfatter #3628 Del Skrevet 24. februar 2007 Fire ukers sommerferie høres helt fantastisk ut Jeg kan godt tenke meg at du er perfeksjonist Det er jeg også, og det er slitsomt. Jeg har blitt litt bedre, men har vel fortsatt et behov for å være verdensmester innen det jeg gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. februar 2007 #3629 Del Skrevet 25. februar 2007 Nå er jeg endelig ferdig med "Ville Svaner", og jeg må si at jeg ble dypt grepet av boken. Skal ikke ta med noe grundig handligsreferat her, regner med at dere har gjort det i løpet av diskusjonen tidligere (skal lese den etter at jeg har skrevet dette). Jeg har altså brukt lang tid på å lese, men det kommer av dårlig tid og ikke av at jeg syntes boken var tung eller kjedelig. Tvert i mot er jeg imponert over at det er mulig å skrive noe så lærerikt og spennende på en gang. Historien til de tre kvinnene fenger meg, jeg føler med dem og familien rundt dem i både medgang og motgang, og jeg føler at jeg får et realistisk bilde av hvordan det var å leve i Kina i de ulike epokene. Og jeg har jo både hørt om og sett film om lidelsene under Mao-styret, men jeg har virkelig aldri før forstått hvor ille det var. Ja, det er vel ikke mulig å forstå fullt ut, men jeg forstår i alle fall mye mer enn jeg gjorde før jeg leste denne historien. Jeg innser at jeg har visst skremmende lite om Kina både før og under Mao. Jeg synes det jeg liker aller best med historien er at den virker så balansert. Den gir ikke bare bilde av de negative tingene, men skildrer også de positive siden ved livet, de små glimt av optimisme, nærheten i familien og så gleder i hverdagen. Selv om jeg ikke egentlig har grunnlag for å si det, føler jeg også at den gir en nyansert bilde både av kommunistene og av hele den politiske situasjonen. Beskrivelsen bærer preg av en viss distanse, jeg tror ikke hun ville klart å skrive like balansert om hun hadde skrevet med en gang etter at hun kom til vesten. Det er tydelig at hun har hatt tid til å fordøye og tenke gjennom det hun skriver. Det eneste punktet jeg blir usikker på er den nesten utelukkende positive beskrivelsen av foreldrenes opptreden. Riktignok beskrives faren som fraværende og en lite kjærlig familiemann, men de blir likevel begge to omtreng beskrevet som moralske overmennesker som alltid gjorde det riktige. Det er vel kanskje ikke til å unngå, all den tid morens egen historie er primærkilden. Men dette blir likevel bare en liten parantes for meg, jeg liker ikke boken noe mindre på grunn av dette. Det ble litt spesielt å ha lest Carsten Jensen sin reiseskildring om Kina i "Jeg har sett verden begynne" før jeg leste denne boken. Spesielt samtalen med den utstøtte studenten Shu hang igjen, og jeg tror faktisk jeg må lese det kapittelet på nytt nå, for jeg vil helt sikkert se på det med andre øyne. Nå skal jeg lese hva dere andre synes om boken. Jeg håper og tror at dere likte den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blanca Skrevet 1. mars 2007 #3630 Del Skrevet 1. mars 2007 Travelt for tiden, C? Noen som har fått lest Harens år? Jeg må innrømme at jeg helt har glemt denne månedens bok Får skylde på at februar er en kort måned + at jeg har vært dypt opptatt av Stieg Larsson (som forøvrig var en killer av en spenningsrom. Kan nesten ikke vente med å lese neste bok i trilogien). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Talula Skrevet 1. mars 2007 #3631 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Travelt for tiden, C? Noen som har fått lest Harens år? Jeg må innrømme at jeg helt har glemt denne månedens bok Får skylde på at februar er en kort måned + at jeg har vært dypt opptatt av Stieg Larsson (som forøvrig var en killer av en spenningsrom. Kan nesten ikke vente med å lese neste bok i trilogien). ← Jeg har lest Harens År og er vilt begeistret Det var noe av det morsomste og mest absurde jeg har lest. Det var så søtt hvordan de beskrev den haren hoppende rundt, og skjelvende, og i alle mulige sinnsstemninger. Og alle de ville situasjonene Vatanen klarer å rote seg opp i. Den episoden med den sprø presten som jakter rundt på haren inne i kirken var kjempemorsom Den militærøvelsen som ble arrangert i nord - finland mens Vatanen bodde midt i området var også kostelig, særlig når han kom i kontakt med den "fine" ledelsen og militærattachene Egentlig var det meste ganske så festlig synes jeg.. Har også lest "Menn som hater kvinner" og den var utrolig spennende synes jeg. Må lese oppfølger Endret 1. mars 2007 av Talula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 1. mars 2007 #3632 Del Skrevet 1. mars 2007 Noen som har fått lest Harens år? Jeg må innrømme at jeg helt har glemt denne månedens bok Får skylde på at februar er en kort måned + at jeg har vært dypt opptatt av Stieg Larsson (som forøvrig var en killer av en spenningsrom. Kan nesten ikke vente med å lese neste bok i trilogien). ← Ser ut som Stieg Larsson er verdt å lese. Var innom en bokhandel forleden dag, og der lå faktisk et lite hefte med første kapittel av Jenta som lekte med ilden. Hvis det fenger, må jeg nok kjøpe Menn som hater kvinner også. Kanskje en fordel å lese den først? Er du ferdig med Familieanliggender da, Blanca? Jeg har ikke kommet veldig langt, men den virker lovende. Altfor mye annet å gjøre for tida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 1. mars 2007 #3633 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har heller ikke fått lest "Harens år". Hadde egentlig tenkt å hoppe over den for å starte på "Blodlenka", siden jeg har brukt februar på å lese ferdig "Ville svaner", men ble nesten litt fristet til å heller kutte "Blodlenka" etter Talula sin omtale av "Harens år". Ubestemt jeg nei? Egentlig burde jeg vel bare konsentrere meg om de bøkene jeg alledrede holder på å lese, sånn at jeg noen sinne blir ferdig med dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 1. mars 2007 #3634 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har heller ikke lest Harens år. Har falt av lasset, det er nok for meg å lese pensum for tiden. Riktignok har jeg fått tid til Stieg Larsson Men månedens bøker er notert, så jeg skal nok få lest dem en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amadea Skrevet 1. mars 2007 #3635 Del Skrevet 1. mars 2007 Jeg har lest Harens år! Der er en stund siden så jeg hadde nesten glemt at vi skulle diskutere den. Harens år er en veldig morsom bok om en mann som bryter ut av hverdagens monotoni og gjör det han har lyst til, når han har lyst til det. Jeg har litt å utsette på slutten bare, som jeg syntes ble litt vel teit og lettvint. Lurer på om jeg ikke skal gå for mye inn på det her siden mange ikke har lest boka enda, men stikkordet er "dame". Er også enig i at episoden om Vatanens möte med utenriksministeren med ambassadörer og fruer var fantastisk morsom. Harebaesj i suppen, iiiiiik! Tror ikke det er så ofte jeg ler av en bok og det fikk denne meg til å gjöre. Alt i alt er jeg godt fornöyd! Les den jenter! Liten og lettlest er den også. Den tynne boka der er utlest i löpet av et par kvelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 2. mars 2007 #3636 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg er godt i gang med Harens år. Skal til Køben på jentetur i helgen, så jeg blir nok ikke ferdig med den før på mandag. Jeg kommer tilbake med synspunkter da God helg, alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3637 Del Skrevet 2. mars 2007 Å, så deilig at dere holder liv her når jeg er borte! Nå skal jeg lese hva dere andre synes om boken. Jeg håper og tror at dere likte den ← Takk for flott referat! Enig med det aller meste du skriver. Hyggelig at du likte boken så godt Travelt for tiden, C? Noen som har fått lest Harens år? Jeg må innrømme at jeg helt har glemt denne månedens bok Får skylde på at februar er en kort måned + at jeg har vært dypt opptatt av Stieg Larsson (som forøvrig var en killer av en spenningsrom. Kan nesten ikke vente med å lese neste bok i trilogien). ← Travelt, ja, jeg har hatt tidenes verste uke på alle måter. Og det tar absolutt ikke slutt. Jeg har ikke fått lest månedens bok, dessverre, jeg er lei meg for det. Men nå ble det rett og slett umulig. Men satser på å få tatt fatt på den snart. Så Stieg Larsson var en suksess, altså? Jeg har lest Harens År og er vilt begeistret Det var noe av det morsomste og mest absurde jeg har lest. Det var så søtt hvordan de beskrev den haren hoppende rundt, og skjelvende, og i alle mulige sinnsstemninger. Og alle de ville situasjonene Vatanen klarer å rote seg opp i. Den episoden med den sprø presten som jakter rundt på haren inne i kirken var kjempemorsom Den militærøvelsen som ble arrangert i nord - finland mens Vatanen bodde midt i området var også kostelig, særlig når han kom i kontakt med den "fine" ledelsen og militærattachene Egentlig var det meste ganske så festlig synes jeg.. Har også lest "Menn som hater kvinner" og den var utrolig spennende synes jeg. Må lese oppfølger ← Takk, Talula, nå fikk du meg til å glede meg veldig til å lese Harens år. Sprø humor er min greie, og noe jeg kan trenge akkurat nå. Ser ut som Stieg Larsson er verdt å lese. Var innom en bokhandel forleden dag, og der lå faktisk et lite hefte med første kapittel av Jenta som lekte med ilden. Hvis det fenger, må jeg nok kjøpe Menn som hater kvinner også. Kanskje en fordel å lese den først? Er du ferdig med Familieanliggender da, Blanca? Jeg har ikke kommet veldig langt, men den virker lovende. Altfor mye annet å gjøre for tida. ← Du burde absolutt lese Menn som hater kvinner først. Den er også billigere Jeg har heller ikke fått lest "Harens år". Hadde egentlig tenkt å hoppe over den for å starte på "Blodlenka", siden jeg har brukt februar på å lese ferdig "Ville svaner", men ble nesten litt fristet til å heller kutte "Blodlenka" etter Talula sin omtale av "Harens år". Ubestemt jeg nei? Egentlig burde jeg vel bare konsentrere meg om de bøkene jeg alledrede holder på å lese, sånn at jeg noen sinne blir ferdig med dem... ← Ja, det burde egentlig jeg også, men kommer ikke til å klare det. Kommer alltid noe nytt og spennende Jeg har heller ikke lest Harens år. Har falt av lasset, det er nok for meg å lese pensum for tiden. Riktignok har jeg fått tid til Stieg Larsson Men månedens bøker er notert, så jeg skal nok få lest dem en gang ← Travel tid for flere, skjønner jeg. Vi får ta dem igjen senere Jeg har lest Harens år! Der er en stund siden så jeg hadde nesten glemt at vi skulle diskutere den. Harens år er en veldig morsom bok om en mann som bryter ut av hverdagens monotoni og gjör det han har lyst til, når han har lyst til det. Jeg har litt å utsette på slutten bare, som jeg syntes ble litt vel teit og lettvint. Lurer på om jeg ikke skal gå for mye inn på det her siden mange ikke har lest boka enda, men stikkordet er "dame". Er også enig i at episoden om Vatanens möte med utenriksministeren med ambassadörer og fruer var fantastisk morsom. Harebaesj i suppen, iiiiiik! Tror ikke det er så ofte jeg ler av en bok og det fikk denne meg til å gjöre. Alt i alt er jeg godt fornöyd! Les den jenter! Liten og lettlest er den også. Den tynne boka der er utlest i löpet av et par kvelder. ← Nok et overbevisende innlegg. Kanskje jeg tar fatt på den i morgen Jeg er godt i gang med Harens år. Skal til Køben på jentetur i helgen, så jeg blir nok ikke ferdig med den før på mandag. Jeg kommer tilbake med synspunkter da God helg, alle sammen. ← God tur, Prinsessen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. mars 2007 #3638 Del Skrevet 2. mars 2007 Travelt, ja, jeg har hatt tidenes verste uke på alle måter. Og det tar absolutt ikke slutt. Jeg har ikke fått lest månedens bok, dessverre, jeg er lei meg for det. Men nå ble det rett og slett umulig. Men satser på å få tatt fatt på den snart. ← Huff, det hørtes ikke gøy ut. Håper det roer seg ned snart, og at du får det mindre hektisk i tiden fremover! Synes forresten ikke du skal beklage at du ikke har rukket månedens bok. Det er noe av det jeg synes er aller best med denne boksirkelen, at det ikke er noe press på at man må lese alle bøkene eller rekke å lese dem ferdig i tide. Vi har vel alle hørt om boksirkler der det endte med at alle egentlig bare hadde lest (samme) referat fordi det ikke var godkjent å komme uten å ha lest. Sånn er det ikke her, og det er jeg utrolig glad for. Lesepress ødelegger lesegleden, i alle fall for meg. Og derfor håper jeg ikke at du heller føler at du "må" lese alle bøkene, selv om det er din dagbok. Boksirkelen skal være kos, ikke stress! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 2. mars 2007 #3639 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Enig med Fakse. Det er en inspirasjon for oss bokglade å komme inn her og få nye boktips. Så leser vi bøkene når vi har tid Håper du får roligere og bedre dager snart, Ciara, og at du kan slappe av i helgen Endret 2. mars 2007 av Lavinia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #3640 Del Skrevet 2. mars 2007 Takk for trøst, damer Da skal jeg slutte å ha dårlig samvittighet. Som dere kanskje har skjønt har jeg lett for å få dårlig samvittighet, men jobber med saken. Jeg er nok for streng mot meg selv, det er nesten så jeg lurer på om jeg skal kaste meg på selvhjelpsbølgen Jeg har hatt full arbeidsuke og skal jobbe i morgen, søndag og hele neste uke også. Helgen etter der blir også travel, og jeg liker ikke sånne utsikter. I tillegg har et uforutsett, potensielt stort, problem dukket opp. Det er til å bli matt av. Heldigvis går alt bra mellom sambo og meg, og det føles så bra (som alltid). Godt å ha en støttespiller kontinuerlig Dessuten tuslet jeg på Deli de Luca i sted, og kjøpte meg sushi til middag og Chocolate Spoon Cake til dessert. Det hjalp på humøret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå