Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Tror ingen skjønner så godt hvor vanskelig det er å skrive den fantastiske boka som de som jobber mye med bøker... Det er så mye som skal stemme. Så jeg skjønner godt at du syntes det var en tøff oppgave! Men som du sier, en gang, kanskje! :)

En dag, når jeg på mystisk måte har blitt særdeles rik og kan sitte på en italiensk terasse med utsikt over Middelhavet, skal jeg bli forfatter og skrive på Den Store Romanen (legg merke til at jeg sier skrive PÅ, det er med andre ord ikke noe mål at den skal bli ferdig...) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen som elsket Yngve MÅ leses. Den var en av årets største leseopplevelser det året den kom (2003?). Den beskriver så godt hvordan det er å være ungdom, den er rørende, morsom, spennende... løp og kjøp! ;)

Tror faktisk den står i hylla allerede, vervepremie fre en eller annen bokklubb, så strengt tatt er det bare å gå de lange meterne bort til hylla og hente den... :sjenert: Har en følelse av at denne boksirkelen kommer til å gi med det sparket jeg trenger for å få lest alt jeg har tenkt på, er jo så inspirerende å kunne gå inn her og snakke om dem etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også Mannen som elsket Yngve i høst og syns det var en kjempefin bok.

Det som er så bra med denne dagboken for min del er at man får ett spark i baken til å lese bøker jeg vanligvis ikke ville ha lest. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Helt klart -bare én bok, Nostalgia? *vifter med øyevippene (skjønt, det funker kanskje bare på gutter :ler: ) og prøver hardt å overtale*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sexy:

Spørsmålet er vel om hun blir overtalt -eller bare skremt... :ler:

*Gir en :klem: til Nostalgia istedet og sier at han skriver veldig veldig bra -det kan være verdt et forsøk, men vi driver ikke med tvang -egentlig...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til slutt kan jeg jo si at jeg ser på selv som feminist. Skal jeg være ærlig, synes jeg alle kvinner burde være feminister. Og da ikke som mannehatere, men som kvinneforkjempere :)

Sånn tenker jeg også. Går ikke i tog 8. mars eller brenner bh'er for den saks skyld. Men jeg prøver å være bevisst i de rollene jeg tar på meg og i det jeg gjør til hverdag. Jeg prøver å være litt ekstra tøff der jenter ofte er pinglete (f.eks lønnsforhandlinger og husarbeid), prøver å være rett i ryggen og kreve det som jeg faktisk har rett til samtidig som jeg ikke vil bruke det at jeg er jente som en unnskyldning for ikke å gjøre/tørre/prøve ting.

Gleder meg til vi kommer i gang med diskusjonen, nå er det ikke lenge igjen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe: 

Måtte bare hoppe litt her også..

:ler:

He he!

Tror faktisk den står i hylla allerede, vervepremie fre en eller annen bokklubb, så strengt tatt er det bare å gå de lange meterne bort til hylla og hente den...  :sjenert:  Har en følelse av at denne boksirkelen kommer til å gi med det sparket jeg trenger for å få lest alt jeg har tenkt på, er jo så inspirerende å kunne gå inn her og snakke om dem etterpå

Jeg leste også Mannen som elsket Yngve i høst og syns det var en kjempefin bok.

Det som er så bra med denne dagboken for min del er at man får ett spark i baken til å lese bøker jeg vanligvis ikke ville ha lest. :tommel:

Så bra bokhjørnet er godt for noe! Det liker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenker jeg også. Går ikke i tog 8. mars eller brenner bh'er for den saks skyld. Men jeg prøver å være bevisst i de rollene jeg tar på meg og i det jeg gjør til hverdag. Jeg prøver å være litt ekstra tøff der jenter ofte er pinglete (f.eks lønnsforhandlinger og husarbeid), prøver å være rett i ryggen og kreve det som jeg faktisk har rett til samtidig som jeg ikke vil bruke det at jeg er jente som en unnskyldning for ikke å gjøre/tørre/prøve ting.

Helt enig :) Selv om det er fristende til å bruke det at jeg er jente i blant ;) Hender jeg klarer å sjarmere sambo til å gjøre ting for meg. Men det er sjelden da ;)

I dag har jeg faktisk trent for første gang på evigheter. Det var veldig deilig. Syklet en del, før jeg trente på romaskin. Romaskin er et helt genialt treningsapparat, da får man virkelig trent alt på en gang. Men så er det jammen slitsomt også! :) Men nå føler jeg meg så flink! :)

Nå er jeg lest et par artikler og må lese en del fler før jeg kan ta kvelden. Men det er interessant, så det gjør ikke så mye. Kan liksom ikke være lei etter en uke med studier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare klage litt over KG, altså. Mange ganger i det siste får jeg beskjed om at innlegget er for langt, og at det må forkortes. Eller at det er for mange smileys. Hvorfor kunne ikke dette systemet vært litt smart og bare delt opp innlegget mitt i "lovlige" porsjoner da? I stedet må jeg drive og lagre teksten og poste del etter del. Grrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har store problemer her i livet, som du skjønner ;) Men det føles bra med støtte uansett! :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sant, sant.

Jeg vil forresten også bli rik på mystisk vis og bo i Italia. Det hadde vært noe det *Ciara drømmer over skolebøkene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil forresten også bli rik på mystisk vis og bo i Italia. Det hadde vært noe det *Ciara drømmer over skolebøkene*

Synes det er en strålende plan ;)

Hva studerer du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt frem og tilbake... :sjenert: men i går kjøpte jeg meg Gulldronning, perledronning, så da blir jeg med på denne runden likevel :hoppe:. Så nå nileser jeg ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en strålende plan  ;)

Hva studerer du forresten?

Litteratur ;) Så jeg studerer litteratur, jobber i bokhandel og leser bøker hele tiden... ensporet, jeg? ;)

Jeg er litt frem og tilbake... :sjenert:  men i går kjøpte jeg meg Gulldronning, perledronning, så da blir jeg med på denne runden likevel :hoppe:. Så nå nileser jeg  ;) .

Å, så gøy! :) Nå ble jeg glad! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...