Fakse Skrevet 10. januar 2006 #581 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har lest ferdig jeg, klarte ikke vente . *Sprekkeferdig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 11. januar 2006 #582 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg har lest ferdig jeg, klarte ikke vente . *Sprekkeferdig* ← ÅÅHHHHHHHHHHH!!!! Nei, nei Fakse!! *skuler bort på boken* :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 12. januar 2006 #583 Del Skrevet 12. januar 2006 ”Gjennom ilden : en bok om Lasse Gustavson” av Stig Aasvik, Lasse Gustavson Dette er en bok om Lasse Gustavsons liv. Om hvordan han har taklet å gå gjennom en livskrise etter han var med i en ulykke som nesten kostet ham livet. Forfatteren Stig Aasvik gjenforteller samtaler han har hatt med Gustavson om de faktiske hendelsene og om hvordan han har tatt de negative opplevelsene og forandret dem til noe positivt og lærerikt. Hvordan han har klart å legge fra seg gamle roller og gå videre mer bevisst enn han har vært tidligere. Lasse Gustavson er en klok og nær mann som virker å være veldig tilstede i livet, både på godt og vondt. Til tider kan det virke nesten for utrolig at han kan være så positiv som han er, med tanke på hva han har vært i gjennom. Men, jammen er det godt å se at det er mulig det også! Det som var mest inspirerende med denne boken for meg, er når han i forskjellige sammenhenger forteller om viktigheten av å være våken og åpen for øyeblikk i livet som kan forandre. Åpninger hvor man har mulighet til å velge annerledes, og finne nye retninger i livet... Dette ga i alle fall meg litt å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 12. januar 2006 #584 Del Skrevet 12. januar 2006 *sjekker at all julepynt er pakket bort til neste år & rydder og vasker så det skal være fint her til Ciara kommer hjem* *gleder meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #585 Del Skrevet 13. januar 2006 Hei Ciara!(Og Nostalgia) Jeg vil gjerne være med i lesesirkelen deres! Skal kjøpe meg Gulldronning, perledronning i morgen og nilese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 13. januar 2006 #586 Del Skrevet 13. januar 2006 Hei Wendy!! :) Så hyggelig at du vil være med!! Jo flere jo bedre!! :) Jeg sparer på boken enda litt lenger, og begynte på en annen i går... Men, nå holder det hardt å vente lenger altså!! Husk at ingen har lov å skrive noe om boken før 1. februar ~ da starter diskusjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. januar 2006 #587 Del Skrevet 14. januar 2006 Hei igjen! Nå har jeg lest gjennom noen av sidene i dagboken din Ciara! Jeg blir så entusiastisk, dette her var jo mitt i blinken for meg! Jeg elsker å lese og alle bokomtalene her er jo så inspirerende! Og til deg igjen Nostalgia: Takk for at du tipset meg om dette her!!! (Og Ut og stjæle hester er jo bare råfin). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 14. januar 2006 #588 Del Skrevet 14. januar 2006 Bare hyggelig! Knall at du blir med!! Jeg tror dette kommer til å bli veldig gøy!! *glede meg veldig* :hoppe: A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 14. januar 2006 #589 Del Skrevet 14. januar 2006 Huskelapp for en lilla katt krølltapp huskelapp se der går en lilla katt inn i minne ut av sinnet ser du katteøyner skinne? store poter små, små bein løper hjem litt redd for regn lilla pels med regnvann på katten fnyser fryser og krøller seg sammen i sofakroken drømmer om melk og sol ut på trammen maler i søvne en myk huskelapp: - fang ti til tolv mus - fri til naboens nye katt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. januar 2006 #590 Del Skrevet 14. januar 2006 Vet noen når Ciara er tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 14. januar 2006 #591 Del Skrevet 14. januar 2006 Nei, ikke akkurat datoen... men jeg kan ikke tenke meg at det er så mange dagene til? Hun reiste jo like etter nyttår... Så mandag kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. januar 2006 #592 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg vil også ha en lilla katt i sofakroken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 16. januar 2006 #593 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg vil også ha en lilla katt i sofakroken... ← Men, det kan du jo få!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. januar 2006 #594 Del Skrevet 16. januar 2006 En lilla? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. januar 2006 #595 Del Skrevet 16. januar 2006 (endret) Jeg fant den! Tusen takk! Endret 16. januar 2006 av HildeSol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 16. januar 2006 #596 Del Skrevet 16. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 16. januar 2006 #597 Del Skrevet 16. januar 2006 Jeg har på følelsen at Ciara kaaaanskje kommer hjem i dag? i alle fall.. *vasker og lufter i bokhjørne, finner frem fine nye puter til sofaen og setter flotte orkideer på bordet* Sånn... Tadaa!! Nå er alt klappet og klart! *glede meg* & *krysser fingre og tær for at flyturen går strålendes* :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 18. januar 2006 #598 Del Skrevet 18. januar 2006 hmmmmmmmmmmmmmm... *dobbeltsjekker om Ciara har vært her ennå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tommeline Skrevet 19. januar 2006 #599 Del Skrevet 19. januar 2006 Hadde jo egentlig tenkt å slenge med på denne lesesirkelen, men jeg har ikke summet meg til å låne boken enda.. Men det er jo enda muligheter... Kan jo komme med en bokanbefaling da: Kongefrykt av Kurt Aust Handlingen er fra 1704, og vi følger kong Fredrik 4. på ferd gjennom Norge. Det er mistanke om et attentat mot kongen i løpet av hans norgesbesøk, og vi følger en av hans to nærmeste beskyttere som skal avsløre hvem som står bak attentatet. Altså en blanding av krim og historisk roman. Selve grunnhistorien bygger på fakta, men det er selvsagt en del fiksjon i det hele. Jeg syns historiske romaner er spennede, og Aust har tydelig peiling på det han skriver om. I tillegg er det en humoristisk bok, i tillegg som det er en spenning ettersom det tydeligvis er en morder i kongens nærmeste sirkler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. januar 2006 Forfatter #600 Del Skrevet 19. januar 2006 Hei til alle kjente og nye fjes! Utrolig hyggelig å se dere alle igjen :) Jeg kom hjem i går, men da orket jeg ikke å skrive noen ting, var rimelig sliten etter flyturen. Men vi har i hvert fall hatt det helt fantastisk! Er veldig fornøyd med ferien Vi har sett masse spennende, spist god mat, møtt hyggelige mennesker, sambo og jeg har hatt masse tid til hverandre - vi har rett og slett kost oss veldig! Vi har vært i Thailand og Kambodsja, og det var virkelig fint alt sammen. Anbefales! Særlig var menneskene i Kambodsja helt utrolige, ALLE vi møtte var fantastisk hyggelige mennesker. Også er det jo veldig deilig med litt varme også, vi er ikke så glade i å sole oss, men det er veldig deilig å kunne traske rundt i skjørt og singlet om kvelden. Slippe å ta på seg alt tøyet. Kort sagt - ferien var akkurat så bra som jeg hadde håpet på Nå er jeg plutselig tilbake i hverdagen igjen, men det føles veldig bra det også. Jeg er heldigvis slik at jeg både elsker å dra på ferie, og elsker å komme hjem igjen. Selv om alt er supert på reise, er det deilig å komme hjem til sitt eget - til senga mi og dusjen! Og ikke minst var det fint å se kattene igjen, savnet dem veldig. Men det var tydelig at de hadde hatt det strålende hos foreldrene mine Og flyturene gikk utrolig bra! Jeg er så fornøyd med meg selv. Også må jeg bare si tusen takk til Anette, for det hjalp faktisk veldig å tenke slik du foreslo. Når det ble litt turbulens satt jeg bare og sa til meg selv at jeg var kjempetrygg selv om jeg syntes det var ubehagelig, og det funket. Også forestilte jeg meg at jeg var beskyttet i magen på et fly, og samme hvor dumt eller banalt det høres ut, så hjalp det faktisk, det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå