Gå til innhold

Ciaras bokhjørne

Ciara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

The Brooklyn Follies kommer ikke på norsk før i mars, og jeg leser den gjerne på engelsk. Da er den jo dessuten billigere også :) Vet dere forresten hva boka skal hete på norsk? Brooklynske blamasjer...    Er glad vi skal lese den på engelsk, tittelvalget er jo helt pinlig, synes jeg. "Brooklynsk" er dårlig norsk, "blamasjer" er et arkaisk ord som få bruker. Forferdelig

:overrasket: Tuller du? Skal de kalle den DET?? :grine2: Det er ikke mulig!! Ja,ja - det bare støtter enda en gang mitt evige korstog for å lese bøker på orginalspråket, så lenge det er mulig, selvsagt... :)

Awwwwww Ciara og Lilypie skal reise på ferie?! *tørke tårer*

Jeg kommer til å savne dere, masse!! Men, jeg håper SELVSAGT dere får en vidunderlig fin og deilig juleferie på alle måter, det har dere virkelig fortjent!! :nisse:

Såååååååååååå... ummmmmmmmm betyr det at jeg får herje villt her inne i mange dager nå, helt alene?? :klø: :sjarmor:

:ler::ler: Neida, ta det med ro!! Jeg skal oppføre meg og passe riktig godt på Bokhjørnet i julen!! ;)

Jeg er forresten hoppende glad, fordi min julelektyre ankom i posten i dag!! :hoppe: "The Mermaid Chair" av Sue Monk Kidd og "Joy School" av Elizabeth Berg!! :hoppe:

Nå kan det dermed se ut som at jeg må droppe boken jeg leser og hoppe rett forbi mine to meter med uleste bøker og starte på en av disse!! Men... hvilken??!! :klø:

:ler:

Vel, ha en flott ferie som sagt... og så "snakkes" vi snart!!

Masse stoooore jule :klem: fra...

meiiii

:nisse::):nisse::):nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nisse: Et lite julepakkerim… :nisse:

Vi pakker pakker

åpner pakker

alle-skal-ha-sitt-pakker

små pakker

store pakker

vente-til-etter-maten-pakker

snille pakker

ville pakker

pass-nå-faller-treet-pakker!!

godtepakker

selskinnshatter

fire nye dørmatter

lange pakker

runde pakker

leketøy til alle katter

rare pakker

tullepakker

akebrett til akebakker

myke pakker

harde pakker

vi blir stiv i våre nakker!!

glemte pakker

knuste pakker

finner INGEN merkelapper!!

tre pakker

to pakker

en pakke...

så bukke-nikke-neier vi…

og takker!

:hjerte: :hjerte: Ha en riktig God Jul!! :hjerte: :hjerte:

Stoooor jule :klem: til alle bokdamer fra...

Anette

:nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Vasker og rydder og blåser litt støv av bøkene... sånn bare i tilfelle noen nye heeeelt tilfeldige bok-sirkel interesserte jenter skulle dukke opp... helt ut av det blå? :sjarmor::sjarmor: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til Fakse, Nostalgia og LoisLane :vinke:

Her er jeg igjen, deilig å være tilbake :)

Jeg har hatt en strålende jul, men det er nå alltid deilig å være hjemme igjen uansett ;) Har hatt det koselig med samboeren min sin familie, spist masse god mat og fått fine gaver :)

Hvordan har deres jul vært? Bra, håper jeg? :)

Nå er det bare et par dager med jobbing som gjenstår, og så er det ferie rett på nyåret. Det skal bli deilig. Begynner å få stooore reisesommerfugler i magen nå. Også er det som vanlig litt stress, det er en del som må pakkes og forberedes. Men når jeg sitter på flyet, da har jeg ferie! :)

Har lest Gulldronning, perledronning i ferien, men den skal jeg selvfølgelig ikke fortelle noe om ;) Ellers har jeg fått lest forbausende lite. Men jeg har jo mange bøker i kø, så om ikke annet får jeg lese litt i ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forresten tatt ansvar her, ser jeg, Anette ;) Koselig å komme tilbake. Så jeg kalte deg Nostalgia i forrige innlegg, og det fikk meg til å smile litt, for jeg klarer ikke helt å bli enig med meg selv om hva du heter ;) Nostalgia-Anette, Anette-Nostalgia... Kjært barn har mange navn, er det ikke sånn? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CIARA!! såååå hyggelig at du er tilbake!! :klem::):):):)

Høres ut som du har hatt en flott jul!! Det har jeg også, stille og rolig, men veldig fin :)

Jeg har ikke fått Gulldronning, perledronning enda... men venter i spenning;)

Jeg har heller ikke lest så mye som jeg hadde tenkt i julen... har ikke funnet roen til å lese, og så gleder jeg meg så mye til å begynne på nye bøker, at det nok kanskje ødelegger litt for den boken jeg leser nå? Synes det er så fælt å stoppe midt i en bok, så jeg prøver å unngå det - men, denne gangen skal det holde hardt... ;)

Fikk du mye fint til jul da? :)

Stoooor :klem: fra...

meiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk noen CDer, blant annet Kate Bush sin siste, veldig bra :) Ellers så fikk jeg litt penger av foreldrene mine, en dvd. Ingen bøker, det er vel ingen som tør å gi bøker til meg ;) Var veldig fornøyd med alt jeg fikk :)

Jeg så at Antony and the Johnsons er på tilbud på Platekompaniet nå, men de var tomme for den :sur: Skal sjekke igjen om noen dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Jeg fikk heller ingen bøker, men hadde ikke forventet å få det heller, vel - jeg fikk Babettes Gjestebud på lydbok... men det var fra kattene! :sjarmor:

Til min store overraskelse fikk jeg faktisk Antony and the Johnsons CD-en av min bror, han visste ikke at jeg hadde hørt om ham en gang... så det var jo litt morsomt, og jeg synes den er veldig bra... har fått meg fire favorittsanger allerede! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en ganske sløv dag. Det var stille på jobben, så jeg gikk hjem ganske tidlig. Da var jeg stuptrøtt, så jeg la meg på sofaen med Nalle og Nemi, også lå vi og sov en stund hele gjengen :)

Det er to CDer jeg MÅ anbefale dere: Coles Corner av Richard Hawley - utrolig vakker og stemningsfull, og Hawley har etter min mening en svært flott stemme! - og Martha Wainwrights selvtitulerte plate - trist, nydelig, intenst og spennende. Begge er på tilbud hos Platekompaniet :) Føler meg helt forelsket i disse to CDene nå :)

Nå skal jeg rydde og vaske litt her, og i kveld skal jeg til en venn av meg. Vi har planer om å se film og spise snop - høres perfekt ut i dag.

Ellers er det bikkjekaldt i byen, jeg fryser hele tiden, og har skrudd varmen maks opp inne. Koselig å gå rundt inne i store strikkejakker, da :)

Kult at du fikk gave av kattene, Anette ;) Den har jeg ikke tenkt på, men jeg skal nok få kattene til å gi gave til meg neste år! ;) Så heldig du var som fikk Antony and the Johnsons av broren din :) Gleder meg til den er å få tak i her igjen. Jeg så at Rufus Wainwright er med på den plata, og da gledet jeg meg ikke mindre, for jeg liker ham veeeldig godt. Han er forøvrig broren til Martha Wainwright som jeg nevnte ovenfor. De har musikerforeldre også (Anna McGarrigle (eller er det Kate?) og Loudon Wainwright), så det er litt av en talentfull familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! høres ut som en deilig dag! :)

Martha Wainwrights siste CD kjøpte jeg for noen uker siden... men har helt glemt å nevne den tror jeg? Liker den ganske godt, men har ikke hørt like mye på den som på Beth Orton's Cd-en og de 3 forholdsvis nye Ane Brun CD-ene som jeg har forelsket meg dypt i!! + selvsagt Antony and the Johnsons i de siste dagene :)

Coles Corner av Richard Hawley skal jeg sjekke ut... virker som vi har ganske lik smak på rolig musikk iallefall... så dine tips tar jeg definitivt med meg!! ;)

Håper du får en koselig kveld med vennen din!!

:klem:

A.

Endret av nostalgia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettelse:

Jeg fikk 2 bøker til jul - de kom bare litt sent (les: i kveld!!) :):)

Og ikke hvilke som helst bøker heller!

Joanna Rubin Dranger: Frøken Makeløs & Karrieren (yes!!)

Anne B. Ragde: Eremittkrepsene (yes!!)

:hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: såååå glad jeg er!! :) :)

Nå, blir jeg nok nødt til å iallefall flytte "Eremittkrepsene" fremst i skal-lese stabelen... Har ikke noe valg der!! :) :)

Men, først må jeg lese ferdig boken jeg holder på med... så hva gjør jeg her?

:ler:

God natt!! :lese:

Ha en vidunderlig dag i morgen!!

:klem:

A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anette :)

I dag har jeg jobbet, men gikk igjen ganske tidlig. Nå er det ikke noe mer jobbing før jeg kommer hjem fra ferie. Vi drar 2. nyttårsdag, men regner med at i morgen er siste dag jeg får vært her. Gleder meg utrolig mye til å dra, men jeg gruer meg til å fly. Det er så ekkelt å grue seg. Jeg er ikke virkelig redd for å fly, men nok til at jeg gruer meg og ikke synes en flytur er særlig behagelig. Det er så rart, jeg VET jo at flyet høyst sannsynlig ikke styrter, men jeg klarer ikke å føle det. Skulle ønske jeg klarte å slappe av og bare glede meg 100%. Saken er at jeg er redd for å bli redd, på en måte, redd for at jeg skal frike ut av skrekk på flyet hvis det blir turbulens etc. Lurer på når jeg og kroppen min skal skjønne at det ikke er farlig å fly. Tenker for mye på det. Og når jeg tenker på at jeg redd for å fly, så lurer jeg på om det er veldig negative tanker å ha, og om de forsterker redselen min på en måte. Eller om det er positivt at jeg innrømmer for meg selv at jeg er engstelig. Kan noen ta bort negative flyfølelser, please? ;)

Jeg har som forsett for 2006 å bli mindre redd for ting. Eller dvs, bekymre meg mindre. Jeg tenker ganske ofte at det verste kan komme til å skje, selv om det jo aldri skjer. Derfor bruker jeg ganske mye tid på å uroe meg for ting som ikke skjer, og det er jo bortkastede krefter. Lurer på hvordan jeg skal klare å la være... Tips mottas med takk! Det er liksom ikke så lett å nekte seg selv å tenke på noe heller...

Jeg hadde det veldig koselig hos vennen min i går. Jeg ble der mye lenger enn jeg hadde tenkt, og det er jo et godt tegn ;) Vi drakk øl og spiste godteri, perfekt :) Deilig å sitte og skravle og slappe av. De siste dagene har jeg jo vært med familie og samboeren min, og det er helt utrolig hyggelig, men det er noe ekstra befriende å sitte å prate tull med en venn. Veldig glad i ham :)

Så hyggelig at du har hørt mye på Beth Orton. Jeg var helt forelsket i henne da jeg "oppdaget" henne. Det er en veldig deilig følelse, det å være hekta på noe nytt.

Så bra du fikk bøker i går! Jeg har lest begge to, og liker dem veldig godt. Jeg likte ærlig talt ikke Eremittkrepsene like godt som Berlinerpoplene, men det var likevel underholdende lesning :)

I kveld skal vi spise middag hos foreldrene mine, det blir koselig :) Da får vi se dem ordentlig før vi drar. Vi skal levere kattene til dem på første nyttårsdag, men da er vi vel bare en snartur. Håper kattepusene får det fint hos dem. Der ser dere, nå bekymrer jeg meg igjen, enda kattene alltid har hatt det bra hos foreldrene mine... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei alle sammen! Jeg er tilbake etter en deilig juleferie. Mye mat, soving, sløving, festing. Har fått lest ALTFOR lite. Har lest ca 300 sider i siste Irving-boken. Jeg hadde planer om mye mer.

Synd å høre at du har flyskrekk, Ciara. Jeg har det ikke selv, men har edderkoppfobi. Det går vel ut på noe av det samme. Jeg er også redd for å bli redd.. Unngår situasjoner hvor edderkoppene kan være. Elsker å ligge i lyng og gress på sommeren, men gjør det ikke. Jeg har opplevd å frike totalt ut sammen med andre ved synet av en edderkopp. Ble hysterisk, hylte, grein og slo. Har skammet meg mye over dette i ettertid.

Når det gjelder bekymringer for det som ligger i fremtiden, har jeg ingen råd. Sliter med det samme selv. Men mener å merke en mere avslappet holdning til dette etter som jeg har blitt eldre. Har blitt i stand til å gi mere blaffen.

Så hyggelig at dere har kastet dere over Antony! Kan jeg spørre hvilke favoritter du har fått, Nostalgia.

En god ferie ønskes deg, Ciara :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...