nostalgia Skrevet 19. desember 2005 #441 Del Skrevet 19. desember 2005 (endret) Jaaa... dette var bedre: Rachel's Tips for Starting and Running an Online Book Club Jeg har vært kjempe-flink i dag!! Jeg har ryddet og vasket og pyntet og pyntet og pyyyyyyyyntet til den store gullmedaljen... Nå er det ordentlig julehus her kan dere tro!!... I sted stod jeg og bakte julekaker, med masse stearinlys på, juletreet som glitret rett foran meg, julemusikk på full guffe!! og deiiiilige bakedufter som snek seg ut fra ovnen... ahhhh o jul med din glede!! Jeg bakte Brune Pinner, for første gang - og de var virkelig gode!! Tror det blir tradisjon fra nå av... Og så bakte jeg myke kakemennstjerner og hjerter (aka Anettes Magiske Prinsesse Hjerter - og JA!! jeg føler meg faktisk litt som en prinsesse når jeg spiser dem sammen med julebrus ) med masse rosa glasur på (tegnet rosa hjerter) Dagens høydepunkt var uten tvil da jeg skulle helle glasuren fra bollen jeg hadde laget den i og over i en plastpose (slik at jeg kunne klippe hull i tuppen og tegne med den?) iallefall, jeg synes det gikk helt stryyyykende fint, og roste meg selv opp i skyene, mens jeg helte og helte... til jeg plutselig oppdaget at ca. halvparten av glasuren hadde havnet på gulvet i steden for!! Kliss & Klass!! Har også hatt besøk i dag - og fått gitt min første julegave! Jippi! Og så har jeg vært en liten tur ute i snøslapset... blah!! Frister ikke noe særlig Nei - nå bare maser jeg... får gå og leke ordleker istedenfor tenker jeg!! Vi snakkes!! fra... KakeHjertePrinsessen Endret 19. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 19. desember 2005 #442 Del Skrevet 19. desember 2005 Du Ciara, har du "funnet" de 2 "skjulte" sangene på Damien Rice's CD?? Den siste er deres versjon (kan man vel kalle det?) av Silent Night, sunget av Lisa Hannigan - og den er bare nyyyydelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #443 Del Skrevet 19. desember 2005 Du snakker fort til å være bergenser? Lisa Hannigan har også veldig fin stemme, helt enig i det De passet veldig bra sammen Så flink du har vært i dag, Anette. Kakemenn har jeg ikke spist, hva er det? Jeg foreslår at når alle har foreslått noen bøker, så kan vi stemme på dem. Gi dem poeng a la en Grand Prix-konkurranse! hehe. Så ser vi hvilken bok som får flest poeng, og tar den. Etter hvert kan vi jo bytte på å bestemme hvilken bok vi skal lese, hvis bokringen vår blir en suksess Det skal bli gøy, dette her. Vet ikke når dere har tid til å lese, men for min del kan vi godt bare bestemme oss for bok snart. Så kan vi jo heller sette lesefristen langt framover, som 1. februar eller noe. Fikk sensuren på den ene eksamenen min i dag, og jeg fikk B. Veldig fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 19. desember 2005 #444 Del Skrevet 19. desember 2005 Du snakker fort til å være bergenser? Lisa Hannigan har også veldig fin stemme, helt enig i det De passet veldig bra sammen Så flink du har vært i dag, Anette. Kakemenn har jeg ikke spist, hva er det? Jeg foreslår at når alle har foreslått noen bøker, så kan vi stemme på dem. Gi dem poeng a la en Grand Prix-konkurranse! hehe. Så ser vi hvilken bok som får flest poeng, og tar den. Etter hvert kan vi jo bytte på å bestemme hvilken bok vi skal lese, hvis bokringen vår blir en suksess Det skal bli gøy, dette her. Vet ikke når dere har tid til å lese, men for min del kan vi godt bare bestemme oss for bok snart. Så kan vi jo heller sette lesefristen langt framover, som 1. februar eller noe. Fikk sensuren på den ene eksamenen min i dag, og jeg fikk B. Veldig fornøyd ← mhmmm... snakker fort, fort!! Vet du ikke hva kakemenn er?? Åhhhh - gjett om du har gått glipp av noe da!! Det er knall godt!! Bruker samme former som når du lager pepperkaker, bare det er en lys søt deig, uten spesielle krydder og denslags fysj! De fleste maler dem med konditorfarge blandet ut i vann... jeg bruker rosa glasur!! for det er kun suuuupersøtt som gjelder for søte prinsesser!! Du kan få min super-hemmelige oppskrift hvis du vil?? Så bra at du fikk så god karakter på eksamenen!!!! Jeg visste nok at det kom til å gå bra, ja... Stemme på bøkene er jo en kjempeide!! Jeg er helt for å bestemme meg for en bok så snart som mulig også!! Kanskje vi bør prøve å finne ut hvem som vil være med? Som folk som tidligere har skrevet her, men som ikke er så aktive i dag? Og, kanskje Fakse og Bustetrollet vil være med? A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #445 Del Skrevet 19. desember 2005 Jo flere som er med, jo bedre Kakemenn hørtes kjempegodt ut Selv knasker jeg i meg pepperkaker hele tiden Jeg har ikke hørt de skjulte sporene på O. Kommer de helt til sist? Samboeren min ligger og hviler på sofaen så kan ikke sette den på akkurat nå og sjekke selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 19. desember 2005 #446 Del Skrevet 19. desember 2005 Jo flere som er med, jo bedre Kakemenn hørtes kjempegodt ut Selv knasker jeg i meg pepperkaker hele tiden Jeg har ikke hørt de skjulte sporene på O. Kommer de helt til sist? Samboeren min ligger og hviler på sofaen så kan ikke sette den på akkurat nå og sjekke selv... ← ja... de kommer etter en laaaang stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #447 Del Skrevet 19. desember 2005 Det skal jeg undersøke etterpå, takk for tipset Jeg liker skjulte spor, synes det er spennende Arg, har lyst på et tonn nye CDer. Tror jeg må handle litt igjen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2005 #448 Del Skrevet 19. desember 2005 God aften! Avstemning høres bra ut. Jeg har allerde lest Kafka På Stranden, men er åpen for alt ellers unntatt Hanne Ørstavik Greit om vi fikk bestemt en bok før jul; vi må få litt tid til skaffe boken. Synes også det er fint om vi kan lese boken på samme språk. Jeg kan godt lese engelsk, men foretrekker å lese på norsk. Høres ut om Nostalgia er i god gang med å utforme gangen i dette, kan ikke hun ta ansvar for hvordan dette skal gjennomføres?? Nostalgia, vil du? Tror de fleste (alle?!) her er enig om at du er best skikket (...jeg har alltid hatt lyst til å bruke denne; oppholder meg stort sett i velværeforumet og er litt sykelig opptatt av make-up så den kan jo egentlig passe godt....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #449 Del Skrevet 19. desember 2005 God aften! Avstemning høres bra ut. Jeg har allerde lest Kafka På Stranden, men er åpen for alt ellers unntatt Hanne Ørstavik Greit om vi fikk bestemt en bok før jul; vi må få litt tid til skaffe boken. Synes også det er fint om vi kan lese boken på samme språk. Jeg kan godt lese engelsk, men foretrekker å lese på norsk. Høres ut om Nostalgia er i god gang med å utforme gangen i dette, kan ikke hun ta ansvar for hvordan dette skal gjennomføres?? Nostalgia, vil du? Tror de fleste (alle?!) her er enig om at du er best skikket (...jeg har alltid hatt lyst til å bruke denne; oppholder meg stort sett i velværeforumet og er litt sykelig opptatt av make-up så den kan jo egentlig passe godt....) ← Når jeg tar bort bøkene som vi ikke vil lese eller noen av oss har lest står jeg igjen med Gulldronning, perledronning Ekstremt høyt og utrolig nært On Beauty Fordeler og ulemper ved å være til Kompani Orheim Forestill deg Kongen av Europa The Brooklyn Follies Kjærlighet (Morrison) Brick Lane Sang i tid og rom Noen flere forslag som må med før vi stemmer? Ellers er jeg veldig enig i at Anette bør være sjefen Er du sykelig opptatt av make-up, Lilypie? Det hadde jeg ikke trodd. Er veldig glad i å sminke meg selv, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2005 #450 Del Skrevet 19. desember 2005 Jepp! Jeg er ekstremt opptatt av sminke og hudpleie. Går ikke rundt som en dukke til vanlig, men har skuffene fulle. Elsker å sminke meg til fest. Og jeg må ha alt det nye som kommer. Er VIP-kunde hos Esthetique.. Vet at mange som treffer meg første gang tror jeg er en tankeløs, mørk bimbo. Ekstra gøy når de finner ut at de tar feil Trodde ikke du var noe sminkedame, Ciara! Du er aldri å se på velværeforumet Fint at du laget en liste. Jeg har allerde laget meg en topp 3. Lilypie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #451 Del Skrevet 19. desember 2005 Nei, er sjelden i det forumet... Men jeg har mine sminkefavoritter Har ikke så god råd, så får ikke kjøpt alt jeg vil ha, og det er kanskje like greit. Jeg er ikke helt fanatisk når det gjelder sminke, da. Men sminker meg hver dag, føler meg mest vel da. Ok, da lager jeg meg en topp tre: 1. Kompani Orheim 2. Brooklyn Follies 3. Gulldronning, perledronning Hva er din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 19. desember 2005 #452 Del Skrevet 19. desember 2005 1. Brookyn Follies (litt vanskelig; Auster er favorittforfatteren min, redd jeg kan bli litt inhabil). 2. Sang i tid og rom. 3. Kompani Orheim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #453 Del Skrevet 19. desember 2005 Blir spennende hva de andre synes nå da Foreløpig leder altså Brooklyn Follies knepent foran Kompani Orheim *Ciara prøver å bygge opp stemningen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 19. desember 2005 #454 Del Skrevet 19. desember 2005 Jeg, sjef?? er dere ikke riktig vel bevarte?! Nei, det er jeg altfor rotete til? Det må nok bli Ciara - det er jo også hennes Bokhjørne, så det skulle bare mangle Mine topp 3: Gulldronning, perledronning Fordeler og ulemper ved å være til Kompani Orheim Er jeg vanskelig nå? Håper ikke det... får prøve denne jeg også da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #455 Del Skrevet 19. desember 2005 Hehe! Bare bra at du er ærlig Jeg går og tipser Fakse, Bustetroll og Tommeline om bokringen vår, jeg... Tror nok ikke vi trenger så mye sjef, egentlig. Så vi kan jo heller sjefe hele gjengen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #456 Del Skrevet 19. desember 2005 ...sånn, nå har jeg markedsført oss litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 19. desember 2005 #457 Del Skrevet 19. desember 2005 Hehe! Bare bra at du er ærlig Jeg går og tipser Fakse, Bustetroll og Tommeline om bokringen vår, jeg... Tror nok ikke vi trenger så mye sjef, egentlig. Så vi kan jo heller sjefe hele gjengen ← Ja... det var lurt!! Gå og tips!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #458 Del Skrevet 19. desember 2005 Har du lest Anais Nin, forresten, Anette? Ser du har henne i signaturen. Hva vil du anbefale i så fall? Også kom jeg på at jeg ikke har svart deg på Dionne Warwick-spørsmålet. Jeg har bare platen Dionne Warwick sings the Bacharach and David Songbook. Den anbefales veldig. Platekompaniet pleier å ha den på nice price Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 19. desember 2005 Forfatter #459 Del Skrevet 19. desember 2005 Hah, det er moro å kunne være her så mye jeg vil altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 19. desember 2005 #460 Del Skrevet 19. desember 2005 Har du lest Anais Nin, forresten, Anette? Ser du har henne i signaturen. Hva vil du anbefale i så fall? Også kom jeg på at jeg ikke har svart deg på Dionne Warwick-spørsmålet. Jeg har bare platen Dionne Warwick sings the Bacharach and David Songbook. Den anbefales veldig. Platekompaniet pleier å ha den på nice price ← Nei, jeg har ikke lest Anais Nin, bare likte dette sitatet så veeeeldig godt! Du har kanskje fått med deg at jeg er en sitat-nerd? Men, jeg har planer om å lese noe av henne... står nok på listen vil jeg tro? Skal sjekke ut Dionne Warwick!! Takk for tips!! Ja... det er jammen uvanlig å se deg SÅ mye her inne, Ciara - men, det er BRA uvanlig altså!! A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå