Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #381 Del Skrevet 12. desember 2005 Hei Ciara! Jeg sitter her med den siste boken til John Irving - Til jeg finner deg, prøver å holde meg fra å åpne den før jul. Spørs om jeg klarer det. Den er på over 800 sider; jeg elsker mursteiner! Var det Roy Andersson du har tenkt å lese? Jeg nevnte noe om Paul Auster i samme innlegget. Anderssons' bok er veldig spesiell (tror ingen jeg har anbefalt den til har likt den...). Hadde vært spennende å høre hva andre synes. Når det gjelder Paul Auster, så er han min absolutte favorittforfatter. Noen her inne som har lest ham? Bøkene til Auster oppfyller alle mine krav; historier som berører, antydningens kunst og et nydelig og dempet språk. Ang. bokring: Det skal vel litt til at vi finner en bok som ingen har lest før, men kan vi ikke poste forslag og bestemme oss utifra det? Ha en fin kveld alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 12. desember 2005 #382 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg er HELT enig i at Industrial Silence er det beste Madrugada-albumet! Men, da kjøper jeg den da!! Stoler på dere to vet du Katie Melua var kjempesøt - jeg liker henne godt også. Hun virker forresten også utrolig reflektert og sjarmerende! Ja, ikke sant? Å ha en lesering her hadde vært utrolig gøy, jeg synes det er en glitrende ide! Hva med å starte i midten av januar? Da er jula over og jeg er tilbake fra ferie. Men vi kan jo godt bestemme bok før, men heller si det sånn at ingen får poste anmeldelse før en eller annen frist? Det er jo greit å ha litt god tid på seg. Da kan vi jo begynne å tenke på hva det hadde vært gøy å lese sammen Gleder meg! Helt enig!! Jeg gleder meg også!!!! Jeg er åpen for å lese det meste, så lenge jeg ikke har lest den før!! Jeg var også Meryl Streep, og det gjør meg ingenting, for hun er helt fantastisk. Forresten så tror jeg nok vi ble Meryl Streep fordi vi er beskjedne... og har ikke påstått at vi har fjonge kjoler, er sexsymboler eller har stormfulle forhold til kjendismenn Meryl Streep er knall!! Så jeg er helt enig i det, ja! Nå skal jeg gå og lese litt. Jeg har tatt fram igjen Finn Alnæs: Koloss, som jeg har prøvd å lese en gang før. Da hadde jeg ikke nok ro på meg til å lese den. Det er så mange jeg kjenner som sier den er helt fantastisk, så må gi den en sjanse til Den har jeg ikke lest, og jeg venter på anmeldelse fra deg før jeg eventuelt fører den opp på listen... A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 12. desember 2005 #383 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg sitter her med den siste boken til John Irving - Til jeg finner deg, prøver å holde meg fra å åpne den før jul. Spørs om jeg klarer det. Den er på over 800 sider; jeg elsker mursteiner! jeg trodde jeg hadde kjøpt den, men så viste det seg at den jeg hadde kjøpt var "The 158-pound Marriage", en ganske tidlig av Irvings bøker, tror jeg? Må se å få kjøpt den nye... Når det gjelder Paul Auster, så er han min absolutte favorittforfatter. Noen her inne som har lest ham? Bøkene til Auster oppfyller alle mine krav; historier som berører, antydningens kunst og et nydelig og dempet språk. Jeg har nettopp fått min første Paul Auster bok i posten, gleder meg til å lese den. Den heter "Oracle Night". Har du lest den?/ Er den bra? Ang. bokring: Det skal vel litt til at vi finner en bok som ingen har lest før, men kan vi ikke poste forslag og bestemme oss utifra det? Veldig god ide!! A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #384 Del Skrevet 12. desember 2005 Jeg har nettopp fått min første Paul Auster bok i posten, gleder meg til å lese den. Den heter "Oracle Night". Har du lest den?/ Er den bra? ← Nå er jeg veldig inhabil når det gjelder Auster, men Oracle Night er ikke blant mine topp tre. Men det er absolutt en god Auster-bok. Inspirert av deg skal jeg dra på biblioteket til uken for å låne noe av Elisabeth Berg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 12. desember 2005 #385 Del Skrevet 12. desember 2005 (endret) Nå er jeg veldig inhabil når det gjelder Auster, men Oracle Night er ikke blant mine topp tre. Men det er absolutt en god Auster-bok. Inspirert av deg skal jeg dra på biblioteket til uken for å låne noe av Elisabeth Berg ← Aha! hva er dine favoritter da? De må jeg visst føre opp på listen min Håper du liker Elizabeth Berg! Jeg synes hun skriver supert! Om du ikke får tak i hennes bøker, anbefaler jeg også disse (veldig) : I Know This Much Is True ~ Wally Lamb She's Come Undone ~ Wally Lamb White Oleander ~ Janet Fitch My Sister's Keeper ~ Jodi Picoult The Dogs of Babel ~ Carolyn Parkhurst The Secret Life of Bees ~ Sue Monk Kidd God natt!! Endret 12. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #386 Del Skrevet 13. desember 2005 Hei Lilypie og Anette Det er så koselig at dere holder liv i bokhjørnet Hadde vært gøy om du skrev en anmeldelse av Til jeg finner deg når du er ferdig, Lilypie. Er litt nysgjerrig på om boken føles ny og spennende, eller om den er veldig lik de forrige bøkene til Irving. Jeg har dessverre bare lest Illusjonenes bok av Paul Auster. Til gjengjeld likte jeg den veldig godt. Kunne tenkte meg å lese New York-trilogien Jeg leste forresten Siri Hustvedts bok Det jeg elsket ganske samtidig som Illusjonenes bok, og det var noe veldig likt i stemningen i dem. Så det er tydelig at husholdet Auster/Hustvedt er samkjørte. Det jeg elsket var forresten veldig bra. Jeg tenkte forresten på deg på jobb i dag, Anette, for jeg så at Joanna Rubin Dranger har kommet med ny bok. Den heter Askepotts søster og andre oppbyggelige fortellinger, og ser helt nydelig ut. Utrolig stilig cover. Innholdet er nok også bra Jeg fikk kjøpt en del julegaver i dag, så da har jeg plutselig ikke så mange igjen. Har fri på fredag, så da tenkte jeg å gjøre meg ferdig med shopping. I morgen skal jeg på middag hos venner, på torsdag får vi besøk og på fredag skal jeg møte en venninne, så her skjer det ting. Men det er koselig da Føler allerede at jeg har mer overskudd etter å ha levert eksamen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 13. desember 2005 #387 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg tenkte forresten på deg på jobb i dag, Anette, for jeg så at Joanna Rubin Dranger har kommet med ny bok. Den heter Askepotts søster og andre oppbyggelige fortellinger, og ser helt nydelig ut. Utrolig stilig cover. Innholdet er nok også bra Jeg fikk kjøpt en del julegaver i dag, så da har jeg plutselig ikke så mange igjen. Har fri på fredag, så da tenkte jeg å gjøre meg ferdig med shopping. I morgen skal jeg på middag hos venner, på torsdag får vi besøk og på fredag skal jeg møte en venninne, så her skjer det ting. Men det er koselig da Føler allerede at jeg har mer overskudd etter å ha levert eksamen ← Hei! Jaaaa... jeg så den boken også, den nye til Joanna Rubin Dranger, på mao i forgårs eller noe sånt - ser at hun også har gitt ut en til tidligere; Frøken Makeløs og Karrieren, men den ser ut til å være utsolgt fra forlaget??!! Så fint at du har fått kjøpt julegaver - jeg har ikke så altfor mange igjen heller... men, det er de vanskeligste fra... Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 13. desember 2005 #388 Del Skrevet 13. desember 2005 Hvor mange julegaver kjøper dere da? Jeg skal bare kjøpe en, men jeg aner ikke hva jeg skal finne på. Håper hverdagen din ikke er alt for hektisk Ciara. Jeg gleder meg til juleferie. da skal jeg slappe av under pleddet med bøker. Det blir fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. desember 2005 #389 Del Skrevet 14. desember 2005 Hei jenter Jeg utnytter kveldstiden på hotellrommet til å lese, siden jeg ikke får internett uten å betale 150,- per kveld for det. Fant ut at det var lurt og kjøpe pocketbøker, siden jeg skal ha dem med i håndbagasjen (reser som oftest med bare håndbagasje) på tur hjem. Endet opp med en bok som heter "Sankthansvals" av Viveca Lärn. Ser det har kommet fire bøker i seren, men tre som var i pocketformat. Har ikke leste boka ut enda, men hittil fungerer den fint som lett kveldsunderholdning. Ikke helt troverdige personer og historier kanskje? Eller, de er vel det hver for seg, men når det skjer så mye spesielt med absolutt alle så blir det litt kunstig. Dermed blir ikke personskildringene så interessante som de kunne ha vært heller. Men jeg skal lese ferdig boka før jeg kritiserer alt for mye kanskje? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 14. desember 2005 #390 Del Skrevet 14. desember 2005 (endret) God dag! Nå har jeg sett denne boken så mange ganger på mine ustanselige ferder gjennom internett-bokhandlere, at jeg bare MÅ anbefale den igjen (i tilfelle noen ikke skulle ha fått med seg hvor mye jeg liker den... ) Bienes Hemmelige Liv, her i norsk utgave. Jeg leste den i engelsk utgave for litt over et år siden, og jeg synes det er en av de fineste bøkene jeg noen gang har lest! Gleder meg allerede til å lese den igjen!! *Anbefaler veldig* PS!! Den engelske boken er halve prisen + relativt enkel å lese, så jeg anbefaler selvsagt at dere kjøper den... A. Endret 14. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 14. desember 2005 #391 Del Skrevet 14. desember 2005 God dag! Nå har jeg sett denne boken så mange ganger på mine ustanselige ferder gjennom internett-bokhandlere, at jeg bare MÅ anbefale den igjen (i tilfelle noen ikke skulle ha fått med seg hvor mye jeg liker den... ) Bienes Hemmelige Liv, her i norsk utgave. Jeg leste den i engelsk utgave for litt over et år siden, og jeg synes det er en av de fineste bøkene jeg noen gang har lest! Gleder meg allerede til å lese den igjen!! *Anbefaler veldig* PS!! Den engelske boken er halve prisen + relativt enkel å lese, så jeg anbefaler selvsagt at dere kjøper den... A. ← Hups, der hadde jeg visst plutselig bestilt den engelske utgaven.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 14. desember 2005 #392 Del Skrevet 14. desember 2005 Hups, der hadde jeg visst plutselig bestilt den engelske utgaven.... ← Bra for deg! Jeg tviler sterkt på at du kommer til å angre! Det er en nyyyydelig bok A. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 14. desember 2005 #393 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg bestillte boka jeg også, så får vi se da Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 14. desember 2005 #394 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg bestillte boka jeg også, så får vi se da Anette ← Så bra!! Det er som sagt en nydelig bok!! Håper dere vil like den også, ja mao burde betale meg for ALL reklamen jeg poster overalt på forum altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 14. desember 2005 #395 Del Skrevet 14. desember 2005 <---- "vandrende" reklameskilt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 15. desember 2005 #396 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg gleder meg til å lese den Men det kan ta en stund før jeg får den. De hadde ikke på lager. Hvis du poster bokanmeldelser der får du jo penger du kan bruke på bøker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 15. desember 2005 #397 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg gleder meg til å lese den Men det kan ta en stund før jeg får den. De hadde ikke på lager. Hvis du poster bokanmeldelser der får du jo penger du kan bruke på bøker ← Ja, det tar av og til litt tid med de engelske bøkene... Jeg pleier å poste bokanmeldelser der ganske ofte (iallefall i det siste) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 15. desember 2005 #398 Del Skrevet 15. desember 2005 Din mentale alder Er du over eller under 30? Sånn egentlig... Jeg ble 21... vet ikke om jeg skal ta det som et kompliment eller en fornærmelse jeg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. desember 2005 #399 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg ble 22 år Og jeg hører på P1 og ligger som et slakt på sofaen på fredagskveldene. Når det gjelder Paul Auster har jeg store problemer med å rangere. Men Book Of Illusions, New York trilogien og Music Of Change rager spesielt høyt. Jeg har også lest Siri Hustvedt - Det Jeg Elsket, Ciara. Likte den veldig godt. Jeg må innrømme at jeg har litt problemer med kvinnelige forfattere (ser Nostalgia liker nesten utelukkende kvinnelige). Vet egentlig ikke hvorfor, men det er noe med språket. Synes veldig få kvinner mestrer antydningens kunst, de lesser på med ord og følelser. Mulig jeg har lest for få, jeg har en tendesn til å unngår de kvinnelige forfatterene. Skal poste en anmeldelse av Irving på nyåret. Nå ser jeg bare så vanvittig frem til juleferie. Er så ufattelig sliten at jeg kjenner det går på helsen løs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 15. desember 2005 #400 Del Skrevet 15. desember 2005 (endret) Jeg ble 22 år Og jeg hører på P1 og ligger som et slakt på sofaen på fredagskveldene. Når det gjelder Paul Auster har jeg store problemer med å rangere. Men Book Of Illusions, New York trilogien og Music Of Change rager spesielt høyt. Jeg har også lest Siri Hustvedt - Det Jeg Elsket, Ciara. Likte den veldig godt. Jeg må innrømme at jeg har litt problemer med kvinnelige forfattere (ser Nostalgia liker nesten utelukkende kvinnelige). Vet egentlig ikke hvorfor, men det er noe med språket. Synes veldig få kvinner mestrer antydningens kunst, de lesser på med ord og følelser. Mulig jeg har lest for få, jeg har en tendesn til å unngår de kvinnelige forfatterene. Skal poste en anmeldelse av Irving på nyåret. Nå ser jeg bare så vanvittig frem til juleferie. Er så ufattelig sliten at jeg kjenner det går på helsen løs. ← Jeg ligger på sofaen om fredagskvelden og hører mest på P4!! allikevel 21 år??!! Stemmer ikke helt at jeg nesten utelukkende liker best kvinnelige forfattere, men det kan kanskje ha virket sånn fordi jeg har postet en del anmeldelser/ lest mest kvinnelige forfattere i høst... Favorittforfatteren min er jo en mann: John Irving Er også veldig glad i forfattere som: Wally Lamb, Lars Saaby Christensen, Erlend Loe, Jan Kjærstad, David Sedaris, Per Petterson, Kjell Arild Pollestad og har nettopp fått en ny favoritt som jeg er mektig imponert over: James Frey, se siste anmeldelse her, hvis du er interessert? Jeg liker mange forskjellige skrivestiler, både enkelt og veldig beskrivende... synes hver stil har sine fordeler... Håper du får slappet av masse i julen - skal du ha ferie snart? skal du være hjemme i julen? fra... A. Endret 15. desember 2005 av nostalgia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå