Kittykat Skrevet 20. januar 2020 #21 Skrevet 20. januar 2020 Hos oss ser man at folk og dyr bor her 😁 Hva er vitsen med å ha et hjem, hvis folk ikke kan se at man bor der? Joda, klart jeg rydder og vasker, men jeg har det ikke perfekt ryddet eller sterilt. Det spiller ingen rolle om vi skal få besøk eller ei. Vi har bilder i gangen, i stuen og på kjøkkenet. Der er klorestolper til kattene våre flere steder i stuen og et klorestativ ute på altanen (vinterhagen). Det henger noen skilt/bilder med tekst i gangen, stuen og på kjøkkenet. Det er litt pynt her og der også. Jeg hadde ikke klart å hatt det helt sterilt, da hadde jeg ikke følt at jeg hadde vært i et hjem altså. 5
Nokia Skrevet 20. januar 2020 #22 Skrevet 20. januar 2020 Har en sånn følelse av at folk som sier: "hjem må da se BEBODD ut!" ofte er folk som har hauger med brettetøy i sofaen, tomme melkekartonger på kjøkkendisken og tørkestativ i stuen. Not my cup of tea, jeg liker å ha det ryddlig - og vil heller ha på meg at det ser "ubebodd" ut hos meg enn å ha rekker med tomflasker stående langs kjøkkenveggen....! 8
Hulderen Skrevet 20. januar 2020 #23 Skrevet 20. januar 2020 2 timer siden, Kittykat skrev: Hos oss ser man at folk og dyr bor her 😁 Hva er vitsen med å ha et hjem, hvis folk ikke kan se at man bor der? Joda, klart jeg rydder og vasker, men jeg har det ikke perfekt ryddet eller sterilt. Det spiller ingen rolle om vi skal få besøk eller ei. Vi har bilder i gangen, i stuen og på kjøkkenet. Der er klorestolper til kattene våre flere steder i stuen og et klorestativ ute på altanen (vinterhagen). Det henger noen skilt/bilder med tekst i gangen, stuen og på kjøkkenet. Det er litt pynt her og der også. Jeg hadde ikke klart å hatt det helt sterilt, da hadde jeg ikke følt at jeg hadde vært i et hjem altså. Ikke noe av det du ramser opp er jo rot! Det høres ut som om du har det ryddig og koselig. Bilder på veggene gjør jo et hjem personlig, ikke rotete. 2
Kittykat Skrevet 20. januar 2020 #24 Skrevet 20. januar 2020 39 minutter siden, Hulderen skrev: Ikke noe av det du ramser opp er jo rot! Det høres ut som om du har det ryddig og koselig. Bilder på veggene gjør jo et hjem personlig, ikke rotete. Nei, jeg vet jo det, men vi bor i en 4-roms leilighet, så det er begrenset med plass. Noen vil si at vi har det litt rotete, mens vi synes det er ryddig. Det kommer jo an på øyet som ser ☺️
sølvdryss Skrevet 20. januar 2020 #25 Skrevet 20. januar 2020 Jeg reagerer faktisk når jeg kommer til hjem hvor det nesten er helt sterilt. Ingen farger, veldig få møbler, ikke noe spesiell pynt (kanskje kun en helt enkel hvit mote-vase), ikke en kopp stående ved oppvaskmaskinen. Synes det er ukoselig. Blir nesten redd for å komme borti noe å søle. Reagerer spesielt om hjemmet har barn og det ikke er en eneste ting som tyder på dette. Feks en kasse med leker i stuen, en tegning på veggen eller noe laget på sløyden. Synes det er så upersonlig. Noen liker ikke så godt farter eller for mye ting. Helt ok det. Men synes ofte en slik plain, steril stil ofte gjenspeiler personen. Ofte kjedelige folk som ikke tør å tenke litt utenfor boksen eller vise hvem de er. Mye mer gøyalt når folk tør vise egen stil, at hjemmet gjerne viser hvem de er (Feks spesielle pynteting fra ulike land om man liker å reise eller en bokhylle med interessante bøker om man liker å lese). 7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #26 Skrevet 21. januar 2020 På 20.1.2020 den 15.25, Nokia skrev: Har en sånn følelse av at folk som sier: "hjem må da se BEBODD ut!" ofte er folk som har hauger med brettetøy i sofaen, tomme melkekartonger på kjøkkendisken og tørkestativ i stuen. Not my cup of tea, jeg liker å ha det ryddlig - og vil heller ha på meg at det ser "ubebodd" ut hos meg enn å ha rekker med tomflasker stående langs kjøkkenveggen....! Dette er mitt inntrykk og. Ser det går igjen i interiør-grupper der folk legger ut bilder av rot og kaos. Lett å se at det bor folk her hos oss, men vi har det likevel strøkent. Anonymkode: e6bd9...da9 1
Djungelvrål Skrevet 21. januar 2020 #27 Skrevet 21. januar 2020 På 20.1.2020 den 13.13, ti10 skrev: Folk har vel ulike oppfatninger av hva "se bebodd ut" er. For meg er det små tegn på at det bor folk der, personlige eiendeler, fotografier, kanskje matskål til et dyr, en genser over stolryggen, fruktskål på bordet osv. For andre er "se bebodd ut" det jeg kaller skikkelig bombenedslag, for eksempel skitne klær overalt, skitten oppvask, tomflasker, så mye ting at det er nesten umulig å se bord/benker/gulv under alt rotet osv. Så det kommer jo an på, og hvis man får uventet besøk, kan man jo risikere å vise fram mer enn man egentlig har lyst til Grusomt å være på besøk å slike steder, når badet i tillegg ikke ser ut som om det har vært vasket siden 2015 føler jeg meg ikke velkommen. 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #28 Skrevet 21. januar 2020 På 20.1.2020 den 15.25, Nokia skrev: Har en sånn følelse av at folk som sier: "hjem må da se BEBODD ut!" ofte er folk som har hauger med brettetøy i sofaen, tomme melkekartonger på kjøkkendisken og tørkestativ i stuen. Not my cup of tea, jeg liker å ha det ryddlig - og vil heller ha på meg at det ser "ubebodd" ut hos meg enn å ha rekker med tomflasker stående langs kjøkkenveggen....! Sånn er det i alle fall ikke hjemme hos meg. Jeg har det ryddig og rent, men har en interiørstil som tilsier at her bor det noen som ikke er glad i rene linjer, minimalisme og den tidstypiske og grusomt triste fargeløsheten. Jeg liker farger, gardiner, bilder av familien på veggene og antikke møbler. Det går an på ha det ryddig og ordentlig, uten å ha et hjem som likner på et sykehus, vet du. Anonymkode: 350dd...613 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #29 Skrevet 21. januar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det i alle fall ikke hjemme hos meg. Jeg har det ryddig og rent, men har en interiørstil som tilsier at her bor det noen som ikke er glad i rene linjer, minimalisme og den tidstypiske og grusomt triste fargeløsheten. Jeg liker farger, gardiner, bilder av familien på veggene og antikke møbler. Det går an på ha det ryddig og ordentlig, uten å ha et hjem som likner på et sykehus, vet du. Anonymkode: 350dd...613 Jeg også, jeansblå sofa som er retroinspirert og orange teppe. Har i tillegg en haug med fargerike puter i sofaen. Elsker det. Anonymkode: 1108e...328 1
EvaLena Skrevet 21. januar 2020 #30 Skrevet 21. januar 2020 Selv min mamma som har støv på hjernen har ett hjem som ser bebodd ut. Dvs personlige ting på vegger og der det får plass. Du skal lete lenge om du finner støv da 😊
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #31 Skrevet 21. januar 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det i alle fall ikke hjemme hos meg. Jeg har det ryddig og rent, men har en interiørstil som tilsier at her bor det noen som ikke er glad i rene linjer, minimalisme og den tidstypiske og grusomt triste fargeløsheten. Jeg liker farger, gardiner, bilder av familien på veggene og antikke møbler. Det går an på ha det ryddig og ordentlig, uten å ha et hjem som likner på et sykehus, vet du. Anonymkode: 350dd...613 Det er veldig ut med hvite hjem som likner på et sykehus. Det var populært i 2005-2010. Nå skal veggene være fargerike, gjerne mørkegrønne. Anonymkode: cc2a3...4d7
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #32 Skrevet 21. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig ut med hvite hjem som likner på et sykehus. Det var populært i 2005-2010. Nå skal veggene være fargerike, gjerne mørkegrønne. Anonymkode: cc2a3...4d7 Ja, jeg ser heldigvis at butikkene nå så smått har begynt å ta inn litt farger igjen. Det er vel nærmest en generasjon siden sist man så det, så det er på høy tid. Likevel registrerer jeg at det er gråfarger i ulike nyanser det dreier seg om når noen ønsker fargetips her på dette forumet. Det vitner om både ensporethet, dårlig smak og dårlig fantasi, spør du meg. Virker jo nesten som om grått har blitt en slags kronisk sykdom som man bare ikke klarer å bli kvitt. Anonymkode: 350dd...613 5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #33 Skrevet 21. januar 2020 På 20.1.2020 den 13.13, ti10 skrev: Folk har vel ulike oppfatninger av hva "se bebodd ut" er. For meg er det små tegn på at det bor folk der, personlige eiendeler, fotografier, kanskje matskål til et dyr, en genser over stolryggen, fruktskål på bordet osv. For andre er "se bebodd ut" det jeg kaller skikkelig bombenedslag, for eksempel skitne klær overalt, skitten oppvask, tomflasker, så mye ting at det er nesten umulig å se bord/benker/gulv under alt rotet osv. Så det kommer jo an på, og hvis man får uventet besøk, kan man jo risikere å vise fram mer enn man egentlig har lyst til Vi har nok den samme oppfatning om hva " bebodd" betyr . En jakke på en stol, en kopp på benken, håndkremtuba på bordet osv. sånn som jeg syns er helt greit. TS Anonymkode: c908b...445 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #34 Skrevet 21. januar 2020 På 20.1.2020 den 15.25, Nokia skrev: Har en sånn følelse av at folk som sier: "hjem må da se BEBODD ut!" ofte er folk som har hauger med brettetøy i sofaen, tomme melkekartonger på kjøkkendisken og tørkestativ i stuen. Not my cup of tea, jeg liker å ha det ryddlig - og vil heller ha på meg at det ser "ubebodd" ut hos meg enn å ha rekker med tomflasker stående langs kjøkkenveggen....! 😮 Har du kamera inn i mitt hjem? Her står en kurv med ferdig bretta klær ved sofaen, har ikke hatt tid ell energi til å bære det ned , her står tørkestativet i stua ved vedovnen for der tørker det raskere enn i kjelleren. Og det gjør meg ingenting om folk kommer innom og ser det. Det er ikke skittent eller uhygienisk med rene klær og et klesstativ? TS Anonymkode: c908b...445 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #35 Skrevet 21. januar 2020 Det var gøyere før, når folk hadde bøker og plater i stuen! Jeg har ikke et eneste masseprodusert bilde på veggene, og nipsen er suvenirer. Jeg går ikke inn i en interiørbutikk og rasker med meg fra siste kolleksjon for så å pakke vekk forrige 🤪 Anonymkode: f3aca...c43 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #36 Skrevet 21. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var gøyere før, når folk hadde bøker og plater i stuen! Jeg har ikke et eneste masseprodusert bilde på veggene, og nipsen er suvenirer. Jeg går ikke inn i en interiørbutikk og rasker med meg fra siste kolleksjon for så å pakke vekk forrige 🤪 Anonymkode: f3aca...c43 Så flink du er, da kan du klappe deg stolt på ryggen og skryte masse av deg selv. Anonymkode: 997e5...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #37 Skrevet 21. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flink du er, da kan du klappe deg stolt på ryggen og skryte masse av deg selv. Anonymkode: 997e5...4cc Det har jeg allerede gjort, nå vil jeg at andre skal gjøre det!! Anonymkode: f3aca...c43 7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #38 Skrevet 22. januar 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ser heldigvis at butikkene nå så smått har begynt å ta inn litt farger igjen. Det er vel nærmest en generasjon siden sist man så det, så det er på høy tid. Likevel registrerer jeg at det er gråfarger i ulike nyanser det dreier seg om når noen ønsker fargetips her på dette forumet. Det vitner om både ensporethet, dårlig smak og dårlig fantasi, spør du meg. Virker jo nesten som om grått har blitt en slags kronisk sykdom som man bare ikke klarer å bli kvitt. Anonymkode: 350dd...613 Det er to tråder siste dagene som handler om fargevalg på vegger, begge har fokus på blått og grønt: Folk er gjerne ensporet, men det er ikke grått som er i vinden nå. Anonymkode: cc2a3...4d7 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2020 #39 Skrevet 22. januar 2020 Nå er jeg en veldig rotete person, så her ser det ofte veldig bebodd ut. Jeg er heldig om all klesvasken er tatt, all oppvaksen er unnagjort og alt av leker er rydda. En gang i måneden skjer det vel Anonymkode: 00654...390
Roci Skrevet 22. januar 2020 #40 Skrevet 22. januar 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det i alle fall ikke hjemme hos meg. Jeg har det ryddig og rent, men har en interiørstil som tilsier at her bor det noen som ikke er glad i rene linjer, minimalisme og den tidstypiske og grusomt triste fargeløsheten. Jeg liker farger, gardiner, bilder av familien på veggene og antikke møbler. Det går an på ha det ryddig og ordentlig, uten å ha et hjem som likner på et sykehus, vet du. Anonymkode: 350dd...613 Jeg foretrekker lyse/duse og nøytrale farger i hjemmet mitt, det er da jeg slapper best av. Har ingen ting med trender å gjøre, jeg har alltid hatt det slik. Men nå har jeg litt bilder/kunst, bøker og grønnplanter i stua, samt puter og pledd i sofaen, selv om jeg ikke har det så "fargerikt", så jeg synes selv at jeg har det koselig og avslappende hjemme hos meg 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå