AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #1 Skrevet 18. januar 2020 Er det helt feil når hjem ser bebodd ut? Skal det være helt perfekt rydda og nesten sterilt? Er det ikkje greitt med personlige eiendeler som viser at folk faktisk BOR der? Når det kommer besøk altså.. Bare lurer jeg.. Anonymkode: c908b...445 4
Neteas Skrevet 18. januar 2020 #2 Skrevet 18. januar 2020 Jo, vil da si at det er greit! Håper det i hvertfall, for her er det ikke sterilt, og folk er da innom med jevne mellomrom uten å klage 😅 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #3 Skrevet 18. januar 2020 Bare koselig at hjem se bebodd ut 😊 Anonymkode: 16722...9de
Tirius Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 Hvorfor er du så opptatt av at andre skal synes det er okei/få bekreftelse, når du så åpenbart ikke synes at noen som velger noe annet er Okei? 16
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 Jeg sliter med det, klarer ikke å ha personlige ting liggende når jeg får besøk. Er ryddig og rent, med kun pyntegjenstander framme. Forventer det ikke fra andre. Men innser at det er et problem. Anonymkode: 94bb0...7e2 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #7 Skrevet 18. januar 2020 Mitt hjem er alltid nokså striglet og stylet hele tiden, men så rydder jeg hele tiden og da. Har kvittet meg med så mye eiendeler som mulig, har kun det jeg bruker hjemme - så dette gjør det enklere. Jeg blir stresset av rot hos meg selv, men andres rot går fint 😅 alle har det som de vil - ditt hjem - du bestemmer Anonymkode: 9a6a4...88a 7
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 24 minutter siden, Tirius skrev: Hvorfor er du så opptatt av at andre skal synes det er okei/få bekreftelse, når du så åpenbart ikke synes at noen som velger noe annet er Okei? Jeg blir bare forbauset over at mange åpenbart må ha det strigla. Hadde du kommet til meg så hadde du sett at jeg slett ikke bryr meg. Jeg er kun nysgjerrig på folk og deres væremåte. Anonymkode: c908b...445 5
Hmmmmmm Skrevet 18. januar 2020 #9 Skrevet 18. januar 2020 Har det ganske striglet. Ingen personlige eiendeler liggende. Ser nok ikke ut som stua blir brukt, men slik liker jeg å ha det. Har stort hus, da er det lettere å holde det i orden
Tirius Skrevet 20. januar 2020 #10 Skrevet 20. januar 2020 On 1/18/2020 at 5:47 PM, AnonymBruker said: Jeg blir bare forbauset over at mange åpenbart må ha det strigla. Hadde du kommet til meg så hadde du sett at jeg slett ikke bryr meg. Jeg er kun nysgjerrig på folk og deres væremåte. Anonymkode: c908b...445 Jeg synes ikke innlegget ditt vitner om at du ikke bryr deg. En ganske spydig kommentar "Er det ikkje greitt med personlige eiendeler som viser at folk faktisk BOR der?". Forøvrig, her har vi bilder av hunder og barn på veggene, blomster i alle kriker og kroker. Utover det synes jeg det er hyggelig om det er rent og ryddig. Vi er absolutt ikke rydde-gale, men hver dag tar vi en halvtime med effektiv rydding, da får vi gjort utrolig mye og det er stort sett alltid ryddig og fint her. Jeg dømmer derimot ingen som ikke har det sånn, det gjør meg fint lite. 4
Roci Skrevet 20. januar 2020 #11 Skrevet 20. januar 2020 På 18.1.2020 den 17.12, AnonymBruker skrev: Er det helt feil når hjem ser bebodd ut? Skal det være helt perfekt rydda og nesten sterilt? Er det ikkje greitt med personlige eiendeler som viser at folk faktisk BOR der? Når det kommer besøk altså.. Bare lurer jeg.. Anonymkode: c908b...445 Kommer jo an på hva du mener med "bebodd" og hvilke personlige eiendeler du har liggende fremme. Det er forskjell på å ha den boka du leser liggende oppslått på stuebordet og en kjøkkenbenk full av skitten oppvask, for å si det sånn 😏 11
Gjest ti10 Skrevet 20. januar 2020 #12 Skrevet 20. januar 2020 Folk har vel ulike oppfatninger av hva "se bebodd ut" er. For meg er det små tegn på at det bor folk der, personlige eiendeler, fotografier, kanskje matskål til et dyr, en genser over stolryggen, fruktskål på bordet osv. For andre er "se bebodd ut" det jeg kaller skikkelig bombenedslag, for eksempel skitne klær overalt, skitten oppvask, tomflasker, så mye ting at det er nesten umulig å se bord/benker/gulv under alt rotet osv. Så det kommer jo an på, og hvis man får uventet besøk, kan man jo risikere å vise fram mer enn man egentlig har lyst til
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #13 Skrevet 20. januar 2020 Godt spørsmål, ts. Jeg lurer på det samme selv. For meg skal et hjem være et sted der man slapper av og setter sitt personlige avtrykk i form av harmoniske farger, koselige møbler (gjerne brukt), bilder og minner. Men i dag ser man dessverre alt for mange strigla hjem, helt blottet for både farger og personlig preg. Nitriste mainstream-hjem uten varme, og gråfarger så langt øyet ser. Forstår ikke at folk orker å ha det sånn. Og hva er greia med at så mange kvinner blir så stressa når ikke alt er strøkent og perfekt til enhver tid? Vokste opp med en slik mor, og det var jævlig frustrerende og slitsomt. Alt med måte, sier nå jeg. Anonymkode: 350dd...613 8
Hulderen Skrevet 20. januar 2020 #14 Skrevet 20. januar 2020 (endret) Jeg setter pris på at det er ryddig hos folk når jeg kommer på besøk. Jeg trenger ikke å se masse rot og skrot. Med mindre jeg kommer på uanmeldt besøk, så forventer jeg at folk gidder å gjøre en innsats for at det skal se hyggelig ut hos dem. Personlige eiendeler er ikke det samme som rot. Det trenger ikke å se ut som et interiørblad for å være ryddig. Endret 20. januar 2020 av Hulderen 4
Navani Skrevet 20. januar 2020 #15 Skrevet 20. januar 2020 Folk kan ha det akkurat som de vil syns jeg Jeg foretrekker mer minimalistisk i mitt hjem, som betyr at alle ting har sin plass - og derfor ser det nesten alltid ryddig ut. Ferdig med å bruke pcen? Da går den under bordet. Ferdig med hobbytingene som tok spisebordet? Da ryddes det tilbake. Er så mye enklere å vaske når det er ryddig fra før. De gjenstandene jeg har fremme er gjenstander som betyr noe for meg, men om andre syns jeg har lite pynt osv så bryr jeg meg lite om det 5
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #16 Skrevet 20. januar 2020 Mitt hjem ser bebodd ut, men jeg har det ikke rotete av den grunn! Jeg takler ikke rot og ting overalt, blir stresset av det. (Har små barn, så stresser nok fra før. 😛 ) har lite dill og nips. Har noen få enkle lykter som jeg pynter. Massw bilder og personlige ting. Ungene har leker her og der. Men alt av rot blir fjernet, og vi tar ofte opprydninger. Alt har fast plass. Anonymkode: 244f2...af4 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #17 Skrevet 20. januar 2020 Jeg har aldri vært i et bebodd hjem som ikke ser bebodd ut. Folk har ulike stiler og ulike mengder ting, men det ser da alltid bebodd ut. Anonymkode: 3c59b...e53 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #18 Skrevet 20. januar 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt spørsmål, ts. Jeg lurer på det samme selv. For meg skal et hjem være et sted der man slapper av og setter sitt personlige avtrykk i form av harmoniske farger, koselige møbler (gjerne brukt), bilder og minner. Men i dag ser man dessverre alt for mange strigla hjem, helt blottet for både farger og personlig preg. Nitriste mainstream-hjem uten varme, og gråfarger så langt øyet ser. Forstår ikke at folk orker å ha det sånn. Og hva er greia med at så mange kvinner blir så stressa når ikke alt er strøkent og perfekt til enhver tid? Vokste opp med en slik mor, og det var jævlig frustrerende og slitsomt. Alt med måte, sier nå jeg. Anonymkode: 350dd...613 Det er jo ikke trist så fremst man ikke stresser over å ha det strøkent, og det er det slettes ikke alle som gjør. Jeg rydder bort det jeg har brukt og setter ting på plass med en gang fremfor å la rot bygge seg opp. Det gjør også det mye lettere å vaske fremfor å måtte ta skikkelig ryddesjau bare for å komme til områdene som trenger en vask. Et minimalistisk, mainstream hjem kan vel være like koselig for dem som bor der som ei bestemorstue? Farger er ikke avslappende for meg, men siden jeg kan ha flere tanker i hodet og litt forståelse for at folk er forskjellig så skjønner jeg at noen ikke vil ha et «institusjonshjem» som mitt. Snakker om nedlatende holdning bare fordi folk har forskjellige prioriteringer. Anonymkode: fdb2f...085 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #19 Skrevet 20. januar 2020 Kan ikke alle bare gjøre som de vil, og droppe å kritisere hverandre. Jeg elsker å ha det helt stilrent og ryddig rundt meg, hele tiden. Her finnes ikke nips, eller et eneste bilde, og alle takkekort, post og invitasjoner sorteres bort med en gang. Det gir meg ro, mindre stress. Ryddige overflater er lettere å holde rene, og jeg vet alltid hvor alt er. Og har ikke ting her jeg ikke bruker eller trenger. Det er indre motivert - det er slik jeg ønsker å ha det. Og slik er det selv om jeg er eneste som skal se huset de neste to ukene. Anonymkode: fbd55...8a7 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #20 Skrevet 20. januar 2020 Jeg synes da godt det kan se «bebodd» ut selv om det er ryddig. Ting som gjør at det ser bebodd ut for meg er feks planter/blomster, bilder på veggene, møbler osv. Ikke rot. Det er ikke alltid strøkent hos oss, men når vi skal ha gjester sørger vi for at det både er rent og ryddig. Nå har vi hverken barn eller dyr, så det hjelper jo forsåvidt. Når jeg kommer på besøk til folk (Invitert), så blir jeg jo litt overrasket hvis det ligger klær på gulvet og står brukte glass og tallerkner på salongbordet liksom. Er vant til at man rydder vekk rotet sitt før man får gjester. Anonymkode: 438fe...87b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå