Gå til innhold

Suppe som hovedrett? Forslag til meny?

Smørblomst82

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har invitert 10 venninner på middag og jeg klarer ikke bestemme meg for menyen. Jeg er også alene med småbarn så ønsker å servere noe jeg kan lage på forhånd og som ikke må være varmt på samme tid.

Til forrett tenkte jeg "Vol-au-vent" enten med laks og avocado eller karrikyllig. Fyllet kan settes kaldt og fylles rett før servering tror jeg.

Til hovedrett vurderer jeg suppe eller en gryte. Tenkte kanskje en soppsuppe, men har dere noe forslag til kjøtt som kan brukes? Eller en annen mettende suppe?

Til dessert har jeg ikke bestemt med enda.. kanskje pannecotta eller sjokolademousse.

Hva tenker dere om denne menyen. Kan soppsuppe serveres med noe annet enn bacon? Er det noe annet litt mer fancy man kan servere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne er kjempegod med masse smak og mettende. Lages helt fint dagen før, avkjøles og oppbevares i kjøleskap eller på terassen til neste dag. Varmes raskt opp når gjestene har kommet og serveres med nanbrød eller rundstykker.

https://trinesmatblogg.no/recipe/sotpotetsuppe-med-eple-ingefaer-og-chili/

Anonymkode: e1275...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres greit ut det😊 Aldri smakt vol-ut-vent, men det så godt ut. Uvant for meg å ha suppe til hovedrett når det er forrett, men det er sikkert godt.

Litt usikker på om noe annet kjøtt en bacon er godt til soppsuppe.

Ser du spør etter andre fancy ting. Siden du er alene med barn bør det ikke kreve så mye tid på kjøkkenet. Men kan foreslå 

https://trinesmatblogg.no/recipe/coppaskinke-med-fikenvinaigrette/ (Forrett)

https://trinesmatblogg.no/recipe/chili-con-carne-med-mork-sjokolade-og-hjemmelagde-tortillachips/ (Hovedrett)

Pannecotta eller creme brulee til dessser

Anonymkode: b95b1...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har gode forslag til forrett og dessert. Jeg ville aldri gått for en rett til hovedrett hvor hovedingrediensen var en grønnsak som flere absolutt ikke liker. Suppe synes jeg er helt innenfor👌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste suppen jeg kommer på som kan gå som hovedrett er fiskesuppe. 

Da kan du ikke ha karri i forretten din, det vil drepe smaksløkene. 

Anonymkode: f381c...b22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med lasagne eller lignende til hovedrett? Alltid bedre dagen etter, så best å lage dagen før 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Suppe er ikke hovedrett. 

Anonymkode: 6a211...fb5

Klart suppe kan være hovedrett 😊 

Anonymkode: 82cac...d6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra en skikkelig suppe familie, og suppe er en hovedrett! 🤭

Vi serverer ofte vårruller til forrett, og peking suppe tid hovedrett, og noe litt mer luksus til dessert når vi har famile på besøk. 

Vi lager pgså veldig ofte suppe kokt over bål. Kyllingsuppe, kjøttsuppe og lignende. Er kjempe populært! Gjester elsker det 😍

Til soppsuppe er det veldig godt om du steker noen forskjellige sopp, løk, og bacon, og har det rett i tallerken med litt tyttebær. Tøm over suppen og voila! Kjempe god og mettende sopp suppe 🥰

Sørg for å ha et godt brød til, gjerne en hjemmelaget foccacia 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager ofte suppe når jeg har jentekveld, gjerne litt spicy og med brød ved siden av. Blir som regel tomt, så jeg vil jo tro at det faller i smak. Liker å bli servert suppe selv også, suppe er faktisk veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Takker får alle råd jeg fikk. Det ble en suppe til hovedrett og den ble veldig populær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Smørblomst82 skrev:

Takker får alle råd jeg fikk. Det ble en suppe til hovedrett og den ble veldig populær :)

Hvilken suppe ble det? 🙂 

Anonymkode: d6a8c...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2020 den 18.31, Brunhilde skrev:

Jeg lager ofte suppe når jeg har jentekveld, gjerne litt spicy og med brød ved siden av. Blir som regel tomt, så jeg vil jo tro at det faller i smak. Liker å bli servert suppe selv også, suppe er faktisk veldig godt.

Ikke sikkert det er tilfellet hos deg, men mange i familien min beregner for lite mat, slik at folk skraper grytene, og deretter er de så fornøyde med egne beregninger. 

Tomt er ikke det samme som nok...

Anonymkode: f7141...f92

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suppe kan være godt det, men som hovedrett ville jeg servert nok brød og ville hatt en tykk suppe med nok "ting" i. Så mam har litt å tygge på. Afrikansk peanøttsuppe som vegetar eller med kylling er godt. Forslag med fiskesuppe synes jeg også er lurt. Biter med grønnsaker og fisk, noe å tygge på.

Bra det ble en suksess ts :) men som. Ab over nevner, skrapet kan bety det ikke er nok. Har opplevd å glede meg til potegullet kommer på bordet. En skål med suppe er ikke alltid nok når man er sulten. Men jeg har også invitert venninner på høstsuppe. Da vet de hva de kommer til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken suppe ble det? 🙂 

Anonymkode: d6a8c...2a5

Det ble en soppsuppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke sikkert det er tilfellet hos deg, men mange i familien min beregner for lite mat, slik at folk skraper grytene, og deretter er de så fornøyde med egne beregninger. 

Tomt er ikke det samme som nok...

Anonymkode: f7141...f92

Jeg beregner alltid (mer enn) nok mat, men takk for omtanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 18.1.2020 den 17.13, AnonymBruker skrev:

Suppe er ikke hovedrett. 

Anonymkode: 6a211...fb5

Det kan godt være det. Minestrone fks, men kjøttkraft og masse grønnsaker og kjøttboller eller annet kjøtt. Har brukt det som hovedrett noen ganger, og bruker ofte minipizzaer uten kjøtt, men med masse sopp, god tomatsaus og parmesan til forrett. Snuppene må ha ordentlige biter av innholdet da, og scones eller liknende til. Så syns jeg det durer fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...