Gå til innhold

Glattbarbert i fellesdusj

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uansett hva slags frisyre du har så er det feil. Har du hår syns voksne du er ekkel, uhygienisk og kvalm, er du glatt syns barn du er snål. 

Anonymkode: ecef4...f99

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jentene har veldig godt av å se en småchubby 40-åring naken. Men akkkurat når det kommer til kjønnet, så føler jeg kanskje at jeg påvirker dem til at slik skal det være. Eller så er det kanskje slik at jeg ikke har noen påvirkningskraft på den uansett. Og hvor galt er det om jeg skulle påvirke dem - de kommer vel til å forsøke glattbarbert selv uansett?

Hvor gamle var dere når dere barberte bort alt første gang? Jeg var 23 og sikkert seint ute

Anonymkode: 32f4f...032

Er en chubby 40 åring selv og glattbarbert, den "frisyren" har jeg alltid hatt, jentungen på 8 har vært med i svømmehall mange ganger å bryr seg fint lite, men da hun kom overraskende på sin bestemor, ble det stilt spørsmål om hvorfor så mye hår der

Anonymkode: 531d2...dfb

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Temaet er glattbarbert kjønnsorgan, og for meg og mange andre er dette relatert til seksualitet.

Bra å være ærlig, ikke alle som er det.

Anonymkode: 9487d...f64

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en chubby 40 åring selv og glattbarbert, den "frisyren" har jeg alltid hatt, jentungen på 8 har vært med i svømmehall mange ganger å bryr seg fint lite, men da hun kom overraskende på sin bestemor, ble det stilt spørsmål om hvorfor så mye hår der

Det er sørgelig. Når unger vokser opp og tror det som er det normale er det som er unormalt . Da ender du opp med en unge du må lære å barbere underlivet til når hun blir 12 fordi hun ikke vil være rar. 

Bra jobba. 

• Liker 13
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva slags frisyre du har så er det feil. Har du hår syns voksne du er ekkel, uhygienisk og kvalm, er du glatt syns barn du er snål. 

Tviler på at barna forventer stor busk og synes det er noe annet enn snålt.

Skrevet
41 minutter siden, Alterego666 skrev:

Det er ingen som bryr seg. I fellesdusjer er det et stort mangfold, for å si det forsiktig. Alle burde besøke fellesdusjer regelmessig, det ville redusert folks selvbevissthet med tanke på kropp.

Dette utsagnet er det mye visdom i.

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars bestemor som blir sett på som unormal... Når det normale er unormalt bør det ringe noen bjeller hos den «voksne»...

Anonymkode: 50575...a8a

• Liker 8
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jentene har veldig godt av å se en småchubby 40-åring naken. Men akkkurat når det kommer til kjønnet, så føler jeg kanskje at jeg påvirker dem til at slik skal det være. Eller så er det kanskje slik at jeg ikke har noen påvirkningskraft på den uansett. Og hvor galt er det om jeg skulle påvirke dem - de kommer vel til å forsøke glattbarbert selv uansett?

Hvor gamle var dere når dere barberte bort alt første gang? Jeg var 23 og sikkert seint ute

Seint ute? Hæ? Høres ut som det er et mål å debutere med glatt mus så tidlig som mulig???

Jeg barberer ikke. Mine jenter er 6 og 8, og skal ikke vokse opp med å tro at kjønnshåret deres er noe å skamme seg over. 

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sørgelig. Når unger vokser opp og tror det som er det normale er det som er unormalt . Da ender du opp med en unge du må lære å barbere underlivet til når hun blir 12 fordi hun ikke vil være rar. 

Bra jobba. 

Tja.. Jeg tviler på at det har så mye å si, egentlig.. Unge i dag har mange andre kilder som påvirker de like mye som foreldrene (eller mer).

Det kan jo være lurt å ta en prat med barna om sånt, når tiden er moden for en slik prat. 

Skrevet

Som kvinne ser jeg også på andre nakne kvinner i dusj/garderobe. Å være barbert er vanlig, selv shaver jeg hver 3 dag.

Anonymkode: db467...689

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Tja.. Jeg tviler på at det har så mye å si, egentlig.. Unge i dag har mange andre kilder som påvirker de like mye som foreldrene (eller mer).

Det kan jo være lurt å ta en prat med barna om sånt, når tiden er moden for en slik prat. 

Når de er eldre blir de nok mer påvirket av omverden. Men som små barn er det absolutt foreldrene som har størst påvirkningskraft. Og selv om omverden treffer dem med hard styrke senere i livet, så ligger lærdommen fra barndommen som en trygghet i ryggraden. 
Derfor er jeg veldig bevisst på hva slags forbilde jeg ønsker å være. 

Skrevet

Jeg er ofte på badeland og har helt ærlig aldri tenkt over eller sett etter hva slags frisyre andre har der nede. Har aldri heller tenkt på at noen tenker over hvordan jeg ser ut.

Anonymkode: 57815...cf0

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok heller reagert om du hadde masse kjønnshår. Det er mye mer vanlig at folk som er i forhold barberer seg der nede. 

Jeg hadde vært flau om jeg sto der med full busk. 

Anonymkode: 483f1...ce7

Litt leit at du ville skamme deg over noko så narurleg, merkar eg. Eller burde menn som ikkje har tatt skjegget på haka skamme seg også? Vert frykteleg mykje skam ut av det i allefall, og kva nytte har det? 

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok heller reagert om du hadde masse kjønnshår. Det er mye mer vanlig at folk som er i forhold barberer seg der nede. 

Jeg hadde vært flau om jeg sto der med full busk. 

Anonymkode: 483f1...ce7

Takk for at du forsøker å påføre kvinner enda mer skam over vår naturlige kvinnelighet. Det er akkurat hva vi kvinner trenger mer av. Og så vakkert når kvinner gjør sånt mot hverandre. 

• Liker 11
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når de er eldre blir de nok mer påvirket av omverden. Men som små barn er det absolutt foreldrene som har størst påvirkningskraft. Og selv om omverden treffer dem med hard styrke senere i livet, så ligger lærdommen fra barndommen som en trygghet i ryggraden. 
Derfor er jeg veldig bevisst på hva slags forbilde jeg ønsker å være. 

Som små barn, så tviler jeg på at de reflekterer noe større rundt temaet enn ev. noen direkte spørsmål der og da..

Helt greit å være et godt forbilde, men når det gjelder kjønnshår, så tror jeg nok helst det er andre ytre påvirkninger som vipper vektskåla den dagen temaet er aktuelt.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Temaet er glattbarbert kjønnsorgan, og for meg og mange andre er dette relatert til seksualitet.

Hvor seksuelt det er kommer jo helt an på hvilken setting man prater om det i.

Her diskuterer vi jo om hvorvidt dette er negativ påvirkning ift. Kroppsfokus på tenåringene i familien, og da uten å diskutere noe seksuelt ved det å være naken foran familie.

Det er forskjell.

Anonymkode: aef77...57f

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri lagt merke til   at de fleste voksne damer er glattbarberte. Jeg var nylig i en fellesdusj her i Bergen, og der hadde de fleste bittelitt eller mye hår. Jeg er noen år eldre enn deg og da jeg var 23 år var det ikke vanlig å være hårløs.  Jeg vokser ikke underlivet men stusser litt av og til. 

Anonymkode: 2bf27...a79

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du var ikke "seint ute". Den glattbarberte moten var ikke kommet for fullt da du var tidlig i tenårene. Nå barberer mange seg fra det flrste kjønbshåret dukker opp, fordi "alle andre" gjør det. Tror nok de blir mer påvirket av jevnaldrende i gymgarderoben enn av deg uansett. 

Sist jeg var i en felles garderobe var i 97, der var ingen glattbarbert. 

• Liker 3
Skrevet

Når jeg var 14 var jeg kleinere med de som hadde busk i dusjen, enn de som var glatte, for å si det sånn...

Anonymkode: e22fc...ba3

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er et spm engang. Aldri tenkt over. Har fire barn, vært mamma siden jeg var 18. Vært glattbarbert siden jeg var 16. Har gått jevnlig på svømming med alle barna mine, siden de var baby, pluss tantebarn osv. Jobber i barnehage og har svømming med 6åringene annenhver uke. Er alltid glattbarnert. Noen er glattbarbert, noen trimmer håret og noen har full busk. Jeg stirrer aldri andre i skrittet på svømming og satser på at andre er normal nok til å ikke stirre meg i skrittet.

Anonymkode: aa9b3...354

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...