Gå til innhold

Datoen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som ser på denne feelgood- dokumentarserien?

Anonymkode: 9f3cd...fad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Jeg elsker serien og har sett alle programmene. 

Anonymkode: e6ec4...5fe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har sett alle episodene, koser meg med denne serien :) 

Anonymkode: 855ac...72b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette er en fin serie, og kjendisene som er med blir liksom ikke så voldsomt opphøyet som i andre kjendis-tette program. Fine historier om livet rett og slett

Anonymkode: 05e87...615

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt i det tidligste laget å ha med noen som er født i 1995... De har jo langt mer av livet foran seg enn bak deg..

Anonymkode: a67ea...a3f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt i det tidligste laget å ha med noen som er født i 1995... De har jo langt mer av livet foran seg enn bak deg..

Anonymkode: a67ea...a3f

Det tenkte jeg også først. Men så ser man at livet endrer seg hele tiden, og at mange har en spennende livshistorie allerede i ung alder. Vi har ulik takt. Noen blomstrer sent, andre kjører på med full guffe og opplever mye. Noen opplever store, dramatiske ting tidlig, som setter preg på resten av livet. Andre har et kjedelig liv helt frem til noe spennende skjer i siste del. 

Denne serien handler mer om et liv enn om en persons suksess eller karriere. 

Anonymkode: 18086...d13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt i det tidligste laget å ha med noen som er født i 1995... De har jo langt mer av livet foran seg enn bak deg..

Anonymkode: a67ea...a3f

Hvem er det som er født i 1995 av de som er med?

Anonymkode: 9f3cd...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som er født i 1995 av de som er med?

Anonymkode: 9f3cd...fad

Ada Hegerberg. Og to ukjente. 

Anonymkode: 987e9...e6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tenkte jeg også først. Men så ser man at livet endrer seg hele tiden, og at mange har en spennende livshistorie allerede i ung alder. Vi har ulik takt. Noen blomstrer sent, andre kjører på med full guffe og opplever mye. Noen opplever store, dramatiske ting tidlig, som setter preg på resten av livet. Andre har et kjedelig liv helt frem til noe spennende skjer i siste del. 

Denne serien handler mer om et liv enn om en persons suksess eller karriere. 

Anonymkode: 18086...d13

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ada Hegerberg. Og to ukjente. 

Anonymkode: 987e9...e6e

Felles for de alle tre fra 1995, er jo at det kan (og sannsynligvis vil) skje mye i livet dems. Det er livsløpet jeg tenker på. Det er klart at man kan alltid fylle en episode når man er 25 år.

Ada kan jo til og med fortsatt komme på landslaget, altså at det skjer noe med den konflikten der.

2 timer siden, Brunello skrev:

Synes egentlig de beste historiene ofte omhandler de som ikke er kjendiser.

Ja, det er ofte mer interessant de :)

Anonymkode: a67ea...a3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2020 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Noen som ser på denne feelgood- dokumentarserien?

Anonymkode: 9f3cd...fad

Ja, det gjør jeg :) ! Liker den.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig serie, og NRK skal ha skryt for å gjøre så mye research og forarbeid, hele programmet er så gjennomført. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tidenes beste program! 

Og jeg tenkte også 1995 var for ungt til å være med, men jeg likte episoden selv. Og når jeg tenker meg om så kunne jeg fylt en helt episode med fortellingen fra eget liv innen jeg var 25 år.. 

Koser meg alltid med å se på Datoen :)

Anonymkode: 442d9...586

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at de har folk i ulik alder med. Disse programmene forteller jo mye om hvordan samfunnet var, og selv om 1995 var "nettopp" så var det mye generell info som var gått i glemmeboka allerede. 
Spesielt å høre historien til han fra Afghanistan. "Jeg vet hvordan det er å ha ingenting". En tankevekker, sterk kontrast til hvordan mange av oss lever. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt yndlingsprogram ❤️ . Det har hjulpet meg veldig mye gjennom tunge stunder! 

Men det er en melodi som brukes i flere episoder, i hver sesong, som jeg ikke finner noe sted. En instrumentalmelodi av piano og noe annet. I nåværende sesong kommer melodien i epiisoden med Linn Skåber,  i klippet der Linn Skåber forteller om den første gangen hun ikke kom inn på Teaterhøgskole, det alle løper for å se hvilke navn som er skrevet på listen. 

Har sjekket samtlige rulletekster, men det står kun oppført artist og tittel på de låtene som ikke er instrumentale. Men jeg tror artisten er Olafur Arnalds, da jeg har funnet mange andre instrumentale melodier som brukes i datoen. Han står også oppført i rulleteksten, under ''signaturmusikk''. Men ingen titler står oppført. Noen som kanskje vet dette? 

Anonymkode: 5fee4...ea4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Respekt til Ada Hegerberg, hun har virkelig tatt kampen alene. Hun er milevis over nivået til herrefotballen i Norge, men fått så mye dårligere tilrettelegging. 

Anonymkode: 84432...ec4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Respekt til Ada Hegerberg, hun har virkelig tatt kampen alene. Hun er milevis over nivået til herrefotballen i Norge, men fått så mye dårligere tilrettelegging. 

Anonymkode: 84432...ec4

Synes de som ikke kan (vil) spille på landslaget uansett sport, er noen pømpøse selvhøytidlige blærer.

Forøverig liker jeg serien, men 1995 er for tidlig.

Anonymkode: e8033...047

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Synes de som ikke kan (vil) spille på landslaget uansett sport, er noen pømpøse selvhøytidlige blærer.

Forøverig liker jeg serien, men 1995 er for tidlig.

Anonymkode: e8033...047

Jeg syns hun sa ganske tydelig hvorfor. Damefotballen i Norge blir ikke satset seriøst på, hverken med fasiliteter eller analyse av spill for å bli bedre. Det er en protest fra henne for å få bedring for damene i fotballen. Bare synd hun tar kampen helt alene.

Anonymkode: 84432...ec4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt yndlingsprogram ❤️ . Det har hjulpet meg veldig mye gjennom tunge stunder! 

Men det er en melodi som brukes i flere episoder, i hver sesong, som jeg ikke finner noe sted. En instrumentalmelodi av piano og noe annet. I nåværende sesong kommer melodien i epiisoden med Linn Skåber,  i klippet der Linn Skåber forteller om den første gangen hun ikke kom inn på Teaterhøgskole, det alle løper for å se hvilke navn som er skrevet på listen. 

Har sjekket samtlige rulletekster, men det står kun oppført artist og tittel på de låtene som ikke er instrumentale. Men jeg tror artisten er Olafur Arnalds, da jeg har funnet mange andre instrumentale melodier som brukes i datoen. Han står også oppført i rulleteksten, under ''signaturmusikk''. Men ingen titler står oppført. Noen som kanskje vet dette? 

Anonymkode: 5fee4...ea4

Kan dessverre ikke hjelpe deg, men forstår frustrasjonen for jeg har selv prøvd å finne den melodien! Har prøvd appen shazam for å se om jeg fant noe, men fikk ingen treff...

Anonymkode: 63b05...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...