Gå til innhold

Permisjon fra jobb ved konfirmajson


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg jobber som sykepleier ved et sykehjem! I løpet av våren skal min bror konfirmeres( på en søndag). Den helga han skal konfirmeres har jeg arbeidshelg. Kan jeg søke om permisjon? 
Evt. Andre muligheter for å få fri? 
Bor i forskjellig byer, så reisetid til konfirmasjonen er 9 timer med bil..  Så må ha fri lørdagen også... 

Anonymkode: 9ffe8...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Slik jeg forstod det på arbeidsgiver kan jeg bruke ferie, men da kan jeg ikke ta ferie på helg i sommer.. noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Du har vel rett til 3 uker sammenhengende ferie du som alle andre? Og du har vel - som alle andre - minst 4 uker og 1 dag ferie (eventuelt 5 uker tariffestet)?

Dvs at du har en uke med enkelt dager du kan bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bytte helg med en kollega? Men det stemmer nok at mange arbeidsplasser i helsevesenet kun tiillater en abreidshelg fri i ferie, så da må du unngå det til sommeren. Evt kan du jo be om permisjon uten lønn eller ta igjen en helg der de mangler folk.

Anonymkode: 8d112...343

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du vet allerede nå at du har turnushelg, så har du masse tid til å bytte vakt. Reglene hos oss er ganske enkle, er man satt på jobb så må man gå på jobb eller bytte vakt med noen. Vi legger ikke tid å endre på turnus til alles behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Når du vet allerede nå at du har turnushelg, så har du masse tid til å bytte vakt. Reglene hos oss er ganske enkle, er man satt på jobb så må man gå på jobb eller bytte vakt med noen. Vi legger ikke tid å endre på turnus til alles behov.

Nettopp, alt handler om å gidde! Planlegge!!