AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Hei, jeg vurderer å kjøpe dressbukse i 100% ull. Det står at buksene ikke kan vaskes i vaskemaskin. Men burde det ikke gå an å vaske dem i vaskemaskin på lik linje med andre rene ullprodukter? Anonymkode: b3cf0...918
Gjest Blondie65 Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Bukser som ikke kan vaskes kjøper jeg ikke. Det er forståelig at en dressjakke med ordentlige innlegg i jakkeslagene eller en ullkåpe ikke kan vaskes. Men en ullbukse burde kunne vaskes.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 42 minutter siden, Blondie65 said: Bukser som ikke kan vaskes kjøper jeg ikke. Det er forståelig at en dressjakke med ordentlige innlegg i jakkeslagene eller en ullkåpe ikke kan vaskes. Men en ullbukse burde kunne vaskes. Takk! Jeg ønsker heller ikke å kjøpe bukser som ikke kan vaskes. Jeg tenker også at ullbukser burde kunne vaskes og når du også tenker det så kjøper jeg buksa. Anonymkode: b3cf0...918
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #4 Skrevet 18. januar 2020 jeg vasker ullbukser som ikke kan vaskes, på ullprogram med milo, Har gått fint til nå. Som noen sier lenger oppe, er det noe helt annet med dressjakker. Det ville jeg ikke prøvd. Anonymkode: 6b94b...5eb 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #5 Skrevet 18. januar 2020 Hvor ofte trenger man vaske en dressbukse av ull, da? Flekker kan lokalbehandles. De få gangene den trenger vask er det vel ikke SÅ mye stress å vaske den for hånd.. Anonymkode: 38126...91e
Sliten&kjørt52 Skrevet 18. januar 2020 #6 Skrevet 18. januar 2020 (endret) Om du prater om en dressbukse til menn, -altså ikke "Parkdress" E.L. har jeg bare ett råd: Spar penga du kommer til å kaste bort i vaskemidler og strøm, -kast den. ..! Hørt om renseri ..? Seff. IDIOTI å kjøpe tøy til unger, -som ikke tåler vask... IMHO. Edit: ... -Beklager om jeg var uklar... a. Endret 19. januar 2020 av Sliten&kjørt52 W.T.F. ... a.
Gjest Blondie65 Skrevet 19. januar 2020 #7 Skrevet 19. januar 2020 Jeg har hatt mange ullbukser - og selv om de har hatt "kun håndvask" har jeg vasket dem i maskin. Jeg har hittil aldri kjøpt en bukse som ikke kan vaskes i det hele tatt. Som nevnt før - de eneste plaggene jeg aksepterer det med er jakker med slag, kåper - selvsagt slike ting som bunader og selskapskjoler også.
Sliten&kjørt52 Skrevet 19. januar 2020 #8 Skrevet 19. januar 2020 Oppriktig spørsmål: Dressbukse i ull, -som tålte vask.. ? -Seriøst .. ? Hva tror du om frakk til dress, -den er knall til begravelser på vinter... -Seriøse spørsmål, -jeg har ikke råd til å erstatte. ... a.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #9 Skrevet 20. januar 2020 Min mann har en dress i ull, og han har hatt den i mange år. Fjerner flekker etter hvert, og har aldri vasket den. Bruker kun en klut og lunkent vann og gjentar til flekkene går bort. Den ser like pen ut enda. Anonymkode: 757a2...d5e 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #10 Skrevet 20. januar 2020 19 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev: Oppriktig spørsmål: Dressbukse i ull, -som tålte vask.. ? -Seriøst .. ? Hva tror du om frakk til dress, -den er knall til begravelser på vinter... -Seriøse spørsmål, -jeg har ikke råd til å erstatte. ... a. Hvorfor skriver du bare vas? Du har en merkelig tegnsetting Anonymkode: c9565...71c 2
Sliten&kjørt52 Skrevet 20. januar 2020 #11 Skrevet 20. januar 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du bare vas? Du har en merkelig tegnsetting Anonymkode: c9565...71c Deg om det, -og F.U. "Modige" Anonymkode: c9565...71c ... a. Endret 20. januar 2020 av Sliten&kjørt52
Gjest Blondie65 Skrevet 20. januar 2020 #12 Skrevet 20. januar 2020 6 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev: Oppriktig spørsmål: Dressbukse i ull, -som tålte vask.. ? -Seriøst .. ? Hva tror du om frakk til dress, -den er knall til begravelser på vinter... -Seriøse spørsmål, -jeg har ikke råd til å erstatte. ... a. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mann har en dress i ull, og han har hatt den i mange år. Fjerner flekker etter hvert, og har aldri vasket den. Bruker kun en klut og lunkent vann og gjentar til flekkene går bort. Den ser like pen ut enda. Anonymkode: 757a2...d5e En bukse som brukes ofte - slik som f.eks. penbukser til damer - må vaskes. Dette selv om den er i ull.
skruf Skrevet 20. januar 2020 #13 Skrevet 20. januar 2020 Jeg har ingen bukser i ull, men jeg har noen overdeler i ull som det står håndvask på (kjøper vanligvis ikke plagg som må håndvaskes, men det hender at jeg glemmer å sjekke merkelappen..) som jeg har tatt sjansen på å putte i vaskemaskina. Det verste som kan skje er jo at plagget blir ødelagt, men det er en sjanse jeg tar siden jeg hater å håndvaske klær De håndvask-plaggene jeg har vasket i maskina med milo på ullprogram har gått bra til nå. For å skåne plagget ekstra så vasker jeg det på vranga og putter det inni en vaskepose beregnet for undertøy og bh´er. Vet ikke om det er så viktig med vaskepose, men ser for meg at plagget blir mere skånet inni en vaskepose enn når det slenger rundt i maskina siden jeg vasker genseren for seg selv uten andre klær. Vaskemaskina vår er også relativt ny og har ett bra ullprogram. De eneste plaggene jeg ikke tar sjansen på å vaske i maskin er gensere og jakker som jeg har strikket selv og som det står på magebåndet på garnet skal vaskes for hånd (noen garntyper tåler maskinvask), rett og slett pga jeg tar ikke sjansen på å ødelegge ett hjemmestrikket plagg. Garn er dyrt, i tillegg ligger det veldig mange timer med arbeid bak en genser strikket av meg. Ville vært utrolig bittert hadde jeg ødelagt det i vaskemaskina. 1
Gjest SVK Skrevet 20. januar 2020 #14 Skrevet 20. januar 2020 22 hours ago, Sliten&kjørt52 said: Oppriktig spørsmål: Dressbukse i ull, -som tålte vask.. ? -Seriøst .. ? Hva tror du om frakk til dress, -den er knall til begravelser på vinter... -Seriøse spørsmål, -jeg har ikke råd til å erstatte. ... a. Jeg har ikke peiling på vasking av penplagg, men @Blondie65 skrev over at hun ikke puttet ullkåper i vaskemaskinen, så regner med det samme gjelder ullfrakker?
Sliten&kjørt52 Skrevet 20. januar 2020 #15 Skrevet 20. januar 2020 6 minutter siden, SVK skrev: Jeg har ikke peiling på vasking av penplagg, men @Blondie65 skrev over at hun ikke puttet ullkåper i vaskemaskinen, så regner med det samme gjelder ullfrakker? THX. -Better safe then sorry. ... Også "affeksjonsværi" på frakken, -var pappa sin... a.
Gjest SVK Skrevet 20. januar 2020 #16 Skrevet 20. januar 2020 (endret) 5 minutter siden, Sliten&kjørt52 said: THX. -Better safe then sorry. ... Også "affeksjonsværi" på frakken, -var pappa sin... a. Skjønner, da er jeg enig i at du ikke bør ta noen sjanser med frakken! Endret 20. januar 2020 av SVK
Gjest Blondie65 Skrevet 21. januar 2020 #17 Skrevet 21. januar 2020 7 timer siden, SVK skrev: Jeg har ikke peiling på vasking av penplagg, men @Blondie65 skrev over at hun ikke puttet ullkåper i vaskemaskinen, så regner med det samme gjelder ullfrakker? Det gjelder selvsagt også ullfrakker.
Gjest Blondie65 Skrevet 21. januar 2020 #18 Skrevet 21. januar 2020 7 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev: THX. -Better safe then sorry. ... Også "affeksjonsværi" på frakken, -var pappa sin... a. Hvis den har bruk for en oppfriskning ville jeg tatt den til et renseri med godt rykte.
enkefru Skrevet 21. januar 2020 #19 Skrevet 21. januar 2020 Dressbukser leverer man til rens, ellers lufter man dem og går over med klut på ev. flekker
Sliten&kjørt52 Skrevet 21. januar 2020 #20 Skrevet 21. januar 2020 12 minutter siden, Blondie65 skrev: Hvis den har bruk for en oppfriskning ville jeg tatt den til et renseri med godt rykte. THX. -Redd den skal bli ødelagt. -Gjør som du sier jeg. (-Trur en kompis ryker snart, -må ha ting på stell). a.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå