Gå til innhold

Norsk rett prøveløslater en pedofil overgrepsmann fra forvaring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg sint, rasende på norsk rettsvesen som har besluttet å prøveløslate en grusom pedofil overgrepsmann. Han var dømt til 9 års forvaring for gjentatte overgrep mot barn, tilogmed en bitte liten baby forgrep han seg på !

Hvordan kan en slik person bli prøveløslatt når han er dømt til forvaring ? Da saken var oppe i retten var det så grusomme detaljer, at journalister og andre måtte ha psykologhjelp for å bearbeide det de hadde hørt.

Det er en av landets verste overgrepssaker.

Jeg vet at personer ikke alltid blir sittende livet ut selv på forvaring, men enkelte lovbrytere mener jeg burde bli sittende på livsstid i fengsel.

At han skal holde seg unna barn og har forbud mot å oppholde seg der barn er, er enkelt å si for retten. Han er en tikkende bombe, hvem vet hvem han ødelegger neste gang. Jeg har ingen tro på at han i løpet av kun 6 år i fengsel, har blitt såpass rehabilitert, at det er trygt nok å prøveløslate han.

Jeg leste saken på tv2.no, og ble så sint at jeg bare måtte få tømme hodet her.

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette er ille. Hvis det er slik at de forstår at det de gjør er til skade for overgrepsofrene sine, hvordan greier de å leve med seg selv?

Skrevet

Dette er et hån mot ofrene. Skammelig av Norge, 6 års fengsel for gjentatte overgrep mot barn? Jeg vet ikke om jeg er mest forskrekket, rasende eller flau. Det finnes ikke en fengselsstraff i verden som kan rettferdiggjøre overgrep mot barn - men 6 år? Jeg er ordløs. 

Og prøveløslate han? Altså slippe han ut for å se om han begår nye overgrep? Skal enda flere barn måtte få potensielt ødelagt livet før dette svinet fjernes permanent fra samfunnet? Jeg har ikke ord. Slike folk burde ikke ha noen rettigheter, og de burde alle fall aldri sluppet ut av fengsel. Burde sendes i fengsel i feks Kongo som straff, norske fengsel er alt for snille.

• Liker 32
Skrevet

Ja, sett i forhold til at overgrepet mot den vesle babyen ble planlagt før babyen var født ! Det gjør det så ufattelig grusomt og uforståelig for oss andre.

Livsvarig fengsel der han sitter isolert uten rettigheter, er det minste han fortjener. For enkelte dømte er det ingen nåde. Det er nesten så jeg blir tilhenger av dødsstraff i den her saken.

• Liker 15
Skrevet

Neste steg er å prøveløslate Breivik, eller hva? Norge er til å le av. :(

• Liker 9
Skrevet
30 minutter siden, sommermor skrev:

Ja, sett i forhold til at overgrepet mot den vesle babyen ble planlagt før babyen var født ! Det gjør det så ufattelig grusomt og uforståelig for oss andre.

Livsvarig fengsel der han sitter isolert uten rettigheter, er det minste han fortjener. For enkelte dømte er det ingen nåde. Det er nesten så jeg blir tilhenger av dødsstraff i den her saken.

Så grusomt. Hva hadde han gjort mot babyen? 😢

Skrevet
Akkurat nå, Gorilla skrev:

Så grusomt. Hva hadde han gjort mot babyen? 😢

Voldtekt.

• Liker 2
Skrevet (endret)
12 minutter siden, sommermor skrev:

Voldtekt.

😨 Grusomt. Stakkars baby

Endret av Gorilla
  • Liker 1
Skrevet

Norges straffer er en vits. Her gies all hjelp og sympati til de kriminelle. Ofrene driter staten i. 

• Liker 9
Skrevet

Og folk lurer fortsatt på hvorfor ofre ikke anmelder voldtekter? Dette er ET HÅN!

Dette er helt forjævlig. Mannen skulle vært kastrert og buret inne for livet. 

• Liker 16
Skrevet
6 minutter siden, sommermor skrev:

Voldtekt.

Kjære... leste saken på TV2 nå. Helt tragisk og utrolig risikabelt å løslate han. Slike folk kan man overhodet ikke stole på. Stakkars babyer og barn. 😢

• Liker 3
Skrevet

Blir fysisk kvalm 

• Liker 4
Skrevet

Huff, jeg mister motet. :( Kan det ikke komme en gladsak snart? Jeg er så mektig lei av å lese om farlige "kjenninger" av politiet som får lov til å ødelegge uskyldiges liv igjen og igjen. Man har tydeligvis ikke kapasitet (eller politisk vilje) til å fokusere på tryggheten til den øvrige befolkningen..

• Liker 10
Skrevet

I sånne saker så er jeg nok litt tilhenger av dødsstraff, rett og slett for å skåne både tidligere ofre og evt fremtidige ofre. En som har voldtatt både sin egen baby(sønn) og kjærestens baby(datter) pluss pluss....har faktisk ikke livets rett i mine øyne. 

• Liker 20
Skrevet

Leste nettopp den artikkelen, og kjenner bokstavelig talt at jeg vil kaste opp. Hva for slags idiotisk rettsvesen er det vi har? Jeg skjønner faen meg ingenting! 🤬 Dette er virkelig ikke greit på noe som helst plan. Håper navnet til den ekle jævelen kommer ut slik at alle vet hvem det er!

• Liker 10
Gjest UglerIMosen
Skrevet

Skulle akkurat lage denne tråden selv. Bare fordi jeg må få ut sinnet noe steder! Faen dette gjør meg rasende! Trosser fagfolks uttalelser og lar tvilen komme han til gode?!! Jeg mener, hva faen i helvete er det som feiler disse dommerne?? 
Dette er så fælt! Jeg strigråt da jeg leste dette. Her sitter jeg å ser på småbarna mine, og blir kvalm av å tenke på at mennesker faktisk finner disse små vesnene seksuelle😩 ååh!! 

Skrevet
9 timer siden, sommermor skrev:

Nå er jeg sint, rasende på norsk rettsvesen som har besluttet å prøveløslate en grusom pedofil overgrepsmann. Han var dømt til 9 års forvaring for gjentatte overgrep mot barn, tilogmed en bitte liten baby forgrep han seg på !

Hvordan kan en slik person bli prøveløslatt når han er dømt til forvaring ? Da saken var oppe i retten var det så grusomme detaljer, at journalister og andre måtte ha psykologhjelp for å bearbeide det de hadde hørt.

Det er en av landets verste overgrepssaker.

Jeg vet at personer ikke alltid blir sittende livet ut selv på forvaring, men enkelte lovbrytere mener jeg burde bli sittende på livsstid i fengsel.

At han skal holde seg unna barn og har forbud mot å oppholde seg der barn er, er enkelt å si for retten. Han er en tikkende bombe, hvem vet hvem han ødelegger neste gang. Jeg har ingen tro på at han i løpet av kun 6 år i fengsel, har blitt såpass rehabilitert, at det er trygt nok å prøveløslate han.

Jeg leste saken på tv2.no, og ble så sint at jeg bare måtte få tømme hodet her.

Jeg lurer på hvordan myndighetene har tenkt å passe på dette. I dagens samfunn skjer kontakt med barn og overgrep på nett. Vet noen om nettaktiviteten til denne typen straffedømte blir overvåket slik det er i dag?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har et spørsmål.

Kommer de to dommerne som stemte for at han prøveløslates å sitte i fengsel selv og ta ansvar for forbrytelsene dette uhyret kommer til å begå? Hvis ikke, må de finne seg en annen jobb - helst et sted hvor folks skjebner ikke avhenger av dem.

• Liker 9
Gjest Witch24
Skrevet
7 timer siden, Tessa12 skrev:

I sånne saker så er jeg nok litt tilhenger av dødsstraff, rett og slett for å skåne både tidligere ofre og evt fremtidige ofre. En som har voldtatt både sin egen baby(sønn) og kjærestens baby(datter) pluss pluss....har faktisk ikke livets rett i mine øyne. 

Ja, skulle vært dødsstraff for sånne, allment viten at overgripere gjentar seg når de for sjansen. Jeg synes fengslene er latterlige i Norge, bedre i USA. Der blir pedofile ofte tatt av de andre innsatte:)

Er det så vansklig å gi denne mannen elektrosjokk btw? Norge er som Gotham, rettssystemet her er en vits, vi trenger helter som tar ting i egne hender!

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Jeg er ikke tilhenger av dødsstraff, heller ikke i denne saken. Det eneste det forhindrer er at akkurat denne personen gjentar udåden. Det har ingen preventiv effekt.

Men jeg må også si at akkurat disse pedofile utfordrer meg når det gjelder de normale rettsprinsippene mine. 

At det overlates til potensielle ofre å unngå dømte pedofile er rett og slett sykt. Ja, man kan forhindre at en pedofil befinner seg i nærheten av barn, men hvordan fungerer dette på nett? Er vedkommende fratatt sin elektroniske frihet også? Hvorfor kan vi ikke oppbevare slike i et kontrollert miljø der de ikke er til fare for noen?

Endret av Blondie65
Endret til "dømte pedofile"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...