Gå til innhold

overføre verdier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

før død.

Jeg virkelig lurer hva som får en forelder til å skrive over hus og hjem på bare noen av barna?

Første exempel. 

Vår oldemor skriver over huset til et barnebarn, som er /var hard på flaska og dømt fyllekjører etter stor trafikkulykke.  Droppet da 5 egne barn og mange andre barnebarn for denne lassaronen. Moren til dette barnebarnet har 3 unger men hun igjen har da skrevet huset over på bare 2 av barna sine denne lassaronen og en datter til, siste datter er bannlyst og får intet, forøvrig den best utdannede og flinke av disse 3. 

 

Andre ex

En far med 5 unger lar eldste disponere kortene sine og har skrevet over hytte og hus på bare dette barnet, de 4 andre har ikke noe mellom øra,  hans egne ord. 

 

Spm 

Hvorfor velger man å bare gi til et av flere barn? 

Hvorfor syns søsken at det er greit og grabbe til seg alt?

Klarer ikke etter beste evne forstå her er alle barn eller barne barn egentlig oppegående folk selv om ene til han med 5 er ufør (ikke han som fikk)

 

 

Anonymkode: 951fe...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi att de "flinke" og vellykkede trenger det mindre enn de som sitter i "fittefatet", (-som siste Ex. ville sagt det.) ...  :vetikke:

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

En ting er sikkert. Når man mangler fakta i saken, gjenstår kun spekulasjoner.

Jeg har hatt saker, som gjeldsrådgiver, sm ikke ikke har skjønt flisa av, når jeg har gått gjennom saken første gang.

F.eks. at noen kan leve når de har større faktiske månedlige utgifter enn de har brutto månedinntekter.

Svaret var enkelt. Venner og familie, som hadde litt over god råd, hjalp til, ved å invitere familien på middag. Dette gikk på rundgang. Noen betalt en strømregning, drivstoff osv. Dette var en familie med alvorlige betalingsproblemer, men heldigvis hadde mange venner og stor familie, som skjønte og forstod, og hjalp til så godt de kunne.

Min leveregel har blitt at jeg skal være forsiktig med å uttale meg, hvis ikke alle sakens fakta ligger på bordet.

Hvis jeg uttaler meg og mener jeg mangeler fakta, da sier jeg klart i fra at dette blir uttalelser basert på den informasjon den enkelte har gitt.

 

Med vennlig hilsen

TBergh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, TBergh skrev:

Hei.

En ting er sikkert. Når man mangler fakta i saken, gjenstår kun spekulasjoner.

Jeg har hatt saker, som gjeldsrådgiver, sm ikke ikke har skjønt flisa av, når jeg har gått gjennom saken første gang.

F.eks. at noen kan leve når de har større faktiske månedlige utgifter enn de har brutto månedinntekter.

Svaret var enkelt. Venner og familie, som hadde litt over god råd, hjalp til, ved å invitere familien på middag. Dette gikk på rundgang. Noen betalt en strømregning, drivstoff osv. Dette var en familie med alvorlige betalingsproblemer, men heldigvis hadde mange venner og stor familie, som skjønte og forstod, og hjalp til så godt de kunne.

Min leveregel har blitt at jeg skal være forsiktig med å uttale meg, hvis ikke alle sakens fakta ligger på bordet.

Hvis jeg uttaler meg og mener jeg mangeler fakta, da sier jeg klart i fra at dette blir uttalelser basert på den informasjon den enkelte har gitt.

 

Med vennlig hilsen

TBergh

Her har du jammen greid å skrive et langt svart uten noe innhold. gratulerer!

Anonymkode: 1b93e...de0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bare skrive over huset på ett av barna gjør ikke at man da unndrar arven fra alle de andre, hvis hun fortsetter å bo der og bruke det som sitt. 

Anonymkode: 5415f...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.2.2020 den 20.12, AnonymBruker skrev:

Å bare skrive over huset på ett av barna gjør ikke at man da unndrar arven fra alle de andre, hvis hun fortsetter å bo der og bruke det som sitt. 

Anonymkode: 5415f...7c6

Neida denne sønnen bor i huset og har gjort det de siste åra også før det nle skrevet over på han.

Anonymkode: 951fe...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.2.2020 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Her har du jammen greid å skrive et langt svart uten noe innhold. gratulerer!

Anonymkode: 1b93e...de0

Hei.

Svar til din bemerkning. Med dette menes det at du ikke skal trekke konklusjoner eller slutninger før du har alle fakta tilgjengelig.

Ellers blir det kun spekulasjoner.

Er det greit nå?

Med vennlig hilsen

TBergh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
På 8.2.2020 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Her har du jammen greid å skrive et langt svart uten noe innhold. gratulerer!

Anonymkode: 1b93e...de0

Her har du jammen greid å lese et langt svar uten å få med deg det svært tydelige innholdet. Hvordan greide du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neida denne sønnen bor i huset og har gjort det de siste åra også før det nle skrevet over på han.

Anonymkode: 951fe...1dc

Da er det nok derfor han fikk huset. Han bor der. Kanskje tenkte hun ikke noe lenger enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...