AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Hei. Lenge har jeg hatt veldig lyst til å begynne med trening. Jeg fant derfor et treningssenter med greie priser og tenkte å kjøpe medlemskap der. Mitt problem er at jeg har sosial angst og derfor blir jeg nervøs av å være i rom med mange mennesker. Da føler jeg folk stirrer på meg og dømmer meg. Jeg vet jo at de fleste egentlig har nok med seg selv. Men jeg har sett skrekkeksempler i media og andre steder der folk blir filmet og gjort narr av fordi de gjør ting feil, ikke ser bra nok ut og sånn. Det er det jeg er redd for, siden jeg ikke har trent på lenge og derfor ikke er i noe god form. Er det noen som har tips å komme med? Jeg synes det blir for dumt at jeg skal la den sosiale angsten hindre meg i å gjøre det jeg vil. Anonymkode: f52f7...e17
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Har du en venn eller f.eks et søsken du kunne trent sammen med? Anonymkode: a1276...b3a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 Jeg er akkurat som deg. Å gå alene på steder med mennesker er helt forferdelig. Hjelper mye hvis man er 2. Derfor har jeg innredet et treningsrom hjemme så da får jeg hvertfall trent. Anonymkode: 56b9d...cf8 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #4 Skrevet 17. januar 2020 Folk er stort sett opptatt med sitt. Har aldri opplevd noe negativt på treningssenter. Hopp i det Anonymkode: c4818...ed2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #5 Skrevet 17. januar 2020 Hva med å begynne å trene på tidspunkter det ikke er så mange andre der? Mange treningssentre har døgnåpent, men jeg ser jo at det ikke nødvendigvis passer for alle å trene på natta;) Hva med å trene tidlig på morgenen? Rundt 5-6? Da er det få eller ingen, og så kan du jo forskyve det etter hvert som du føler at det er greit. Men de aller fleste har nok med seg selv, bare så det er sagt. Anonymkode: 93625...867
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #6 Skrevet 17. januar 2020 Med sosial angst selv så skaper jeg et tunnell syn og går i egen boble, blokker ut mennesker, lyder osv. Det er ikke alltid jeg klarer det, jeg har sterk angst som holder meg mye hjemme, og det er ikke alltid det er bra heller fordi mange bekjente og venner syns jeg er overlegen når jeg aldri hilser eller noe hvis vi er samme sted. Men det er fordi jeg behøver den boblen for å klare å være der. Vet ikke om det var til noe hjelp for deg men det er veldig trist å ikke gjøre ting man vil pga angsten så prøv å gå dit og tenk at ingen andre eksisterer eller ser deg. Tenk at du ville ikke tenkt om andre det du tenker at de tenker om deg så tankene er helt urasjonelle Anonymkode: efc66...f3a
Gjest Familytree Skrevet 17. januar 2020 #7 Skrevet 17. januar 2020 (endret) Tre løsninger: - Be om hjelp til å gjøre øvelsene. Du trenger ikke å gjøre øvelser alene i treningssenter. -Kjøp ting å trene hjemme. Ærlig talt, du trenger ikke å gå på treningssenter for å være i form (Resistance bands workout, stretching and fitness, running, small weights og yoga, osv) -Trener i perioder med færre mennesker. Jeg forstår at sosial angst hindrer deg i å føle deg komfortabel på stedet, men når du møter mennesker og vet hvordan du skal gjøre øvelsene, du vil ha ingen problemer. Lykke til! 😊 Endret 17. januar 2020 av Familytree
Thie Skrevet 18. januar 2020 #8 Skrevet 18. januar 2020 De få tilfellene som finnes av at noen har blitt filmet og gjort narr av handler nok i så fall om ekstreme tilfeller og folk som gjør noe VELDIG rart. Ikke folk som deg som er litt usikker på hvordan ting skal gjøres Hva pleier å hjelpe for deg når du skal inn i andre vanskelige situasjoner? Etter min erfaring kan det hjelpe å planlegge i starten. F.eks første gang planlegg at du bare skal være på tredemølla slik at du kan se deg om å bli kjent med rommet og hvor ting er. Neste gang har du en plan om akkurat hvilke ting du vil teste ut. Ta en titt på øvelser på YouTube så du husker hvordan det skal gjøres. Tredje gang så føles det kanskje bedre å bare gå dit. Det er en sunn holdning du har at du ikke vil la angsten begrense deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå