Gå til innhold

Er Dubai et bra sted hvis du er rik

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er Dubai et bra sted å bo hvis du er rik? Har lyst til å flytte ditt. Noen erfaringer?

Anonymkode: acb8e...d32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle steder er bra steder om du er rik.

Anonymkode: 76280...117

• Liker 2
Skrevet

Dubai er sikkert et bra sted dersom du er rik og overfladisk, og klarer å leve med at det begås urett mot enkelte grupperinger over en lav sko.

Anonymkode: a71a8...32c

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dubai er sikkert et bra sted dersom du er rik og overfladisk, og klarer å leve med at det begås urett mot enkelte grupperinger over en lav sko.

Anonymkode: a71a8...32c

👏🏻

Anonymkode: c9f5a...bbf

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er rik og liker slaveriet.

• Liker 4
Skrevet

Hadde aldri spandert ei krone på et sted som behandler mange mennesker som søppel. Hadde tatt pengene mine et annet sted.

Om det ikke er et problem for deg, kan du sikkert ha det fint der. Men jeg hadde ikke klart å nyte tilværelsen i et land med så forskrudd verdisyn og virkelighetsoppfatning.

Anonymkode: 9d7e0...f8e

• Liker 6
Skrevet

Et forferdelig sted med voldsomme klasseskiller

• Liker 4
Skrevet

Trenger ikke være til for å feriere i Dubai, det er en myte.

Jeg er uføretrygdet og har vært der to ganger og hatt det kjempekoselig og skal tilbake dit i Juni rett etter ramadan.

Til dere som maser om tilstandene der og buser ut med ting dere leser på nett, hold det for dere selv.

Anonymkode: 549e9...232

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er uføretrygdet og har vært der to ganger og hatt det kjempekoselig og skal tilbake dit i Juni rett etter ramadan.

Til dere som maser om tilstandene der og buser ut med ting dere leser på nett, hold det for dere selv.

Ny regel på kg: Ikke kritiser Dubai ☝️

Anonymkode: 88abe...329

• Liker 5
Skrevet
På 17.1.2020 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Du skal være glad du ikke bor i Dubai, du.

Anonymkode: 28bfc...9ae

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er et helt fantastisk sted om du er rik.

Anonymkode: 329dc...9e0

Skrevet

Helt sikkert:). Kjenner 3 norske barnefamilier som bor der. Og de trives. 

Anonymkode: d8c13...0b0

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er et helt fantastisk sted om du er rik.

Anonymkode: 329dc...9e0

Helt til du er homo da. Eller kvinne.

Anonymkode: 855b7...bce

• Liker 2
Skrevet

Mitt inntrykk er at det er lett å føle seg rik i Dubai, selv om man har alminnelig lønn eller naver. Derfor reiser så mange dit pga den gode følelsen det gir av å være rik. 

Det ser jeg på enkelte i bekjentskapskretsen min som er opptatt av fasade, men lommeboka strekker ikke til. Det er billig å være der, får jeg høre. 

Jeg har aldri vært der, og kommer aldri til å dra dit så lenge de har den regimen de har og det forferdelige menneskesynet. 

Anonymkode: 16d43...f20

• Liker 1
Skrevet

Dubai er et fantastisk sted selv for de som er i middelklasse/øvre middelklasse. Boligprisene der er fortsatt lavere enn i Norge. Leie av bolig også. Å spise ute er mye billigere enn i Norge, med et uendelig bedre utvalg. Du får også vasket klærne og bilen din billig. Og du kan ansette en hushjelp eller nanny for kun et par tusenlapper i mnd. Generelt er alt av reparasjoner der råbillig. Om du skal fikse klokka di, bilen din eller andre ting. 
Klimaet er deilig og hvor enn du går der som vestlig så blir du behandlet som en konge. 
Det som er dyrt der er hvis du har unger og skal ha de på privatskole. Simpelthen et drømmested for single som vil kose seg ekstra og bli oppvartet. 

Anonymkode: f4ae5...2d0

• 4 uker senere...
Skrevet

Dubai er jævla varmt!

Anonymkode: f20a3...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...