AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Hvordan klarer dere å være fornøyd med dere selv? Ser hele tiden mennesker rundt meg som har litt ekstra både her og der, som er veldig fornøyd med seg selv. Jeg har det siste året lagt på meg mellom 5 og 10 kg. Har ikke eksakt tall, for vet ikke hva jeg veide for 1 år siden. Men jeg ser det i ansiktet og rundt midjen. Og jeg hater det. Jeg hater å se meg selv i speilet. Forstår ikke hvordan folk kan finne meg attraktiv når jeg er blitt feit. Jeg jobber med å gå ned i vekt, men det tar tid. Så i mellomtiden trenger jeg litt råd til hvordan jeg kan blir fornøyd med mitt nåværende jeg. Jeg må ned 15 kg for å bikke "normal vekting" på BMI kalkulatoren, så det er målet for 2020. Ned 15 kg Anonymkode: ce6cc...fd3
SPOCA Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 I utgangspunktet var jeg ikke fornøyd, men så hadde jeg ikke "bare litt ekstra heller", jeg veide i utgangpspunktet 166 kg. Men jeg bestemte meg for en livsendring, og denne livsendringen besto også i å si til meg selv: jeg er flott og fin, og det er jeg stolt av. Så nå går jeg i kjolene mine og føler meg fin, selv om jeg fremdeles er overvektig (dog 80 kg lettere). For meg var det rett og slett et valg. Jeg var drittlei å ikke føle meg fin og bra nok. Jeg fjernet alle de høye kravene til meg selv, satte meg små og realistiske mål som var oppnåelige som igjen har gjort at jeg har følt meg både fin, flott og flink. Man må rett og slett tørre å være litt mer fornøyd med selv også. Legge vekk det negative fokuset, og prøve å finne fram de gode tingene ved en selv. Greit, du er 15 kg overvektig, men hvilke positive ting kan du trekke fram? Hva er det beste med deg selv? Jeg har stor tro på vektnegang gjennom positivitet og glede, framfor skyldfølelse og skam. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #3 Skrevet 17. januar 2020 Jeg har veid 33 kg mer enn jeg veier nå, og jeg kan si at i de 10 årene jeg var så tung var de verste i livet mitt. Det overskygger ALT. Det gjorde meg deprimert, som igjen gjorde at jeg ikke klarte å ta tak i meg selv, hverken psykisk eller fysisk. Det som skulle til for å komme seg ut av det var en livskrise. Trening og å spise sunt har gjort underverker. Anonymkode: 94b08...203
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2020 #4 Skrevet 19. januar 2020 Ble fornøyd med kroppen min etter noe mental jobbing, fokus på hva jeg syntes var fint utseende messig, men mest av alt: Fokus på hva jeg kunne gjøre, mindre fokus på utseende!! Jeg satte meg treningsmål og så at jeg ble sterkere og sterkere, bedre kondisjon, jeg kunne bruke kroppen til det jeg ville, jobb, venner, studier, trening, you name it! Har aldri klart å bli tynn BMI messig, men er glad i kroppen min og de ekstra kiloene fordeom. For jeg kan bruke kroppen til det jeg vil 😄 Anonymkode: 7abd5...914
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå