AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #1 Skrevet 17. januar 2020 Når man har Asperger men likevel forstår ironi, vet hvordan man skal oppføre seg i sosiale sammenhenger, har empati, ikke sier rett ut alt man tenker osv... Kan det være mulig feildiagnose? Fikk denne diagnosen da jeg var 12 år, ingen fortalte meg hvorfor jeg fikk den. Spurte jeg så sa de bare du har Asperger og ferdig med det, jeg ble helt forvirret. Nevropsykolog var og er fast bestemt på at jeg har diagnosen. Vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg for å bli vurdert på nytt og få forståelse for dette. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 69f4a...2c7
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #2 Skrevet 17. januar 2020 Hvis du i dag har fått ny utredning, og har diagnosen så stemmer den nok. Hvis ikke, så kan du be fastlegen henvise til ny utredning. Det kan godt være feil diagnose, de fleste med Aspergers sliter med ironi, da de fleste tolker alt bokstavelig. De sliter med å forstå hva og hvorfor andre føler som de føler etc. De kan dog lære seg hva som er passende å si i ulike situasjoner, lære seg å tyde ansiktsutrykk etc. Så det er jo også en mulighet at du bare har «lært» deg sosiale koder. Anonymkode: 809ba...bc2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå