AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 En jeg kjenner dater ung dame fra Asia. Nå skal frøkna komme på besøk her i Norge. Leser UDI sine krav til å få reise til Norge. Det koster jo litt. Har de fra Asia råd til 500 kr pr dag selv? Og flytur, hotell og visum. Hvordan gjøres dette? Er det ikke lettere farangen reiser dit? Det virker som å få kone fra utlandet vil koste meget mye. Anonymkode: 3429d...c06
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Ja han må mest sannsynlig finansiere hennes opphold ja Anonymkode: 0c39c...583 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Er dette en du kjenner eller en god venn/familiemedlem? ville ikke brydd meg om det er en du kjenner. Anonymkode: 72991...113
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #4 Skrevet 16. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette en du kjenner eller en god venn/familiemedlem? ville ikke brydd meg om det er en du kjenner. Anonymkode: 72991...113 Det er bekjent. Skryter veldig over dette her, men jeg vet personen ikke har så mye penger. Anonymkode: 3429d...c06
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #5 Skrevet 16. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bekjent. Skryter veldig over dette her, men jeg vet personen ikke har så mye penger. Anonymkode: 3429d...c06 Strengt talt vet du ikke så mye om hans privat økonomi egentlig. Kanskje han virker fattig fordi han har spart til dette her de siste årene. Men hvis du mistenker at han selger henne til seksuelle tjenester til andre menn skal du melde fra til politiet. Det er desverre noen menn som gjør det Anonymkode: 0c39c...583 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #6 Skrevet 16. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Strengt talt vet du ikke så mye om hans privat økonomi egentlig. Kanskje han virker fattig fordi han har spart til dette her de siste årene. Men hvis du mistenker at han selger henne til seksuelle tjenester til andre menn skal du melde fra til politiet. Det er desverre noen menn som gjør det Anonymkode: 0c39c...583 Nei det tror jeg ikke. Er vel giftemål som er planen. Noe kriminelt er det ikke, men det høres dyrt ut å måtte forsørge henne. Anonymkode: 3429d...c06
Thyra Skrevet 17. januar 2020 #7 Skrevet 17. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner dater ung dame fra Asia. Nå skal frøkna komme på besøk her i Norge. Leser UDI sine krav til å få reise til Norge. Det koster jo litt. Har de fra Asia råd til 500 kr pr dag selv? Og flytur, hotell og visum. Hvordan gjøres dette? Er det ikke lettere farangen reiser dit? Det virker som å få kone fra utlandet vil koste meget mye. Anonymkode: 3429d...c06 Skal hun ikke bo hos han under oppholdet?? 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #8 Skrevet 17. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner dater ung dame fra Asia. Nå skal frøkna komme på besøk her i Norge. Leser UDI sine krav til å få reise til Norge. Det koster jo litt. Har de fra Asia råd til 500 kr pr dag selv? Og flytur, hotell og visum. Hvordan gjøres dette? Er det ikke lettere farangen reiser dit? Det virker som å få kone fra utlandet vil koste meget mye. Anonymkode: 3429d...c06 Om han reiser dit eller hun reiser hit så blir jo kostnaden den samme. Dessuten skal hun vel bo hos han når hun er her, så hotell blir jo uaktuelt. Anonymkode: 3321c...66b 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2020 #9 Skrevet 17. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Om han reiser dit eller hun reiser hit så blir jo kostnaden den samme. Dessuten skal hun vel bo hos han når hun er her, så hotell blir jo uaktuelt. Anonymkode: 3321c...66b Egentlig ikke. Siden dama bor i Asia og vi bor i Norge og ho tjener ikke på langt nær så bra som oss. Å leve på Thailønn i Norge er omtrent ikke mulig Anonymkode: e8e21...fd9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #10 Skrevet 18. januar 2020 På 16.1.2020 den 23.19, AnonymBruker skrev: En jeg kjenner dater ung dame fra Asia. Nå skal frøkna komme på besøk her i Norge. Leser UDI sine krav til å få reise til Norge. Det koster jo litt. Har de fra Asia råd til 500 kr pr dag selv? Og flytur, hotell og visum. Hvordan gjøres dette? Er det ikke lettere farangen reiser dit? Det virker som å få kone fra utlandet vil koste meget mye. Anonymkode: 3429d...c06 Det vanlige er at personen i Norge gir en økonomisk garanti. Og betaler, men kun for fly og mat. Visum betaler personen for selv i hjemlandet. Anonymkode: 9740b...377 1
liljene Skrevet 18. januar 2020 #11 Skrevet 18. januar 2020 (endret) Jeg har gjort det en gang. Du trenger kun å vise politiet inntekt og opptjente sparepenger, som skal være nok til å dekke livsopphold og reise hjem hvis vedkommende ikke reiser hjem etter visumperioden. Leste nå nettopp at hvis tanken er å gifte seg mens hun er her på besøk, må de ha forlovelsesvisum og ikke ferievisum. For at hun skal kunne bli, må hans inntekt være over 270 000,- i året i følge UDIs regler. Hvis dette paret er lykkelig sammen, så er jo det fint. Jeg kjenner til flere forhold der hun har kommet hit, og de har det fint sammen. Men det kan hende de utnytter hverandre. Hun får opphold og et bedre liv, mens han får en vakker (yngre?) kone som tar seg av hus og barn. Endret 18. januar 2020 av liljene 2
Gjest sanja0903 Skrevet 18. januar 2020 #12 Skrevet 18. januar 2020 Om personen sier til tollvesenet at de skal bli ivaretatt og kan gi navn og adresse så blir det ingen problem x Border Security - Australia's Front Line ✌️
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2020 #13 Skrevet 18. januar 2020 2 timer siden, sanja0903 skrev: Om personen sier til tollvesenet at de skal bli ivaretatt og kan gi navn og adresse så blir det ingen problem x Border Security - Australia's Front Line ✌️ Tollvesenet har ikke noe med saka å gjøre. Dama er ikke ei pakke Man søker ud og viser dokumentasjon til politiet på at man kan forsørge. Viktig å følge reglene nøye. Anonymkode: 9740b...377 1
Gjest sanja0903 Skrevet 18. januar 2020 #14 Skrevet 18. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Tollvesenet har ikke noe med saka å gjøre. Dama er ikke ei pakke Man søker ud og viser dokumentasjon til politiet på at man kan forsørge. Viktig å følge reglene nøye. Anonymkode: 9740b...377 😘📦
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå