Gå til innhold

Norge har behov for et nytt parti.


HalldirV2

Anbefalte innlegg

Jeg føler Norge behøver et nytt parti tuftet på tradisjonelle sosialdemokratiske premisser, men med en langt mer restriktiv innvandringspolitikk enn hva AP, SV osv. står inne for. Samtidig ønsker jeg et parti med forankring i mordernistiske ideer - et parti som ikke lar seg bevege for mye av postmodernistisk relativisme. Jeg ønsker at parti som er opptatt av klima og naturen, men som ikke tendenserer mot det fanatiske (MDG). 

Jeg ønsker et parti som setter nasjonen først, og som bevarerer og styrker velferdsstaten. Et parti som ikke privatiserer landet, men som er mer i tråd med AP sin politikk rundt privatisering. 

Jeg føler jeg faller mellom for mange stoler i dagens politikk, er det andre her med tilsvarende følelse? Hva savner du i det politiske Norge? Om du skulle sette sammen ditt eget partiprogram, hvordan ville det sett ut? 

(Ps: nei, jeg ønsker ikke sosialnasjonalisme, innvandringsstopp, eller fullstendig statlig kontroll).

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er absolutt en av de som ikke er representert i norsk politikk og fremover velger sofaen ved Stortingsvalg, trolig også kommunevalg, men der må jeg bare ta det sak for sak av lokal betydning. 

Mitt parti skal absolutt føre en restriktiv og bærekraftig innvandringspolitikk, men samtidig innføre røykeforbud i hele landet, gjøre alkohol enda dyrere, senke matprisene på butikken, senke skattenivået som i dag rammer urettferdig ganske mange, fjerne eiendomsskatten, likestille private aktører med statlige der det passer (skoler, barnehager, sykehjem, sykehus), revurdere diverse sosiale stønader slik at flest mulig som kan jobbe faktisk jobber og skaper verdier, fjernet restriksjonene for folk å handle i utlandet og gjort det lettere å importere utenlandske varer som enten mangler helt i Norge, eller er aaaaltfor dyre. Bare for å nevne noen ting. Å, ja, ville vært mot kommunesammenslåing og fylkesammenslåing mot folks vilje og i så fall gjennomført lokale referendum og spurt folket og respektert folkets mening. Ikke stengt sykehus på landet eller fødeavdelinger. Slike ting.

Forbudt omskjæring, fjernet kontantstøtten, påbud for alle barn uten norsk som morsmål å gå i barnehage og begrenset barnetrygd kun til de tre første barna i familien.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg er absolutt en av de som ikke er representert i norsk politikk og fremover velger sofaen ved Stortingsvalg, trolig også kommunevalg, men der må jeg bare ta det sak for sak av lokal betydning. 

Mitt parti skal absolutt føre en restriktiv og bærekraftig innvandringspolitikk, men samtidig innføre røykeforbud i hele landet, gjøre alkohol enda dyrere, senke matprisene på butikken, senke skattenivået som i dag rammer urettferdig ganske mange, fjerne eiendomsskatten, likestille private aktører med statlige der det passer (skoler, barnehager, sykehjem, sykehus), revurdere diverse sosiale stønader slik at flest mulig som kan jobbe faktisk jobber og skaper verdier, fjernet restriksjonene for folk å handle i utlandet og gjort det lettere å importere utenlandske varer som enten mangler helt i Norge, eller er aaaaltfor dyre. Bare for å nevne noen ting. Å, ja, ville vært mot kommunesammenslåing og fylkesammenslåing mot folks vilje og i så fall gjennomført lokale referendum og spurt folket og respektert folkets mening. Ikke stengt sykehus på landet eller fødeavdelinger. Slike ting.

Forbudt omskjæring, fjernet kontantstøtten, påbud for alle barn uten norsk som morsmål å gå i barnehage og begrenset barnetrygd kun til de tre første barna i familien.

Interessant, og mye jeg deler! Morsomt å lese andres tanker rundt deres ideelle partiprogram. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeiderpartiet er jo i praksis omtrent på linje med FrP i innvandringsspørsmål. Hovedforskjellen mellom de to er at AP ikke snakker så mye om det, mens FrP øser ut ganske luguber retorikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvstendighetspartiet er jo et veldig innvandrings kritisk parti med Norge først som agenda, kanskje noe for deg? Selv velger jeg SP men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Okapi said:

Arbeiderpartiet er jo i praksis omtrent på linje med FrP i innvandringsspørsmål. Hovedforskjellen mellom de to er at AP ikke snakker så mye om det, mens FrP øser ut ganske luguber retorikk.

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spinjitzu

Forbudt med røyk og snus. 

 

Skyhøy sukkeravgift som faktisk går på sukker - alt av sukker! Også i posemat og boller og kjøpesauser og sånt! Og ikke på light-produkter. 

 

Radikal omlegging av landbruket - ikke noe piss om å øke krav til utetid eller øke minimumssrealet til dyrene, om de så dobler eller tredobler har det nesten ingenting å si når minimumskravene er så horribelt dårlige som de er per i dag. Total omlegging! Og da med importvern, så folk ikke får kjøpt billig mishandlet kjøtt fra utlandet. Gressforede dyr som får gå ute og utføre naturlig adferd, i passe små bestander, med drenerte underlag og godt ly og bra mat. Så får maten koste det det koster.

 

Stoppe all import av klær og ting laget av barn eller arbeidere med horrible vilkår. Stoppe all import av soya og annet som kommer fra regnskogområder. Forby engangs plast og unødvendig plastemballasje (typ rundt batterier, rundt leker, rundt klesplagg), og bare beholde det der det er nødvendig (holdbarhet på mat i enkelte tilfeller).

 

Forby akryl og polyester der det ikke er helt nødvendig (typ treningstøy/badetøy), og kreve bedre merking av om noe inneholder syntet. Burde ikke være lov å kalle det bomull eller ull om det er 20 % polyester i det!  Høy toll/moms på klær, som går på plagg og ikke prosent av pris. Sånn at klær blir dyrere, men billigræl blir uforholdsmessig mye dyrere enn dyre kvalitetsklær. Og krav om at superwash-ull ikke kan kalle seg 100 % ull når det faktisk er plastbelagt.

 

Planlagt foreldelse (at produkter blir laget for å gå i stykker så forbrukeren skal måtte kjøpe nytt) burde være straffbart med fengselsstraffer og enorme bøter, akkurat som all annen svindel.

 

Kutte barnetrygd etter barn nummer to - verden er overbefolket! DET er det største problemet vi har i verden. Og kutt ut kontantstøtte, som oppfordrer fattige kvinner uten jobb til å masseprodusere barn. 

 

Innføre mye strengere regler for å få komme til Norge både for flyktninger og asylsøkere. Krav til språkopplæring, men også da ordentlige kurs, krav til integrering for å få bli. Fordele alle flyktninger og asylsøkere ut over hele landet så de ikke blir boende i ghettoer.

 

Fjerne bostøtte og sosialstønad i Oslo (og de andre stedene med høyest boligpriser) - det er ingen menneskerett å bo i Oslo, mange som er i arbeid flytter ut av storbyene nettopp fordi de ikke har råd å bo der, da er det helt urimelig at andre skal kunne få økonomisk støtte for å fortsette å bo i Norges dyreste byer. Evt begrense til max et år, så man ikke må flytte om det er midlertidig at man trenger hjelp, men heller ikke får bo halve livet i en så dyr by på skattebetalerene regning.

 

Forby kjønnslemlestelse av guttebarn akkurat som på jentebarn.

 

Få presisert at religionsfrihet ikke gir grunnlag for noen form for særbehandling; religion burde være en privatsak. 

 

Kanskje sette et tak på antall flyreiser per person per år, f.eks. 6 (3 x tur-retur), som da IKKE kan selges og kjøpes men gjelder per person. 99 % av flytrafikken er de samme frequent fliersene. 

 

Gjøre reklame for miljøuvennlig RÆL ulovlig, akkurat som reklame rettet mot barn, eller reklame for alkohol, spilling og tobakk er ulovlig per i dag. Burde føre til mindre forbruk.

 

Nei til vindmøller, nei til EU og EØS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HalldirV2 skrev:

 

Jeg ønsker et parti som setter nasjonen først, og som bevarerer og styrker velferdsstaten. Et parti som ikke privatiserer landet, men som er mer i tråd med AP sin politikk rundt privatisering. 

 

Det er vel AP som har stått for de fleste privatiseringen i landet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HalldirV2 skrev:

Jeg føler Norge behøver et nytt parti tuftet på tradisjonelle sosialdemokratiske premisser, men med en langt mer restriktiv innvandringspolitikk enn hva AP, SV osv. står inne for. Samtidig ønsker jeg et parti med forankring i mordernistiske ideer - et parti som ikke lar seg bevege for mye av postmodernistisk relativisme. Jeg ønsker at parti som er opptatt av klima og naturen, men som ikke tendenserer mot det fanatiske (MDG). 

Jeg ønsker et parti som setter nasjonen først, og som bevarerer og styrker velferdsstaten. Et parti som ikke privatiserer landet, men som er mer i tråd med AP sin politikk rundt privatisering. 

Jeg føler jeg faller mellom for mange stoler i dagens politikk, er det andre her med tilsvarende følelse? Hva savner du i det politiske Norge? Om du skulle sette sammen ditt eget partiprogram, hvordan ville det sett ut? 

(Ps: nei, jeg ønsker ikke sosialnasjonalisme, innvandringsstopp, eller fullstendig statlig kontroll).

du er både nasjonalist og sosialist......og kommunist og kapitalist.det partiet her kan du kalle "norges vinglepari",og jeg ønsker deg lykke til 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ludden skrev:

du er både nasjonalist og sosialist......og kommunist og kapitalist.det partiet her kan du kalle "norges vinglepari",og jeg ønsker deg lykke til 🙂

 

Ja, det er noe ambivalent 😅 Men gjør meg til dikt... *kremt* statsminister, så skal jeg vise deg at alt henger sammen i det store bildet, kind of. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Ja, det er noe ambivalent 😅 Men gjør meg til dikt... *kremt* statsminister, så skal jeg vise deg at alt henger sammen i det store bildet, kind of. 

tulling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har behov for et nytt styresett, hvor folket har makta.

Dagens liksom-demokrati ser vi feilene med hele tiden. Korrupsjon og kameradderi får små konsekvenser for den som står bak, men store konsekvenser for vi som sitter igjen med statens påtatte gjeld og forpliktelser.
Da fjernes bare idioten som gjorde feil og ble tatt og så kommer en ny luring inn fra siden, aber pløtslich.

Et sånt nytt system kalles gjerne direkte demokrati, eller folkestyre.
Det er allerede skrevet planer (og ny Grunnlov) for dette, så bare søk det opp og sørg for å skrive under på at du ønsker endringen (skjema kan lastes ned derfra).

Da vil vi få slutt på nyttige idiotpolitikere som hele tiden trenerer folkeavstemninger slik grunnloven tilsier.
Når folket må være med å bestemme selv i de viktige store sakene som direkte angår oss alle, så forsvinner den enorme korrupsjonen. Maktkartelle som holder tøylene på dette i dag vil selvfølgelig gå langt for å hindre dette, men det vil vise seg når nok underskrifter er innsamlet og levert.

1, Når folket kan bestemme så blir det slutt på idiotiske skatter og avgifter som går gjennom et system hvor det sitter skjulte sugerør til private hender (gjerne via overprisede byggeprosjekter og kameradderi-entreprenører osv).

2, Vi vil få slutt på det maniske detalj-byråkratiet som holder byråkratimontsteret i ånde.

3, Vi vil kunne få skoler hvor man lærer barna til å bli tenkende fornuftige mennesker, ikke bare kodere og regneark-fiklere og næringsinteressenes maksimalprofitt-økende slaver.

4, Vi vil kutte den nasjonsformende/ødeleggende migrasjonen - redusere til helt nødvendige asyl-muligheter for de som virkelig trenger det.

5, Det vil jobbes for å redusere krigsmaskineriet og de enorme profittmaskinene som våpenprodusentene er (som igjen driver frem stadig nye kriger som er fullstendig ulovlige).

6, Folk skal kunne bosette seg med selvbygde hus på statlig grunn, uten detalj-idiotiske byråkrater som skal godkjenne vindus-sprosser, terrasse med feil bredde, og annet dilldall.

Folk skal trives i et samfunn, ikke bare være skatteslaver for delvis utenlandske kapitalkrefter som har tilegnet seg tilgang som parasitter på innbygerne.

7, store utenlandske mektige selskaper skal selvfølgelig ikke få lov til å rasere landområder for å bygge vindturbiner høye som skyskrapere - ute i naturen.

8, strøm kan være gratis for en mindre vanlig bolig, gjerne begrenset til et visst antall kilowatt-timer pr døgn/måned og innenfor en effektbelastning.


Det er ingen fasit på hvordan samfunnet skal styres av folket, det må folket selv være med å bestemme, på ekte demokratisk vis.

Denne lista kunne vært lang, men det er bare tanker om hvordan det bør være. Folket skal bestemme og godkjenne, fordi de skal sitte i førersetet - i stedet for politikerne som meler sine egen og venners kake til de bare forsvinner og overlater all jævelskap de har gjort til neste som måtte havne i posisjonen (urk).

Folket i førersetet - ikke gangstere.
Du som synes dette høres fornuftig ut - gi et "laik".

 

Endret av slask
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, HalldirV2 skrev:

Jeg føler Norge behøver et nytt parti tuftet på tradisjonelle sosialdemokratiske premisser, men med en langt mer restriktiv innvandringspolitikk enn hva AP, SV osv. står inne for. Samtidig ønsker jeg et parti med forankring i mordernistiske ideer - et parti som ikke lar seg bevege for mye av postmodernistisk relativisme. Jeg ønsker at parti som er opptatt av klima og naturen, men som ikke tendenserer mot det fanatiske (MDG). 

Jeg ønsker et parti som setter nasjonen først, og som bevarerer og styrker velferdsstaten. Et parti som ikke privatiserer landet, men som er mer i tråd med AP sin politikk rundt privatisering. 

Jeg føler jeg faller mellom for mange stoler i dagens politikk, er det andre her med tilsvarende følelse? Hva savner du i det politiske Norge? Om du skulle sette sammen ditt eget partiprogram, hvordan ville det sett ut? 

(Ps: nei, jeg ønsker ikke sosialnasjonalisme, innvandringsstopp, eller fullstendig statlig kontroll).

 

5 timer siden, HalldirV2 skrev:

Jeg føler Norge behøver et nytt parti tuftet på tradisjonelle sosialdemokratiske premisser, men med en langt mer restriktiv innvandringspolitikk enn hva AP, SV osv. står inne for. Samtidig ønsker jeg et parti med forankring i mordernistiske ideer - et parti som ikke lar seg bevege for mye av postmodernistisk relativisme. Jeg ønsker at parti som er opptatt av klima og naturen, men som ikke tendenserer mot det fanatiske (MDG). 

Jeg ønsker et parti som setter nasjonen først, og som bevarerer og styrker velferdsstaten. Et parti som ikke privatiserer landet, men som er mer i tråd med AP sin politikk rundt privatisering. 

Jeg føler jeg faller mellom for mange stoler i dagens politikk, er det andre her med tilsvarende følelse? Hva savner du i det politiske Norge? Om du skulle sette sammen ditt eget partiprogram, hvordan ville det sett ut? 

(Ps: nei, jeg ønsker ikke sosialnasjonalisme, innvandringsstopp, eller fullstendig statlig kontroll).

Hva mener du egentlig med "å sette nasjonen først" for meg høres det med en gang ut som Trump logikk, mye brukt argumentasjon av andre høyrepopulistiske partier rundt om i Europa de siste ti årene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, K.B. skrev:

 

Hva mener du egentlig med "å sette nasjonen først" for meg høres det med en gang ut som Trump logikk, mye brukt argumentasjon av andre høyrepopulistiske partier rundt om i Europa de siste ti årene.

For meg høres du nå ut som en postmodernistisk høne, som leter med lys og lykter etter høyreekstreme bak enhver busk og ethvert tre. 

Jeg mener blant annet at politikere skal sette nasjonen foran egeninteresser, men og at man prioriterer det norske forran globalistiske strømninger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, HalldirV2 said:

(Ps: nei, jeg ønsker ikke sosialnasjonalisme, innvandringsstopp, eller fullstendig statlig kontroll).

Hvis ikke du vil ha tilnærmet innvandringsstopp, i hvert fall av asyl- og flyktninginnvandring, så er partiet ditt altfor nært AP til å skille seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

For meg høres du nå ut som en postmodernistisk høne, som leter med lys og lykter etter høyreekstreme bak enhver busk og ethvert tre. 

Jeg mener blant annet at politikere skal sette nasjonen foran egeninteresser, men og at man prioriterer det norske forran globalistiske strømninger. 

Ok, så saklig ja, da skal jeg ikke diskutere mer, god natt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, K.B. skrev:

Ok, så saklig ja, da skal jeg ikke diskutere mer, god natt...

Men hør nå her, når du langt på vei insinuerer at det å sette nasjonen først er brun retorikk - så fortjener du ikke et bedre svar. I beste fall er det et patriotisk utsagn, i verste fall et nasjonalistisk et. Men selv nasjonalisme isolert sett er langt i fra høyreekstremistisk. Det er faktisk en forutsetning for det moderne demokratiet. Du bør peke på en del andre ideologiske tankegods før du begynner med brunbeising. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv anser jeg meg som en "nasjonal-sosialliberalist" (viktig med den bindestreken) om det gir mening. Med nasjonal mener jeg strengere innvandringspolitikk/mer realistisk tilnærming til integreringsproblematikk + mer selvstyre/mindre avhengighet av internasjonale-regelverk. Sosialliberalist er jeg fordi jeg er en tilhenger av velferdsstaten, positiv til omfordeling, men innser samtidig at gildet må finansieres, og at det derfor er det viktig med et velfungerende næringsliv. Er ganske liberal av meg, men antakeligvis noe mer konservativ enn de klassiske liberale i f.eks venstre/frp. 

Har ved alle valg stemt frp, ikke fordi jeg er så enig i alt de står for, men fordi de har (på papiret) den mest fornuftige politikken når det gjelder innvandring, i det minste blant de største partiene. Som en forholdsvis privilegert person som nyter godt av høyrepolitikk, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg kunne stemt Ap om de strammet inn vesentlig på innvandrings/integreringsfronten, samt var mer åpne om problemene som eksisterer i blant annet oslo. Hadde jeg hatt stemmerett i Sverige ville det nok blitt SD, selv om jeg er uenig i mye av det de står for. 

Endret av Marcus Halberstram
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Norge trenger ikke flere partier, heller det motsatte.  Det er altfor mange partier som kjemper for innflytelse.  Både på venstre og høyre siden.  Det gjør at politikken blir et sammensurium der  partiene svelger kameler for å sitte med del-makt i steden for å vise hva de egentlig står for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...