Gå til innhold

Eks svigermor blander seg.. 50/50?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ekstremt kort fortalt:

Har to barn under 6 år (et skolebarn i 1. klasse) med to ulike fedre. Det praktiseres ca. 35-40 % samvær for dem begge. Nå vil eks svigermor til eldste barnet mitt, altså farmor og faren ta meg til retten for 50/50 deling. Dette er av økonomiske årsaker selv om ikke far vil innrømme det.

Noen som har erfaringer med dette, evt. utfall i retten, når man har to barn med to ulike fedre og den ene krever 50/50? Jeg vil selvsagt at barna skal vokse opp som om de var helsøsken, og ikke en uke fra hverandre og en uke sammen. Nå har de samme samværsordning, og dette fungerer fint. 

Anonymkode: e8088...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men barna dine er jo ikke helsøsken...? Hvis du vil at barna skal bo i samme hjem hele tiden så burde du nesten fått de med samme far. Synes det er litt urimelig å forvente at eks 1 skal forholde seg til at du har et annet barn med en annen eks. Greit nok at barnet trenger tid med sitt søsken, men her er det altså snakk om å få mer tid med far... Ikke en tilfeldig person i barnets liv akkurat. 

Du skriver at du mistenker at far har økonomiske motiver. Hva er dine motiver innerst inne?

Anonymkode: db48a...186

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men barna dine er jo ikke helsøsken...? Hvis du vil at barna skal bo i samme hjem hele tiden så burde du nesten fått de med samme far. Synes det er litt urimelig å forvente at eks 1 skal forholde seg til at du har et annet barn med en annen eks. Greit nok at barnet trenger tid med sitt søsken, men her er det altså snakk om å få mer tid med far... Ikke en tilfeldig person i barnets liv akkurat. 

Du skriver at du mistenker at far har økonomiske motiver. Hva er dine motiver innerst inne?

Anonymkode: db48a...186

For et dustesvar! DU snakker om hva som er det beste for fedrene. Det driter jeg i. 

Hva er det beste for barna som er svært knyttet til hverandre og som har vokst opp i samme hjem - MED SAMVÆR med fedrene sine. Er det best for dem at den ene plutselig får 50/50? 
 

MINE motiv er barnas beste, SELVFØLGELIG! Jeg har tenkt å si til far at han kan drite i hele barnebidraget, og slippe å betale! Bare for å unngå 50/50 med en uke her og en uke der.

 

Anonymkode: e8088...05e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å med hel søsken kan praktisere ulike samværsavtaler alt ettersom hva som er best for barnet. Så det argumentet holder ikke.  

 

Anonymkode: 45488...dba

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

For et dustesvar! DU snakker om hva som er det beste for fedrene. Det driter jeg i. 

Hva er det beste for barna som er svært knyttet til hverandre og som har vokst opp i samme hjem - MED SAMVÆR med fedrene sine. Er det best for dem at den ene plutselig får 50/50? 
 

MINE motiv er barnas beste, SELVFØLGELIG! Jeg har tenkt å si til far at han kan drite i hele barnebidraget, og slippe å betale! Bare for å unngå 50/50 med en uke her og en uke der.

 

Anonymkode: e8088...05e

Steget fra 35-40% til 50 er vel ikke så stort? Han er jo like mye barnets forelder som du er. Synes du virker mer dust enn hen du besvarte.

Anonymkode: b2044...bed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For et dustesvar! DU snakker om hva som er det beste for fedrene. Det driter jeg i. 

Hva er det beste for barna som er svært knyttet til hverandre og som har vokst opp i samme hjem - MED SAMVÆR med fedrene sine. Er det best for dem at den ene plutselig får 50/50? 
 

MINE motiv er barnas beste, SELVFØLGELIG! Jeg har tenkt å si til far at han kan drite i hele barnebidraget, og slippe å betale! Bare for å unngå 50/50 med en uke her og en uke der.

 

Anonymkode: e8088...05e

Kan du ikke bare tilby ham å slippe å betale barnebidrag? Som du har tenkt å gjøre. Hvis han takker ja til det og fortsetter med samværsprosenten dere har nå ordner det seg jo, for deg. Hvis han takker nei, har han nok bare lyst til å være mer sammen med barnet sitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ikke insistere på at begge barna må være med til samvær hos fedrene. Altså, når barn en skal ha samvær hos sin far må barn to være med og, og da selvfølgelig andre veien og

Anonymkode: a9e67...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke insistere på at begge barna må være med til samvær hos fedrene. Altså, når barn en skal ha samvær hos sin far må barn to være med og, og da selvfølgelig andre veien og

Anonymkode: a9e67...1f2

Mener du at en far skal ta seg av en annen manns barn for at han skal få mer samvær med SITT eget barn?

TS, Barna vil jo få være sammen som søsken hos deg - det er en bra ting at han vil være en delaktig pappa. 

Anonymkode: d250e...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et dustesvar! DU snakker om hva som er det beste for fedrene. Det driter jeg i. 

Hva er det beste for barna som er svært knyttet til hverandre og som har vokst opp i samme hjem - MED SAMVÆR med fedrene sine. Er det best for dem at den ene plutselig får 50/50? 
 

MINE motiv er barnas beste, SELVFØLGELIG! Jeg har tenkt å si til far at han kan drite i hele barnebidraget, og slippe å betale! Bare for å unngå 50/50 med en uke her og en uke der.

 

Anonymkode: e8088...05e

Oi, enn å ta sånn av fordi en person ikke var enig med det. 
 

Hva har det egentlig å si om det ene barnet er 5-10% mer hos sin far? Hvordan kan det ikke være til barnets beste å få være mer med pappaen sin? 

Anonymkode: 5c02e...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er syns sakkyndige og retten ofte at far er en viktigere relasjon enn søsken. Du vil ikke vinne frem med argumentasjon om søskenkontakt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...