Gå til innhold

Hvor langt reise for begravelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er invitert i en begravelse på lørdag. For å nå den må jeg reise 15 timer hver vei med tog og buss. Dødsfall til mora til ei venninne som jeg er nærme.

Hadde i utgangspunktet tenkt å dra, men jeg kjenner at jeg gruer meg noe voldsomt til å reise så langt og så rett tilbake på jobb mandag. Hva ville dere gjort?

Anonymkode: f4643...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville nok ikke dratt. Men ville snakket med venninnen i forkant og «spurt» om hun tenkte det var greit. 

Anonymkode: e53d7...2f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om begravelse på en lørdag. Og ikke blir man "invitert" heller. Men syns det hørtes langt ut. Går det ikke å fly dit? 

Anonymkode: 77bbb...527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel jeg som surrer med begrepene for å anonymisere... Er ikke blitt invitert, men alle andre i gjengen skal, men de som bor lengst unna, bortsett fra meg, bor ca. 2 timer kjøretur. Går an å fly, men koster innmari mye... Usikker på om jeg vil sprenge budsjettet på dette. Er jeg da en dårlig venninne?

Anonymkode: f4643...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville snakket med venninnen 

"Så trist med din ...............Føler med deg og dere. Sender dere mange varme tanker.  Dessverre passer det ikke for meg å komme i begravelsen. Takknemlig for at du forstår. Vil du ringe og snakke, så vit at jeg er her."

Endret av exictence
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg mente var at jeg ble "invitert" av vennegjengen som mente vi alle burde dra.

Anonymkode: f4643...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel jeg som surrer med begrepene for å anonymisere... Er ikke blitt invitert, men alle andre i gjengen skal, men de som bor lengst unna, bortsett fra meg, bor ca. 2 timer kjøretur. Går an å fly, men koster innmari mye... Usikker på om jeg vil sprenge budsjettet på dette. Er jeg da en dårlig venninne?

Anonymkode: f4643...4d3

Dårlig venninne? Absolutt ikke. 

Har man ikke mulighet, råd eller føler "plikt" til å dra, så er ikke dette noe som definerer en som god eller dårlig. 

Jeg ville nok sagt ifra til venninnen om hvorfor, og beklaget på det sterkeste, samt informert om at jeg hadde både lyst og ville dra, men at det lar seg bare ikke gjøre. Ingen forventer at du skal sprenge budsjettet ditt eller reise i 30 timer med buss og tog. 

Støtte ifb. med dødsfall kan gjennomføres på andre måter enn fysisk oppmøte på begravelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle dere som svarer ❤️ Setter utrolig pris på det. Sitter og ser på flybilletter nå, men det er såå dyrt

Anonymkode: f4643...4d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemt meg for å ikke dra. Ringte gjengen i tillegg til venninna, og alle var enige i at det var greit at jeg ikke dro. Så glad for det. Nå må jeg bare huske å støtte henne fremover ❤️

Anonymkode: f4643...4d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...