AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Hei. Jeg har i noen år slitet med ryggvondt som kommer og går, men nå den siste tiden har jeg smerter i hele kroppen. I armene, nakken, rygg, skulder, beina. Og tilogmed i kjeven til tider. Det er til tider så vondt at jeg griner, legen tror det er muskulært, jeg forstår ikke dette, kan muskulært være så forferdelig smertefullt? Noen som har opplevd lignende? Hva hjelper? Anonymkode: d681a...7b6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Har han giddi å sendt deg til MR. For å utelukke noe.. Anonymkode: 15e13...cd7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Trening og avslappende øvelser. Fysioterapeut! Anonymkode: 23288...f27
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #4 Skrevet 16. januar 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har han giddi å sendt deg til MR. For å utelukke noe.. Anonymkode: 15e13...cd7 Nope, ingenting. Fikk ingenting mot smertene heller. Blir så sliten av dette, trøtt heile tida. Anonymkode: d681a...7b6 1
Gjest Von Erich Skrevet 16. januar 2020 #5 Skrevet 16. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope, ingenting. Fikk ingenting mot smertene heller. Blir så sliten av dette, trøtt heile tida. Anonymkode: d681a...7b6 Du må si det alvorlig til legen, eller bytte lege.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #6 Skrevet 16. januar 2020 Akkurat nå, Von Erich skrev: Du må si det alvorlig til legen, eller bytte lege. Det skal jeg prøve igjen i mårra, ringte i dag å ba om å få en ny lege. Heldigvis får jeg komme til en ny da. Spent på om legen finner ut av noe, dette går bare ikke. Paracet, ibux hjelper heller ikke. Anonymkode: d681a...7b6 1
Gjest Von Erich Skrevet 16. januar 2020 #7 Skrevet 16. januar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal jeg prøve igjen i mårra, ringte i dag å ba om å få en ny lege. Heldigvis får jeg komme til en ny da. Spent på om legen finner ut av noe, dette går bare ikke. Paracet, ibux hjelper heller ikke. Anonymkode: d681a...7b6 Det kan for all del være muskulært da må det nok trening/fysioterapeut til, men det er bra med en grundig sjekk for å utelukke andre ting. Så bør du få noe for smertene som kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #8 Skrevet 16. januar 2020 Fibromyalgi? Anonymkode: 8f51a...6b4 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #9 Skrevet 16. januar 2020 Eller noe revmatisk. Da må han ta blodprøver og se de deg på MR. Anonymkode: 15e13...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #10 Skrevet 16. januar 2020 Høres ut som fibromyalgi. Anonymkode: 8b90a...b1e 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #11 Skrevet 16. januar 2020 Om ikke legen hører på deg, så gå til fysioterapeut, fysioterapeuten vil henvise deg til MR eller evt gi tilbakemelding til legen om at du burde utredes ytterligere før du får Fysioterapibehandling. Slik fikk jeg hjelp til mine «diffuse plager« som viste seg å være sykdom og jeg ikke følte legen tok meg på alvor. Anonymkode: fa5cf...dce 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #12 Skrevet 16. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har i noen år slitet med ryggvondt som kommer og går, men nå den siste tiden har jeg smerter i hele kroppen. I armene, nakken, rygg, skulder, beina. Og tilogmed i kjeven til tider. Det er til tider så vondt at jeg griner, legen tror det er muskulært, jeg forstår ikke dette, kan muskulært være så forferdelig smertefullt? Noen som har opplevd lignende? Hva hjelper? Anonymkode: d681a...7b6 Jeg forstår ikke hvorfor det er relevant hva legen mener. I Norge har vi kun en medisinsk yrkesgruppe som har noen form for snøring på muskel og skjelett. Og det er fysioterapeuter. Hva sier fysioterapeuten din at dette er? Hva sier hen hjelper? Har hen ikke henvist deg til mr/røndtgen/utredning, men gitt deg et treningsprogram, så vil jeg tro at dette er muskulært, ja, og at du vil oppleve bedring om du følger opp med den anbefalte mengde og type aktivitet. Har hen henvist så må du jo følge det løpet. Anonymkode: 5d5df...cf8 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå