AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #1 Skrevet 16. januar 2020 Hei, skal kjøpe en gaming pc til min snart tenåringsgutt og trenger litt innspill og forslag til hva jeg skal kjøpe. Nå spiller han en del fortnite og kommer nok til å begynne med World of warcraft. Han holder og på med bilde og videoredigering... Noen her som har noen bra tips? Tenker prisen skal ligge på 10-15000. Anonymkode: 44562...0b2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #2 Skrevet 16. januar 2020 Det er veldig hyggelig når noen av dem har bærbar gaming-pc, da drar de litt til hverandre, særlig i helgene, og sitter sammen og spiller (gjerne mot/med andre som sitter andre steder). Det er positivt at de er litt hos hverandre og at foreldre blir kjent med spillevennene. Så jeg anbefaler å se på bærbare alternativer. Det øker sjansen for et litt bedre sosialt liv i årene som kommer :-) Anonymkode: 98d41...023 1
Edie Skrevet 16. januar 2020 #3 Skrevet 16. januar 2020 Ryddet for annonsering av varer og svar til dette. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #4 Skrevet 16. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig hyggelig når noen av dem har bærbar gaming-pc, da drar de litt til hverandre, særlig i helgene, og sitter sammen og spiller (gjerne mot/med andre som sitter andre steder). Det er positivt at de er litt hos hverandre og at foreldre blir kjent med spillevennene. Så jeg anbefaler å se på bærbare alternativer. Det øker sjansen for et litt bedre sosialt liv i årene som kommer 🙂 Anonymkode: 98d41...023 Vi har alt vi trenger utenom selve pc delen så en bærbar blir det nok ikke. Dessuten om det skulle bli aktuelt å spille hos andre så kan han låne med seg min Alienware, den er bærbar og håndterer en del. Men tviler på at det er noe som kommer til å skje med det første, de flesteav hans venner spiller playstation og er ikke helt inni dette med pc. Anonymkode: 44562...0b2
absinthia Skrevet 16. januar 2020 #5 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har alt vi trenger utenom selve pc delen så en bærbar blir det nok ikke. Dessuten om det skulle bli aktuelt å spille hos andre så kan han låne med seg min Alienware, den er bærbar og håndterer en del. Men tviler på at det er noe som kommer til å skje med det første, de flesteav hans venner spiller playstation og er ikke helt inni dette med pc. Anonymkode: 44562...0b2 Hva med å bygge en? Da kan dere bare skifte ut noen deler og slipper unna en del kostnader. En ny og bedre prosessor, bedre grafikkkort og kanskje litt annet stæsj?
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #6 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, absinthia skrev: Hva med å bygge en? Da kan dere bare skifte ut noen deler og slipper unna en del kostnader. En ny og bedre prosessor, bedre grafikkkort og kanskje litt annet stæsj? Det skulle vi gjerne gjort med min IT fyr har flyttet til Danmark så jeg har ingen som har peiling som kan hjelpe til med det. Vet ikke helt om jeg tør å gjøre det selv. Anonymkode: 44562...0b2
asterix Skrevet 16. januar 2020 #7 Skrevet 16. januar 2020 Gi han et budsjett og be han selv finne komponenter på nett og bygge den selv. Dette er det mye læring i.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #8 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, asterix skrev: Gi han et budsjett og be han selv finne komponenter på nett og bygge den selv. Dette er det mye læring i. Det er det sikkert men vet ikke helt om han er interessert i det. Har ikke vist noe interesse for det som er inni maskinen. Og dette skal egentlig være en overraskelse til bursdagen. 😀 Hvor mye tenker du at vi må bruke hvis vi bygger en selv? Anonymkode: 44562...0b2
asterix Skrevet 16. januar 2020 #9 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er det sikkert men vet ikke helt om han er interessert i det. Har ikke vist noe interesse for det som er inni maskinen. Og dette skal egentlig være en overraskelse til bursdagen. 😀 Hvor mye tenker du at vi må bruke hvis vi bygger en selv? Anonymkode: 44562...0b2 Her i huset må de spare til slike ting selv dersom de vil drive med gaming og om interessen for bedre utstyr ikke er større enn at de ikke engang gidder sette seg inn i hva de vil ha, så får de greie seg uten. Når jeg gir bursdagsgaver etc når de ønsker seg utstyr til gaming så får de et pengebidrag som de kan disponere selv til det de ønsker seg da. Hvor mye man må bruke på en gaming-pc? Hvor langt er et tau...
absinthia Skrevet 16. januar 2020 #10 Skrevet 16. januar 2020 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skulle vi gjerne gjort med min IT fyr har flyttet til Danmark så jeg har ingen som har peiling som kan hjelpe til med det. Vet ikke helt om jeg tør å gjøre det selv. Anonymkode: 44562...0b2 Da min eldste var 13, bygget han PC til meg. Han bygde sin første da han var 11. Nå er hans nest minste lillebror i gang med å bygge en, der han har funnet og kjøpt alle delene selv. Han har brukt rundt 5000 ( eller rett over) på alt fra kasse til innmat. Han har spart lønna si og julegavepenger. Jeg tenker at du og kanskje mest gutten din kan forske litt på hva som er kompatibelt med hva, snakke litt med andre og lære dere litt. Finnes mye info om å bygge PC og jeg tipper at om du lurer på hvor de forskjellige delene skal sitte, er YouTube din venn 🙂. Endret 16. januar 2020 av absinthia
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #11 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, asterix skrev: Her i huset må de spare til slike ting selv dersom de vil drive med gaming og om interessen for bedre utstyr ikke er større enn at de ikke engang gidder sette seg inn i hva de vil ha, så får de greie seg uten. Når jeg gir bursdagsgaver etc når de ønsker seg utstyr til gaming så får de et pengebidrag som de kan disponere selv til det de ønsker seg da. Hvor mye man må bruke på en gaming-pc? Hvor langt er et tau... Alt han har av slikt utstyr har han spart til selv men jeg tenker at jeg like gjerne kan kjøpe gaming pc til han slik at han for noe han ønsker seg som at jeg kjøper noe annet. Han har selv spart 7500 men jeg tenkte at jeg kan matche det og så for han det han vil ha til bursdagen. Når det komme til det å sette seg inn i det med bygging av pc så er det ikke alle som har interesse for det selv om de liker å spille. Jeg har spilt siden jeg var liten men har aldri bygget en pc selv for jeg har virkelig ingen interesse for det. Men vi for se hva vi ender opp med å gjøre. Anonymkode: 44562...0b2
Gjest commeilfaut Skrevet 16. januar 2020 #12 Skrevet 16. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen her som har noen bra tips? Tenker prisen skal ligge på 10-15000. Selv om det ikke er spesielt vanskelig å bygge pc selv, må jo interessen være der. Jeg hadde sjekket komplett, de har stadig vekk tilbud på ferdigbygde gaming pcer, og lett opp noe med ihvertfall i7 prosessor og minst 1660 skjermkort
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #13 Skrevet 16. januar 2020 5 minutter siden, absinthia skrev: Da min eldste var 13, bygget han PC til meg. Han bygde sin første da han var 11. Nå er hans nest minste lillebror i gang med å bygge en, der han har funnet og kjøpt alle delene selv. Han har brukt rundt 5000 ( eller rett over) på alt fra kasse til innmat. Han har spart lønna si og julegavepenger. Jeg tenker at du og kanskje mest gutten din kan forske litt på hva som er kompatibelt med hva, snakke litt med andre og lære dere litt. Finnes mye info om å bygge PC og jeg tipper at om du lurer på hvor de forskjellige delene skal sitte, er YouTube din venn 🙂. Hadde lyst til at det skulle være en overaskelse siden han tror han ikke vil ha råd til en skikkelig gaming pc før om ganske så lenge. Men skal se om jeg for hørt med han uten å si noe direkte, men regner med han skjønner det da, han pleier det.😅 Anonymkode: 44562...0b2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2020 #14 Skrevet 16. januar 2020 4 minutter siden, commeilfaut skrev: Selv om det ikke er spesielt vanskelig å bygge pc selv, må jo interessen være der. Jeg hadde sjekket komplett, de har stadig vekk tilbud på ferdigbygde gaming pcer, og lett opp noe med ihvertfall i7 prosessor og minst 1660 skjermkort Skal sjekke på komplett, tenker på dette med RAM er det best med 16 eller 8, er vel 16? Anonymkode: 44562...0b2
Gjest commeilfaut Skrevet 16. januar 2020 #15 Skrevet 16. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skal sjekke på komplett, tenker på dette med RAM er det best med 16 eller 8, er vel 16? Gå for 16, men dette er også veldig lett å oppgradere i ettertid. Ser de har en på tilbud til 11.999 akkurat nå som jeg synes ser ut til å møte alle kravene jeg hadde hatt til en god gaming pc til 13 åring. Ikke optimal, selvfølgelig, men god, og godt priset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå