Gå til innhold

Alkoholinnkjøp til fri bar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har handlet inn alkohol i Tyskland? Hvor mye er det å spare sammenlignet med Sverige?

Anonymkode: 765de...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langt å reise dersom man bare skal fylle kvota. Dersom man velger å fortolle inn og legger til reisekostnader spises besparelsene fort  opp 

Anonymkode: 79eed...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du uansett skal den veien, så lønner det seg å kjøpe med ekstra. Særlig om du kan lagre det i Sverige og ta det hjem i porsjoner. Men om du snakker om å kjøre ens ærend for å handle hadde jeg droppa det. Bare kostnadene for kjøringa, brua over til Danmark, ferge til Potgarten, og så samme vei tilbake blir noen tusenlapper! Og det er ikke lov å tolle inn ubegrensa til Norge. 

Du kan se priser her.

https://www.calle.dk/pl/Vin_48122.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Det er snakk om kjøpe inn mye, om ikke alt (kommer an på hvor mange som reiser) til bryllupet- lagre det i Sverige og hente hjem lovlig mengde jevnlig frem til bryllupet.

Anonymkode: 765de...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Det er snakk om kjøpe inn mye, om ikke alt (kommer an på hvor mange som reiser) til bryllupet- lagre det i Sverige og hente hjem lovlig mengde jevnlig frem til bryllupet.

Anonymkode: 765de...939

Regn ut reisekostnaden på å kjøre ned og tilbake. Sjekk totalen på det dere ønsker å kjøpe inn, jeg la ut link. Kryssjekk med systembolaget. 

Så lenge jeg ikke vet nøyaktige mengder er det umulig å si. Har svenske bekjente som er rimelig bløte av seg, de kjører ned årlig. Da kjøpes det jo inn en uhorvelig mengde. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvsagt an p[ hva du skal ha.  Jeltsin Vodka ligger på en drøy femtilapp for literen.  Moet&Chandon champagne koster det samme som i TAXFREE butikken hjemme.  Øl, mellom en hundrelapp og to pr kasse. 

Prøv Scandimark i Handewitt ved Flensburg.  Rett over grensen fra Danmark. Der slipper du pant om det kjøres ut av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Whistler skrev:

Det kommer selvsagt an p[ hva du skal ha.  Jeltsin Vodka ligger på en drøy femtilapp for literen.  Moet&Chandon champagne koster det samme som i TAXFREE butikken hjemme.  Øl, mellom en hundrelapp og to pr kasse. 

Prøv Scandimark i Handewitt ved Flensburg.  Rett over grensen fra Danmark. Der slipper du pant om det kjøres ut av landet.

 

2 timer siden, Juniper skrev:

Regn ut reisekostnaden på å kjøre ned og tilbake. Sjekk totalen på det dere ønsker å kjøpe inn, jeg la ut link. Kryssjekk med systembolaget. 

Så lenge jeg ikke vet nøyaktige mengder er det umulig å si. Har svenske bekjente som er rimelig bløte av seg, de kjører ned årlig. Da kjøpes det jo inn en uhorvelig mengde. 

 

Takk for tips. Tipper vi hadde havnet på ca 25 000-30 000 hjemme for det vi skal ha, så da er det nok endel å spare. Planen er Flensburg, ja👌🏻

Anonymkode: 765de...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk for tips. Tipper vi hadde havnet på ca 25 000-30 000 hjemme for det vi skal ha, så da er det nok endel å spare. Planen er Flensburg, ja👌🏻

Anonymkode: 765de...939

Blir ikke Flensburg unødig lang kjøring om du skal via Sverige? Jeg kjører en del pga jobb, og når jeg er, la oss si syd for Hamburg, og skal til Sverige så er det definitivt raskest å stile inn på Putgarten-Rødby fergen. Er mange billigbutikker der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Juniper skrev:

Blir ikke Flensburg unødig lang kjøring om du skal via Sverige? Jeg kjører en del pga jobb, og når jeg er, la oss si syd for Hamburg, og skal til Sverige så er det definitivt raskest å stile inn på Putgarten-Rødby fergen. Er mange billigbutikker der. 

Ok,takk for tips! Blir nok mest sannsynlig ferge ned, og kjøring hjem👌🏻

Anonymkode: 765de...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg kan stjele overskriften din litt. Vi skal kjøpe inn drikke i Sverige da vi bor i nærheten av grensa. Hvor mye beregner kjøper dere inn dere som kjøper i utlandet? 😁

Jeg tenker sånn i utgangspunktet ca 15 flasker musserende til en velkomstdrink, 25 flasker rød og 15 flasker hvit til middagen (buffet med kjøtt, noe sjømat og vegetar), et par kartonger vin ekstra, noen flasker med sprit til kaffen,  også øl og brus - ca 80 gjester. Vet at flere ikke drikker alkohol og at noen foretrekker øl over vin og vi vil ikke ha helt fyllefest. Hvor mye øl og brus ville dere kjøpt inn? 🤔 Prøvd å se litt på nett og høre med gifte venner, men svar spriker veldig. De fleste jeg kjenner hadde kjøpt inn alt for mye og det er jo ikke krise, bare litt kjedelig om man ikke drikker noe særlig av det som blir igjen. 

Anonymkode: 15374...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2020 den 11.43, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg kan stjele overskriften din litt. Vi skal kjøpe inn drikke i Sverige da vi bor i nærheten av grensa. Hvor mye beregner kjøper dere inn dere som kjøper i utlandet? 😁

Jeg tenker sånn i utgangspunktet ca 15 flasker musserende til en velkomstdrink, 25 flasker rød og 15 flasker hvit til middagen (buffet med kjøtt, noe sjømat og vegetar), et par kartonger vin ekstra, noen flasker med sprit til kaffen,  også øl og brus - ca 80 gjester. Vet at flere ikke drikker alkohol og at noen foretrekker øl over vin og vi vil ikke ha helt fyllefest. Hvor mye øl og brus ville dere kjøpt inn? 🤔 Prøvd å se litt på nett og høre med gifte venner, men svar spriker veldig. De fleste jeg kjenner hadde kjøpt inn alt for mye og det er jo ikke krise, bare litt kjedelig om man ikke drikker noe særlig av det som blir igjen. 

Anonymkode: 15374...ef5

Vi har 80 gjester også

 

16 flaske velkomst

14 brett øl

10 liter hvitvin

10 liter rødvin

5 flasker Baileys

3 flasker konjakk

3 flasker sprit

Usikker hvor mange cider

20 liter hardangercider

Anonymkode: b42ce...f3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...